Al_Zawraa schreef:Ze is afgelopen donderdag hengstig gespoten, toen had ze eigenlijk hengstig moeten zijn, maar was dat dus niet. Ik hoor idd regelmatig dat merries niet op hengstig spuiten reageren (even buiten beschouwing gelaten of er op het goede punt in de cyclus hengstig gespoten is), dus hoopte dat er hier misschien iemand meer over wist?
Kan het niet zo zijn dat je de hengstigheid toch hebt gemist, dat ze absoluut niet toont? Neon heb ik zelf maar 1 keer hengstig gezien, vorig jaar veulenhengstigheid, zij toont ook absoluut niet. Ik doe meestal dus laten scannen hoever ze is in de hengstigheid, en als ze ver genoeg is hengstig spuiten. En dan zie je het nog niet, je kunt het enkel zien bij scannen. Op hengsten reageert ze nogal vreemd (de slet, ze zijn allemaal altijd lief
) dus met schouwen word je bij haar ook niet wijzer.
Heeft deze merrie al vaker veulens gehad, en werd ze dan met veulen aan de voet wel hengstig? Er zijn namelijk ook merries die gewoon niet hengstig worden met een veulen aan de voet. Marije had er vorig jaar meen ik ook eentje.