Hoera!!! [naam] toch eerder!!! :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree01

Re: Hoera!!! Bibi toch eerder!!! :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:58

Gefeliciteerd met je leuke knul Haha! Haha! Haha!
Alleen effe een stom vraagje waarschijnlijk,
2 jaar geleden toen Casey haar 1e veulen kreeg in maart heb ik haar s'winters bijna niet onder een deken gehad en ook onze fokmerries die nu ook moeten bevallen staan zonder deken omdat dat niet prettig is voor de veulens, hoe doe jij dat, want op de foto's is te zien dat Bibi een deken opheeft.

En wat is de volle lijn van je paardje omdat ik de naam fleet tegen kom?
Groetjes Desiree

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:48

Desiree, je kunt de merrie prima onder dek zetten hoor, Fly heeft ook gewoon haar winterdek op gehad. Die veulens duiken er wel onder.
Enige waar je even op moet letten is dat je de kruissingels niet te los doet en de lieskoorden van de deken af haalt. I.p.v. de lieskoorden kun je een bilkoord maken tussen de achterste ringen waar de lieskoorden aan vast gehaakt worden.
Op die manier kan het veulen nergens in vast komen te zitten en kan je merrie prima onder dek blijven.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:24

Hum weer wat geleerd, waar was je 2 jaar terug?
Nu maakt het niet zoveel uit, daar deze merries niet starten op wedstrijden en alles heeft een lekker winter vachtje.
Voor volgend jaar is dit wel handig dan heb ik er wel een paar die moeten starten en vroeg veulens krijgen.
Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:27

Desiree01 schreef:
Hum weer wat geleerd, waar was je 2 jaar terug?

Hier... Haha!

Gioiello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:33

skippy1 schreef:
@ Nanda: Wauauauauauauauauw!!! oh Nanda wat maak jij mooie foto's!!! Kwijl En hardstikke bedankt weer he!? Echt heel leuk!!! Kusje

Dankje Bloos! . Fijn dat je er blij mee bent! Enne ik zal ze morgen voor je op cd-rom branden (vandaag niet gelukt helaas).

Groetjes Nanda

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:18

Wat een ontzettend knap veulen, en wat een schitterende foto's. Gefeliciteerd met deze beauty!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:02

Gefeliciteerd!!
Wat een prachtige foto's van een super mooi veulen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:25

Zo...weer even terug van mn nieuwe liefde!!! Bloos

Vandaag heeft mijn ventje het hele weiland verkend al bokkend en galopperend... Clown Heerlijk om te zien! Na 2 uurtjes was ie dan ook goed moe...stond naast mams werkelijk te tollen op zn benen! Maar ja...sneeuw is ook wel een heel koud bed!
Daarna heeft ie dus een half uur aan 1 stuk diep liggen ronken in de stal! Slapen

Verder heb ik [naam] vandaag weer eens een grondige poetsbeurt gegeven, was ze wel aan toe! Enne meneer moest er ook aan geloven! Haha! Vond ie neit helemaal geweldig, maar voetjes geven en even in zijn mondje kijken ging toch erg goed! Enne...een hele zachte borstel was ook lekker! En kriebeltjes midden op zn borst...oeoeoeoe....da's pas fijn! Hyper!

[naam] laat ons er gelukig goed bij en laat t ook steeds makkelijker toe! Alleen als meneer besluit op evrkennigstocht te gaan in de stal....de waterkraan Hyper!, het touw Hyper!, ikke Hyper!...vind mams niet helemaal geweldig als ik haar aan t poetsen ben en ze dus vast staat... Knipoog

Hou jullie op de hoogte!!! Enne...voel me toch wel erg trots als ik al die reacties lees hier!!! Bloos

Misty_day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:52

wwooooowwwwwwwww!!!!!!!
wat een super mooie lieve schattige vent zeg!!!!
egt een heel mooi veulen!!!!!
kan je egt trots op zijn Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:52

Wauw zeg, wow gek Bloos!
Wát een schitterent veulen!
WOW Bloos!

