Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:19

Dan zal hij ook wel veel merries gezien hebben, voordat hij dat echt goed kon zien . Ik zag het bij Vank iig niet. Of nou ja, ik zag het heel vroeg. Maar nu ik foto's terug zie, lach ik mezelf uit.. . Ik was er heilig van overtuigd met 3 maanden al van alles te zien .

Weet je wat ik denk? Als jullie op dit tempo doorgaan, dan komt er zeker een 2e deel van het DBT !

Btw Marije, Sammie te koop zie ik? Sonde, maar snap het wel! Hoop voor je dat je een goed baasje voor hem kunt vinden, maar dat zal vast wel! Heb je nu al een andere hengst op het oog?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 22:24

Die man had meer dan 30 jaar ervaring met de hengstenhouderij
En ik zie het zelf ook maar heel kort hoor, na 3 of 4 weken na de dekking zie ik er niets meer aan. Alleen kort na het dekken.

Ik wil in oktober weer naar Wales om te shoppen
Maar ja, dan moet Sammie wel weg want 2 hengsten houden wil ik echt niet.
(of ik laat hem snijden, dan heb ik geen volwassen hengst meer lopen en kan er ook een nieuwe komen )

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:57

hallo allemaal,

Ik kom ook mijn merrie aanmelden Het is een tinker en ze is in de eerste week van januari uitgeteld...ja weet het....beetje rare tijd maar het zij zo.
Nu ik eindelijk mijn digi weer terug heb, heb ik vanavond wat foto's gemaakt. Het zijn iig niet de beste foto's (had sluitertijd niet goed) maar het geeft toch een idee hoe ze is met een dracht van bijna 6 maanden.
Maar nu komt mijn volgende probleem...ik weet niet meer hoe ik foto's moet plaatsen....Marije...zou uh...jij uh.... ??? Als je dat wilt doen pb mijn dan ff je e-mail dan stuur ik ze daar naar toe.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 23:31

Hayley van Djuno!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djuno, ze heeft een BUIK!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:35

Yep en ze is vreselijk vies....maar die poetsen of wassen is heel erg ondankbaar werk. Ze heeft nog wel het fatsoen om het niet recht voor je gezicht te doen...maar een modderbad is voor haar een ware house-party compleet met XTC

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:49

Universe is ook rustiger geworden met het rijden, normaal was ze veel heter. Toen ze van de hengstenboer terug kwam en ik haar weer ging rijden zei ik ook meteen ZE IS DRACHTIG iedereen lachen en ik maar zeggen wacht maar tot ze gescand wordt. Je snapt wel dat het heel druk was toen ze eenmaal gescand werd en ja hoor ze was drachtig. Maar ze is nu wel met het opzadelen heel chagarijnig ze probeert zelfs te bijten . Kan dat er ook al mee te maken hebben? Dit is namelijk de eerste keer dat ik fok en ik weet het ook niet allemaal. Ik zou ook graag een boek willen waar vanalles instaat ( met foto's van hoe het zich vanbinnen allemaal ontwikkeld)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:58

vonnie schreef:
Universe is ook rustiger geworden met het rijden, normaal was ze veel heter. Toen ze van de hengstenboer terug kwam en ik haar weer ging rijden zei ik ook meteen ZE IS DRACHTIG iedereen lachen en ik maar zeggen wacht maar tot ze gescand wordt. Je snapt wel dat het heel druk was toen ze eenmaal gescand werd en ja hoor ze was drachtig. Maar ze is nu wel met het opzadelen heel chagarijnig ze probeert zelfs te bijten . Kan dat er ook al mee te maken hebben? Dit is namelijk de eerste keer dat ik fok en ik weet het ook niet allemaal. Ik zou ook graag een boek willen waar vanalles instaat ( met foto's van hoe het zich vanbinnen allemaal ontwikkeld)

Tip: kijk bij Marije op de site....die heeft daar een heleboel info over staan en foto's van veulens in ontwikkeling

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:32

Even een 'onzeker en angstig' vraagje.
Mijn merrie is duidelijk anders in de omgang. Maar.. je hoort zo vaak dat ze eerst drachtig zijn en dan niet meer. Ik moet langer wachten met een 2e keer scannen omdat mijn DA op vakantie is. Ik wil niet naar de ander hier in de buurt...

Hoe aannemelijk is het dat als ze anders is in karakter dat ze dan gewoon nog drachtig is? Of kan het na het afstoten van het vruchtje ook zijn dat ze hormoonproblemen hebben..

Bah... was het maar vast 8 augustus.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:56

Inderdaad mijne moet ook 8 aug gescant worden

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:06

Vonnie, Ivanka had dat ook; dat chagerijnig zijn met opzadelen. Terwijl ze dat voorheen nooit had. Naarmate die buik begon te groeien, werd dat ook steeds erger. Maar ze deed het zeker ook al voordat de dikke buik zichtbaar werd.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:41

Tinne schreef:
Vonnie, Ivanka had dat ook; dat chagerijnig zijn met opzadelen. Terwijl ze dat voorheen nooit had. Naarmate die buik begon te groeien, werd dat ook steeds erger. Maar ze deed het zeker ook al voordat de dikke buik zichtbaar werd.

