[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:13

Myrthee, verven denk ik :D, nee gekheid heb daar totaal geen verstand van, sorry!!

Bonny, ooo wat een heerlijke foto <3! , Zo die wordt al vroeg grijs eeeeehhh schimmel!!

Keuringgangers al weer thuis??

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:41

Oeie winchester is helemaal donker oh ik hoop dat je niet gaat moeten verven :=
Mijn is niks meer aan te doen alleen haar hoofd verraadt haar kleur

Wat leuk ventje az en goeie bevalling super

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:49

Ik vind em knap az!
Geen idee myrthe.
Ik hoop dat hij lang donker blijft jobarma ;)
Vader was wel lang donker, hier was hij 8
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:03

Bonny, zo even moeten zoeken :o Royal highness, Royal Bravour x moederskant ook nog Courville en Uppercut.
een donkere schimmel is zeker gaaf!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:24

Heel mooi Al Zawraa! Proficiat!

Myrthee, de eerste verharing is meestal heel donker, wat er volgend jaar na zijn wintervachtje tevoorschijn komt is zijn uiteindelijke kleurtje :) kan terug een pak lichter zijn ;)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:30

AZ gefeliciteerd met deze gelukkig makkelijke bevalling! Wat een verassing nu al een veulentje van jou maussi te zien! Hij is mooi!

Iemand vroeg of koda en Kiss samen naar de opfok gaan maar dit is niet zo. 26 september gaan we Ushi en Koda naar een andere stal verplaatsen. Hier hebben we lang over nagedacht. Daar blijft koda nog een maand bij Ushi en daarna gaat hij eerst alleen op stal en daarna gaat koda naar een privé stal van kennissen van ons waar hij 24/7 op het land komt te staan en in een gemengde kudde met verschillende rassen en leeftijden. Heel blij mee!

Dat is dus voor hier het plan! :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:33

Gefeliciteerd AZ! Dat ging snel ineens.

Hier hele dag op keuring geweest. Zelf niks mee, wel geholpen. Nu lekker slapen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:27

Ik kopieer hier even mijn verhaaltje over de keuring naartoe:

Wij waren gisteren ook bij de keuring met ons veulen. Natuurlijk nooit leuk als je in je groep achteraan mag sluiten met een tweede premie, maar na er een nachtje over te hebben geslapen, ben ik toch helemaal niet ontevreden. Ze liet zich niet helemaal zien zoals ze dat thuis doet en hield zich wat gespannen bij het stappen en het draven, wat resulteerde in een 6 en een 7. Dat neem ik haar ook niet kwalijk, voor het eerst op de trailer en dan zo'n lange reis die ze voorbeeldig hebben doorstaan!

Toch werd ze voor haar type beloond met een 8 met de opmerking dat ze een goed ontwikkeld veulen is en qua bouw kreeg ze gemiddeld een 7,5. Ze kreeg een opmerking over haar voorhoefjes (1 hoefje is iets steiler dan de andere, dat heeft haar moeder helaas ook), waardoor ze net onder de 70 punten bleef steken, maar daar gaan we nu met de hoefsmid mee aan de slag, want dat is zeker nog te verbeteren. Was ik een beetje sneu? Ja natuurlijk, ik ging niet uit van een koppositie maar hopen op een eerste premie doe je altijd, anders ga je niet naar een keuring. Desondanks was het een hele leerzame dag voor ons allemaal en een goede eerste reiservaring voor mijn veulen, die zeker over een paar jaar nog eens terugkomt op de keuring :D.

@ Claudia, leuk dat ze er ook bij op de foto stond (jammer van de achtergrond bij de standfoto, anders had ik die willen nabestellen)!

Afbeelding

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:01

Oei die heeft echt een lastig hoefje voor zeg! Wordt veel en precies bekappen om dat er ook maar iets uit te krijgen. ze is trouwens wel al flink groot.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:06

Dat onderste stukje is nog veulenhoef, dat slijt eraf, ik vind het erg meevallen eigenlijk. ZE is inderdaad groot, dat kreeg ik van iedereen te horen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:33

Gefeliciteerd AZ met je knappe veulentje. Nu lekker genieten van veulen en vakantie!!

Hier gisteren op de Centrale Keuring in kootwijk allebei de merries ster geworden. Nu dus een vrl keur en 2 stermerries op stal om mee te fokken . Erg blij mee, heb er hard voor geknokt.

Heb ik toch nog een ander nieuwtje... ik heb mijn kleine witkopje toch verkocht. Het was nog teveel twijfel steeds maar er is nu iemand gekomen waar het goed bij voelde en die er later mee gaat mennen en er al vanaf begin stapelgek op was. Tja... dan moet je een keus maken. Nog even van haar knuffels genieten en dan gaat ze naar de andere kant van het land!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:09

Tara_13 wat balen zeg dat kas zon pijn heeft hopelijk hebben ze hem kunnen helpen en gaat het snel weer beter met hem.

herous gefeliciteerd met de dracht en welkom

Al_Zawraa gefeliciteerd wat is het snel gegaan zeg, maar gelukkig gaat alles wel goed met moeders en zoon, wat fijn dat je dat zo met je werk kon regelen dan kan je nu al lekker gaan genieten.

smooi dat gezichtje van hem

Bonny_CT wat geweldig die foto echt genieten, en meneer begint echt al grijs te worden schattig hoor.

