Fortuna, van hoop naar wanhoop. Ons verhaal...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Fortuna, van hoop naar wanhoop. Ons verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:28

Aangezien zo veel mensen meeleven zou een korte up date wél fijn zijn.
Hoe moeilijk dat misschien ook is.

Valt er überhaupt nog wat te duimen of is anders over het veulen beslist.
Dat is toch het minste om even te vermelden lijkt me.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:31

heel veel sterkte! ik hoop dat het goed komt met de kleine

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:32

Cayenne schreef:
Ik snap de reacties van R12312 en kimmie1 wel en denk niet dat die negatief bedoeld zijn :) . Het is ontzettend triest en hopen maar dat het allemaal toch meevalt en de kleine meid het gaat redden, maar de manier van schrijven maakt het een beetje alsof TS het onnodig nog spannender wil maken alsof het om een soap gaat.

Ik hoop dat TS snel beter nieuws krijgt en Fortuna weer vrolijk door het land mag dartelen :(:)

Dat is precies waar ik op doelde.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:35

In Elise's meest recente topic over Una staat ook meer info over Fortuna. (Hoe het gaat, wat het waarschijnlijk is etc.) Ik weet niet hoe ik naar dat topic moet linken maar de mensen die Elise's schrijfstijl niet aankunnen verwijs ik daarheen! Bovendien is het Elise haar keuze om het zo op te schrijven en denk ik dat we haar in ieder geval een beetje kunnen helpen door daar hier geen discussie over te beginnen toch?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:43

Ik ben idd ook gaan zoeken naar andere topics om te kijken hoe het er voor stond. Zodoende weet ik dat ze (nog) niet is ingeslapen. Maar toekomst nog erg onzeker is. Ik vind de schrijfstijl van TS wel prettig, echter snap ik dat het in deze voor sommige bokkers niet fijn is, omdat het idd lijkt dat ze ingeslapen is... Maar TS heeft tot nog toe alle Topics over Una en Fortuna zo geschreven, dus het is gewoon in haar stijl dat ook dit topic zo gaat. En ik vind het zelfs brutaal dat er zo over geschreven wordt. 1 bokker vroeg hoe en waarom. Daar is antwoord op gegeven door TS en vervolgens gaan er een aantal bokkers melden dat TS het toch anders moet doen?

TS heel veel sterkte met de beslissingen die genomen moeten gaan worden. en hopelijk worden er beslissingen gemaakt welke het beste zijn voor Fortuna. En blijf vooral op je eigen wijze posten.
Succes!!!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:30

wendyenbram schreef:
Ik ben idd ook gaan zoeken naar andere topics om te kijken hoe het er voor stond. Zodoende weet ik dat ze (nog) niet is ingeslapen. Maar toekomst nog erg onzeker is. Ik vind de schrijfstijl van TS wel prettig, echter snap ik dat het in deze voor sommige bokkers niet fijn is, omdat het idd lijkt dat ze ingeslapen is... Maar TS heeft tot nog toe alle Topics over Una en Fortuna zo geschreven, dus het is gewoon in haar stijl dat ook dit topic zo gaat. En ik vind het zelfs brutaal dat er zo over geschreven wordt. 1 bokker vroeg hoe en waarom. Daar is antwoord op gegeven door TS en vervolgens gaan er een aantal bokkers melden dat TS het toch anders moet doen?

TS heel veel sterkte met de beslissingen die genomen moeten gaan worden. en hopelijk worden er beslissingen gemaakt welke het beste zijn voor Fortuna. En blijf vooral op je eigen wijze posten.
Succes!!!

niet alleen over Una en Fortuna toch ?
ook over haar eerdere projectjes / casussen ?

TS ik ben juist heel blij met kleine updates als is het maar iets
half bokt duimt met je mee hoor en iedereen hier hoopt ook op een gezonde Fortuna <3 :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:02

R12312 schreef:
Cayenne schreef:
Ik snap de reacties van R12312 en kimmie1 wel en denk niet dat die negatief bedoeld zijn :) . Het is ontzettend triest en hopen maar dat het allemaal toch meevalt en de kleine meid het gaat redden, maar de manier van schrijven maakt het een beetje alsof TS het onnodig nog spannender wil maken alsof het om een soap gaat.

Ik hoop dat TS snel beter nieuws krijgt en Fortuna weer vrolijk door het land mag dartelen :(:)

Dat is precies waar ik op doelde.

Als je TS een pb stuurt, verteld zij gewoon hoe of wat hoor. Ik heb er niet eens om gevraagd.
Daarbij is er in het andere topic van Una al verteld wat het veulen heeft. Verder is er toch uit al haar berichten wel op te maken hoe het er voor staat?

