[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:56

Dank voor de reacties! Wij dachten ook vos maar vonden haar toch best licht. Aangezien de kans op palomino aanwezig was gingen we twijfelen.
Maar superblij met dit prachtige meisje! Alles goed gegaan en gezond. Wat wil je nog meer.
Ik ga nog even genieten <3 en dan rustig even bijlezen.
Las al iets over een bevalstal die moeilijk doet... :( Daar word je toch moedeloos van....

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:24

Polo gefeliciteerd! Lijkt inderdaad vos, mooi (stiekeme) veulen, maarja welsh he

En een heel nest puppies! Gefeliciteerd. Stabijtjes?

Cp gefeliciteerd. Erg mooie merrie is dat. Ik gok dat N. Ook een naam in die trant kiest :')

Wpaard, kun je de stal niet wat breder maken met een schapenhek?
Ik heb nu voor nood een panelhekstal staan. Van 3x3 voor een welsh van 1.15m

Ik ben de naam vergeten, maar gelukkig kun je jaar de bevalstal met je merrie.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:37

Polo, ik denk op het eerste zicht ook vos, maar heel soms worden palomino’s zo donker geboren. Meestal worden dat van die mooie diepgouden Palominos als ze groot zijn. Maar het zal dus even afwachten voor de verharing ofwel testen worden voor zekerheid :)

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:46

Tinniie schreef:
Polo, ik denk op het eerste zicht ook vos, maar heel soms worden palomino’s zo donker geboren. Meestal worden dat van die mooie diepgouden Palominos als ze groot zijn. Maar het zal dus even afwachten voor de verharing ofwel testen worden voor zekerheid :)

We gaan uit vos en het is inderdaad afwachten. Mocht ze toch palomino blijken is zo'n mooi kleurtje natuurlijk mooi meegenomen!

Wpaard even bijgelezen. Ongelofelijk. Ik zou geen cent betalen voor de schoonmaak en met gierende banden weg gaan daar. Niet te vertrouwen. Hoe ver is je merrie? In welke regio woon je?

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:51

cp112 schreef:
Gefeliciteerd polo!

Moeders had flink napijn een heeft een pijnstiller gehad. Nageboorte is gelukkig toch zelf afgekomen (duurde wat langer) en ze is mooi schoon nu :j

Aangezien dit de pony van onze dochters is en dus ook het veulen mochten zij de naam bedenken.
Het is Celestia geworden
[ [url=m/ys4qGX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7AAwGl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow Celestia lijkt echt veel op Bodhi zeg <3 wat grappig!!
Afbeelding

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:57

Polo97 gefeliciteerd met je mooie veulentje! Prachtig!

Heeft iemand nog tips voor een halstertje? Ik had er 2 maar zijn beiden echt veel te groot!!

Bodhi vind het heel leuk om te knuffelen. Wel nog wat behouden en schrikkerig van aanraking maar wel erg vrij al. Bijna een broekzak veulen. Als ik hem kriebel zie ik direct een soort reflex dat hij mij terug wil groomen. Dit is nu natuurlijk nog lief en leuk zonder tanden. Maar is dit iets om meteen een beetje af te leren? (zo sneu haha) de hoeven staan ook regelmatig op mijn benen. Dat probeer ik wel af te houden.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:04

Gefeliciteerd CP en polo!

Ik was jullie even kwijt, en ik heb het momenteel even heel erg zwaar. Het continu huilen is wat beter geworden maar ben heel erg down en moet mezelf echt een trap onder mijn kont geven om sochtends uit bed te komen.
Een aantal lieve kaarten gekregen ook 1 van wolvega, handgeschreven persoonlijke tekst door de dierenarts zelf, zo netjes van haar (je zou denken dat een balie medewerkers het eff schrijft)
En net is de rekening in mijn mailbox gekomen, hij viel me mee maar het blijft een gruwelijke bak geld en een lege stal...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:15

Afbeelding
Hopelijk vrolijkt dit je iets op. :(:)

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:15

Olga89 schreef:
Gefeliciteerd CP en polo!

