bad ,bad news, turns to better news :) !

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Re: bad ,bad news

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:45

Oh wat een verhaal zeg! Maar wat is FIGHTER mooi!!! Ik geloof in hem en ga absoluut voor hem duimen! GO FIGHTER!!!!!!

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:50

oh wat een verhaal... echt erg....

ik leef erg met je mee... heel veel sterkte...

Figther is een hele mooie naam voor zo'n klein mooi ventje wat voor zijn leven vecht....

ik duim ook voor jullie...

heel veel sterkte

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:00

Sjeemig wat een verhaal zeg......ik zit tijdens het het lezen al te duimen voor jullie.

HEEL VEEL STERTE GEWENST!!!!!!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:37

Mireille1970 schreef:
Het feit dat mamma het veulen niet afstoot zegt toch ook wel wat...

Dat vind ik ook. Ik vind trouwens op de laatste foto's (hoe aangrijpend ze ook zijn) dat Fighter er heel gezond uit ziet, levendig... en dat is toch ook belangrijk. Hij blijft proberen, blijft er zin in hebben, en dat is vaak nog het allerbelangrijkste OK dan!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:50

Wat een verhaal en aangrijpende foto's; ik wens jou en je man en Fighter ontzettend veel sterkte! Hoe gaat het nu met hem? Slaat de fysiotherapie aan? Is er al wat meer hoop dat de medicijnen, het verband en het rekken en bewegen gaat helpen de vergoeiingen minder te laten worden? Ik duim heel hard voor je en hoop dat het wonder mag gebeuren dat het met hem goed komt! En blijf ook moed houden voor je andere merrie! Dikke knuffel!

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:00

Vorige week moest bij ons een merrie bevallen, rond 3 uur s'nachts ging de merrie haar leggen en begon te persen maar er kwam niets. We zijn op de merrie geweest en voelden dat het veulen niet normaal lag in het geboortekanaal. We belden direct de dierenarts die er na ongeveer tien minuten was, hij probeerde het veulen zijn voorpoten te draaien ( die lagen nu tegen zijn of haar lichaam naar achter ipv naar voor + lag het veulen nog getorst ) na ongeveer 15 minuten kreeg hij één voorpoot op zijn plaats. Hij heeft dan nog geprobeerd de andere ook te verplaatsen maar dit was onmogelijk. De veearts wist toen al dat het veulen dood was maar probeerde de merrie te redden, na 2 uur moesten we de strijd staken we kregen het veulen er niet van. Nogmaals pech we hebben de merrie moeten laten inslapen. Op zulk moment heb je wel even genoeg van de fokkerij, dat kan ik je wel vertellen. Dit veulen was dan nog een embryo die gespoeld was uit een merrie die internationaal sprong en die ik vorig jaar verkocht heb naar het buitenland. Ik verzeker je emotioneel is dit zwaar.
Heeft er ook iemand ervaring van een verkeerde ligging van een veulen, een stuitligging of eventueel een keizersnede, die goed of slecht afgelopen is ?

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:06

@ Emiel: dit is ook echt een vreselijk verhaal, wat een drama! Eerst het veulen verliezen en dan nog de merrie, verschrikkelijk.

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:18

Libke, ik hoop dat je veulen binnen de korste keren weer met zijn moeder de weide in loopt, want daar fok je toch ten slotte voor, voor je veulentjes te zien rond galoperen met hun moeder in de weide.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:23

Lees dit verhaal nu... zit hier met een brok in m'n keel...
Wat een vreselijk verhaal Libke!! ik duim ook voor het veulen!! geweldige naam heb je voor hem

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:26

Veel sterkte gewenst!!!

Ik hoop voor je dat deze jonge man het red!!!!

Ik heb vorig jaar mijn hengstveulen helaas onder ong dezelfde omstandigheden moeten laten inslapen.

Het was geen tweeling, maar dit hengstje had in z;on vreemde positie in de baarmoeder gelegen dat zijn ene knie niet goed was...

een carpus vulgus, of wind swept foal, word dit ook wel genoemd.....heeft ook met de groeischijven te maken.....er was geen hoop voor dit veulen...

nogmaals heel veel sterkte

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:28

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg.. ik duim verschrikkelijk hard mee voor dit prachtige prachtige veulentje met een geweldig mooie naam.. het doet me verschrikkelijk veel om zo die fotos te zien.. en wat Jan al zei.. hij ziet er verschrikkelijk levendig uit...
ik duim!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:38

wat erg zeg...

en dat nou net het gezonde veulen nog wat heeft.

maar aan 1 kant is het alweer meegevallen dat het hengstje en de merrie nog leven...

ik hoop echt voor je dat alles goed komt...

vooral nu ik zelf ook een veulen heb, weet ik hoe leuk het is...

het is alleen zo vreselijk als je zulke verhalen hoort...

hoop echt voor je dat het goed komt

sterkte...

