Veulentje zakt in elkaar :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 15:00

Net terug van de kliniek.
De resultaten van de bloedtest waren goed! Kleintje houdt haar antistoffen eindelijk vast!
De koorts is er nog steeds. Ze ademde vrij snel en zwaar. DA ging dit opvolgen.
Ze heeft gisteren nog een of ander laxeermiddeltje gekregen en dat heeft zijn werk gedaan. Ze is bijna 2 kg vermagerd. DA zegt dat dat ook wel een klein beetje kan komen omdat er het mest af is.
Ze ontloopt een voetje vooraan... Klein beetje mank. Geen dikke gewrichten maar ze zet haar voetje niet helemaal gestrekt op de grond. De mensen van ortho kwamen er vandaag nog naar kijken om zeker te zijn.
DA zegt dat het echt afwachten is...
Ooh jee.... Ik hoop hard dat ze het haalt. Dag om dag hou je meer van dat kleine ding. Ik raak er heel hard aan gehecht. Ik ga zo'n verdriet hebben als ze het niet haalt! De gedachte alleen al.
Het is fijn dit hier van mij af te kunnen schrijven! Bedankt voor de luisterende oren en steun!
Ons Amie (merrie) doet het super! Ze laat de DA heel vriendelijk aan haar baby komen zonder enig verzet. Ze maakt een klein beetje meer melk aan... Die is zoooooo ontzettend flink!

Shirley

Re: Veulentje zakt in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:04

Dat is heel fijn, dat betekent ook dat zij er nog vertrouwen in heeft dat het goed gaat komen met haar veulen !

En wij blijven allemaal met je mee hopen !!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:06

Ik blijf ook mee duimen!
Heb je er al aan gedacht om wat foto's te maken? Dan heb je zeker herinneringen :j

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:06

Jeetje zeg! Wat een pech heeft dat arme veulentje. Verschrikkelijk!
Ik hoop dat ze nu wel goed op gaat knappen, want dit gun je niemand. Ik duim mee!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:30

Je verhaal roept zoveel herinneringen op... -O-
heb je foto's? wil je eentje posten hier?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:41

Sterkte TS! Ik hoop heel ergdat je veulentje het redt :(:)

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 17:23

Net telefoon van de kliniek gekregen. Opium heeft arthritis. De grote schrik van elke fokker :(.. Door het ontbreken van antistoffen tijdens de eerste dagen, heeft er zich een infectie in haar gewricht voorgedaan. Ik kan het niet goed uitleggen, citaat van google:

"Veulenziekte of polyarthritis is een aandoening waarbij één of meerdere gewrichten van het veulen infectieus ontstoken (=besmet met een bacterie) zijn. Afhankelijk van de ernst en het type van de aandoening is de ontsteking gesitueerd in de gewrichtsvloeistof (synovia), het kraakbeen, bot of een combinatie hiervan. De ontsteking in de gewrichten veroorzaakt veel pijn maar kan ook blijvende schade aan het kraakbeen/ bot toebrengen. De toekomst als gebruikspaard wordt hierdoor erg dubieus. "

Wij laten ze nu opereren om de gewrichten te spoelen en met de camera erin te gaan. Ik ben geen dierenarts dus alles was zo'n beetje latijn wat ze vertelden... Na enkele telefoontjes heen en weer naar enkele paardenmensen, toch de beslissing genomen voor te opereren. We hebben nu al zoveel kosten gemaakt voor het veulen, dat dit er nog wel bij kan.
Het is ofwel opereren ofwel euthanaseren... Ik wil haar een kans geven! Gelukkig kan ik hierbij terugvallen op mijn ouders, die een deel willen bijleggen in de kosten...
De grote schrik is nu wel dat deze aandoening zich op de andere gewrichten ook zet.
Dan is de kostprijs helaas te hoog om alle gewrichten te laten opereren (1000euro per gewricht).

Ik hoop van ganserharte dat het allemaal goed komt! Ze is zo moedig geweest om na lange tijd haar antistoffen toch aan te maken en te blijven leven.
Hopelijk is ze sterk genoeg om dit te overleven en de operatie met succes te beëindigen!
En een klein beetje geluk hebben we ook nodig: dat het niet op de andere gewrichten komt ook :(...

Doe maar heel veel kaarsen branden nu... Ze zal het meer dan nodig hebben! :'(

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:28

Heb net een kaarsje aangestoken!
Wanneer wordt ze geopereerd? Ik vind het echt naar voor jou!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:29

Nogmaals heel veel sterkte :(:) ik hoop dat ze het red!

