Iedereen die een veulen heeft waarmee niet alles volgens plan gaat, heel veel sterkte...
Volgens mij nu echt de allerlaatste veulentjes, nog 2 (?) te gaan? Succes nog even!
Hier inmiddels alle drukte voorbij, alles is nu weer normaal. Dus ook weer wat meer tijd voor lieve Wapper&Kiss Kiss is een lekkere knuffel, overal aanraakbaar en kan ont-zet-tend genieten van aandacht en kriebels. Vooral naast z'n staart:
Het moment van denken over hoe/wanneer afspenen komt steeds dichterbij. Opfokadres is vastgelegd, nu nog een plan hoe het aan te pakken. Inmiddels kijk ik er wel naar uit om weer met Wapper aan de slag te gaan eigenlijk Maar nog even een paar weekjes lekker samen op de wei, goed voor ze.
Smooi, ooo die Kiss heerlijke kroel, gelukkig hebben we hem wel met Koda vaak gezien , met dank aan lovelyn! Hoe gaat het met Finn? En idd nog even geduld en lekker in het land genieten. Kiss gaat samen met Koda naar de opfok toch?
Rooslover zie je wel ik wist dat er meer gingen, ook Cemlys denk ik!
gefeliciteerd AZ, alles goed gegaan? Heel benieuwd naar de droogfoto's!
Al_Zawraa
Geplaatst: 22-08-15 13:14
Iedereen die vandaag naar de keuring is, veel succes!
Ja, alles is goed met moeder en kind. Was weer een bevalling uit het boekje, dus dat was wel fijn na de stress bij de bevalling van Aziza. Mausi vond het alsnog vrij zwaar, dus ik heb even geholpen met mee trekken. Toen het vruchtwater kwam heb ik mijn vriend gebeld, die direct kwam, en hij was er toen het er net zo goed als was. Achterbeentjes zaten er toen alleen nog in. Dus ik denk dat het er binnen 5 minuten was uiteindelijk.
Drinken had hij ook vrij snel door, en de nageboorte was er binnen 1,5 uur af. Toen lag hij inmiddels te slapen, dus ben ik naar huis gegaan en vanaf daar in de gaten gehouden of hij ook ging poepen. Rond half 7 had hij ook gepoept en dat was meteen een heleboel, dus dat ging ook goed. Het is een heel flink veulen, voor een veulen dat al zo vroeg geboren is. Daarnet heb ik toch nog even een klysma gehaald en gegeven, aangezien ik het idee had dat hij nu toch iets moeite had met zijn ontlasting. Misschien niet direct nodig, maar voor de zekerheid toch wel even fijn. Daarna kwamen er ook direct 2 hele harde keutels uit, dus ik denk dat het nu wel los is.
Mausi is ook een veel relaxtere mama dan bij Aleeyah. Ze bijt hem wel af en toe, maar hij mag in ieder geval wel slapen buiten. Dus dat is een groot voordeel, dan kunnen ze lekker de hele dag buiten blijven en hoef ik ze niet steeds heen en weer te slepen.
Ze is bevallen op de verjaardag van mijn broertje, dus dat is ook wel leuk Een naam heeft de kleine man nog niet, ik heb nog niet eens tijd gehad om daarnaar te kijken Ik hoop dat ik daar vanavond of morgen tijd voor heb.
Hij heeft heel veel wit, schrok me rot toen hij eruit kwam Maar gelukkig wordt hij schimmel, dus die bles verdwijnt weer
Hier even een paar droogfoto's, nog niet zulke mooie, maar voor nu even het beste wat ik heb
Ik had eigenlijk pas vanaf woensdag vakantie, maar heb met mijn werk kunnen regelen dat ik vanaf nu vrij ben en dan de laatste 2 dagen van mijn geplande vakantie wel kom werken. Dus dat is wel heel fijn
Wat een leukerd! En fijn dat ze zo'n relaxte moeder is, dat is altijd wel fijn. Ik vind zoveel wit meestal wel erg mooi, maar schimmel is natuurlijk ook super leuk! