Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:48

Respect voor jou, en ik hoop dat alles goed gaat +:)+

Eejj

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:51

Wat fijn dat hij nog leeft ! Niet opgeven hoor !!! :(:)

Hij ziet er leuk uit op de foto. Hopelijk wordt het later een mooie sterke jongeman !

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:52

jeetje ja dat is het zelfde veulen, die vrouw met wie ik contact had gehad over hem zij dat ie niet met de eerste de beste mee zou gaan en dat hij alleen maar naar een heel goed huis zou gaan waar ze zeker wist dat hij het goed zou maken enz. En dat ze het zo erg vond dat ze hem weg moest doen maar dat ze er zelf ook de tijd niet voor had met werk enz.

Ik voelde me er heel schuldig over dat ik hem ook niet kon geven wat hij nodig had met mijn gezin en kon alleen maar hopen dat er iemand was die wel echt de tijd ervoor had.
Gelukkig heeft ie het (helaas dan wel met een omweg)nu wel heel goed nu.
Hoop dat hij een grote mooie jongen gaat worden het is echt een poepie.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:52

Afbeelding
Afbeelding

Zo hier is hij dan, nou ik kwam er echt niet uit met die fotoos maar toch gelukt.
Gaat echt super geweldig met hem, hij drinkt geweldig, vanmorgen is de dierenarts nog even geweest en die is harstikke tevreden.
Waarschijnlijk had hij net even dat zetje nodig door te drinken bij mijn merrie.
Vandaag heeft hij bijna 6 liter gedronken, hij krijgt nu nog 2 voedingen en dan vannacht weer, is wel even afzien hoor, ben de hele dag in de weer met melk maar hij is het wel waard.
Vandaag is hij lekker 2 uurtjes buiten geweest, eerst vond hij het helemaal niets, bleef aan me vast kleven maar uiteindelijk werden de rondjes steeds groter en bleef hij doorrennen.

Het is net een hondje zeg, als ik te ver uit de buurt ben begint hij te bleren.
Dikkie vind het allemaal niets maar Billy is wel blij met zijn gezelschap.

Ik heb echt super ontzettend veel tips gehad ook over berichten echt iedereen bedankt daarvoor.
We zijn er nog niet, zijn melkinname moet gaan verdubbelen maar van niets naar 6 liter daar ben ik zo blij mee, zat echt in de put gisteren.

Gisteren ook ruzie met zijn bazinnetje gehad, wat blijkt ze heeft hem dus wel in de tuin gehad, buren hebben de politie gebeld en daardoor is ze hier gekomen (gelukkig)

Billy is ook nog verdoofd met Sedoliet om hem tijdens de reis rustig te houden, echt dit kan toch allemaal niet, ik heb haar gisteren weg gestuurd en slot op de stal gedaan, was zo boos op haar, zoeits doe je toch gewoon niet.

Vanmorgen wel contact met haar gehad en tja meschien beetje te heftig gereageerd maar ze is mooi niet langs geweest vandaag.
Ik heb het met mijn man besproken en morgen gaan we haar bellen en proberen om Billy te kopen, nou wat vinden jullie van hem, scheetje he, zijn moeder schijnt gestorven te zijn aan koliek en een kruising, Fries, Kwpner te zijn, paps is onbekend.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:54

wat een schatje!
echt heel goed van je dat je dit doet 'k heb ook echt respect voor je ;).

veel sterkte & succes nog!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:57

kappiegirl schreef:
jeetje ja dat is het zelfde veulen, die vrouw met wie ik contact had gehad over hem zij dat ie niet met de eerste de beste mee zou gaan en dat hij alleen maar naar een heel goed huis zou gaan waar ze zeker wist dat hij het goed zou maken enz. En dat ze het zo erg vond dat ze hem weg moest doen maar dat ze er zelf ook de tijd niet voor had met werk enz.

Ik voelde me er heel schuldig over dat ik hem ook niet kon geven wat hij nodig had met mijn gezin en kon alleen maar hopen dat er iemand was die wel echt de tijd ervoor had.
Gelukkig heeft ie het (helaas dan wel met een omweg)nu wel heel goed nu.
Hoop dat hij een grote mooie jongen gaat worden het is echt een poepie.

