Mijn meisje is niet meer...Merrie overleden, veulen leeft...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissPiggy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:32

;( Oh wat zijn dit toch altijd rot berichten zeg....
En zo dubbel ook: erg blij met het veulen, maar o zo verdrietig om het verlies van een goeie vriendin.
Heel veel sterkte met het verlies, maar probeer te genieten van het kleine wonder dat ze achter heeft gelaten.

Zabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:39

ik heb vandaag meteen maar de dierenarts gebeld of stuitligging voortijdig te constateren is.
Helaas is er vrijwel niets aan te doen, het veulen kan op het laatst nog draaien (vind ik wel bijzonder trouwens) en een keizersnee op locatie is bijna kansloos.

De stress neemt hier wel toe naarmate de bevalling nadert moet ik zeggen ;(

Je hebt een geval van uitzondering vrees ik, echt domme pech...... maar wel een heel schrijnend geval, ik leef zo met je mee :(:)

Nogmaals sterkte.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:40

Wat ontzettend verschrikkelijk :(:) Gelukkig heb je wel haar prachtige veulen nog, hopelijk vind je een merrie die het wil gaan opvoeden.

MarloesRixt

Re: Mijn meisje is niet meer...Merrie overleden, veulen leeft...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:50

Heel veel sterkte, wat verschrikkelijk... :(:)
Hopen dat de merrie het veulen accepteerd!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:23

Jeetje wat erg!!!!!! Heel veel sterkte

MissQuina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:26

Wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte de komende tijd!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:27

jeetje verschrikkelijk zeg, iets waar je heel gelukkig van moes worden is nu een nachtmerrie geworden, vreselijk
Hopelijk red je veulen het wel, veel sterkte

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:28

Wat vreselijk zeg. :(:) heel veel sterkte.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:28

heel veel sterkte!
en maar hopen op een lieve pleegmoeder! heel veel succes!

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:30

Vreselijk zeg :(:) :(:)
Heel veel sterkte, echt afschuwelijk! ;(

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:33

heh wat verschrikkelijk zeg!!
ik wens je ontzettend veel sterkte!!!
en ik hoop dat de fries goed voor je veulentje zal zorgen!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:36

Vreselijk zeg! Ik wend je heel veel sterkte, lijkt me inderdaad erg moeilijk en dubbel allemaal!!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:55

Wat afschuwelijk zeg.
Ik heb zoiets 6 jaar geleden meegemaakt....Mijn veulentje was 9 dagen oud toen zijn moeder plotseling overleed.Met 9 dagen zijn ze eigenlijk te oud om naar een pleegmoeder te gaan maar omdat hij geen fles wilde accepteren hebben we het toch geprobeerd.Ook deze merrie wilde mijn veulen absoluut niet accepteren maar door de goede zorg en het volhouden van de eigenaar is het uiteindelijk toch gelukt.Hij heeft een paar keer aan het randje gestaan maar uiteindelijk is hij toch uitgegroeid tot een stoer dier (met een eigen mening ;) )
Het verlies van mijn merrie heeft me heel veel pijn gedaan en dat doet het soms nog steeds(ze was al bijna 15 jaar bij me) dus ik begrijp hoe je je voelt en wens je veel sterkte met het verwerken van je verlies en veel geluk voor je veulen!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:57

Och hemel, wat vreselijk! heelveel sterkte! :(:)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 09:59

*UPDATE* De friese merrie wilde niets van hem weten helaas, maar haar veulen was ook al 4 weken oud toen het overleed dus we denken dat ze dat verschil zeker wel gemerkt had. Daarna heb ik van een vriendin nog gehoord dat er op een paardenmelkerij met tinkers hier in de buurt een merrie was waarvan het veulen net ingeslapen was omdat hij niet goed was in zn achterhand. daar zijn we nog heengereden, en ons veulen helemaal ingesmeerd met natte doeken met de geur van het dode veulentje van de tinker. Het leek er eerst op dat dit ging slagen, maar helaas had de merrie opeens door dat het niet haar eigen veulen was en ook dit ging niet helaas... We kunnen helaas niet met het veulen blijven slepen van links naar rechts. Gisteren heeft t beestje vanaf 6 uur 'sochtends de hele dag op de trailer gestaan, zonder resultaat voor een mammie...
We doen het nu zelf met de fles omdat we hopen dat er via via nog een merrie kan komen ( die heeft kennisen die een bloedtapperij hebben en daar worden zo'n 10-15 veulens per nacht geboren op dit moment) dus daar is de kans groter dat er daar een merrie zonder veulen overblijft., Mocht dat niet lukken binnen enkele dagen zoek ik een gezelschap merrie pony voor hem, want hij heeft in ieder geval een Mama nodig die hem opvoedt en liefde geeft, ook al geeft zei dan geen melk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:02

