[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:47

Ik ken linda persoonlijk en tja linda is linda :P probeert het lief op papier te zetten maar komt niet altijd zo goed over. Inowa ken ik via fb best redelijk en ik snap de twijfel echt wel, maar vind het jammer dat linda nu weg gaat. Nergens voor nodig! Dat is het lastige van internet je kunt de emoties er niet bij zien. Ik heb soms ook wel eens bij mensen die dan reageren ergens mee waarvan ik fan denk dat is vroeg, wat denk je nou zelf.. enzovoorts maar of ik hou men mond of reageer toch netjes erop.

Vulina ik wist dat jij dragende haf van een arabier toch? Zo gekocht dacht ik.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:51

Ik wist er 3 van Vulina *\%/* Arezzo en de twee die drachtig gekocht had. Was toch een Arabische hengst die erop zit, of iets met Arabisch bloed, dacht ik.

ML, ze is echt prachtig. Mama is ook helemaal in d'r nopjes met haar kind, geloof ik.

Ik zag nog een storm in een glas water voorbij komen icm erg lage kasten... 8)7 Leef en laat leven menschen ;)

Inowa, pepper nog steeds op de fop-tour? Vreselijk lijkt me dat. Ieder jaar braaf op dezelfde manier en dan nu alles ineens omgooien _-:(

En bokkers die alleen binnen komen vallen en alleen maar over hun eigen paard praten vind ik persoonlijk irritant..Stalgenoten ook trouwens :x

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:52

Arezzo VDL Vulina? <3

Nu zit ik niet in de grote paarden maar deze is toch van Chin Chin ???

Dan ben ik benieuwd wat hieruit voortkomt

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:54

Wauw wat een plaatje ML! Heel zuinig op zijn :j

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:03

Caesar schreef:
Ahhhh Tinnie wat een heerlijke plaatjes. Ik heb vanmiddag ook de bruine Popsie voor het eerst buiten gehad, lekker enthousiast klikken... zit er geen kaart in. Zo zuur.

Wel weer een kleine Koetje-update. Het gaat nog steeds goed. Oude merrie tolereert haar en ze durft al wat toenadering te zoeken. Merrie kan dan wel nog beetje boos kijken maar daar blijft het bij. Ben al blij om te zien dat ze wat los komt in 2 dagen en we hebben dus nog steeds goede hoop. Vandaag ook kennis gemaakt met de buurvrouw: [ [url=m/xbjctK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie begrijpen dat dit inmiddels een heel speciaal meisje is. Of ze gaat blijven weet ik nog niet, maar mijn hart gestolen heeft ze zeker.

Van ons ook! <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:06

Vulina, twee warmbloeds drachtig van een arab?
Arezzo VDL <3 Heb met drie van z'n zoons gewerkt, alle drie totaal verschillende paarden maar 1 ding hadden ze gemeen. Beeldschone correcte dieren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:10

ik heb wel bijgelezen, maar te veel om te reageren :) ;) ... mijn merrie is saai, niets te melden :)

Kabayo, veel plezier op de nrps show! misschien kom je daar Julia nog wel tegen, die is met haar tante op stap (en hoopt een dekking te winnen haha.. ik ben benieuwd).

Marit, wat is ze mooi en dik en braaf!!!! Ik moet ook eens beginnen aan de ehbo-bevallings-set.

ML geweldige foto's! wat is ze mooooooi!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:22

Noisy schreef:
Ik zag nog een storm in een glas water voorbij komen icm erg lage kasten...

Noisy die moet je mij toch even uitleggen, die lage kasten :P

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:24

Zoey_julia, Nog zo'n elegante drachtige merrie

MaritB, Dat zit wel heel dicht bij elkaar, 20 dagen er tussen :D

mijnlieverd , Wowww, begrijp dat jij in de wolken bent!
Wat een schoonheid <3

Fnanne, Wat een verschil, de foto vanaf de voorkant of die van op zij.
Mooie buik hoor

Icecrystal en Kabayo, mooie tietjes hoor

_AAASCHAAA_, Spannend....

Vulina, Ik onthoud niet alles maar wist nog wel dat je een drachtige merrie had gekocht

Ook hier nog niet veel te melden, duurt ook nog zo lang :o
Zal Gipsy zo weer eens op de foto zetten.
De dames hebben mazel, bijna al ons weiland gaat om van het voorjaar.
Mogen dus alles verlopen, dus zo weer een stuk er bij

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:42

Dames, het is toch zonde als jullie beide door zoiets vertrekken. Linda brengt iets in het topic waarvan ik het vanuit haar standpunt begrijp. Als je het zo bekijkt is Pepper nog gewoon zichzelf, zal vroeger komen maar ze heeft nog geen directe tekenen gegeven en kan me haar kritische vraag echt wel voorstellen. Ze fopt nog niks.
Het komt misschien wat hard over op "papier" maar je moet wel kunnen zeggen wat je denkt.

