Lange dracht, DA bellen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:17

Ze zal de dierenarts wel gebeld hebben. Vraag is of een telefonisch consult wel zinvol is om te weten of een merrie drachtig is of de dierenarts moet telepathie hebben.
De enigste manier om zekerheid te hebben en dus ook een kans op medisch ingrijpen als het nodig is, is de dierenarts laten komen en laten opvoeken en derg.
Dat is in mijn ogen de enigste verantwoordelijke manier.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:24

Kijk eens ff naar eerdere berichten... Klopt gewoon van geen kant.

En nee een foto is niet verplicht, maar beloof dan niet al 6x een foto... Schei uit zeg..

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:39

Als mijn merrie toch 380 dagen zou dragen er is niks te zien aan het dier dan zou ik mij eens gaan af vragen of ze überhaupt dragend is. hoe moeilijk is het om een dierenarts te laten komen of om gewoon simpel een foto te maken. ik gok dat iedere willekeurige paardengek wel een foto van zijn/haar paard heeft of is dat nu zo vreemd?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:56

Maar je bent niet verplicht om een foto te plaatsen. Dat is het probleem met internet. Je kan niet meer anoniem zijn

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:00

Ik ben wel benieuwd naar het volgende:

- wanneer is ze gedekt?
- is er een dierenarts geweest om te scannen/opvoelen rond dag 18 en 40? (Even uit mijn hoofd)
- om wat voor een ras gaat het?
- zijn er in de tussen tijd nog dierenarts bezoekjes of medische ingegrepen gedaan voor wat dan ook? (Wormen, schimmel name it)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:03

Beetje bizar om een foto te gaan eisen. En de rest van de berichten doen er niet toe. Het gaat om de vraagstelling in dit topic en daar proberen we TS gewoon bij te helpen.

Stemmingmakerij lijkt me echt niet nodig. Ik vind TS nog best vriendelijk blijven gezien alle reacties.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:05

Foto is ook totaal nutteloos alsook de vraagstelling van dit topic.

Niemand kan langs de computer zien of een merrie drachtig is, dan kan enkel door dierenarts gebeuren.

Zolang dit niet gebeurd is, weet ik niet wat ts wilt van dit topic.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:53

Deni11 schreef:

- wanneer is ze gedekt?
- is er een dierenarts geweest om te scannen/opvoelen rond dag 18 en 40? (Even uit mijn hoofd)
- zijn er in de tussen tijd nog dierenarts bezoekjes of medische ingegrepen gedaan voor wat dan ook? (Wormen, schimmel name it)

De precieze datum van de dekking is er niet, want ze heeft bijna een hele maand bij een hengst gestaan.
Nee, ze is niet gescand geweest en Dolly is een tinker. Er is 2 keer een DA geweest en volgens hun is Dolly gezond. ook is ze ingeënt.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:54

dromertje2 schreef:
Ze zal de dierenarts wel gebeld hebben. Vraag is of een telefonisch consult wel zinvol is om te weten of een merrie drachtig is of de dierenarts moet telepathie hebben.
De enigste manier om zekerheid te hebben en dus ook een kans op medisch ingrijpen als het nodig is, is de dierenarts laten komen en laten opvoeken en derg.
Dat is in mijn ogen de enigste verantwoordelijke manier.

Dat is idd de enige oplossing, maar Dolly laat ons bijna nog geeneens een thermometer in haar achterste steken, laat staan dat een DA haar kan opvoelen.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:54

Cayenne schreef:
Beetje bizar om een foto te gaan eisen. En de rest van de berichten doen er niet toe. Het gaat om de vraagstelling in dit topic en daar proberen we TS gewoon bij te helpen.

Stemmingmakerij lijkt me echt niet nodig. Ik vind TS nog best vriendelijk blijven gezien alle reacties.

Bedankt :o

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:55

Sizzle schreef:
Wanneer was de uier vol?
Hoelang geleden?
Is ze niet gewoon schijndrachtig geweest?

Twee weken geleden.
Schijdrachtig is ze volgens mij niet geweest want we hebben het veulentje zien schoppen en ik denk niet dat haar darmen zo bewegen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:56

Maar als ze nooit gescand is,hoe weet jij dan dat ze drachtig is?
Dit doet mijn vermoeden dat ze gewoon niet drachtig is nog groeien!

Je kan er toch nooit vanuit gaan dat een paard die bij een hengst liep,ook drachtig is,zonder dat een DA dit door scannen of opvielen bevestigd heeft?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:56

Wanneer komt de Da nu dan?

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:57

Heleennn schreef:
Maar als ze er gewoon drachtig uitziet is, en ze is vanaf het dekken steeds ronder geworden dan is ze toch gewoon drachtig? Daar kan je toch niet naast kijken? Een drachtige buik heeft een andere vorm dan een grasbuik of een wormenbuik. Als ze gewoon slank is, dan is ze niet drachtig. Maar zoveel verstand heb je zelf toch ook hoop ik, TS?

Volgens mij wel. Dolly is in het begin wel dikker geweest, maar daarna is ze wat vermagerd. Ze is ontwormt en staat momenteel ook niet op een wei met gras, maar die hebben we wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:57

JiskaVV schreef:
Deni11 schreef:

- wanneer is ze gedekt?

De precieze datum van de dekking is er niet, want ze heeft bijna een hele maand bij een hengst gestaan.
Nee, ze is niet gescand geweest en Dolly is een tinker. Er is 2 keer een DA geweest en volgens hun is Dolly gezond. ook is ze ingeënt.