Murosch wat zagen ze er mooi uit, mij is verteld door de schetser om teleurstelling te voorkom en ga naar de keuring met idee ik ga kijken wat de jury`s van het veulen vinden, dan kan het nooit tegen vallen als ze je toch een 2de premie geven. En net wat je zegt het is wel een moment opnamen.

Caesar gefeliciteerd met het behalen van de predicaten,
en gefeliciteerd met de verkoop wat fijn dat het goed voelde dat neemt dan toch een stukje twijfel weg

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:20

Heeft oedereen al de keuring gehad? Die van mij is volgende week, echt super spannend, ben nog nooit naar een keuring geweest.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:21

Scooby007 spannend hoor maar ook een leuke ervaring,

wij moeten 19 September naar de keuring

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:28

Ja dat zeker! Alvast succes ;)

Edit; wat doen jullie precies qua voorbereiding?

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:48

Mijn keuring is trouwens pas over 2 weken, gelukkig nog even wat meer tijd om voor te bereiden. 5 september is het zover.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:29

Az gefeliciteerd met de kleine man. Ik vind die bles juist gaaf, maar ben natuurlijk al gewend aan kas zijn bles.

Gefeliciteerd met de keuringsresultaten en ik zag een minder bericht, tja die teleurstelling had ik ook, maar houdt altijd in je hoofd dat het jouw topper is!!

Met Kas gaat het gelukkig weer de goede kant op. Hij is de laatste keer bij de smid op me gesprongen. Had best hoofdpijn, hoefsmid is gevallen maar zei gelukkig geen pijn te hebben. Gelukkig laat hij zijn ijzers tot nu toe onder zitten.
Heb vrijdag nog contact gehad met de da. Ik mag hem meer pijnstillers geven als ik dat nodig vindt. Maar Kas lijkt een heel stuk opgeknapt, alsof het pijnlijke gedeelte even voorbij is! Heel blij om. Alleen wat wel eng is is dat hij soms Door de stal heen dendert. Ben bang dat hij me dan niet ziet en me pijn doet. Hij kan er niks aan doen, kan op het harde ook niet zijn ei kwijt...
We zitten bijna op de helft van de stalrust en ik ben super trots. Ook op mijn merrie die ook maar even op een klein stukje moet blijven staan....
Lekker eten en verwennen maar!
Afbeelding
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:28

Scooby wat bedoel je precies? Qua oefenen niks. Ik longeer veel met balkjes en kijk op welke geluidjes ze reageren. Verder was ik ze al de week ervoor en dan de dag ervoor. En voor de rest als je vragen hebt pb maar.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:32

Ik bedoel vooral, hoe je een veulen op de keuring voor kan bereiden, ben al wel bezig met proberen hem aan het halster te krijgen, maar dat gaat niet snel, beetje frustrerend x.x

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:36

Bij de welsh mogen ze los dus daar word bijna niet mee geoefend.

Ik doe het ook niet,ze moeten halster kennen maar op de keuring lopen ze met een lang lijntje met zo min mogelijk druk met moeder mee en daarna mogen ze hun kunstje los laten zien.

Er valt verder niet echt op te oefenen,ze hebben er zin in of niet.
Thuis kan het 100x super gaan en op keuring niks meer of juist andersom.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:55

Zie het maar zo, voor een veulen die de rondjes kent, is het spelletje minder leuk...

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:30

Ja is ook wel zo, nou ja, we gaan het zien, hij zal op vreemd terrein waar het zo druk is vast wel mij moeder blijven.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:16

ik lees het nu pas van kas....wat is er gebeurd?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:05

Myrthee, kijk Tiinniie geeft je weer hoop! Denk idd dat het valkkleurtje best nog terug kan komen!

Lovelyn, ooo spannend een verhuis hoor! Maar als jij er een goed gevoel bij hebt komt het vast goed.

Murosch, toch proficiat hoor!! Niks mis mee met een 2e premie en voor type een 8, qua bewegen is het een moment opname. Wat haar voetje betreft zou ik dat toch heel serieus nemen, en ook even een goede veearts naar laten kijken.

Caesar, proficiat top hoor beide ster!! Oooooo die Coosje, maar super dat ze een leuk huisje krijgt!!

Scooby, spannend! ! 5 september is al best snel. Kan je niet helpen met tips, misschien filmpjes op youtube zoeken van keuringen, zodat je een idee krijgt.

Polleman, dat is een goede instelling om naar de keuring te gaan! 19 september, gaat ook nog best snel nu!!

Tara, ooo fijn dat het nu beter gaat met Kas, en dat de ijzertjes eronder blijven. Oei dat is schrikken bij de smid, valt ook niet mee voor die kleintjes he!! Op de helft vd stalrust dat is fijn. Wat moet je daarna gaan doen? Staat wel stoer hoor die springschoenen!!

Herous, bij jouw nog vorderingen???

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:02

Alles rustig hier.

Een fotootje van vandaag:

Afbeelding