[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:03

Dustinlover schreef:
Roos_Doos schreef:
storm heeft al 2 kleine ballen, maar hij is nog geen 4 weken oud. iemand hier ervaring mee? wat moet ik ermee?

De ene is er gewoon eerder bij als de andere :) kan geen kwaad geloof ik hoor :)

Blij zijn dat je geen klophengst hebt :+ lekker laten hangen tot je ze zat bent haha, kan absoluut geen kwaad :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:54

Dustinlover schreef:
Zo gun ik Cynthia ook een valk merrie, maar er zit gewoon een palomino merrie in :') }:)

_O- _O- Gek!

Ti had ook heel snel ballen. Geeft helemaal niets :)

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:00

Heb ik hier ook hoor usamontana, niemand wordt hier zomaar veroordeeld om iets of dergelijk. Helaas kreeg ik na Nevaeh d'r dood wel een vreemde PB hier op Bokt van iemand die me kon vertellen hoe Nevaeh haar been kon breken. Dat moest gebeurd zijn in de zware modder (van de laatste foto's), dat was wel heel gevaarlijk en een heel verhaal er omheen. Knap dat iemand dat kan zien op zo'n afstand, Nevaeh stond notabene in haar stal toen ze haar been brak, dus misschien moet ik maar geen pony meer op stal houden... Erg jammer! Maar daarom ben ik ook vrijwel alleen hier actief, iedereen snapt elkaar en loopt niet gelijk betweterig te doen.

Lees wel mee, maar alsnog veel drukte. Heaven heeft gisteren weer lekker verse grasjes mogen eten, evenals vandaag!
Afbeelding

Vandaag nog maar een maandje...

Zag nog een ligstoel aka waakbed voorbij komen, volgens mij zou ik me een breuk liggen. :')

Succes voor de wakers, kom maar op met die beebs!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:09

Wat vreselijk om zo'n verwijt naar je hoofd geslingerd te krijgen zeg nadat jij jouw zo dierbare paardje bent verloren..! Dan ben je toch niet helemaal lekker hoor in mijn ogen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:12

Sommige mensen weten gewoon alles beter... Mooi niks van aan trekken! Zegt meer over hun..

Welterusten en waakse!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:16

Ik denk dat iedereen zijn veulen groot wilt krijgen. Soms zie je dingen waarbij je maar hoopt dat het allemaal goed gaat maar ongelukken zitten in kleine hoekjes en je kan niet alles voor zijn. Hier brak mijn merrie van de week ook los en ging dwars over het erg (en bijna onderuit) terwijl ze al uitgerekend was. Vriend deed haar aan het halster naar de bak en dat zag ze niet zitten. Ging gelukkig weer eens goed maar kan ook andersom zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:27

:') :') :')
Dustinlover schreef:
Zo gun ik Cynthia ook een valk merrie, maar er zit gewoon een palomino merrie in :') }:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:28

Roos_Doos schreef:
storm heeft al 2 kleine ballen, maar hij is nog geen 4 weken oud. iemand hier ervaring mee? wat moet ik ermee?

nog niks :D soms zitten ze er gewoon al. no worries!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:33

Ah grootste onzin Muzefee. Dat zijn dingen die je niet kunt voorzien, behalve door geen paarden te houden.
Ik ben erg secuur met opfokplekken zoeken, heb mijn draadwerk altijd in orde, en door een stom vaag onweer vliegt mijn jaarling de draad is en trekt haar been kapot tot op het bot, tja moet je dan geen jonge beesten meer in de opfok houden? voor het zelfde vallen ze slecht en breken ze hun nek. soms gaat het nu eenmaal zo, maar het is toch durven om iemand zo'n pb te sturen, zeker in zo'n situatie. die persoon moest zich schamen.

grmmbl merrie lijkt nog steeds hetzelfde, ik zie ook weinig verandering. booooooring. daarnet kwam ik thuis en stond ze met der staart omhoog voor de camera, maar dat was weer loos alarm dus.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:54

TiAmo van ons had ook al vanaf een week of 3 ballen!! Niets mis mee ;)

Yesss De Kees gaat ineens flink vooruit!!! Kom maar op met die valkmerrie!!

Wat een leuke beebjes komen er voorbij...
En flinke tietjez...

