[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:44

Ik heb de foto's van je baby inmiddels doorgestuurd gekregen van Joyce, ML. Het is inderdaad echt een plaatje! Wát een knap kind zeg <3

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:03

[quote="Fotsy"]tuurlijk wel vulina ik had er ook wel 3 juist ;) en ik ken je vooral vroeger van de stippelcombi's :P

vind het soms ook een beetje storend, die mensen die zich zo plots melden in het topic, je hoort ze niet meer tot net voor hun merrie moet bevallen, bekladden het topic dan met foto's, hun veulen is geboren en hup weg zijn ze, doen zelfs niet eens meer de moeite

Ook dit heeft 2 kanten ik zit hier ook al maanden en heb een aantal keren wat gepost en foto's gedeeld filmpjes ect en daar word ook amper op gereageerd.. de meeste mensen die al langer meedraaien hier reageren op elkaar maar als nieuweling kom je er amper tussen... dit is mijn eerste veulen en daar blijft het ook bij zoals het nu lijkt dus wil er echt van genieten☺ ik heb net weer wat geplaatst maar daarvoor ook een paar maanden niet omdat er toch amper tot niet op gereageerd wordt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:09

Fotsy Gwen is normaal juist lichter van kleur ;)

Maar inderdaad en groeit een hele buik aan!

Het is soms ook wel erg lastig om op iedereen te reageren vind ik! Hihi!

Neon bedankt, de OP zie ik nooit haha. Ga straks even kijken!

Ik ben ook een nieuweling hoor ;( eerste en voorlopig laatste veulen, haha.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:24

Ja het is idd moeilijk om op iedereen te reageren, zeker op een 'normale' update. Ik weet dan ook niet altijd zo goed wat zeggen/toe te voegen als er al enkele andere mensen 'ziet er goed uit, of maakt mooi vordering,...' hebben gezegd. 10 x hetzelfde is zo onnozel he :) maar dat wil niet zeggen dat ik niet meeleef, ik lees het wel allemaal door.
Als er een vraag gesteld wordt is het weer wat makkelijker om te reageren en komt er ook veel meer reactie dan op een foto of uier update ofzo denk ik?

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:42

Setteli, wat balen dat Jazzy minder gaat. Ik hoop voor je dat ze snel opknapt.

Vulina, even nieuwsgierig. Degene die je volgend jaar embryotransplantatie gaat doen. Wil je die in de sport uitbrengen of een andere reden?

Cynthia, ziet er uit als een topvakantie.

Fotsy, die van mij loopt gelijk met die van Silly. Alleen hier nog weinig signalen dat het eraan komt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:44

Als nieuweling kun je natuurlijk ook gewoon aanhaken in een gesprek :) Zo heb ik het ook gedaan. Ik was vorig jaar voor het eerst in het DBT en nu ken ik ook nog lang niet iedereen maar ik bep gewoon mee. Zo leer je elkaar toch een beetje kennen :) Op mijn foto's wordt ook lang niet altijd evenveel gereageerd maar dat is voor mij geen reden om dan maar niks meer te posten. Maar ik ben dan ook stront eigenwijs en blijf net zolang doorgaan tot ik wel gehoord word :+ }>

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:51

Maak me er niet zo druk om, als je niet wil reageren die je het niet zo wel hartstikke leuk. Even goede vrienden.

Foto's post je omdat je trots bent op je pony of paard. Klaar ieder zijn meug toch ? ...

Er zijn teveel andere dingen waar je je meer druk om kunt maken ...

Ik heb hier een tijd terug ok een verkeerde opmerking geplaatst, maar ben er nog steeds en zoals Noisy zegt : De aanhouder wint haha.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:53

silvana1984 schreef:
Ook dit heeft 2 kanten ik zit hier ook al maanden en heb een aantal keren wat gepost en foto's gedeeld filmpjes ect en daar word ook amper op gereageerd.. de meeste mensen die al langer meedraaien hier reageren op elkaar maar als nieuweling kom je er amper tussen... dit is mijn eerste veulen en daar blijft het ook bij zoals het nu lijkt dus wil er echt van genieten☺ ik heb net weer wat geplaatst maar daarvoor ook een paar maanden niet omdat er toch amper tot niet op gereageerd wordt.

Kleine kritische kanttekening richting jezelf mag dan ook wel als je je posts bekijkt in dit topic. Of het zijn losse linkjes of foto's maar amper zie ik iets waarop je op een ander reageert. Anderen nemen de moeite om dagelijks te komen en te reageren.