Veulen is er nog, toekomst is onzeker, foto's moeten gaan uitwijzen of het nog eerlijk is tegenover veulen om haar in leven te houden of dat inslapen eerlijker is. Veulen heeft veulenziekte, en dat is wat er voor nu bekend is. Dat is ook wat er al verteld is, dus stiekem weet je toch al (als je een beetje mee leest/ terug leest) hoe het er aan toe gaat.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:08

jetski8 schreef:
In Elise's meest recente topic over Una staat ook meer info over Fortuna. (Hoe het gaat, wat het waarschijnlijk is etc.) Ik weet niet hoe ik naar dat topic moet linken maar de mensen die Elise's schrijfstijl niet aankunnen verwijs ik daarheen! Bovendien is het Elise haar keuze om het zo op te schrijven en denk ik dat we haar in ieder geval een beetje kunnen helpen door daar hier geen discussie over te beginnen toch?

[KS-MK] Mijn 2016 veulen. The story continues...

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:25

Sterkte TS! Bokt komt later wel ;) Denk eerst maar aan jezelf :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:34

wat een nare tijd maak je mee TS. Probeer toch een beetje te genieten van de mooie momentjes, die zijn er vast nog.
We duimen door voor Fortuna!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 18:38

wendyenbram schreef:

Succes!!!

Precies... laten we even voorop stellen dat het mijn topic is en dat het dan ook aan mij is om te beslissen hoe en wat ik schrijf en vooral ook wanneer ik dat doe (als ik tijd en energie heb).

Ik verplicht niemand al mijn topics te volgen, maar klaag dan ook niet als je niet weet hoe of wat, want alles, van het vangen van Una tot hoe het er nu voor staat, staat gewoon online. Ik heb dit topic alleen maar geopend om te vertellen hoe en wat. In het andere topic, waar deze weer uit voortkomt, evenals dat dat topic weer voortgekomen is uit een ander topic, wordt al enige tijd genoemd, door ponyparadijs, ijsklontje en door mjjzelf wat er gaande is en dat het nog niet goed gaat en zoals eerder genoemd, haar toekomst onzeker is....

Je hoeft mjjn schrijfstijl niet prettig te vinden, er zijn een heleboel andere leuke topics op bokt om te volgen :) of je wacht een paar maanden en dan kun je direct doorlezen en weten we hopelijk ALLEMAAL hoe het is afgelopen (of niet...).

En nu ga ik weer verder met mijn werk, ik moet gewoon lesgeven en paarden rijden. Ik vjnd het leuk, en ik denk velen met mij, om fotos te plaatsen en zoals jullie begrjjpen kost dit gewoom wat tijd om dit allemaal even goed uit te zoeken en op papier te zetten.....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:58

Ik snap mensen wel, het is natuurlijk moeilijk om te weten dat de informatie in een ander topic staat of moeilijk om informatie te halen uit verschillende topics.
Ik herinner mij ook het ander veulen, het was een strijd maar ze zijn eruit gekomen. Veel sterkte in je traject en ik hoop dat alles goedkomt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:11

Ik vindt je een topper!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:27

Elise.. ik vind jouw schrijfwijze juist top.. dus laat je niet gek maken.. ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:27

Nou ik volg dit topic ook, Arme Fortuna ik hoop dat het gewricht niet te beschadigd is en ze goed opknapt. Ik heb helaas door de veulenziekte mijn veulen wel in moeten laten slapen, maar Fortuna leeft nog en als ze leeft is er hoop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:31

Ik wist niet dat er nog een ander topic is met meer informatie. Dan ga ik die even lezen.

Nogmaals sterkte!

Edit: en ook veel sterkte voor Mer1980 :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:32

Cayenne schreef:
Ik wist niet dat er nog een ander topic is met meer informatie. Dan ga ik die even lezen.

Nogmaals sterkte!

Edit: en ook veel sterkte voor Mer1980 :(:)

Het is al 4 jaar geleden hoor, maar wat heeft het pijn gedaan.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:48

Gelukkig is de keuze voor de mensen die het niet zint heel makkelijk, en al vaker vermeld, een mooi kruisje rechts boven in..

Ik vind je schrijfstijl top elise, volg jou topics met liefde, ook die van una en je 2016 veulen.

Nu eerst maar is zorgen dat je knappe meisje er boven op komt en jullie het redden met je dagelijkse dingen en taken er ook bij.. veel sterkte nu en de rest komt later wel!