Wij waken ook op stal (nu nog niet) Maken met balen stro een soort onderstel, daarop een luchtbed, en dan lekker een dekbed enz. In de stal hangt een camera (of 2) en het tv-tje staat aan onze voeteneinde... zo kunnen wij zonder te storen heerlijk staren!! Zal met de tijd wel een foto maken ;)

Wakers succes!!! Ik duim Voor nog meer prachtige beebjes!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:56

Jah inderdaad, heb laten weten wat ik zeker weet dat het zo niet is gegaan en ik verder geen belang heb bij zulke berichten. Waar haalt men het lef vandaan... Het hoe of wat zal ik nooit weten, als ik het wel zou weten kan het alles of erger maken voor het gevoel, maar zeker niet minder erg, dus het is goed zo.

Ongelukken zitten inderdaad in die hoekjes waar je ze niet verwacht en zeker een paard in paniek heb je geen houden aan. Weet wel dat 2013 voor mij snel voorbij mag zijn, hoewel er nog veel leuke dingen in het verschiet liggen.

Fopmerries dus, haha!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 00:45

na een korte nacht op mijn ligstoel en een lange dag heeft floor van equinovum roosjecam aan de praat gekregen _/-\o_ :))
op hun site onder live kun je kijken

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 01:08

Eindelijk gelukt, Quibje, leuk!
Je kan ook de link in je onderschrift zetten. Dat is lekker makkelijk.
Floor heeft mij net wakker gebeld. De Kees en haar hartslag zijn erg onrustig. Dus vannacht waken vanuit mijn bedje..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 01:11

Ben benieuwd Cynthia

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 01:34

Jullie gaan zo ontzettend snel hierzo, dat ik er niet aan toe kom om op alles te reageren. Ik lees wel braaf mee hoor! :D

Alle mensen die een veulentje hebben, gefeliciteerd!!!! *\o/*
Voor alle mensen die waken, heel veel succes en hopelijk houden jullie het waken vol, want het zullen momenteel heel wat minder slaapuurtjes zijn.

Muzefee: Probeer je niets aan te trekken van dat soort berichten :(:) Dat soort mensen heb je altijd. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, zeker als je met dieren bezig bent. Maar wel vervelend voor je die berichten. Denk aan alle fijne herinneringen met Nevaeh! En over een maand heb je ook een nieuw wondertje om naar uit te kijken. Mooi buikje heeft Heaven!

Quibje: Fijn dat de cam het weer doet! :)

Cynthia: Spannend Cynthia! Ben benieuwd! :)

Merrie hier 280 dagen!! Nog 40 dagen totdat het veilig kan komen. Nog 55 dagen tot de uitgerekende datum!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 04:26

On 4 uur gaat weer de wekker en mis haar op de camera. Dan opeens een paniekerig hoofd maar andersom dan normaal. Snel naar stal, ligt ze dus muurvast. Halstertouw om been en krijg haar een beetje opzij. Daarna halster om en kreeg de voorkant opzij. Toen maar slaan om haar in beweging te krijgen. Uiteindelijk waagt ze nog een poging en komt overeind en begint te plassen. Hooi erin en nu is ze weer rustig

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:58

Ik ben ook benieuwd of Althena na het weekend eindelijk een veulen naast haar heeft lopen
Afbeelding
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:15

Ha Roos, inderdaad blij zijn dat hij ballen heeft :) De een is nu eenmaal eerder als de ander.

Ook ik vind de sfeer hier erg fijn!

Wat een rot PB zeg Muzefee... Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt hier op bokt toen met Avelyn. Maar gelukkig weegt dat niet op tegen alle lieve berichten.

Fijn dat de camera het doet Quibje!

Oeh wat schrikken DendroFleur!

Kees maakt het spannend!

En Althena staat ook op ploffen.

Hier vanuit mijn bed weer gewaakt. Kwa uier verwacht ik het écht nog niet, maar ze stond weer kleddernat vannacht... Overdag was ze helemaal droog terwijl het toen warmen was, dus heb toch maar weer elk uur gekeken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:32

Vervelende berichten zijn dat over veulentjes.. Ik heb het ook gehad, Miracle probeerde ik thuis met man en macht erdoorheen te trekken omdat ze toch al opgegeven was.. Kreeg ik een berichtje van een bekend iemand ook nog: Als je haar naar de kliniek had gebracht dan was ze tenminste nog leven geweest... Nou ik was kokend en verdrietig te gelijk.