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:48

En ook ik ben aangedaan door dit verhaal...wat vreselijk voor jou en je paardjes. Zo'n mooi en levendig veulen met zo'n pech...Heel veel sterkte, ook ik zal hard duimen!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 20:06

vanavond ook nog even binnen geweest .De veearts die ook de fysio met hem doet die is pessimistisch ;De arts die gisteren zei dat we ervoor gingen ondervond wel al beterschap.De medicatie heeft nog maar weinig geholpen dus .De wilskracht bij het veulen is enorm waarom willendie beentjes nou toch niet mee? De knieen moeten eigenlijk een hoek van 180° maken ,één beentje zit op 140° het andere op 160° .Het hoeft nog geen 180 te zijn om te kunnen staan .Maar als ie zou kunnen staan dan zou het wel zienderogen verbetern want dan moeten die peesjes en spieren werken ,hoe langer hij blijft liggen ,hoe minder de peesjes werken.ik hoop en bid echt dat ik er morgen of overmorgen kom en dat ie rechtstaat al is het nog maar wankel ,wankel .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:53

Ja idd hopen dat hij zo snel mogelijk te been komt!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:22

Heey... Wat een ontzettende k*t situatie.. Het veulen straalt inderdaad wel uit dat ie door wil met zijn leventje, en dat zegt al heel veel en dat zet (weet ik zeker) de dierenartsen en assistentes er toe aan ook te vechten voor het veulen, en nog harder dan ze al voor al die andere patienten doen!

Ik hoop voor je dat ze hem erdoor krijgen, hij wil zelf in elk geval nog, zijn moeder is er nog steeds voor hem, en JIJ bent een grote steun voor hem ik weet het zeker!!!

Heel Veel Sterkte!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:45

Fighter vind ik een mooie naam voor hem..

Ik hoop echt zo dat ie het red...ik duim voor jullie...
Sterkte Ach gut

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:57

Ik duim ook ontzetend hard voor je mee! Hoop echt dat het allemaal goed komt!!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:35

Ik krijg de tranen in mijn ogen van die foto's, Wat een ventje! Zo dapper! Blijf hoop houden en wij duimen!

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:00

sterkte!
ik hoop ook net als alle andere mee dat ie snel gaat staan!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 23:04

libke schreef:
ik hoop en bid echt dat ik er morgen of overmorgen kom en dat ie rechtstaat al is het nog maar wankel ,wankel .

ik doe met je mee!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 00:08

Ik leef helemaal met je mee. Ook ik weet als geen ander wat het is om verrast te worden door een tweeling. Bij mij waren beide veulens dood en is de merrie doodziek geweest. Het heeft mij jarenlang tegengehouden om nogmaals een veulentje te fokken. Een grove fout ook van de dierenarts was in mijn geval ook de oorzaak dat ik compleet verrast werd door een tweeling. Terwijl ik nb gezegd had dat er tweelingen voorkwamen in dat stammetje en hij er extra op moest letten met scannen.

Ik hoop voor je dat alles goed komt met je kleine Fighter. Prachtige naam heeft ie.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 08:43

annegti schreef:
Ik leef helemaal met je mee. Ook ik weet als geen ander wat het is om verrast te worden door een tweeling. Bij mij waren beide veulens dood en is de merrie doodziek geweest. Het heeft mij jarenlang tegengehouden om nogmaals een veulentje te fokken. Een grove fout ook van de dierenarts was in mijn geval ook de oorzaak dat ik compleet verrast werd door een tweeling. Terwijl ik nb gezegd had dat er tweelingen voorkwamen in dat stammetje en hij er extra op moest letten met scannen.

Ik hoop voor je dat alles goed komt met je kleine Fighter. Prachtige naam heeft ie.

Annegti,bij mij net hetzelfde ,op het dekstation hadden ze me gezegd dat ik bij de eerste scan heel goed moest opletten omdat de merrie twee follikels had ontwikkeld .Ik heb daarom mijn veearts (nu niet meer ) er echt attent opgemaakt om goed te kijken of er geen 2 waren .Ik heb de merrie daarna nog op 30,45 en 60 dagen laten scannnen omdat ze bij de eerste inseminatie het vruchtje later was verloren .Bij elke scan zei ie wel dat het een groot vruchtje was (het apparaat duidde telkens een paar dagen meer aan ) waarmee ik eigenlijk nog kon lachen dat ze me een mooi groot veulen zou geven Bloos .Als ik er nu aan terugdenk ,zaten die twee misschie heel dicht bij elkaar .
pfhhhh ,ik zie die geboorte nog elk moment voor mij,vooral dat eerste veulentje wat eruit kwam .Zelfs als ik op een later tijdstip had geweten dat het er twee waren ,dan had ik de merrie op de kliniek laten bevallen en had ze onmiddelijk zuurstof kunnen krijgen of i.d.
Nu moest ik hulpeloos toezien .

besita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 08:45

Mjn man belt me net (mannen hebben geen emoties?? Haha! Haha! )

fighter heeft vannacht alleen opgestaan!!!!!!!!!!!!!!!!yoehoe!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 08:46

Wow Libke, wat een ontzettend goed nieuws! Haha! Gefeliciteerd Lachen