Citaat:Ben zelf erg gecharmeerd van de FF x Charmeur. Sjiek diertje en heerlijk lopen. Zeker hoogbenig. Snap wel dat Peter roept om hem te gebruiken in combinatie met Havanna.
De Jarville vindt ik ook echt een hele aparte. Ben benieuwd hoe zijn eerste jaargang gaat zijn ook. Kan mij wel voorstellen dat je wat terughoudend ben doordat Jazz wat kort in de lijn zit.
Zelf fok ik met FF terug op Sandro Hit, maar die zit dusdanig ver weg in de lijnen dat ik mij daar niet zo'n zorgen op maak.
Denk dat beide hengsten passen bij merries die veel body hebben en ook bij de wat klassiekere merries. Wat ik ook fijn vind is dat ze een goed/gezond fundament hebben.
Ik vind de FF x Charmeur een beetje te luxe naar mijn smaak. Ik houd wel van een beetje body. Al denk ik dat in combinatie met Havanna er niet zo'n luxe uit zal komen als hijzelf. Maar ik weet niet. Zijn "witte oog" vind ik een minder fijne indruk geven en bij de eerste bezichtiging vond ik hem wat "paniekerig". Iets wat ik echt niet wil, aangezien Havanna dat ook erg is. Vandaar mijn twijfel. Verder absoluut een fijne hengst.
Next Level was eigenlijk onze eerste keuze toen we naar Peter gingen. Maar toen raadde hij hem af vanwege Jazz zo kort erop. Maar hij heeft nu meerdere merrie's gedekt met Jazz in de 2e lijn en komt er nu van terug zegt hij. Ik vind alleen de FF'jes net wat meer souplesse hebben dan Next level. Iets wat Havanna wel kan gebruiken.