Ik was jullie even kwijt, en ik heb het momenteel even heel erg zwaar. Het continu huilen is wat beter geworden maar ben heel erg down en moet mezelf echt een trap onder mijn kont geven om sochtends uit bed te komen.
Een aantal lieve kaarten gekregen ook 1 van wolvega, handgeschreven persoonlijke tekst door de dierenarts zelf, zo netjes van haar (je zou denken dat een balie medewerkers het eff schrijft)
En net is de rekening in mijn mailbox gekomen, hij viel me mee maar het blijft een gruwelijke bak geld en een lege stal...

Heel begrijpelijk Olga.. En ook nodig denk ik om het te verwerken. Het mag er zijn. Want het was gewoon heel heftig en een vreselijk groot verlies. Dat heeft tijd nodig en heling.
Daarbij de bittere nasmaak van de rekening en die lege stal.. Dat maakt het niet beter. Knuffel voor jou.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:23

Oph pupjes <3 gefeliciteerd mirjam.

Extra leuk. De dochter van onze Lillie is vandaag ook bevallen van een merrietje. Dus Lillie is moeder en oma geworden vandaag :D en dat half de wereld rond (deze merrie staat in Amerika)

Afbeelding

Ondertussen wachten we op de volgende 2 dames.
Links Jolene 327 dagen
Midden Thor, papa to be 8-)
Rechts Bert 317 dagen

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:24

Snap ik heel goed Olga. Je mag verdrietig en down zijn. En dan nog die rekening dat is zuur.
Een dikke knuffel vanaf hier.

Wpaard waar woon je ergens?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:24

Dat is niet meer dan begrijpelijk Olga... :(:) ik hoop dat het gat gauw weer wat heelt... lief van Wolvega wel dat kaartje.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:25

Bedankt voor de reacties, ben iets geruster. Al is het vandaag wel weer iets groter, ook na longeren. Schiet het nu echt door, dan bel ik de veearts toch even. Misty staat het uier wel gewoon stil, elke dag beetje hetzelfde.
@Eilinora
Gefeliciteerd! Wat een plaatje! Daarom duurde het nog even zo lang, ze moest wel goed afgemaakt worden :D
@Sanet
Gefeliciteerd! Wat een enorm sneaky merrie heb jij! Die heeft het precies zo gepland dat moet wel :D

@cp112
Gefeliciteerd! Wat fijn dat alles goed gegaan is. Wat een heerlijk dapper ding zo buiten <3 Wat leuk dat ze zowel mams als oma is geworden :D

