Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Zo'n klein wonder... Zoveel pech.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:16

Wat een klote nieuws zeg (zacht uitgedrukt) veel sterkte ermee!

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:19

Ahh wat een verschrikkelijk nieuws!
Hopelijk dat de peniciline wel aanslaat.
en dat het helemaal goed komt!
Heel veel Sterkte!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:20

Ach jeetje joh,.. wat een vreselijk nieuws. Heb je zoveel voor haar gedaan. Maar bedenk wel.. je hebt alles voor haar gedaan. Heel erg veel sterkte.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:24

Ach nee, dat meen je niet! Wat triest! Wat is er dan precies aan de hand? Ik ga duimen voor je dat het rechtstreeks injecteren aanslaat. Maar heel verdietig, ik zou uitgaan van het ergste, kan het alleen maar meevallen.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:31

Hier ook een meelezer die je alvast sterkte wil wensen voor de komende dagen/weken. Ik hoop echt dat het injecteren aanslaat! Ik moet er niet aan denken dat dit zou gebeuren met mijn kleine mannetje...

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:32

BigOne

Sterkte, dit wilde je niet horen, hopelijk slaat de penicilline aan. Wat heeft ze precies aan haar been en hebben ze je dat goed duidelijk kunnen vertellen anders zou ik ook nog naar een andere kliniek gaan voor een second opinion.

mindful

Ai meisje toch, heb je verder geen info gekregen?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:34

Zou zeker voor een second opion gaan! Zon klein ding kan vaak in de groei nog aardig herstellen.

Wat vertelde de arts precies?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:36

Jemig wat een verhaal hopelijl slaat.de penecilline aan..sterkte

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:47

sterkte,ware nachtmerrie

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:50

Och jee, laten we dan hopen op een klein wonder dat dit enige middel wat er nog is iets kan betekenen voor Luna! Ik duim de komende tijd nog even flink voor haar! :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:53

he bah, wat een rotnieuws.
Ik hoop ook op een wonder voor luna!
Dikke knuffel

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:31

Ach, ik was stille meelezer, maar meld me toch maar even. Wat ongelooflijk k*t! Arm beestje. Op basis waarvan heeft de DA dit geconcludeerd? Op basis van de foto's of het spoelen? Ben wel benieuwd wat er dan te zien was... Iig sterkte!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:52

Wat vreselijk nieuws maar zou ook voor second opinion gaan én dan wel naar utrecht

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:57

Wat rotnieuws :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 20:59

Iedereen bedankt voor de lieve/troostende woorden. Ik zal proberen uit te leggen wat de veearts precies gedaan en gezegt heeft.
Daarbij wil ik voorop stellen dat Zeddam niet mijn vaste veearts is. Maar daar zitten serieuze mensen die écht paardgericht zijn en voorderest niets. Ik wilde er geen lompe koeien of varkens arts bij hebben. Zeddam heeft mij ontzettend vriendelijk, en medelevend behandeld. Daar ben ik heel dankbaar voor..

Tegen half 6 werd ik gebeld door H de veearts. Hij begon een beetje stotterend en kwam niet echt ter zaken, dat vond ik lastig want ik wilde het natuurlijk direct weten.
Hij vertelde me hoe braaf Luna wel niet was, hoe goed ik haar wel niet had opgevoed en hoe mooi ze wel niet was. Zulke woorden zijn lastig als je emotioneel een wrak bent.

Toen hij na 15 minuten dan eindelijk begon te vertellen waar hij voor belde, kwam het hoge woord er uit. Ik heb er een hard hoofd in, zei hij.
Uit de foto's zijn geen rare dingen gekomen, het gewricht was ietwat scherp, maar verder in perfecte staat. Ook het bot zag er super gezond uit. Helaas is de onderste huidlaag van Luun zo beschadigd dat alles er rond om heen nooit meer optimaal kunnen genezen. (Nooit is altijd een moeilijk woord als je praat over een veulen, maar dan nog.)
H vertelde me, dat er maar 1 keer een zuchtje wind tegen aan hoeft te komen, en ze zou weer kreupel zijn. En wie weet voor hoe lang dit keer..
Huilend vroeg ik aan de telefoon of er dan echt hélemaal niets meer voor mijn (Oh-zo levendige, vrolijke) veulen gedaan kon worden.
Aan de andere kant van de lijn was het even stil.. Ik hoorde hem eens ademhalen met vervolgens een diepe zucht.
"Nee." Was zijn antwoord.
"Maar ook niet ergens anders dan? " Vroeg ik.
"Nee, de kans dat er meer verprutst wordt dan beter wordt gemaakt is enorm groot. Ik zou dat risico niet nemen... Ik bekeek dit project optimistisch. Maar misschien waren we beide naief. Het ziet er gewoon niet goed uit... Een operatie kan niets voor jullie betekenen, en spoelen ook niet. Er is namelijk niets mis meer met het gewricht. Het is de onderhuid die er om heen zit. Die krijg je nooit meer beter." :(:) ;(
Mijn antwoord daarop was dat ik bereid was alles te doen om haar nog even pijnvrij te laten leven, met misschien kans op enigzins herstel.
Hij raadde me aan op 2,5 week met een peniciline kuur te beginnen. (Weer antibiotica dus, maar dan uit een ander kader) Gemixt met dat heeft ze voreen (weet niet of ik het goed zeg zo) gekregen. Dat is pijnstillers en ontstekingsremmers. Samen met nog een heleboel poedertjes, pilletjes, spuitjes etc. Om de 2,5 dag moet ze gespoten worden. Ik kan en durf dit zelf niet, maar mijn vader is varkens boer, Dus H heeft mijn vader laten zien hoe dit moest.