Maar als ze niet is opgevoeld, gescand, hoe weet je dan dat ze drachtig is?

Die kan dan toch net zo goed schijndrachtig zijn, verworpen hebben of überhaupt nooit drachtig geweest.
Dat ze een maand samen met een hengst heeft gelopen wil niet zeggen dat ze ook gedekt en drachtig is geworden.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:58

Ladybird schreef:
Wanneer komt de Da nu dan?

Nou, de DA zei dat het niet nodig was en dat we gewoon moesten afwachten. M'n moeder vindt me iets te overbezorgd dus helaas kan ik er niet veel aan veranderen :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:58

TS, als ik je berichten zo lees, denk ik ook dat ze (helaas) niet meer drachtig is.
Opvoelen zou het makkelijkste zijn, maar gezien je leeftijd denk ik dat je daarvan afhankelijk bent van je ouders.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:59

Haar darmen zie je volgens mij echt niet schoppen, wel?

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 09:59

Cayenne schreef:
TS, als ik je berichten zo lees, denk ik ook dat ze (helaas) niet meer drachtig is.
Opvoelen zou het makkelijkste zijn, maar gezien je leeftijd denk ik dat je daarvan afhankelijk bent van je ouders.

Nou ja, helaas ben ik idd afhankelijk van m'n ouders. Ik zal gewoon moeten afwachten helaas.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:00

Is de merrie al een keer opgevoeld? Of helemaal niet?

Maar even serieus... àls je er echt van overtuigd bent dat ze drachtig is en àls de dracht nu zo extreem over tijd is zonder enige tekenen van het komen van het veulen. En de VA zegt temperaturen (wat ook van belang is als je denkt dat er een dood veulen in zou kunnen zitten) waarom dan niet opvoelen of een scan?

Als je (of je ouders) dat echt niet willen... waarom open je dit topic dan? Ik begrijp best dat je met vragen zit. Maar de tipc en adviezen zijn duidelijk. Als ze echt drachtig is en het gaat een probleem worden is het ook wel meteen een flink probleem. Adviezen worden in de wind geslagen...
Als jij het leven van je merrie in de waagschaal wil gooien is dat jouw ding. Maar dan had een topic ook niet hoeven openen lijkt me?
Ik snap best dat je ouders beslissen... maar het is vaak geen fijne afloop als er een dood veulen in blijkt te zitten.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 19-07-17 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 10:00

Sizzle schreef:
Aangezien jullie niet weten of ze ooit gedekt is zo te lezen in de oude berichten en ook nooit hebben laten scannen of opvoelen ga ik er nu vanuit dat ze gewoon vet is.

Als een paard vet is zie je toch ook wel een verschil. Ze is in het begin vetjes geweest, daarna is ze vermagert en niet meer zo geweest als toen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:00

Ik vind het echt heel heftig om TS haar berichten terug te gaan lezen. Vakantie zeker en niks te doen? :=

TS gewoon maar afwachten dan....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:03

Ik zou het alleen al zekwr willen weten omdat je nu neem ik aan niet meer rijd en haar voert als zijnde drachtig. Niet zo heel lang geleden was er ook een topic met een pony waarvan de eigenaresse zeker wist dat ze drachtig was maar dat bleek niet zo te zijn. Ondertussen had dat beest dus allang aan een dieet gemoeten en meer beweging moeten krijgen. Ook die pony had last van schoppende darmen zeg maar.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 10:04

c_alsemgeest schreef:
Is de merrie al een keer opgevoeld? Of helemaal niet?

Maar even serieus... àls je er echt van overtuigd bent dat ze drachtig is en àls de dracht nu zo extreem over tijd is zonder enige tekenen van het komen van het veulen. En de VA zegt temperaturen (wat ook van belang is als je denkt dat er een dood veulen in zou kunnen zitten) waarom dan niet opvoelen of een scan?

Als je (of je ouders) dat echt niet willen... waarom open je dit topic dan? Ik begrijp best dat je met vragen zit. Maar de tipc en adviezen zijn duidelijk. Als ze echt drachtig is en het gaat een probleem worden is het ook wel meteen een flink probleem. Adviezen worden in de wind geslagen...
Als jij het leven van je merrie in de waagschaal wil gooien is dat jouw ding. Maar dan had een topic ook niet hoeven openen lijkt me?
Ik snap best dat je ouders beslissen... maar het is vaak geen fijne afloop als er een dood veulen in blijkt te zitten.

Er openen zoveel mensen een topic en dat van mij is plots een dom topic net als het vorige terwijl er nog zijn die dit soort topics openen. Volgens de meeste ben ik gewoon een dom kind van 14 die niets weet en niets doet voor haar paard. Ook een reden om nooit meer hierna een topic te openen. Ik wil 't leven van mijn merrie helemaal niet in de weegschaal gooien, ik ben gek op haar! Opvoelen gaat trouwens nooit lukken bij Dolly, die gaat beginnen steigeren als ze gewoon al wegloopt door een thermometer. DA vindt het niet nodig om te komen en zo denkt mijn moeder er ook over.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 10:05

_Reneee schreef:
Ik vind het echt heel heftig om TS haar berichten terug te gaan lezen. Vakantie zeker en niks te doen? :=

TS gewoon maar afwachten dan....

Ik heb idd niks te doen :=
't Wordt idd gewoon afwachten...