[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:18

Silly volgens mij hebben merries sowieso wel erger voernijd tijdens de dracht, tenminste hier is het ook veel erger geworden :(

Rest reageer ik later even op. Nu lukt dat niet.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:32

Ook hier lekker weer, zacht met een zonnetje

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:39

Deel 2 en ik kom alweer 6 pagina's achter... dan spreek ik nog niet van de pagina's in het vorige topic die ik maar wijselijk overgeslaan heb :')

Hier ook een merrie die erg nijdig begint te worden.

Als de paarden in volle galop komen aangestormd bij het zien van mijn auto, komt er altijd 1 grote bruine op haar duizendste gemakje aangewandeld. :D Het begint zwaar te worden denk ik. Dag 271 vandaag.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:49

MaritB schreef:
Silly volgens mij hebben merries sowieso wel erger voernijd tijdens de dracht, tenminste hier is het ook veel erger geworden :(

Ja hier ook, vooral Rose, dat is echt een draak :+ }>

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:59

Whaha ik moet toch eens wat vaker hier komen bij lezen. Goh dacht ik eindelijk bij gelezen te zijn, kom je bij het laatste bericht slotje erop ga verder op deel 2 _O-
Maar wat een spannende berichten en foto's, er zullen wel binnenkort wat foto's spam komen van nieuwe veulentjes enz. Dus hou je vooral niet in, ik vindt het super van dikke hangende buiken, vollopende uiers tot beebs. Ze zijn gewoon geweldig. Wat ik nu zag waren ook weer van die super leuke beebs. Gefeliciteerd allemaal.
En ook erg confronterend van wat er mis kan gaan |( als nog sterkte.
Onze dame zit nu op 291 dagen dus over 30 dagen mag die veilig komen dan ( zeggen ze dan). Maar ik hoop zelf dat die nog even lekker wat langer blijft zitten.
Luna is nu wel echt chagrijnig, en sneller moe. We rijden ook al niet meer, maar alleen nog wat wandelen en wat longeren. En vervreten dat ze nu is phoe dat verstand van haar is nu echt omgeschakeld naar eten, eten, chagrijnig doen en eten _O-
Heb net ook maar eens naar het uier gekeken, enja inderdaad die is ook wat veranderd :D

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:18

pretty schreef:
Mooney ik hoop dat het meevalt,wel fijn dat hij komt en het zelf even gaat bekijken,toch weer een geruststelling!

Cesaer jammer van de terugval,arme Koetje ook. :(:)
Maar wat een leuke merrie en een leuk veulen! Het blijft prachtig,zo een mooie bruine. <3

Rowan nu ben ik wel benieuwd aan welke kosten je dan moet denken. Ik moet het nog altijd een proberen om onze cam online te gooien,heb 1 maand gratis uitprobeertijd maar dan is het nog kijken hoeveel data dat kost.

Mondos ik denk dat dat het beste is,dag per dag bekijken.

Silvana dat is al een best uiertje ook voor zo vroeg! Maar zucht dus als ik het goed begrijp.

Ja klopt ja voor de uier ook dik en de 1 vind het dik een ander weer meevallen kan er geen touw aan vast knopen haah

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:24

Silly, alle merries worden ineens compleet andere paarden als ze een veulen aan de voet hebben. Ik heb een behoorlijk pittige merrie. Zij kan behoorlijk bazig reageren in de box, niet lief zeg maar gerust ;) Toen zij voor het eerst een veulen kreeg bleef ze aan de nageboorte staan, dus ik moest er wel bij in. Ik hield mijn hart vast O:) Maar ze deed helemaal niks, zo mak als een lam. En zo is dat ook gebleven de maanden er na.

En andersom heb ik ook een súper lieve friese merrie, ondertussen 22 jaar oud. Bij haar moest je rennen voor je leven de eerste dagen nadat het veulen was geboren :Y)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:32

Nou hier vandaag maar ff met de mamma in spe bezig geweest aangezien het veulentje nog ff lekker blijft zitten. Oortjes bijgeknipt, keeltje bijgeknipt, manen gekortwiekt (ruim de helft eraf) ze is nu 310 dagen heen.

