@ leorah: de welbekende 'stip' wil zeggen?? haha. Ben benieuwd leorah.. we hopen het ook. Maar ja wachten duurt lang Ze staat nu rustig te eten, dus ja wat zal het zijn.
@ arabs: ja over het algemeen zijn de holsteiners oke in hun koppie. Casinni ken ik ook wel ja!! ook mooi bloed. hoeveel paardjes heb je arabs?
arabs
Geplaatst: 16-04-11 07:12
ikzelf binnenkort twee en mijn moeder heeft er 3: 1 klein paardje Quenda de baas van de kudde (belgische warmbloed, ik denk dat ze nu 18 jaar, ik ben niet zeker moet ik vragen...) zij is de witte op de foto, ze is de mama van Cassanova (hij is dan gemixt met Holsteiner, de bruine, en wordt in juli 3 jaar) en dan hebben we nog die pony Billy Boy die je al misschien hebt gezien op de foto's met Shamala: ik denk dat hij een mix is tussen een welsh en een shetlander (hij is nu 6 jaar)
de vier musketiers...
de groep is een echte kudde, maar straks als het veulen is moeten we ze spijtig genoeg splitsen voor een tijdje, Shamala, het veulen en Billy Boy gaan op de wei 24/7 en de andere twee blijven op de manège, binnenkort zou Cassanova stilaan getraind en zadelmak gemaakt moeten worden en mijn zusje rijdt daarnaast ook nog met Quenda
Een stip als in, dat ik dit topic een reactie geef, omdat ik dan steeds kan zien als er iets nieuws gepost is, dus wellicht het grote nieuws. Ik heb zelf helaas dit jaar mijn merrie niet drachtig, volgend jaar is in de planning
oh oke, kende het ook niet. maar nog geen nieuws. Vannacht wel 3 x vals alarm gehad pfff @ arabs: mooie paardjes hoor!! fijn dat ze zo bij elkaar kunnen lopen, heerlijk! ik heb er nu nog 1 en binnenkort dan de tweede hihi. Als het veulen moet worden afgespeend dan krijg ik nog een veulen bij van een goede vriend van ons!! die 2 veulens van dezelfde maand ongeveer groeien samen op, totdatze echt niet meer afhankelijk zijn van hun mama. Dus dat was de planning .dus over een half jaar krijgen we er nog eentje op loge
@ vrouwke: mooie haffie... aardige buik al voor 320 dagen. Succes.
arabs
Geplaatst: 16-04-11 09:59
hey Laffayette,
goh drie keer vals alarm, amai! ik slaap nog niet op de manège, misschien vandaag? ik zal zien straks hoe ze is... ik neem mijn bedje en slaapzak alvast mee...
da's tof dat je nog een veulen op bezoek krijgt! Onze pony ga ik voor het afspenen bij het veulentje zetten, mama heeft dat ook gedaan bij Cassanova. Maar ik laat het veulen sowieso zo lang mogelijk bij de mama staan, samen met Billy.
Billy is echt een beetje vaderlijk, staat ook stoer het territorium te beschermen!
Heb ik een grappige foto van, zo'n klein dutske tegen die grote schimmel
hihi dat is een mooie foto ja! Tja ben echt wel moe ja haha. Heb vanmorgen de stal al gedaan en alles is gedaan hoef der alleen strakjes op stal te zetten en te voeren en ga ik zo eerst eens genieten van me ventje en me zoontje.... even lekker weg. Hier houden ze Lorena in de gaten (achterburen)... even een moment van ontspanning is ook eens fijn..
Ook ik kom even uit mijn meelees hoekje, je merrie ziet er erg goed uit en ik ben benieuwd hoelang je nog mag wachten.... Weet wat jullie doormaken want zit zelf ook in dat schuitje, mijne moet nog ongeveer 19 dagen maar ja, wachten duurt lang en wil nog niet eens zeggen dat ze het dan ook nog eens 'netjes' op tijd doen
Hey cubalibre, leuk dat je meeleest in dit topic!! Ben benieuwd idd. wanneer het veulentje zich laat zien wachten duurt idd erg lang en vooral als ze gaan overdragen pfff slopend soms, maar ja je moet er iets voor over hebben he Hoe zijn de vorderingen bij jouw merrie? miss kun je eens paar foto's plaatsen.?
Paint_Lover
Geplaatst: 16-04-11 15:16
Ik lees eigenlijk al vanaf het begin mee en dacht nu: ik zal me ook maar eens melden....
Hoop niet voor je dat ze over gaat dragen.... Dat hoop ik bij die van mij ook niet, hier vorderen we gestaag. Uier kan nog veel voller volgens de kenners maar als ik dan zeg: Uhm, het is een maiden (1e veulen) dan weten ze ineens niet meer wat ze nog kunnen zeggen
Ze is het echt zat, maar goed nog even te gaan.... Ik zal zo wel even wat foto's zoeken (die van vandaag staan nog niet op mn laptop) maar in mijn eigen topic staan wel foto's van gister en enkele dagen geleden ( [KS-ITP] Goktopic: CubaLibre's Chennai X Don Cremello du Bois )
Birdie60
Geplaatst: 16-04-11 16:46
dank je wel. dus er is nog niks laffayette. wachten duurt lang he ik heb haar zolang s'nachts in achterhuis staan met een cam op de tv zo dat ik haar straks s'nachts in de gaten kan houden.
arabs
Geplaatst: 16-04-11 18:22
bij mij nog niets hoor, ook nog niet aan het harsen... heb wel al mijn spullen al gelegd op de manège. afwachten dus, ze is vandaag 322 dagen drachtig
@ vrouwke: wel makkelijk dat je vlakbij je merrie woont, hopelijk kan ik dat ook ooit zeggen. dat lijkt me heel fijn!
@ cubalibre: hoeveel dagen is ze dan drachtig? ze ziet er wel goed uit je merrie, dik buikje, ben gaan spieken in je goktopic
@ cubalibre: mooie beestjes hoor!! Lorena is ook maiden en is vandaag al 335 dgn pfff duurt echt lang. voel nu aan me lichaam dat ik stik kapot ben....
@ vrouwke: ik heb Lorena ook aan huis staan. We hebben een camera in stal geplaatst en kunnen alles volgen binnen op het scherm. ook heeft zij een birth alarm om.
@arabs: Staat ook in mn onderschrift maar Chennai is vandaag 321 dagen drachtig....
@laffayette: Leuk he, die maiden merries Ik heb gelukkig nog niet gewaakt en zolang ik het idee heb dat ze nog niet gaat bevallen ga ik ook nog niet waken.
ik ook duck heeeeeel benieuwd. de hengst is heeeeel donker bruin dus we zullen zien... Ga zo nog een paar foto's erop zetten. zie en bekijk Lorena haar vorderingen....