Mmmm, chagrijnig is Fayette nog niet tijdens het opzadelen. Het enige wat ze nu eigenlijk sinds kort doet is het moment dat ik wil aansingelen ze begint weg te lopen (ze staan nu op de zomerwei waar ik haar niet aan een ring o.i.d. vast kan zetten en dus alles met het touwtje in mijn hand moet doen). Dit doet ze anders noooooit!!
De enige keer dat ze chagrijnig heeft gedaan met opzadelen was toen haar allereerste zadel niet meer goed op haar lag en zij daar pijn van had.
Zou dit.....? Neeh, vast niet Madam geeft dan vast gewoon aan dat ze geen zin heeft om te gaan werken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:03

Vreya loopt ook liever weg tijdens het aansingelen. Nou, niet weglopen, maar ze zoekt gewoon duidelijk afleiding. En dan te bedenken dat ik deze hefst een verrichtingsproef met haar moet rijden waarbij ze ook los moet staan, en dan moet ik haar helemaal opzadelen! Dat word dus nog even goed oefenen

Maar met 10 weken dracht is toch nog niets te zien? Vreya's flanken zijn namelijk nogal ingevallen.. Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan of ze drachtig is, ze is 1 keer gescand en gedekt in haar veulenhengstigheid, dus dat zit vast wel goed

Djonu: Wat een leuke merrie! En ze heeft al een lekker buikje 6 maanden alweer! Jij bent veruit de koploper tot nu toe

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:08

In het vorige DBT had ik een foto van de hand op de flank neergezet.
Zelfs hierbij begint mijn merrie Lio (moeder van Avenue) er al van te gapen

Afbeelding
Als je dus hier wat stevig rondjes draait, zou je op den duur het veulen moeten kunnen voelen. Het veulen zoekt als het ware je hand op en dan voel je een snoetje of een beentje. Zo cute!
Als je het daarna op de andere kant doet, draait ie waarschijnlijk met je mee!

NOTE: *werkt dus niet bij iedere merrie, zie post van Tinne hieronder, maar valt te proberen*
Laatst bijgewerkt door IngLio op 28-07-05 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:27

Hey.. foto's van Hayley! Leuk!!!! Van een afstand kunnen we haar dan toch in de gaten houden enne... ze krijgt idd ineens een buik zeg!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:34

Roosje staat nu bij de hengst...
Ik hoop echt dat ze meteen drachtig wordt... en eigenlijk dat ze uberhaupt nog drachtig word... ze is nu 23, dus word al een jaartje ouder... maar ze leeft zo op nu ze een veulen heeft

En kreeg afgelopen weekend ook van een vriendin een telefoontje; "ANIEK, WE ZIJN ZWANGER!!!!!" Oftewel haar merrie (Wolfgang x Lector) is drachtig gescand van Vainqueur (Lordanos x Levantos)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:35

Voor ik het vergeet...
Fleur zit vandaag op 11 weken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:35

Inge, dat heb ik bij Ivanka echt vaak geprobeerd, maar Aidan gaf geen enkel schopje terug. Het enige waaraan ik merkte dat er leven in zat, is dat ik altijd een zacht duwtje tegen de uitpuilende-buik-kant gaf, dat er dan een uitpuilende buik aan de andere kant kwam .
Maar echt schopjes terug, heeft hij niet gedaan. Dat vind ik wel jammer, maar ach.. hij is helemaal gezond .

Djuno, die tink heeft een BUIK! Jemig!

11 weken alweer! Gaat snel Marije !
Jij gaat trouwens wel leuk shoppen daar in Wales ! Wanneer ga je?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:39

Gaat idd hard Marije!!!

Wat vinden jullie er trouwens van om na September in een keer door te skippen naar eind Februari
Hoeven we niet zo lang te wachten!!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:41

djuno de koploper hihi, wat een buik zeg....en wat ziet ze er lekker uit..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:44

MarijeR schreef:
Voor ik het vergeet...
Fleur zit vandaag op 11 weken

Ergo: Fayette dus 10 weken

@ Tha_Niekje: errug strak plan

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:47

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:57

Dat "hand op de flank" werkt helaas ook niet altijd. Bij Lio werkte het soms wel, soms niet, maar dan moest ik ook wel heel aandachtig voelen. Ik zag leven doordat haar hele buik heen en weer ging. Echt schop schop van binnen, zomaar nadat mama klaar was met sporten in de bak.

Voor degenen bij wie het wel lukt, is het leuk... lukt het niet, dan houdt ie zich gewoon gedijst totdat ie eruit komt en dan komen de kunsten pas

@Cheyenne01: roep jij in 2006 tegen mij over msn "persen!" ???

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:08

Over schoppen enzo in de buik: Angeliene hoorde ik eigenlijk meer dan ik haar zag. Het geluidje van haar hoefjes tegen Elienes ribben, een soort getik. Ik heb toen ook aan mijn VA gevraagd of dat kon en dat bleek echt te kunnen. Maar daar zag je meestal niks van aan de buitenkant.

Overigens geeft Eliene het goed aan als ze last heeft van een daas, die wijst ze bijna aan zodat je 'um dood kan meppen.

En als ze zelf ergens "krabbelt" met haar tanden omdat ze jeuk heeft kun je dat zo overnemen met je nagels, dat vindt ze ook erg prettig. Ze staat nooit vast met poetsen en als je dan bij haar schoft staat te rossen (waar ze dan jeuk heeft) en je gaat naar achteren, dan loopt ze mee, zo van "nee, daar moet je zijn!".

Overigens weer leuke foto's van een ronde Tinker zag ik! Jij bent er vroeg bij Djuno!

Enne... lekker shoppen Marije! Veel plezier alvast!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:18

Glenda is 27 april uitgerekend van isarco
hou het hier dus ook goed in de gaten

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 13:52

IngLio schreef:
@Cheyenne01: roep jij in 2006 tegen mij over msn "persen!" ???

ik denk het wel,houd er maar rekening mee inge, 30 maart is de dag.........