En inowa, je hoeft je niet aangevallen te voelen als je het als een kritische vraag ziet. Het is geen probleem toch om erop te antwoorden? De ene plaatst af en toe een update en de ander dagelijks qua uier. Jij bent het laatste, de ene reageert er wel op en de ander leest erover heen. En dat is (gelukkig) ook met andere dingen zo. Jij doet het zonder melktesten, camera etc en je zal daardoor zelf ook meer bevestiging zoeken in wat je ziet? Zoiets?

Jullie zijn beide gewaardeerde bokkers in dit topic en ik zou het oprecht jammer vinden als jullie je hierdoor laten tegenhouden. Maar goed, dat is mijn visie.
Ik heb dit jaar de "pech" ook meer te reageren met een update, had ook liever gehad dat ik enkel foto's hoefde te plaatsen. Als mensen dat niet interessant vinden, dan lezen ze eroverheen of reageren een keer niet. Er wordt zoveel gepost dat een keer vergeten, niet reageren of overslaan echt geen ramp is.

Ik persoonlijk "stoor" me meer aan mensen die 1 dag voor een uitgerekende datum binnen komen vallen, felicitaties etc ontvangen en vervolgens niets meer laten horen. Het meeleven met elkaar maakt het juist zo leuk!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:52

Heeft dan wel niks met dit topic maar mijn kleine kanjer heeft zo goed geholpen vanochtend <3

Helemaal in love natuurlijk al 5 jaar lang met haar Schimpie *mijn oudere merrie*

Maar ja rijden en poetsen ?? Dan moet de rest ook ... dit doet ze dus bijna iedere dag ... zo trots op mijn kleine meid.

Afbeelding :+:

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:54

Ahhh <3
Dat kleine kruiwagentje ook! Te cute!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:30

Vulina leuk dat je er een drachtig hebt van Arezzo! Fair haar vorige veulen is ook van Arezzo. Ben benieuwd hoe die van jou eruit ziet!

Andrea dat is spannend zeg! Hopelijk wordt Tiana niet ziek.

Kabayo wauw wat een mooie hengst! Hier weten we nog niet of we er in het DBT 2018 bij zijn. Het hangt af van het geslacht van de veulentjes van dit jaar. Als het weer hengstjes zijn gaan we opnieuw dekken, bij merries slaan we waarschijnlijk een (paar) jaar over.

Woogy komen er ook paarden van buitenaf/particulieren of alleen van VDL zelf?

Tinniie en ML gefeliciteerd!! Prachtige merries! Laten jullie wat merries over, hihi!

Ceasar fijn dat Koetje redelijk geaccepteerd wordt! Wat een schattige foto met het kalf!

Silly spannend hoor met Harmony!

Fotsty wauw wat een prachtige hengst! Duimen dat het gaat lukken om Flo weer drachtig te krijgen!

Suffie gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Pretty fijn dat de ziekenboeg is opgeknapt

Skaay wat een pech zeg, heel veel sterkte…

Inowa pepper houdt het spannend voor je!

Zoey, wat is Lucy nog slank!

Fnanne dat bewegen gaat nog soepel!

AASCHAA voor jou wordt het ook al spannend!

Marit wat fijn dat Gwenn zo braaf was!

Cynthia hoe is het op reis? Zag al mooie foto’s voorbij komen!

Vulina mooie combinaties! Je mag ze wel wat vaker showen hoor :D

Setteli hoe gaat het nu met Jazzy? En Pauk met jou ruin?

Hier is Wish inmiddels 324 dagen en maakt sprongen met haar uier.
Dit was woensdag:
Afbeelding

en dit vandaag:
Afbeelding

natuurlijk nog lang niet vol genoeg en de melktest is ook nog rond de 7, maar toch fijn om wat verandering te zien!

Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:30

ML! Ze is parchtig! Mooie kleur, mag je zeker trots op zijn.

Fnanne, 280 dagen, schiet al lekker op, het bewegen ziet er nog goed uit.

Inowa, lastig dat pepper niet echt duidelijke signalen geeft, ben benieuwd waneer het gaat gebeuren.
Lekker blijven posten hoor, daar is het topic toch voor.