Er zijn hier nieuwe mensen die zich na voorstellen gewoon regelmatig en op een actieve manIer laten zien en dat wordt echt wel opgepakt is mijn ervaring.

Dus ik snap je opmerking maar vergelijk je ook eens met mensen die hier eenmalig een veulen fokken, zelf tot mei, juni of juli moeten wachten en lees hun bijdrages eens door (even als vb MaritB)
Laatst bijgewerkt door Caesar op 05-03-17 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:01

Volgens mij is er wat mis gegaan met je quote, fotsy zei dat toch niet?

Edit; Al veranderd zie ik ;)
Laatst bijgewerkt door Vulina op 05-03-17 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:05

Liaan, dit is een hele beste merrie, uit een top lijn. Ik wil graag een opvolger, dus ik vergroot mijn kansen op een merrie, en ik verlaag mijn risico. Als er wat mis gaat in de dracht, heb ik hopelijk de andere merrie nog. Ik wil haar graag preferent en prestatie hebben, net zoals de rest van haar voorouders op papier. Met meerdere veulens kan dit sneller, en heb ik een grotere kans. Verder heb ik aardig aanvraag voor veulens uit deze merrie (hengsten veulens) van bekende fokkers/amazones/hengstenhouders, dus commercieel gezien ook aantrekkelijk :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:07

Chantalll schreef:
Ik heb hier een tijd terug ok een verkeerde opmerking geplaatst, maar ben er nog steeds en zoals Noisy zegt : De aanhouder wint haha.

Niet weer doen hè :P ~~}>

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:09

Bij ons komen in principe alleen paarden van VDL maar zo af en toe eens ook een particulier, of dressuur paard.

Vind het wel leuk nu ik zachtjes aan wat meer van de warmbloedlijnen begin te kennen, om dat dan ook in andere paarden terug te zien. Voorlopig vind ik dat de meeste veulens van 1 hengst...totaal niet op elkaar lijken. Wat ik dan weer erg zonde vind.
Bij de arabs wil je eigenlijk een kopie van de vader fokker, met een enkele verbetering van de merrie. Je zou zo 10 veulens van 1 hengst moeten kunnen herkennen.

Vulina: ben erg benieuwd naar de merries , zeker gezien die met een arab gekruist zijn. Zou niet mijn eerste keuze zijn voor een warmbloed, al werkt de combinatie vaak wel.

Zag de knappe grullo ponies weer voorbij komen, maar nou weet ik weer niet welke naam erbij stond...stom geheugen _-:(

Voor de mensen die haar nog kennen van DBT2014: Myth'ara is onder het zadel en gedraagt zich voorbeeldig. Nu een kwestie van optrainen en hopelijk de koersen in dit jaar <3
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:16

Kks dat is nooit de opzet geweest maar ik kijk altijd op mijn telefoon en de namen van de vaste groep diehier al langer zitten die onthoud ik vaak beter :)

Hinte ik ben jaloers op jou gras! (Vulina jij mag nu niks plaatsen :P )

Kabayo nog een dekking gewonnen?

En de rest ben ik natuurlijk weer vergeten. Ohnee cynthia met die temperatuur.. kun je niet beetje hierheen sturen?

Ik heb vandaag spook tv geïnstalleerd!

Afbeelding

Lijkt hierop wel echt een ruggetje te hebben.. buik zakt ook enorm naar beneden nu.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:18

Vulina, ah duidelijk. Maar nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar uit welke lijn ze komt :o

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:33

Vulina: ~~}> 8)7

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:39

ik heb totaal geen verstand van de kwpn bloedlijnen, maar mijn schoonmoeder fokt al heel wat jaren paarden, en haar beste fokproduct wordt in de laatste hoefslag genoemd : http://www.dehoefslag.nl/tag/wendela
volle zusters van Wendela staat nog bij ons op stal... toch wel leuk als ze succesvol zijn :) (schoonmoeders baalt wel dat ze die merrie ooit verkocht heeft achteraf )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:51

Steeds als ik VDL hengsten lees, denk ik? :o?

Ik heb helemaal geen verstand van bloedlijnen, ook niet van het ras dat ik heb. Haha, ik heb er dan verder ook niet veel mee. Ik heb iets met een dier of niet O:)

Gaaf Juval!

Spook camera geïnstalleerd, je ziet de rug inderdaad goed zo. Hoe ver is ze ook alweer?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:56

Spannend Spook ! ... je zou idd zeggen dat de buik best is gaan hangen als je de rug zo ziet ...