Dat belooft veel voor de toekomst!! Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:57

@ Desiree:
[naam] duikt inderdaad makkelijk onder de deken. Ik heb wel gezorgd dat ik korte dekens gebruik. Ze hadden bij mij ops stal nog oudere dekens, deze zijn vaak korter dan de nieuwere. Dan is het dus ook makkelijke voor het veulen eronder te duiken. De kruissingels zitten niet te los en de bilkoorden heb ik helemaal op zn kortst gedaan zodat de kleine er niet in kan blijven hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:05

Even een update:

Meneer loopt inmiddels redelijk braaf naast mij mee naar de wei als mams door een ander wordt megenomen...nu langzaamaan oefenen aan een touw mee te lopen...
Ook pak ik hem regelmatig even vast om hem overal aan te raken, kost soms wat krachtsinspanning!!! Knipoog Meneertje vindt dit namelijk niet altijd even leuk en kan dan goed bokkesprongen op de plaats in je armen maken... Schijnheilig

Verder is het echt een lekker ventje, loopt rustig 1,5 uur de wei onveilig te maken met galopspurtjes en bokkesprongen! En daarna.... Slapen
Enne...hij moet alles even aanraken...likken aan de metalen randen van de stal...happen in het touw waar [naam] mee vast staat en proberen de knoop er uit te trekken *LOL* (nu al!!!!)...enne zo nu en dan is het ook wel erg leuk om een kontje te geven!
Cool

Deze week weer veel foto's maken want ik heb echt t idee dat ie nu al als kool groeit!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:52

Dat gaat zo te horen allemaal prima!! En niet alleen foto's maken, maar vooral Plaatsten he?! Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:50

ik heb de hele topic gelezen... pff wat een kanjer... een lot uit de lotery...

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:51

Proficiat !!!
Wat een kanjer zeg, echt een heel mooi veulen Knipoog

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:02

Heb je al een naam voor dit schitterende veulen?

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:26

Haha! Hee Jes, Haha!
van harte gefeliciteerd met dit geweldige veulen!!! Pling Pling Wat een schatje is het zeg. En wat geweldig dat alles zo goed verlopen is!!!!!!
Als het even kan maak ik snel een afspaak om een keer te komen kijken, want wat je zegt, hij groeit als kool!!! Haha! Haha!
Veel liefs Barbara

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:40

Geweldig mooi veulen. Van Harte gefeliciteerd. Dat je er maar veel plezier en succes mee mag hebben in de toekomst. Blijf ons op de hoogte houden met foto's.

jackie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:02

Jeetje kom ik even niet op bokt en moet je kijken!!! Wat een prachtige vent heeft Bibi je gegeven zeg. Ook de naam vond ik erg mooi en idd toepasselijk. Het is al vaak gezegd hier maar je bent echt een geluksvogel, Wow!! Misschien kom ik ook nog wel even je mannetje bewonderen, is ten slotte om de hoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:17

Is goed hoor! Laat maar weten wanneer je komt!

Heb weer wat foto's even zien wie ze er voor me op kan zetten. Bloos

Anoniem

Re: Hoera!!! Bibi toch eerder!!! :P meer foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:48

hier weer een paar foto's van mijn trots!!!

13 maart:
dat is spannend!
Afbeelding

Afbeelding

Gaaaap hier ging ie temidden van ongeveer 15 mensen en een paar paarden gewoon lekker liggen...
Afbeelding

Lovers
Afbeelding

15 maart:

lekker eigenwijs
Afbeelding

Slapen
Afbeelding

op ontdekkingsreis
Afbeelding

wat een lekker ding is het toch he!? Lovers Hyper! Vingers aflikken

Anoniem

Re: Hoera!!! Bibi toch eerder!!! :P meer foto's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:55

nog even een update...

Kleine [naam] krijgt meer praatjes, hij gaat vaker op ontdekkingsreis en weet zich dan zo nu en dan te verstoppen zodat mama lekker ongerust wordt. Hyper!

Verder wil ie zo graag spelen! gelukkig wordt er over een maand nog een veulen geboren, kan ie straks lekker mee ravotten! Ja

Verer laat hij zich prima aanraken en poetsen. Ook voetjes geven doet hij al erg braaf! Verder loopt hij netjes mee met ons als we ernaast lopen, dus binnenkort gaan we het meelopen aan het touw oefenen.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:56

Het is echt een heel leuk veulen! Leuke foto's!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:52

Ah!!! Hij ziet er ZO super uit!! Echt geweldig!! Leuk dat ie meer praatjes krijgt he? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:05

Valt het jullie trouwens op...heb de foto's zelf geplaatst!!! Bloos Met wat uitleg van Mac...(dank je!) Bloos

Ja het is echt leuk dat ie meer praatjes krijgt, t is ook gewoon een lekker ventje!

Nu ze er allemaal zijn...kraamvisites?

oh enne een nieuwtje:

zijn naam is: [naam] [naam] Clown
Toch!