Ik ben intens verdrietig, en ik geniet van mijn meisje zolang in de tijd nog krijg. Maar hoe ging dat gedichtje ook al weer? Ik mag nooit egoistisch zijn...

Met ongeveer een week moet ik verbetering zien. Mocht dat niet het geval zijn, gaat het boekje dicht.

Ik weet dat ik dit nogal nuchter vertel, maar ik heb de hele dag gehuild. En via de computer zijn emotie's natuurlijk ook lastig te verwoorden.

Vragen stellen mag altijd, maar dit is de manier waarop we het gaan doen. Luna is pas 2 maand oud, en ik ben niet van plan jaren lang met haar te gaan dokteren. Op is op...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:03

tita schreef:
Wat vreselijk nieuws maar zou ook voor second opinion gaan én dan wel naar utrecht

En wel héél rap ook!
Edit: Ik lees nu je hele relaas, het blijft op mij overkomen of er wel heel lang is aangemodderd, kun jij niet helpen, je bent afhankelijk van je dierenartsen. Juist omdát ze zo jong is, verdient ze in mijn beleving een tweede opinie.
Wat bedoel je trouwens met 'onderhuid'? De huid zelf of het gewrichtskapsel? En ben je nog te weten gekomen hoe ze dit heeft opgelopen?
Nou, heel erg veel sterkte, ik hoop voor jou en je paardje het beste.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:04

Ik denk dat het echt de beste oplossing is, en je niks beters voor haar kunt doen :)
Ik weet hoe moeilijk het is, maar meid heel veel sterkte, en echt ik duim voor je dat er echt nog verbetering in komt!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:06

Heel veel sterke! Voreen wordt gebruikt voor ontstekingen die niet bacterieel zijn, heb ik begrepen, dus ontstekingen waarbij antibiotica niet helpen, Voreen is bijnierschorshormoon, corticosteroïden. Wij spuiten onze geit er nu ook mee in, in de hoop dat het helpt. Zelf ben ik ermee geinjecteerd in mijn schoudergewricht... dat heeft werkelijk fantastisch geholpen. Heel veel sterkte, wie weet, jullie wil samen... !!

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:06

;(

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 21:06

Sientje schreef:
tita schreef:

En wel héél rap ook!
Edit: Ik lees nu je hele relaas, het blijft op mij overkomen of er wel heel lang is aangemodderd, kun jij niet helpen, je bent afhankelijk van je dierenartsen. Juist omdát ze zo jong is, verdient ze in mijn beleving een tweede opinnie.
Wat bedoel je trouwens met 'onderhuid'? De huid zelf of het gewrichtskapsel? En ben je nog te weten gekomen hoe ze dit heeft opgelopen?
Nou, heel erg veel sterkte, ik hoop voor jou en je paardje het beste.

Niemand weet hoe het nou precies gekomen is. Daar kan ik ook geen conclusie's uit trekken, en daar ga ik ook niet naar gissen.
Er is inderdaad te lang aangemodderd. Daar baal ik (achteraf, lekker makkelijk.) ontzettend van. Maar mijn eigen veearts had veel eerder moeten ingrijpen. Helaas is dit niet gebeurd en is er nooit verder gekeken dan een gewrichtsontsteking. Luna is mijn eerste veulen en ik wist natuurlijk ook niet alles. Ik weet best veel qua basis, maar ik ben geen dierenarts. ;) Ik vind het verschrikkelijk hoe het gelopen is. Maar de enige die hier schuld aan heeft is mijn andere veearts. En daarnaast is het ook nog gewoon eens een keer dikke vette pech.

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:07

Heeeeel veeel sterkte :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 21:07

RosiePosie schreef:
Heel veel sterke! Voreen wordt gebruikt voor ontstekingen die niet bacterieel zijn, heb ik begrepen, dus ontstekingen waarbij antibiotica niet helpen, Voreen is bijnierschorshormoon, corticosteroïden. Wij spuiten onze geit er nu ook mee in, in de hoop dat het helpt. Zelf ben ik ermee geinjecteerd in mijn schoudergewricht... dat heeft werkelijk fantastisch geholpen. Heel veel sterkte, wie weet, jullie wil samen... !!

Dat vind ik heel fijn om te weten. Het is inderdaad geen bacterie.

Jij veel sterkte met je geitje, Die zijn meestal niet zo sterk zegt mijn vader altijd. :(:)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:09

Oh Giolli, wat een rotnieuws... Heel, heel veel sterkte, ik hoop zo dat de komende twee weken toch de behandeling zal aanslaan!