Zie hier mooie uiers en zo te horen een hoop fop merries..

Merrie die vast ligt vind dat altijd zo eng...

Hier staan de merries sinds gisteren avond op hun eigen stukje land dan kunnen ze goed worden bijgevoerd :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:34

Jeetje Dendro, dát is schrikken! Gelukkig heeft de camera bewezen dat hij multifunctioneel is :)
Bij mij ook, ik heb de hele nacht naar de waaiende poten en af en toe de kop van een spin kunnen kijken..
En als ik ergens als de dood voor ben.. Brrrrrrrrrrrr.........

Wisanda, bij jou dus ook heel spannend! Ik ben benieuwd wie er eerder gaat :)

Draaakje ook al gewaakt :O

Vannacht om 1 uur belde Floor me, omdat ze het idee had dat Dais voorweeën had. Ik heb toen ieder uur mijn wekker gezet om haar te checken. Vanmorgen ben ik bij haar geweest. Ze heeft een verdikking rond haar rechter speen. Ik verwacht het echt voor maandag.

Ik zal aan Pretty vragen of zij straks de foto wil plaatsen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:39

Spannend.
Hier ook gister beetje klamme merrie maar was dan ook nog warm gisteravond vond ik. Op stal helemaal.
Paar keer oog opengetreokken vanacht maar alles rustig.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:41

Goedemorgen!

Hier nog geen veulen... Wel een onrustige nacht..

Inderdaad, overal kan wat gebeuren. Anders moet je een fiets op stal zetten en geen paard..
Nu moet ik wel zeggen dat ik erg blij ben met onze stal.. Daarbij staan onze paarden zomers in hele grote stukken land, zonder draad.
Nog nooit wat gebeurd *klopt af* Maar hoe dan ook, een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje. Levens spul beweegt nu eenmaal, daar kun je nooit voor!

Oei Dendrofleur, dat is niet leuk! Vaak schrik je zelf 'gelukkig' meer dan de merrie..

Haha, zo'n spin hebben wij ook eens gehad :') Gezellig 's nachts!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:43

Muzefee Ik had dat gelezen op fb? Je moet je doodschamen als je zulke pbs verstuurd! Soms is bokt helemaal niet leuk! Gelukkig is het hier gezellig!

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:04

ja Chynthia82 ik ben ook echt wel benieuwd... Zoals je op de uier foto kunt zien zijn er wel degelijk harsjes....
Wie weet worden ze wel op dezelfde dag/nacht geboren.... :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:07

usamontana schreef:
Nee hoor, bij mij persoonlijk niet. Maar ik lees al enige jaren mee met andere topics, en daar wordt toch veel met modder gegooid hoor, wanneer het even anders dan anders verloopt..En dat is jammer toch? Maar gelukkig gebeurt dat hier niet, en blijft het een gezellige boel zo!Fijn!

Het is toch prachtig dat de mens probeert de natuur te reguleren, en dat de natuur keer op keer bewijst dat dat niet lukt en dat zij toch haar eigen plan in petto heeft?

Je oude dame heeft gewoon besloten jou een mooi geschenk te geven.

He bah Muzefee, daar zit je niet op te wachten.. Wat een dikke onzin zeg!

ik heb veel meer ongelukken en bijna ongelukken op stal meegemaakt als buiten. Boyan was kampioen zichzelf in de nesten werken als jaarling, gelukkig alles goed afgelopen, maar heb al 2 keer een dode Boyan kunnen hebben gehad. 1 keer met zijn been door de tralies kunnen komen en de andere keer stond hij met het hooinet vast om zijn nek. Hij heeft ook 100x vastgelegen op stal. Lekker rollen in het stro en vergeten dat er muren staan. Met rollen is het echt nog steeds een ei hoor, hij heeft op mijn huidige stal al 2 keer in de bakrand vastgezeten en een keer op de wei, Bries ook 1 keer in de wei en zij verkiest de longeercircel om vast in te hangen. Waarom ze nou precies de hoefslagen uitkiezen om te gaan rollen... Geen idee. Gelukkig zijn het geen paniekvogels en blijven ze rustig wachten op hulp :+
als ik nu ook maar dénk dat er iets mis kan gaan ergens mee, doe ik er ook gelijk wat mee, zogauw ik wat denk, doet Boyan het ook gelijk..