Linda, jammer dat je uit het topic gaat, hoop dat je toch nog wilt blijven, maar ook vragen mogen gesleld worden, deze viel net even verkeerd denk ik.

Icecrystal, De volgende die al aan uier begint! Spannend!

AAASCHAAA, mooie merrie, houd haar maar goed in de gaten.

Kabayo, lady haar uier begint ook wat te doen! Lady en mijn Zolex lopen bijna gelijk, maar haar uier doet echt nog niks (gelukkig). Veel plezier op de hengstenshow!

Marit, brave Gwen! Ze ziet er goed uit.dus toch nog verder opzoek naar een andere verzorgster?

Silly, harmonie laat je nog even wachten, zal vast niet lang meer duren! Spannend!

Vulina, voor jouw duurt het dus nog even, wel fijn dat je zoveel op anderen reageerd hoor :D in mei en juni kunnen we allemaal met jouw mee gaan leven.

Chantall, goeie instelling voor je dochter, niet alleen de lusten, maar ook de lasten, super schattig met dat kleine kruiwagentje, snap dat je trots bent!!

Hier gaat alles zn gangetje, de tijd lijkt nu opeens wel heel langzaam te gaan. Is t al mei??

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:41

Klopt, beide KWPN merries zijn drachtig van een Arabier :) Niet direct mijn eerste keuze, daarom komen ze ook beide te koop. Maar ik denk dat het wel hele mooie paarden kan geven. De ene merrie is 1.80 en ZA Imago is 1.58. Denk dat het best een leuke combi zal zijn. Al laat ik haar dit jaar wel KWPN dekken, met embryo transplantatie :)

Wat schattig Chantal!

Prachtig ML. Wat een heerlijk koppie!

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:19

Hoi allemaal Ik moest echt even een heel stuk bij lezen. Ik ben ook niet heel vaak actief maar probeer zo veel mogelijk te reageren. Het is heel llastig al nieuwkomer om tussen jullie als oude groep te komen. Ik heb in het hele begin ook dingen gepost waar eigenlijk geen Een iemand antwoord op gaf. Ik heb dat nu een beetje op gegeven. Ik ben de stille meelezer geworden die af en toen iets plaatst.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:24

Chantalll, Zo schattig als ze klein zijn!
Hier heeft net onze 16 jarige zoon geholpen met de draad verzetten ook handig maar wel veel minder schattig :D

sultan15, Ze maakt zeker vorderingen!

Gipsy vandaag 242 dagen drachtig nog maar 98 te gaan :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En helemaal gelukkig op het nieuwe stuk gras :D
Samen met Trees een sprintje trekken, die er uit ziet of ze drachtig is maar toch echt leeg is gescand

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:24

Silly, bij jou gaat het nu ook opschieten. Harmony liep toen bijna gelijk met Jazzy. Heel benieuwd naar je veulen.

Chantall, wat lief zo'n hulpje. Altijd leuk als je kids in jouw voetsporen treden.

Sultan, dat gaat bij jouw paard er ook op lijken.

Vulina, ik denk ook dat Arabier met KWPN best een goede combi kan geven. Alhoewel er veel verschil in kwaliteit zit in arabieren. Ik ken deze zo niet, zal hem eens googlen

Kabayo, nog veel plezier op de hengstenshow van het NRPS. Ik had hier al jaren heen gewild en nu eindelijk deze dag eens vrij gepland. Maar had er nu na het drama met Jazzy niet zoveel behoefte meer aan. Misschien ooit nog eens als ik op zoek ga naar een hengst voor Phoebe.

Met Jazzy vind ik het weer iets minder gaan. Ze was net heel tammetjes, en ik vond haar wat warm. Slobber ging er nog steeds goed in, maar ik vond haar toch anders dan anders.
Geen dierenarts gesproken, maar dat komt morgen wel weer. Als er echt iets is, appen of bellen ze me toch wel.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:53

Ja zo trots op die kleine meid ! Ze doet zo haar best.

Hinte haha . . Denk dat mijn dochter ook wel anders piept als ze 16 is hoor haha.
Maar maak haar wel duidelijk dat ze meer heeft dan veel andere kibdjes en dat dat niet lief genomen wordt.

Rijden en poetsen prima ! Daar hoort ook mesten en dergelijke bij. Actie Reactie. Tenminste zo probeer ik het
Wel altijd te doen.

Oeh Settely dat is weer minder ...
Temperatuur was wel ok ondanks dat ze warm is ?

Kabayo Have fun daar !

Hinte mooie dikke bollies !

