Esme_27 schreef:Ik heb zojuist even wat foto's gemaakt van Nuala. Vanavond kan ik niet waken, zal je zien dat het dan gaat komen...
Nou moet ik wel zeggen dat ze er al een week zo bij loopt:
Dikke buik
Veulen is ingedaald !
Citaat:
Uier, niet gevuld met melk trouwens maar Nuala kegelt niet vantevoren. Schiet tijdens bevalling pas vol. Wel erg dik, hard en warm!
Tepel zakken zijn nog niet 'gevuld' en steken nog niet naar buiten. Het steken naar buiten, met of zonder kegelen, gebeurt meestal 12-8 uur voor de geboorte.
Citaat:
Sorry voor de ietswat ranzige foto... haar vulva is volgens mij ontzettend uitgezakt. Het is vandaag wel de eerste keer dat er een beetje bloed aan zit.
Baarmoederhals propje is losgekomen : meestal 48 uur voor de geboorte.
Citaat:
Staart kan verticaal
Ga ik nooit op af daar ik altijd merries heb gehad die 'alles' zowiezo met hun staarten konden doen!
Citaat:
Maar het paard zelf staat er gewoon de hele tijd zo bij

Een paar dagen voor de geboorte 'rust' de merrie heel veel, laatste 48 uren eet ze minder en vaker (dit valt bij mijn dames ontzettend op!), hun ontlasting wordt slapper daar ze toch al meestal 24 uur van tevoren al weeen hebben.
Die van mijn slapen ook altijd plat maar de avond voordat ze moeten veulenen gaan ze zeker niet meer liggen. Dit is bij de mijne ook een indicatie.
Je hebt er niet veel aan maar, het zal komen wanneer het komt