Ja kijk, de tijdtheorie zegt helemaal niets. Volgens mij net als de rest van de fabels . Ivanka heeft een puntbuik, wat zou wijzen op een hengst. Maar ook krullen in haar staart, wat een merrie zou zijn. Twee zitten er (als het goed is!) niet in, dus van de fabels klopt het ook niet helemaal .
Ivanka heeft altijd al een hangbuik gehad, die ging pas heel laat de breedte in. Die zakte eerst uit naar onder en daarna pas de breedte in . Nu begint het weer wat meer naar onder te zakken lijkt het wel.
Parouscha: Als je haar eerst nog eens na laat kijken door de veearts. Een merrie hier had ook een veulen op het laatst nog verloren en nu het jaar erop heeft ze een prachtig gezond kind op de wereld getoverd.
Ik heb jollyjoker's veulen toch niet gemist he?? Zie er niks meer van bij staan..
kijken of het nog een keer werkt? Jollyjoker - Linde Tinne - Ivanka Lavanta - Ifanta Biek - Nacré
Nu houd ik mijn mond weer even, anders raakt het topic te snel 'vol'
Ik moet toch nog even wat vragen, een nieuw toppic komt er toch wel voor ons Maar wat moet een veearts er nu nog aan zien Nicole of wat kan hij er nog aan zien?
Je hebt haar na de bevalling niet laten nakijken toch? Ik zou laten kijken of ze schoon is en of er evt een bacterie op zit voordat je weer laat dekken.
Kijk Nacré d'r hangbuik dan eens. Gisteren mijn dochtertje gesnapt, want zij wilde een staartvlecht maken en toen had ze Nacré uit het land gehaald omdat er in de Penny stond hoe je dat moest doen. Aangezien Nacré nog de enigste is met een ongeschoren staart had ze haar even geleend . De Penny op de kont en op een emmer erachter. Ik wist niet wat ik zag.
Oh Biek wat is die foto gaaf....! Ga m direkt aan mijn zoons voorleggen. Kijk zo leer je vlechten, zij beweren beiden dat ze dat nooit leren dus dat ik voor concours hun beesten wel even vlecht.... Idd een lekkere hangbuik.
Tinne, Lavanta in ieder geval heel veel succes vanavond en vannacht. Heb het misschien over het hoofd gelezen maar Biek is nog niet aan bevallen toe? of ook wel. Dan succes. jolly-joker misschien?
@Parouscha:idd even laten checken of de merrie schoon is. Als je weer laat dekken moet dat wel zo zijn. Honey was niet schoon. De natuur kon dat volgens de da wel zelf regelen maar even spoelen was ook een goede optie. Nu is Honey wel schoon en kon er gedekt worden.
De arme ziel (hon dus) heeft nu een uier ontsteking. Koorts, dikke uier die elk kwartier wordt gemolken zodat Ardino die melk niet krijgt. Hij heeft ook koorts. Ik vind dat zo zielig, wilde dat ze konden praten zodat ik wist wat ik voor ze doen kan.
Hey daar ! Ja Tinne* Ik begrijp dat je geduld begint op te raken hoor !!sterkte !
Klein vraagje...Amanda is na 14 dagen bevallen te zijn ,nog steeds zèèr dik !!! Hebben jullie tips om haar stilaan te doen afslanken,of is het normaal...ze lijkt nog steeds zwanger !! Ze staat op de weide en geef haar sinds gisteren niets meer bij,daar ik schrik heb dat ze hoefbevangen wordt.
Ik ben nog niet bij Vanka geweest, maar als er een veulen was, dan had mijn oom mij gebeld. Tenminste, dat was de afspraak . Zometeen ga ik er weer heen .
Helaas hier ook niks! SORRY van gisteren maar ik was een dagje naar Outdoor Gelderland . Linde haar banden zijn nu zo enorm slap ze drillen bij eke zucht!!! Als het veulie morgen komt zou ze op precies dezelfde dag als vorig jaar veulen. Up date Rebel: Ik ren weer, bok weer en heb geen koorts en diarree meer!
Jammer jollyjoker! Zou leuk zijn als het veulen op dezelfde dag als vorig jaar komt!
Ah Tinne, weer geen veulentje Maar misschien heeft je oom nog geen tijd gehad omdat ze net bevallen is? Of hij is nog niet bij haar geweest omdat hij zich verslapen heeft? You never know
Hebben Ifanta en Nacre dan misschien hun veulentje?
@ faas: Jeeee, jij was er vroeg uit vanmorgen! Ik moet er niet aan denken
He mensen schiet toch eens op. Ik heb nog steeds niets te zoeken hier en als het DBT 2006 open is dan heb ik dat wel
Ik hier ook (nog) niet maar daarom lees ik nog wel steeds mee We kunnen natuurlijk alvast een DBT 2006 openen maar eigenlijk vindt ik dat eerst alle (bokt)veulentjes van 2005 geboren moeten worden.
Even denken: Fayette is nu 60 dagen drachtig!! Over 3 weken laat ik haar nog een keer scannen. Ze is dan 2 maand en 3 weken drachtig... beetje vroeg voor de 3 maanden scan maar in die week heb ik al vakantie en de week erna als ze 3 maand is zitten we in Polen Op een weekje zal het toch niet aan komen?
Ik wordt er nu al peu nerveu van...... stel je voor dat ze het alsnog heeft afgeworpen?