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:10

tuurlijk wel vulina ik had er ook wel 3 juist ;) en ik ken je vooral vroeger van de stippelcombi's :P

vind het soms ook een beetje storend, die mensen die zich zo plots melden in het topic, je hoort ze niet meer tot net voor hun merrie moet bevallen, bekladden het topic dan met foto's, hun veulen is geboren en hup weg zijn ze, doen zelfs niet eens meer de moeite om te zien bij wie er nog allemaal eentje is geboren. Heb zo ooit eens een bokker geweten die in een ander topic vroeg naar iemands anders veulen, mijn hemel, het veulen was doodgeboren en pas twee dagen na haar eigen veulen, zelfs dat respect kunnen sommigen niet eens opbrengen. Beetje jammer altijd.
En dat is juist het leuke aan het dbt topic, dat iedereen met elkaar meeleeft en we samen uitkijken naar de veulens.
Iedereen heeft het recht om zijn geluk of bij behoefte zijn ongeluk te willen delen.
Maar ja dit kan je nu eenmaal niet van iedereen verlangen, en ik begrijp best dat er mensen later bijkomen enzo.

Caesar helemaal met je eens.
Dus Linda gewoon blijven meid :(:)

en inowa misschien zoals manda zegt eens de melktesten proberen

oh setteli misschien is het normaal dat ze even een terugval krijgt, toch? komt wel goed, tot zolang ze blijven eten.

chantall zooooo schattig en inderdaad dan dat kleine kruiwagentje, heerlijk als klein meisje zo kunnen opgroeien

eindelijk vorderingen dan Sultan, inderdaad iedere verandering ben je zo blij om, maar ik denk dat Flo ook pas aan haar uier begon bij 320-325 dagen. Heb het liever zo dan dat ze te vroeg beginnen.

veel plezier op de hengstenkeuring kabayo, al is het hier barslecht weer

gipsy blijft toch echt een superknappe pony en inderdaad trees ziet er beetje drachtig uit :P
ik ken dat helaas, hier zien ze er standaard altijd drachtig uit :o

wow die gwen, is ze lichter van kleur dan anders?
best grote buik toch al

langzaam anniekslijk?, Zal er sneller zijn dan je denkt +:)+
oh ik vind het iets te snel gaan nu, heb de indruk dat ik nog vanalles moet regelen :j

Lucy kan haar kleintje nog goed verstoppen in haar buik

Cynthia zo jammer dat je de foto's niet ziet want het veulen van mijn lieverd is echt wow
Je trip ziet er steeds leuker en leuker uit ook nu met het betere weer ;)

harmony laat ons nog even wachten

liaan zag dat jouw merrie ook bijna aan de tijd is

van kruiden geen verstand, ik weet wel dat mijn merrie ooit eens ontsnapt was en de hele brocolli oogst had opgegeten, toen zij mijn DA wel gelukkig is ze niet drachtig want dit zou vruchtafstotend zijn of heb me dit dan toch laten wijsmaken :Y)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:14

Vulina, ik had géén idee! :D

Sultan, lief dat je het vraagt :)
Hier is het heel leuk! Eindelijk warm en heel zonnig, zo'n 28 graden. Hoi An is een super schattig stadje dat niet plat gebombardeerd is tijdens de oorlog, dus mooi oud ook. 's Avonds wordt de boel verlicht door lampionnen. Heel leuk!
Morgen met het vliegtuig nog verder naar het zuiden, daar is het 36 graden. Dus dat wordt zweten {:}

Foto impressie van vandaag:
Afbeelding

Caesar, ik vind dat je het heel mooi verwoord hebt! Lin, je weet dat ik fan van je ben en dat iemand een kritische vraag van jou verkeerd opvat (een vraag die ik heel goed begrijp), is toch geen reden om de rest (incl mij) in de steek te laten? ;( Kom terug! :*

Jahaaaaaa, Fotsy! Ik weet het nou wel -O-
Kan jij anders screenshots voor me maken en via FB messenger sturen? :j
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-03-17 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:22

Ik heb een aantal hele lieve pb'tjes gekregen, bedankt allemaal daarvoor :)
Ik zal niet te snel op mijn teentjes getrapt zijn en proberen mijn mening zo nu en dan voor me te houden :o

vanavond eerst maar weer wat pagina's bijlezen dan :') als je het niet bij houd gaat het ook wel super snel allemaal...

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:27

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:28

Mijn moddermonster die aan het rollen is bijna 10 maanden zwanger

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:41

Fotsy , brocolli :=

Cynthia82, Wat een geweldige foto's weer!

linda2008, +:)+