FennekeR schreef:avandijk schreef:FennekeR, hoe is het met Macy? Is het weghalen van het veulen goed verlopen? Het was toch een hele aanslag bij jullie allemaal denk ik. Ik hoorde eens van een dood veulen in een groep shetlanders waarvan de groep nog geen afscheid had genomen denk ik. De man die het veulen wilde weghalen heeft heel hard gerend om de wei uit te komen. Alle groepsleden hebben het met hoef en tand bewaakt.
Macy is nog steeds afscheid aan het nemen....... ze komt wel met Marije mee de stal uit, even een rondje door de schuur en dan wil ze de stal weer in en loopt ze gelijk naar Merlyn toe.... snuffelt even en gaat dan weer eten. Merlyn ligt nog in het hoekje van de stal........ het is net of hij ligt te slapen, het gaat steeds beter met Mees en hopenlijk wil ze vanmiddag even naar buiten in de bak...... ik denk dat we dan Merlyn wel uit haar stal kunnen halen.... als ze niet buiten in de bak wil blijven, is ze er nog niet aan toe.
Soms duurt het wel 3 dagen voordat de merrie klaar is met afscheid nemen.
Tis wat hoor. Het lijkt me dat zoiets ook bij een veearts niet in de koude kleren gaat zitten.