Ik ga hierin wel mee met mikky, ik heb maiden merrie's gehad die er zo uitzagen op het einde van de dracht. Juist ook het feit dat ze nu in de bovenlijn invalt is wel een teken aan de wand TS. Heb je niet de mogelijkheid om bij een DA langs te gaan met haar? Dan betaal je voor het opvoelen vaak maar een paar tientjes.
hinte
Geplaatst: 28-11-16 13:23
Ik vindt het ook niet nodig hoor, bewonder alleen je geduld.
Bedankt voor alle goed bedoelde adviezen. Ze staan buiten, maar ik heb een stal leeg en die kan binnen no time worden ingericht, dus mocht het nodig zijn, dan kan ze snel in een ruime stal. Er is hier altijd iemand aanwezig en ze worden goed in de gaten gehouden, dus mocht er nood aan de man zijn dan is er nog niet heel veel aan de hand. Ook hebben we vorig jaar nog een veulen uit onze merrie gehad en heb ik vanuit het verleden ook best wat ervaring met drachtige merries en veulens en bevallingen, dus ik maak me daar niet meteen heel ongerust over. Al verwacht ik nog niet meteen iets bij haar, mocht ze al drachtig zijn.
Qua voer, minder dan dit gaat ze niet krijgen. Goed en voldoende ruwvoer is belangrijk. Mocht ze te dik zijn, dan gaat het in de vorm van beweging afgetraind worden. Mocht ze drachtig zijn, dan zal ze zodra ik dat zeker weet wel wat krachtvoer bij krijgen, maar ik denk niet dat ze op dit moment echt te kort krijgt en daar zullen die paar weken ook niet veel aan uitmaken.
Ze is inderdaad erg 'bollig' maar of ze nu drachtig is, moeilijk te zeggen met al dat haar. Ik snap dat je nog even wilt wachten tot ze allemaal gevaccineerd kunnen worden, maar op die enkele weken eerder of tientjes komt het toch niet neer?
Ik ben in ieder geval benieuwd of ze nu drachtig is of je gewoon wilt foppen!
Ik vind dit toch ook wel drachtig ogen hoor, al blijft het gissen maar ik geef je een goede kans, heb je haar buik ook al duidelijk een kant op zien hangen, hoe actief is ze, hoe doet ze op stal.?
annebe
Geplaatst: 01-12-16 06:36
Het leek er op dat ons bergmann paardje in de zomer ook drachtig was, dik typisch buikje, uiers met zelfs op het eind melk! Dus hebben we haar bijgevoerd met merriebrok en er kwam maar geen veulen... Schijnzwanger! ( En nu te dik van al dat bijvoeren )
Ze kunnen je goed voor de gek houden, dat weet ik ook nog goed van een aantal jaren geleden ja. Gisteren en vandaag had ik weer zoiets van nehh, zit niks in hoor.
Het is zo jammer dat we haar al drachtig hebben gekregen (mocht ze drachtig zijn) Want ik kon 2 jaar geleden wel merken dat Wainonia in haar laatste periode zat omdat ze erg anders was in haar gedrag. Niet perse beter of slechter maar gewoon anders
Dus we kunnen het gedrag van Suzie niet vergelijken want of ze zit al in die laatste periode of ze zit dat waarschijnelijk pas als ze al is opgevoeld.
Dat klopt wel, we kennen haar niet anders dan ze nu is, ik snap wat je bedoelt. Maar dan nog reageert elke merrie anders op dracht, dus daar is ook niet echt een peil op te trekken. Even geduld dus nog maar
Namira542
Geplaatst: 01-12-16 23:27
Ja dat is ook weer zo, maar ik dacht ik meld het even haha
JoannevZ
Geplaatst: 02-12-16 13:26
Myrth97 schreef:
Was die van jou wel of niet drachtig joanne?
Wel een flinke buik en uiervorming, niet drachtig.
Ik volg je topic al even op de achtergrond maar moet elke keer lachen als ik de eerste foto in je opening zie. Helaas heb ik hier geen photoshop maar ik zou er een touwtje onder tekenen net of ze een willig balonnetje is.