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:57

Ohnee ze is zo´n droppie! Ik ga duimen :(:)

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:30

Ik ga hard duimen Elise. Weet je nog dat je ooit eens mij met mijn veulen naar de kliniek in Bodegraven gereden heb. Daar was het eindconclusie inslapen. Dat hebben we niet gedaan en juist ons eigen gevoel gevolgd. Ipv absolute stalrust, juist beweging gegeven. Ze is helemaal opgeknapt en haar been genezen, ondanks dat ze ze zeiden dat het niet kon. Vooral je eigen gevoelvolgen. Sterkte!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:43

Kom op... Het beestje heet niet voor niets Fortuna! Ik duim met jullie mee!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 23:22

maroes schreef:
Ik ga hard duimen Elise. Weet je nog dat je ooit eens mij met mijn veulen naar de kliniek in Bodegraven gereden heb. Daar was het eindconclusie inslapen. Dat hebben we niet gedaan en juist ons eigen gevoel gevolgd. Ipv absolute stalrust, juist beweging gegeven. Ze is helemaal opgeknapt en haar been genezen, ondanks dat ze ze zeiden dat het niet kon. Vooral je eigen gevoelvolgen. Sterkte!

Ja inderdaad! Is al even geleden maar dat weet ik nog wel!!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 00:03

---

Inslapen was voor mij geen optie. Zo snel geef ik haar niet op... maar ja naar de kliniek?? Ik was niet direct voor een operatie. Daar zaten voor mij echt teveel haken en ogen aan. Merrie met veulen laden zou wellicht nog wel gaan, maar een veulen met bijna 41 graden koorts in een snikhete trailer ( buiten 35 graden) is een risico, zo ook de operatie, die ook geen garantie op herstel geeft, enkel garantie op een hoop kosten. Op zich, als ik zeker weet dat de kans van slagen groot is, inclusief volledig herstel had ik het overwogen, maar alles was nu zo onzeker.

En dan nog Una... die inmiddels drachtig was. De kans dat die zou verwerpen op alle stress was best groot. Om nog maar te zwijgen over de risicos. Una daarheen brengen ennFortuna laten onderzoeken zou het probleem niet direct zijn. Maar haar achter laten, iedere keer wissel van de wacht, ik betwijfelde sterk of ze Fortuna de nodige zorg konden verlenen. En wat als Una in paniek daar over haar veulen zou rennen.... En wat als Fortuna het niet zou halen, wat zou ik Una dan aandoen? Al die stress en dan uiteindelijk zonder veulentje naar huis. Alles flitst door je hoofd...

Ik wilde het beste alternatief... voor Una.Mijn dierenarts begreep het en stelde voor direct breed spectrum anti-biotica in te zetten en daarnaast ondersteuning met metacam met het risico dat ze de komende dagen heel snel achteruit zou gaan.Ik hoor de dierenarts nog zeggen... 'Besef goed dat de kans heel groot is dat ze dit niet red'. Ze moest het redden, ik besloot het risico te nemen, mijn gevoel te volgen. Fortuna moest het gaan doen, met alle hulp die mij voorhanden was. Ik vroeg haar een incisie in het been te makrn. Voor mijn gevoel moest het open. Ik begrijp goed dat de dierenarts deze verantwoording niet wilde nemen op zo n ziek veulen. In haar geval had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan en geadviseerd dan maar naar de kliniek te gaan.

Ik begon direct met het koelen van het been, dat kokendheet was. Wat was mijn kleine meisje zielig....
Afbeelding

Dan volgen uren die dagen lijken te zijn.... zou de anti biotica aanslaan? Zou de koorts zakken?

Urennheb ik erbij gezeten, je kunt niets doen, maar wat voel je je machteloos als je zo n klein hoopje ellende ziet liggen...

De dag erna gaf geen verslechtering, maar eigenlijk ook geen verbetering. De koorts bleef maar tegen de 41 graden lopen en de hitte buiten hielp ook niet (het extreem warme weekend). Snel sleepte ik een ventilator van binnen naar stal en daar maakte Fortuna wel dankbaar gebruik van.

Omstreeks middaguur werd ik wanhopig, ze werd slapper, haar ogen begonnen dof te staan. Ik raakte haar kwijt. Ik ben bij haar op de grond gezeten. God, wat heb ik gehuild.... vol woede en frustratie heb ik het uitgebruld: "Pa! (Grootvader) waarom doe je mij dit aan, wat moet ik hier nou van leren? Eerst Sundance, nu Fortuna. Dit heb ik echt niet verdiend, help me alsjeblieft!".

Ja, dit klinkt heel zweverig voor een relatief nuchter persoon als ik. Wellicht begrijpen jullie hieruit mijn pure wanhoop.... ik wist het gewoon niet meer. Ik was radeloos.

Het beentje was kokend heet, het deed mij zo denken aan mijn eigen been waar een ontstekingin was gekomen na mijn operatie. Er zat een ontsteking in die de koorts veroorzaakte en die ontsteking moest eruit.

1 ding wist ik zeker.... dat been... dat moest open...

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:36

ik heb heel veel respect voor de manier hoe je ondanks al je zorgen reageert op verschillende posts in dit topic. Dat tekent een mooi mens.

Je update en foto zeggen verder alles, wat een ellende. Nogmaals heel veel sterkte!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:23

vreselijk, en nu dan, gaat de dierenarts het open maken?
Heel veel sterkte!