Mamma in Spe in Style noemen we dit _O- _O-

Ennuhhh Linda pssssttt volle zus van Yazhi <<)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 06-03-17 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:37

Ja deze kan straks met een gerust hart op de bevallings foto, in het moto van (als je haar maar goed zit)

Nee ze ziet er goed uit, mooie dame.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:47

Je moet er ook goed uit zien in je kraamtijd *D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:50

MaritB schreef:

Nou dat zeker inderdaad, voor haar dracht had ze wel een klein beetje voernij, maar niet storend ofzo.
Maar dit is echt niet normaal meer, echt aanvliegen (maar dan weer niet bijten)en bokken tegen de wand op.
Ik hoop echt dat als ze bevallen is dat dat allemaal weer ophoudt.

Haha Vulina, Kan mij er dan weer niks bij voorstellen bij Harmony, die is zo ontzettend lief, ook als ze niet drachtig is een echt knuffel en een echt mensenpaard.
Met andere paarden heeft ze niet echt veel.
Ze kiest er 1 uit en daar gaat ze dan ook voor de volle 100% voor.
Die kan ook gewoon hooi uit haar mond eten, zo raar.

Mooie mama Chantall, ze ziet er goed uit.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:52

Gwen slaat nu ook ineens tegen boxwanden :=
En bijt dan in tralies naar buren >;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:52

Je moet er altijd rekening mee houden dat ze heel anders kunnen reageren. Je wilt echt niet in een stal staan met een boze merrie ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:55

Schimp mijn oudere merrie is lief voor tijdens en na haar dracht. Nooit last gehad.

Mijn dravermerrie hetzelfde. (1 veulen bij gefokt)

Daira daarintegen weet ik dus niet, maar die gedraagt zich wel anders dan de andere twee merries.

Marit ?? Serieus tjee gelukkig hiet nog geen last van.
Daira is wel boos maar meer omdat ze het spuugzat is. Niet zozeer naar de andere pony's of ons.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:59

Gwen is dan wel pas een maand geleden verhuisd. Maar kan d'r ook niet met een andere in de paddoxk meer zetten.. oepsie terwijl ze normaal wel heel lief is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:37

Vulina schreef:
Je moet er altijd rekening mee houden dat ze heel anders kunnen reageren. Je wilt echt niet in een stal staan met een boze merrie ;)

Nou inderdaad, hormonen doen rare dingen := Zie mezelf nog door de stal vliegen toen ik een kalfje de fles wilde geven. Dat waren flinke blauwe billen :+

Vanmiddag afscheid genomen van Luna |( Altijd lastige keuzes die gemaakt moeten worden, maar er kunnen maar 4 stallen bij ons nieuwe huis gebouwd worden en we hebben 6 paarden, de kleintjes wonen altijd samen in een box. Met Luna zou ik nooit meer op het niveau van vroeger kunnen rijden en 1 fokmerrie is voor mij genoeg, dus besloten om haar toch te verkopen. Vanmiddag is ze opgehaald en na een gewenperiode zal ze gedekt gaan worden. Gelukkig staat ze redelijk dichtbij, dus ik hoop haar als mama nog eens te kunnen bezoeken!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:39

Mooie merrie Chantal! Lekker halsje zit er op! :D

Rose en Nina ook weer even op de foto gezet zonet,
Ze moeten nog 123 en 98 dagen.

Ze zien er beide weer heerlijk uit, maar zo zonder deken raken ze die kriebel haren wel wat vlotter kwijt :D
Van onder ook eens geprobeerd die foto's te maken, maar ik krijg het qua omvang allemaal niet eens in beeld :')

Het begint altijd zo, onmogelijk om foto's te maken :P
Afbeelding

De buikjes!
Afbeelding

Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:43

Natas, lykke had ook ineens voernijd en loopt op de wei nu constant met de oren in haar nek.....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:57

ML ik heb geen internet bij stal dus ik heb een camera met prepaid kaartje erin dus kost gewoon hetzelfde als dat je een youtube filmpje aan het kijken bent met je telefoon. Er is mij verteld zo'n 30 euro beltegoed is 1,5 uur kijken. Je moet iets dus ik gebruik hem in combinatie met mijn alarm. Alarm gaat af, even kijken of het vals of niet is en anders snel de auto in.

Faline ik ben echt nina fan! Wat was zij toch ook mooi als veulen!

Boze merries nog geen last van, maar weet nog goed met het 1e levende veulen van mijn kwpn.. Ik ren als een gek die wei in.. Ik was ook zo weer weg :P

Vulina

Wat fijn Suffie, dat ze zo vlot verkocht is en toch nog in de buurt blijft. Het blijven altijd lastige keuzes, maar soms moet het..

