Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
speurneusc schreef:ik bedoelde met klaar zijn voor verrassing, medisch gezien, als je al bang bent wat het aan stress doet van het op voelen, wat denk je dat er dan gebeurt bij geboorte? Is dat geen stress? en dat zal geen 5 min duren.....
bedoelde dus wanneer je weet dat ze drachtig is, kan je je daar (medisch) op voorbereiden. Wachten tot uier vol zal schieten en dan denken dat je nog 24uur hebt is zeer dom, want uiers komen ook wel pas op gang bij geboorte.
Britta31 schreef:Dadelijk wacht je te lang en staat er een veulen naast en weet je niet wat te doen en heb je niets voorbereid.
Britta31 schreef:Dadelijk wacht je te lang en staat er een veulen naast en weet je niet wat te doen en heb je niets voorbereid.
pien_2010 schreef:Britta31 schreef:Dadelijk wacht je te lang en staat er een veulen naast en weet je niet wat te doen en heb je niets voorbereid.
Eens met TS en Poosje. Hier in Frankrijk waar ik ook woon, zijn eenvoudige dingen soms heel erg moeilijk als het gaat om dierenarts thuis laten komen, een goede kliniek in de buurt hebben etc. Dit heeft o.a te maken dat het een heel groot land is en de dierenartsen te ver moeten rijden.
What 1ste hulp thuis door de brand weer wordt gedaan die medisch opgeleid zijn en waar acuut ziekenhuis vervoer vaak via de
Helicopter moet plaats vinden.
Nederland is onvergelijkbaar daarin.
Misschien dat Poisje dichtbij woont en mocht er spoedig een bevalling zijn dat ze wil helpen. Er is zoveel ervaring bij haar. Dan heb je alvast iets achter de hand.
pillow schreef:Britta31 schreef:Dadelijk wacht je te lang en staat er een veulen naast en weet je niet wat te doen en heb je niets voorbereid.
Jij bent nu paniek aan het zaaien bij TS. Die merrie is gewoon gust. En mocht ik toch ongelijk hebben, veranderd de merrie vanzelf. En wat moet je nou voorbereiden dan, wiegje, babykamer, commode zoiets? Ik zou in ieder geval die dierenarts maar achterwege laten. Bespaar je de moeite voor jou en de merrie.
pillow schreef:Britta31 schreef:Dadelijk wacht je te lang en staat er een veulen naast en weet je niet wat te doen en heb je niets voorbereid.
Jij bent nu paniek aan het zaaien bij TS. Die merrie is gewoon gust. En mocht ik toch ongelijk hebben, veranderd de merrie vanzelf. En wat moet je nou voorbereiden dan, wiegje, babykamer, commode zoiets? Ik zou in ieder geval die dierenarts maar achterwege laten. Bespaar je de moeite voor jou en de merrie.
Kuggur schreef:Britta31 schreef:Dadelijk wacht je te lang en staat er een veulen naast en weet je niet wat te doen en heb je niets voorbereid.
Eh, zo gaat het hier in IJsland altijd.
Ja "opeens" staat er een veulen naast.
Ik zal je een geheimpje vertellen, je hoeft daar helemaal niets aan te doen, en dus niets voor te bereiden, merries regelen dat zelf.
Kabayo schreef:Simpel gedacht. Is de buik en het uier geen oedeem door de vreselijke hitte?
kiki1976 schreef:Stiekem moet ik wel lachen dat iedereen aan de buik kan zien of ze wel of niet drachtig is.
Oude foto, maar wat denken jullie bij deze merrie?
[ [url=m/B3Py90.jpg]Afbeelding[/url] ]
kiki1976 schreef:Stiekem moet ik wel lachen dat iedereen aan de buik kan zien of ze wel of niet drachtig is.
karijn schreef:kiki1976 schreef:Stiekem moet ik wel lachen dat iedereen aan de buik kan zien of ze wel of niet drachtig is.
Feit dat je deze foto met begeleidende tekst plaatst, zal wel betekenen dat deze merrie drachtig is. Maar….allemaal aannames….de enige die het kan uitsluiten, is de DA.
Waar in Frankrijk zit je? Ik vertrek volgende week erheen maar als ik naar de voorspellingen kijk, blijft het de komende weken nog erg warm… 50 graden in de zon of 33 in de schaduw, ik zou gewoon gaan bellen. En als ze niet willen komen en jij kan er niet heen, dan zal je moeten wachten tot er wel of geen veulen naast staat. In de meantime zou ik toch eens kijken of je wat kan doen aan haar conditie. Al ga je met haar wandelen. Wat meer spieren kweken.
Sam_I_Am schreef:Ik zou juist om haar (ver)slechte(rde) conditie hier een dierenarts bij willen. Stel dit paard is drachtig of heeft een oedeem, dan moet ze geholpen worden en dat doe je niet door te wachten. Ik begrijp best dat je van uit je eigen oogpunt kijkt, maar Mira is een dier en die moet je niet vermenselijken maar helpen. Ook een oedeem moet behandeld worden.
Ik begrijp dat deze vraag naar over gaat komen, maar denk hier wel over na. Hoeveel kwaliteit van leven heeft dit paard als zelfs een dierenarts bezoek niet mogelijk is?
MarjanB schreef:Misschien heel hard, maar eigenlijk had dit paard niet in de handel mogen komen maar ingeslapen.. als er zoveel lichamelijke klachten zijn.
In het kader van buiken.. niet drachtig maar vol met zand..
[ [url=m/RSup3E.jpg]Afbeelding[/url] ]