Tjee echt waar, ik ben er stil van, weet je meschien als ik hem op internet had gezien had ik ook wel gebeld, zoiets trekt gewoon je aandacht eerlijk is eerlijk maar het is gewoon een handelaar niets meer en minder.
Ik heb er niets tegen hoor maar dit gaat te ver, ze had niet eens een trailer bij haar gewoon vervoerd in de achterbak van haar auto.
Ze heeft er trouwens 250,- voor betaald.
En dan keihard beweren dat hij alleen maar voor een goed tehuis weggaat. schokkend.
Tegen zijn bazinnetje hadden ze trouwens gezegd dat hij de volgende dag mee ging naar de markt en voor de dood weg ging, althans als ze daarover eerlijk is natuurlijk.

Het is verder lieve vrouw hoor maar vind dit wel allemaal erg onverantwoord en vind dat de handelaar misbruik van de situatie heeft gemaakt, arme Billy.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:57

Probeer idd het veulen te kopen! Is het beste voor het diertje.

Let op dat je wel voor de strenge moeder speelt. Flessenveulens worden later vaak draken van paardjes of juist ontzettende onzekere klevers.

Alle lof voor je goede bedoelingen en inzet!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:00

Waauwie! wat een goed hart heb jij zeg! heel goed dat je dit doet..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:05

Wat ontzettend goed dat je dit doet voor een veulen wat niet eens van jou is.

Het is wel een schatje om te zien!

Is het veulen op de achtergrond jouw veulen? Mooi dier!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:05

jeetje wat een verhaal!ik ben blij dat het veulen bij jou is!
bij x was hij zeker doodgegegaan!koffie melk?...dat soort dingen dat was toch nooit goed gekomen,het enige wat ze goed heeft gedaan is het veulen bij jou brengen.ik vind dat ze het veulen aan jou moet geven,de kosten van de veulenmelk dierenarts enz...reken dat eens uit,ze mag blij zijn dat je het veulen over neemt!en niet de politie hebt gebeld over mishandeling van een veulen wat dat is het,had ze het veulen gewoon in de auto??
of lees ik dat verkeert?
echt ongeloofenlijk dat deze dingen gebeuren met een veulen!
ik vind het een schattig veulen!zet hem op en zie dat je billie groot en sterk krijgt!
billie is in iedergeval in goede handen!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:08

AngelsDitch schreef:
Wat ontzettend goed dat je dit doet voor een veulen wat niet eens van jou is.

Het is wel een schatje om te zien!

Is het veulen op de achtergrond jouw veulen? Mooi dier!

Ja dat is Dikkie mijn 1 jarige shet veulentje, hij is beetje narig omdat hij 2 weekjes geleden gecastreerd is en nu opeens ook nog eens op stal moet staan hihihih, kleine ouwe grombeer.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:13

Wat fijn dat het goed gaat met Billy!
Hij ziet er leuk uit :D.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:27

fijn dat het goed gaat zeg!!
en idd een knappe man ;)

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:28

Hoi!

Hier nog een stille meelezer, ik heb echt respect voor je.
het is inderdaad een schatje om te zien.
Ik hoop dat je hem kan kopen van die mevrouw, want bij jou is hij teminste in goede handen!!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:34

nou nu hij zo goed aan het drinken is komt het vast allemaal wel goed met diet diertje.
heel veel succes iig!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:35

dit is inderdaad het veulen wat op marktplaats te koop stond in giethoorn, ze hebben nog veel meer beesten te koop en volgens zijn dit slechte handelaren want ze hebben er vaak zeer slechtuitziende dieren erop staan en volgens mij is er ook al een keer een topic over geweest, dus mensen wees gewaarschuwd.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:39

Er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn, ik heb respect voor je!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:39

Meid respect dat je je zo goed inzet voor dit beestje.
Ik vind het goed dat je gewoon even de realiteit duidelijk gemaakt hebt bij X.
En ik weet zeker dat hij bij jou in betere handen is, maar denk wel aan jezelf want ze heeft ook nog heel wat terug te betalen.
Dus probeer anders of ze hem gewoon afgeeft of iets in die trant, X moet het lekker houden op poetsen en verzorgen van andersmans paarden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:44