Birdie60

Jeetje Ts wat een domper.
Heel veel sterkte deze dagen, en misschien heb je wel een engeltje op je schouder en blijft het alleen bij dit gewricht.
Afbeelding
Ik stuur je een kaarsje.

sophorses

Sterkte met jullie lieve veulentje!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:30

Jeetje heftig zeg! Ontzettend veel succes en sterkte in deze moeilijke tijd! Dat jullie over een tijdje van je prachtige veulen mag genieten! Veel geluk :(:)

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:32

A , nee !! Verschrikkelijk ! Sterkte met ondertussen ook jullie kind ! Ik brand zeker een kaarsje voor jullie !

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:33

wat zit het jullie toch tegen.
Moedig dat je haar laat opereren. Hier brand een kaarsje!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:38

Heel veel sterkte!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:42

Ik vind een mooi gebaar om een kaarsje te sturen :(:)
Afbeelding

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:46

Ahhhhh heel veel sterkte en succes ! Duimen dat ze het haalt !

MerleSimone

Jeetje, ik lees al de hele tijd stil mee maar wil je nu erg veel sterkte wensen en ik hoop dat dit kleine beestje het red! :(:) Duimen draaien!

jetwii

sterkte

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:48

Ach jee, wat een ellende. Arm ding.
Ik hoop dat het kleintje het redt en dat het nu eindelijk alleen maar beter mag gaan!!

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:51

Heel veel sterkte! Dit is echt sneu voor jullie. :(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:51

Lieve TS, ik wil je graag mijn verhaal vertellen.

Dit is mijn mooie Luna:
Afbeelding

Luna wordt in juli al weer twee jaar oud! En dat terwijl ze met 2 weken oud compleet opgegeven was door élke kliniek die we waren afgegaan, van Utrecht tot de plaatselijke kliniek hier om de hoek. :n

Toen mijn luun twee weken oud was kreeg ze een enorm dikke kogel achter, veel laten onderzoeken en het bleek ook om gewrichtsontsteking te gaan (Arhtritis)
Ik heb haar overal mee naar toe gesleept en was ten einde raad.
Had hier toen ook een topic geopend en na 12 pagina's kreeg ik een bericht van ene Roburt. (pmagnetiseur hier op bokt.)
Hij was toen nog niet zo ervaren en bekend als nu, maar goed.

Ik kreeg een pb van hem of hij eens langs mocht komen, heel eerlijk, ik ben een nuchtere achterhoekse trien en ik geloof daar niet in. Maar wat had ik te verliezen? Mijn meisje was afgeschreven en niemand kon wat voor haar doen, ze lag alleen nog maar in stal en stond onder de zware pijnstillers.

Toen heb ik Roburt uitgenodigd en die keek en deed hélemaal NIKS. Hij stond alleen maar te kijken en ging met zijn hand door de lucht bij de kogel, hij raakte haar niet eens aan. Het duurde maar en het duurde maar en ik verklaarde mezelf voor gek dat ik hiervoor mijn meisje overeind moest trekken.
Maargoed, na een half uur was hij zogezegd klaar en hij wilde graag weer komen. Ik begreep er niets van, maar toe maar. Ik had niets te verliezen.

Roburt is drie keer bij mij geweest en verklaar mij voor gek of niet, maar mijn Luna is 100% genezen, sterker nog, de volgende dag STOND ze weer op stal en 3 dagen later mocht ze van de DA weer op bezoek komen in de kliniek om te kijken hoe het er voor stond. Ik heb de DA's niets verteld over het bezoek van Roburt, maar volgens de DA was het een wonder en puur geluk dat het zo goed ging.

Mijn Luun is nu kern gezond en ik wil je aanraden om de hoop niet op te geven, was Roburt niet geweest dan was mijn moppie er nu niet meer.

Heel veel sterkte en ik duim met je mee, PB me maar eens als je meer wilt weten.

Dikke knuf!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:53

Wauw, mooi verhaal hierboven!

Sterkte TS. Ik brand een kaarsje voor jullie vanavond.

Sunny2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:54

Heel veel sterkte! En we duimen voor je veulentje

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:58

Jee wat moeilijk allemaal, en wat dapper dat je toch doorzet! Ik duim /brand een kaarsje voor jullie en haar, maar jee wat een tegenslagen al in zo'n jong leventje. Hoop met heel mijn hart dat t goed komt.
(mag ik ondanks alles zeggen dat ik het opgegeven had.. wat een kosten voor een uitslag wat niet vast staat, supper dat jullie het wel kunnen en willen doen)