@Polo97
Ze is nog maar op dag 252 vandaag, dus vandaar toch dat ik denk wat vroeg al..
Eerst had ik hier staan dat die van jou een beste tiet had en ook zonder hars of melk konden bevallen en voila nu staat die er al? Tenminste ik ga er vanuit dat je van die hiervoor de uier foto had gepost :D Zo zie je maar weer, dames kunnen ons lekker bezig houden. Veulen is prachtig en fijn dat alles goed gegaan is.
@Yvk
Oef dat is ook fijn zo’n fopmerrie die opeens bedenkt ik ga even gas terug. Maar ja het kan er snel weer aan zitten. En leuk zo’n merrie die je meteen 5 keer wekt :O
@pradadaan
Wat fijn dat ze er meteen zo lekker bij staat. Ze ziet er fantastisch uit.
@cp112
Dan moet je idd wel qua extra stalletje, ergens ook wel weer een verrassing om geen datum te weten. Ben heel benieuwd, kan me niet voorstellen dat het nog lang duurt.
@floripori17
Awww jij moet ook een lange adem hebben. Camera’s zijn echt wel ideaal, zeker als je ze online streamt en er meer mensen mee waken :D Ik denk dat de perfecte vlekjes nog af gemaakt moeten worden :j
@Knolselder
Wow nee die houdt het toch geen week meer vol zou je zeggen :D
@Al_Zawraa
Dat gaat ook snel! Ik vind het uier wel heel vol en zo glimmen. Het zal vast niet lang meer duren. Hopelijk laat ze rustig je werkzaamheden doen :j
@LISA_L
Awww ze ziet er wel heel goed uit.
@goldenarrow
Ik vind altijd als ze niet meer maiden zijn dat wel vroeg komt. Op zich zou je dan zels nog met 20 dagen erbij bijna veilig zitten met erbij geteld geen maiden meer, zal het denk ik wel goed komen.
Wat een heerlijk stel heb je ook, zoveel vertrouwen.
@Luna2006
Die twee hebben ook een mooi begin gemaakt :j
@SimonDesteny
Rustig aan? Ik vind het al een beste melkbar :D
@Pauline2000
Wat een leuke merrie met zo’n vriendelijke uitstraling. Heel bijzonder ook, ik hoop dat je straks een mooi veulentje mag verwelkomen.
@Caily interessant, ik had inderdaad ook moeder en dochter en die droegen allebei rond dezelfde aantal dagen.
@Moosss
Wat fijn dat alles goed gaat met de drie. En je wil gewoon nog blijven mee doen, wat leuk! Ze is echt heel gaaf! Weet je ook waarvan ze drachtig is?
@CharmFaith
Mooie dame is het ook, ziet er goed uit. Nog even doorvullen denk ik :j
@rensju
Niet fijn stres.. hopelijk alles snel weer klaar.
@Cynthia82
Prachtige foto <3
@Cioccolato
Dat hoofdje, smelt <3
@Symke
Het is echt een plaatje en wat fijn dat mama het zo goed doet. Shetje is ook zooo leuk! <3
@Wpaard
Jeetje dat is ook niet tof… Wat kunnen mensen toch dingen bedenken..
@Kabayo
Gelukkig dat alles goed was, maar snap wel even dat je schrok.
@Charisma
Wat een opluchting!
@proudmama
Ik blijf voor jullie duimen. Ik vind het ook heel eerlijk hoe jullie erin staan dat het om dierwaardig gaat, zou ook mijn keuze zijn inderdaad.
@moner
Awww zie d’r liggen, ze kan het er beter even uit gooien :D
@mirjamalvaro
Gefeliciteerd met de pups! Een heel kistje vol zo :D
@superpony
Balen dat ip camera niet lukt, soms is het lastig. Ik heb zelf voor kort kijken van Eufy allemaal camera’s draadloos, die stream ik niet continue maar kijk ik steeds even op, die vind ik wel handig. Kan je vast ook wel met kabel en continue kijken. Bij de paarden nu Hikvision in bestelling, zodat ook draait met NVR recorder en ik goed beeld heb. Deze leveren een plaatselijke computerwinkel, zodat bij problemen ook bij hun terecht kan.
Ik weet niet verder geen antwoord op je vraag mbt hengstig/vulva bloederig.
@Olga89
Geef er gerust aan toe, snap het heel goed dat je er goed doorheen zit en wellicht zelfs niet meer mee leest/een tijdje niet mee zou lezen. Hopelijk kan je even wat me-time krijgen en vinden en even wat energie terug zoeken in jezelf en niet teveel moeten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:27

Ik wilde ook een keer van die artistieke foto's maken, dus maar gedaan :))
Belle 252 dagen (bijna meer tiet dan Misty :?)
Afbeelding

Misty 286 dagen
Afbeelding

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:37

@Wpaard
Wat vervelend dat het niet zo loopt met de stal als je had gehoopt. In welke regio zit je? Dan kunnen we hier meedenken of iemand nog een goede plek weet

@faniek
Jouw dame laat je lang wachten

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:41

Ik woon zelf in groningen, tegen de grens van Drenthe.
Heb waarschijnlijk een merrie begeleidstal gevonden en nu nog kijken naar een permanente stalling..

Knuffel voor jou olga :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:47

Wpaard schreef:
Heb waarschijnlijk een merrie begeleidstal gevonden en nu nog kijken naar een permanente stalling..

Even een meelezer, is dat omgeving ter Apel/ Emmer-Compascuum?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:54

Olga, heel goed te begrijpen. Het is echt vreselijk naar en die emoties horen erbij. Fijn dat je wel in het topic post!!