Echt super dat je dit doet! Wat een hummeltje is het zeg!
Ik zou tegen X zeggen dat je hem wel over wilt nemen in ruil voor de kosten die je nu al gemaakt hebt. En dan de kosten even netjes op een briefje uitgeschreven aan haar geven. Waarschijnlijk is het goed bedoeld, maar iemand zonder verstand van paarden zou zo'n diertje niet moeten kopen :n Billie heeft geluk dat jij op zijn pad kwam!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:46

Wat een knappe jongen :)
Gek eigenlijk he , nu een moederloosveulen , een tijd terug 3 juni om precies te zijn was mijn merrie een veulenloze moeder !
Alles gedaan om haar een pleegkindje te geven , maar de mensen met veulens stelden zo,n rare eisen . Moest de merrie naar het veulen brengen ipv andersom . Ga een merrie die net haar dochter verloren is , toch niet naar een andere stal brengen , wat moet dat beest wel niet denken
Knap van je TS dat je je zo inzet voor de " knappe jongen "
En maak maar een melding van X en haar rare praktijken !

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:48

Ik zit het topic vol verbazing te lezen.. Wat een rare mensen heb je toch...

Maar super van je zeg, hoeveel moeite je voor dit beestje doet :) Zo mogen meer mensen zijn.

Wat een schattig koppie heeft ie, ik hoop dat het een gezond paard mag worden...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:49

ongelooflijk veel respect voor jou! maar goed dat X naar jou toe is gekomen! en wat ontzettend leuk dat ie nu al zo veel vertrouwen in je heeft !
Hoop voor je dat het lukt met de koop, hij is er bij jou beter af!
Succes!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:55

Wat een klein lieverdje is hij.. Fijn dat ze hem zomaar verdoofd heeft en het beest daarna in de koffer gegooit :) Lekker verantwoord, ik denk dat zelfs mijn 16-jarige-niet-paardrijdende broer dit niet zo doen... maar dat is weer wat anders! :)

Dat hij toch al 6 liter opheeft is leuk om te horen, stilletjes de goede kant op. Dat is wat we willen! Nu maar hopen dat je Billie kan overnemen van X, als ze een beetje met het veulen inzit dan zou ze het doen... Het is duidelijk dat zij zelf het dier zo naar de maan helpt met haar verdovende middelen en koeienmelk..!

Ik blijf volgen en duimen voor jou en Billie!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:05

Wat aandoenlijk om hem zo op de foto te zien. Petje af voor je en wat super dat hij 6 liter gedronken heeft! Zal idd een stuk rustiger voor je voelen dat ie goed drinkt nu.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:19

bigone schreef:
dit is inderdaad het veulen wat op marktplaats te koop stond in giethoorn, ze hebben nog veel meer beesten te koop en volgens zijn dit slechte handelaren want ze hebben er vaak zeer slechtuitziende dieren erop staan en volgens mij is er ook al een keer een topic over geweest, dus mensen wees gewaarschuwd.

Ja klopt was inderdaad in Giethoorn, ga er verder ook niets over zeggen hier hoor maar vind dit wel wanpraktijen.
Wel verdienen aan een paard maar dan op deze manier er nog geld uit proberen te slepen, over de rug van Billy, walgelijk gewoon.
Neem je verlies en zorg dat hij het overleeft. Ik heb ook wel eens dagen dat ik niet eens mijn marktgeld eruit heb, dus sta je eigenlijk voor de marktmeester en de belasting te werken maar zo what toch!
Ik sta dagelijks op de markt, soms heb je mazzel soms verlies dat hoort erbij, als je daar niett tegen kunt zoek een ander beroep zeker als het over de rug van een diertje moet (gelukkig verkoop ik schoenen enz)
Ben blij dat ik geen handelaar ben zeg bah al zul je ook wel goede hebben hoor, denk ik.
Zo genoeg over deze mensen gezegd maar nog 1 ding, ze moeten zich kapot schamen.