Carmuh

Ik ben nu op stal en zie toch nu verandering in haar uier komen. Ga vanavond weer even bijlezen maar dit is het begin van. ... :D

Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:07

Leuk al die veranderingen weer !

Suffie: Verkopen blijft 90% het niet leuke gedeelte van de hobby, maar idd aan de andere kant. Lekker in de buurt !

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:28

Lykke lijkt heel boos, gevalletje blaffende honden bijten niet :D Als ze een beetje aandacht krijgt is er niks aan de hand. We hebben ook een beginnend uier :D

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:36

Mag ik mij ook hier melden? :)
Ik heb 2 drachtige tinkers.
Maddy (zwartbont) en Wiske (bruinbont) x Shamrock Go-Go (vos + maximaal sabino)
Wiske uitgeteld: 15 april
Maddy uitgeteld: 28 april

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:40

poe al weer op bladzijde van deel 3

Nicole bedankt voor openen van deel 2

Manda heb een mail terug gekregen van de paarden drogist.
brandnetel en kleefkruid mogen aan drachtige merries gegeven worden, aangezien hiervan niet is aangetoond dat ze schadelijk zijn voor de merrie of het veulen.
Wij raden toch aan om de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid niet te overschrijden en om contact op te nemen met uw dierenarts bij twijfel. Mocht u zelf twijfelen, dan raden wij het ook aan om het niet te geven.
Wij raden het dus niet af om kruiden te geven aan drachtige merries, maar geven wel altijd aan om voorzichtig te zijn en om dus bij twijfel eerst contact op te nemen met uw dierenarts om te overleggen.
wat een prachtige merries zeg mooi rond alle 2

hinte & MaritB heb het verzonden naar jullie

Kabayo geweldig geniet er van op naar een mooi veulentje in 2018

linda2008 schreef:
Hey...... dit was niet zo aardig van jullie!!!!
Ik zg net nog; "oke ik blijf wel ik ga vanavond bijlezen.."
En plots ben ik jullie kwijt.....
Maar.... GEVONDEN :D ik ben er dus ook weer bij.

Kabayo, gefeliciteerd met je gewonnen dekking, wat ontzettend gaaf!!!

Rowan, lekker spook-tv! Ze lijkt vanaf de bovenkant inderdaad helemaal niet zo dik, maar ik vond haar vrijdag toch echt wel flink :') haha!

Chantall, maar jij hebt ook wel 1 van de knapste veulens ooit gefokt ;) :D

Euhm... waar was ik gebleven? Whaaaa niet tof op telefoon :=

linda2008 _O- moest lachten om jou tekst

Esther28 wat leuk Henkie vind hem echt gaaf en eigenlijk helemaal niet zo Gelders tonen

pretty fijn dat het met Karin zo goed gaat en vol energie zit

silvana1984 dat is nog is een leuk cadeau

Fotsy wat balen van je camera maar gelukkig valt het in de garantie

mooney even goed in de gaten houden anders overleggen met je dierenarts

Vulina wat leuk zeg merrie begeleiding van anderen en opfok

mijnlieverd wauw wat een kleur kansen heb jij
wat een plaatje en een gave halter

Mimmetje elk jaar zijn er gevallen helaas. soms van dicht bij en anderen keren verder weg dat we het niet echt mee krijgen.
merel dierks heeft merries voor moedeloos veulens en heeft vorige jaar 33 veulens geholpen aan een nieuwe mama.

Dustinlover zo die buik is al gaan zakken

Faline wat een schatje veel plezier met deze knappert

Chantalll wat schattig een lam zo door de stal gang,
zo wat een nek zit daar op gaaf hoor

xWhitneyx wat een geweldige foto`s zeker 1ste en laatste

Caesar wat jammer van de terugval maar gelukkig gaat het verder best goed is natuurlijk voor de mama ook wennen veulen van een ander in de stal.

Silly1972 merries kunnen erg veranderen naar bevalling en kan goed zijn dat ze beschermend is naar veulen en zich niet super druk maakt over de anderen. en goed uitkijkt met haar veulen

suffie acht wat zonder maar snap je besluit wel fijn dat ze dicht bij staat kan je er nog een keer langs,
dit is de niet leuke kant van de paarden hobby :(:)

Inowa hoe gaat het met pepper?

Oniekje welkom.