Heel spijtig dat de vooruitzichten op dit moment niet goed zijn. Ik hoop dat het wonderlijk in de titel blijft gelden en dat alles toch nog goed komt met de merrie.
Ik heb een merrie meegemaakt die een tweeling kreeg (natuurlijk iets anders dan een keizersnede) en die stopte ook na ongeveer een week met eten. De merrie is toen nog naar Utrecht gebracht waar ze niks meer voor haar konden doen. Ze zat al vol verklevingen, zoals je zelf al schreef. Toch hoop ik dat jou bikkel zich hier nog door slaat.
Jeetje zeg, je merrie is duidelijk een doorbijter. Met alle steuntjes haalt ze het misschien wel! Knap dat je je zo inspant voor haar! Ik duim mee op een goede afloop! En daarnaast gefeliciteerd met je veulen!
Amai, dat is idd een nachtmerrie, gelukkig was men er toch nog op tijd bij!
Een 3-tal jaar geleden is bij onze overburen precies hetzelfde gebeurd... De merrie was volop aan het persen, maar het was niet het veulen dat naar buiten kwam, maar haar darmen! Buikvlies ofzo was gescheurd. En de merrie bleef maar persen zodanig dat er ook niets anders opzat dan het veulen met een keizersnede ter wereld brengen. Het veulen was gezond, maar de merrie was al zo verzwakt door het vele bloedverlies dat men ze heeft moeten afmaken. Het erge eraan is dat het veulen na 2 weken bij een pleegmoeder, overleden is aan diarree...
In ieder geval wens ik je veel sterkte en succes met je merrie, en gefeliciteerd met het mooie veulen!
Tussen het duimen door kan ik misschien ook nog wat moed geven. Ik heb het ook een keer meegemaakt. Het veulen had waarschijnlijk met z'n voetje door de baarmoeder gestoken en hierdoor perste de merrie haar darmen eruit. Dat werd dus ook keizersnede. (Die overgens onder aan de buik is gedaan, van uier naar voren.) Veulen en merrie hebben dat allebei overleefd. Eerst hebben ze ik geloof een maand op stal gestaan en daarna ging ik meerdere keren per dag met de merrie aan de hand grazen en het veulen er los bij. En zo de beweging opbouwen tot ze lekker weer zelf in de wei kon. Een goed verhaal dus van een keizersnede.
Ik ben blij dat er af en toe ook een positief keizersnee verhaal is. Kunnen jullie me ook vertellen na hoeveel tijd je kon zeggen dat het de goede kant op ging?
We zijn nu op dag 6. Gister heeft de veearts haar opgevoeld en bleek er nog een gat in de baarmoeder te zitten! We hopen dat dat vanzelf dicht groeit ,opereren is op dit moment geen optie. Ze heeft een iets andere pijnstiller gekregen die wat minder haar organen aantast en een spuitje om de eetlust op te wekken. Dat hielp goed want vanacht at ze ineens een hele specikuip met koeiegras op! Ben net weer aan het plukken geweest en ze at weer wat ,zei het met lange tanden. De koorts was binnen de perken(38.8) Op dit moment moeten we gewoon de darmen op gang zien te krijgen.
Ook ik heb heel hard geduimt voor haar! Zolang er leven is is er hoop. Utrecht krijgt niet alle gevallen binnen en kunnen daarom ook niet alles weten. Ik hoop echt dat je merrie hier doorheen komt. Ik duim gewoon verder! En sturen allemaal darmaanhetwerkzettende engeltjes toe Dikke knuffel voor je merrie en voor jou omdat je haar een kans geeft!
ik heb net alle 6 de pagina's doorgelezen, en wat een verhaal zeg. ik duim ook mee en black moet er gewoon doorheen komen! idd wat de anderen ook zeggen, ze is al zo ver... hoe is het nu trouwens met je veulen?
Wat een verhaal zeg! Ik duim hard mee dat de merrie t overleeft! Ze is al zo'n eind... Zolang er leven is, is er hoop! Hoe je vast aan de positieve verhalen! Fijn dat ze wat gegeten heeft!