CP, die namen ook, hahaha. En oma en mama op 1 dag is toch te leuk

Faniek; Ook echte skippy ballen.

Wpaard, ik denk in onze omgeving dan. Stuur deze Bokker een bericht. Zij biedt dat aan en zal dan ook niet ver weg zitten voor jou. memberlist.php?mode=viewprofile&u=125774

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:01

Wpaard schreef:

Ik heb je een pb gestuurd. Ik weet misschien iemand in die omgeving.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:03

superpony schreef:
Olga, heel goed te begrijpen. Het is echt vreselijk naar en die emoties horen erbij. Fijn dat je wel in het topic post!!

CP, die namen ook, hahaha. En oma en mama op 1 dag is toch te leuk

Faniek; Ook echte skippy ballen.

Wpaard, ik denk in onze omgeving dan. Stuur deze Bokker een bericht. Zij biedt dat aan en zal dan ook niet ver weg zitten voor jou. memberlist.php?mode=viewprofile&u=125774

Klopt deze merrie begeleidstal bedoel ik :j

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:03

Dat snapt iedereen Olga... Zo hard gevochten en toch met lege handen naar huis. En een dikke rekening... Wel lief dat ze een persoonlijk kaartje hebben gestuurd. :knuffel:

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:39

Wpaard wat een vervelende situatie zo :n Ik zou ook kijken voor een andere plek als die mogelijkheid er is.

Charisma wat fijn dat ze naar de kraamstal kan!

Moner ze is er heel duidelijk klaar mee :(:)

CP wat een mooie naam hebben ze verzonnen

Cynthia <3 Hij is écht heel knap!

Mirjam puppies! Wat een hoopje vol schatjes :D

Flori spannend hoor! Wanneer komt je camera binnen? :')

Polo ik ben helemaal geen kleurenkenner :+ Maar zo op de foto zeg ik vos.

Superpony geen ervaring mee, heb je je DA al gesproken?

Mukiwacobs mooie veulentjes. Ze zijn beide mooi getekend

Olga wat lief van het kaartje van de DA. Die rekening is helemaal pijnlijk nu.
Probeer ook wat aan je gevoel toe te geven. Snap dat je niet in je bed kan blijven liggen, maar steeds maar doorgaan is ook niet goed. Gun je af en toe een momentje dat je jezelf die schop onder je kont niet geeft. :)

Gelukkig belt Havanna mij niet wakker, maar de eigenaresse van stal :o
Maar ik hoop voor haar dat ze dit niet 2 weken volhoud.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:45

Nog even een klein fotootje dan.. <3

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:22

Polo: wat een schatje!

Wpaard: ik zou ook proberen effe rustig uit te praten met de eigenaresse van de stal, wie weet komen jullie er wel uit hoe of wat. Nu nog met haar gaan verhuizen hals over kop lijkt me ook niet opportuun.

Mukiwa: wat een knappies!

Faniek: 286dagen??? Ik zou knettergek worden denk ik...ze gaat voor langste DBT dracht geloof ik!

Yvk: gelukkig belt ze jou niet wakker :+

Superpony: zou er ook even belletje aan wagen denk ik...

Olga: wat lief van het kaartje! Rekeningen zijn nooit leuk, maar zeker niet als ze voor "niks" zijn geweest. Dikke knuffel, snap best dat de weerslag nu komt! Je komt hier wel door, je bent een sterke vrouw!!

Knolselder: kan niet heel lang meer duren zou je zeggen!

Az: spannend!!

Nog een paar flinke uiers en spannende merries gespot!
Cameras geen ervaring mee.

Bedankt allemaal voor het duimen, morgen de dame nog toiletteren en dan kan alze spik en span bevallen gaan :D dan 312 vandaag!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:27

Polo97 schreef:
Nog even een klein fotootje dan.. <3

[ [url=m/7aciQe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een scheetje. Maar nu twijfel ik weer over de kleur als ik deze foto zie :')
Misschien toch t.z.t. een test doen