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:00

Wat een ellende weer een paar pagina's terug... Iedereen sterkte met de verloren veulens of merries, vreselijk...

Wel fijn dat Koetje nu toenadering begint te zoeken!

Vind het veulen van Tinnie heel knap (ook op FB voorbij zien komen) en Ariana ohhhhh wat een schatje <3

Ik heb me een paar maanden terug gemeld in het topic (lees wel alles), maar tot nu toe nog niet echt meegekletst.
Daar gaan we misschien maar eens verandering in brengen!

Mijn eigen merrie (PRE) moet nog 88 dagen voor haar bruine of schimmel veulentje, ben zo benieuwd! Ze begint nu ook wel enorm uit te dijen :):)

Tot wanneer rijden jullie door als je merrie drachtig is?
Ik rij momenteel nog 2-3x per week en longeer ook 1-2x.
Vorig jaar wisten we niet dat ze drachtig was en heb ik een week voor de bevalling gewoon nog uren buitengereden... oeps :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:14

Hier ook een nieuweling O:)
Heb het super leuk gehad op de HK. Zijn nu op de terugreis. Liep een uur uit.

Dl ik heb een dekking gewonnen van Call me mr Handsome!! Ben zo blij! Ik had hem al uitgekozen en nu win ik hem ook nog!
En fijn dat je camera het doet!

Ik zit niet zo in de kwpners en bloedlijnen :o

Leuk beesie woogy <3

Cynthia ziet eruit als een heerlijke vakantie!

Chantal wat lief! En dat kleine kruiwagentje <3

Ik stuiter nog even verder met mijn gratis dekking

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:19

wow gefeliciteerd kabayo!! wat leuk zeg. Julia had niets gewonnen en die zit nu in de treinellende, schijnen veel treinen stuk te zijn, dus hoop dat die nog een beetje op tijd thuis is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:19

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:21

Wauw, dat is nog even geluk hebben Kabayo!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:24

Kks, naar mijn herinnering Is er toch echt wel gereageerd op je berichten.
Er wordt misschien niet op alle berichten gereageerd, maar dat is bij iedereen wel zo, het is nou eenmaal een druk topic.

Jeetje Lisette, dat heb ik mij niet eens beseft weet je dat.
Balen dat het nog steeds niet helemaal je van het gaat.

Haha leuk Chantalll, je mag zeker trots zijn

Fijn dat je blijft Linda :D

Het spijt mij zeer sylvana als je nauwelijks post verwacht dan ook niet teveel reacties.
Ik kan mij jou niet eens herinneren.
Nu ook weer, je post alleen over je eigen merrie maar doet geen moeite om ook eens op anderen in het topic te reageren.

Yeahhh spook tv!

Als Harmony in dit tempo doorgaat duurt de beeb nog een aantal dagen haha.
Melktest nu iets gezakt naar 6.7
Melk wel wat witter.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:27

Zooo wat gaat t opeens hard hier!! Heb tot nu toe wel alles gelezen maar nu voor t eerst weer is even tijd om te reageren :)

Ben heel benieuwd inowa! Pepper houd t spannend! Is vast iets heel moois aan t bakken :D

En ohhhh dat veulen, wat een gaaf kleurtje <3 Daar hoeft geen strikje om hoor, mag gwn zo afgeleverd worden :p

Die fotoos van je vakantie zien er gaaf uit cynthia!!! Ik ben zoo klaar met die regen hier, kan je dat weer nie even mee terugnemen ;)

Hopelijk knapt ze snel wat op setelli!! Keizersnee bij paarden is altijd zo spannend!! Hier vorige week nog een hele preek gehad van een docent van de kliniek paard. die was woest want er was een merrie geopereerd in t veld, en vrij snel daarna overleden... Ze wilde ons even meegeven dat een keizersnee ALTIJD in klinieksituatie moet bij eej paard als je nog een beetje kans wil...
Zo lastig hoe kwetsbaar die paardjes zijn, zelfs als ze toch op de kliniek zijn geopereerd!! Ik hoop heel hard dat ze gaat opknappen!!

Ohhh wat gaaf kabayo! Dat je m gwn gewonnen hebt!! Hoe vet is dat!!

ik heb echt totaal geen beeld bij een hengsten keuring :') Ik ben wel vaak bij hengstenkeuringen van ijslanders geweest maar ik ben soms best benieuwd hoe dat bij andere rassen gaat :) Mss moet ik er gwn is eentje bezoeken ;)