Je doet het super silverbrumby! Denk dat je echt trots mag zijn op je eigen doorzettingsvermogen! Ik blijf duimen voor een goede surrogaatmoeder voor hem (hoe heet hij eigenlijk? of heb ik niet goed gelezen?) en anders een pony als opvoeder.

Sterkte ermee!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:02

Wat een nachtmerrie! ;( Heel veel sterkte de komende tijd, dit moet echt vreselijk voor je zien. Wat jammer dat je nog geen geschikte pleegmoeder hebt gevonden. Hopelijk komt er snel een passende oplossing.

Ik leef met je mee :(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:45

Ik denk dat je te snel wil. Een merrie accepteerd een veulen niet binnen een paar uur dat heeft wel een paar dagen en heel veel geduld nodig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:21

Maar als een merrie het veulen dusdanig afstoot dat het in gevaar komt zou ik het ook niet bij de merrie laten staan...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 11:49

Ja de merrie's begonnen gevaarlijk/geiritteerd te reageren t.o.v het veulen, die is zo kwetsbaar dus die kan niet veel hebben en dan laat je ze zeker niet alleen met elkaar ook. Maar beide merrie's die we geprobeerd hebben waren denk ik niet zo geschikt, omdat de fries haar veulen al 4 weken oud was toen het overleed. En de tinker was nog zo bezig met het verlies van haar eigen veulen, die was immers net bij haar weggehaald.. We hebben paardenmelk gehaald bij paardenmelkerij orchid's en dat is voor zo ongeveer 2 1/2 dag. Daarna gaan we over op kunstmelk van Pavo, en dan moet hij leren uit een bakje/emmertje te gaan drinken. We willen zo min mogelijk dat hij mensen associeerd met eten, dus hij moet de mens niet gaan zien als zijn moeder. Daarom moet hij zometeen ook een pony erbij in hebben, die hem de paardendingen kan gaan leren. Ik denkd at een oudere ponymerrie die zelf al wat veulens gehad heeft en dus wel moedergevoelens heeft het meest geschikt is.
Hij heet trouwens What's Up , en zijn bijnaampje is Slurpie haha..
Omdat hij zo snel die flesjes leeg "slurpt"

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:56

ach jeetje,....
wat verschrikkelijk sneu.

Een paar jaar geleden is onze merrie overleden, veulen was toen ca 2 weken oud, en de pleegmoeder vond het veulen ook niet aardig, de merrie is toen licht gesedeerd en heeft later het veulen gedoogd, veulen mocht drinken.
Zal duimen dat er gauw een pleegmoeder wordt gevonden die het veulen accepteerd.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:01

aah wat vreselijk, |(
echt heel veel sterkte!
hopelijk komt het allemaal goed!
je hebt in iedergeval nog iets van haar, dat kleine wondertje! (L)
Sterkte! ;(

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:16

awhh vreselijk veel sterkte ermee

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:37

Meid heel veel sterkte. Echt onwijs erg voor je dat je je merrie kwijt bent.
Wel heel goed dat je al zo goed nadenkt over het contact met het veulen. De situatie vraagt zo om troetelen een knuffelen maar je weet al dat dat in de toekomst alleen maar tegen je gaat werken.
Laat hem inderdaad zo veel mogelijk bij zo'n pony merrie en laat hem zo paard achtig mogelijk opgroeien.
Ik heb een heel heftige periode achter de rug met mijn verstoten en vertroetelde paard toen ik hem kocht als 3 jarige. Dat kan ik niemand aanraden.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:47

Jee wat tragisch. Dat verwacht je ook niet als je met vreugde uitkijkt naar de komst van het veulen .. dat je zomaar opeens je merrie kwijt kunt zijn.
Veel sterkte TS.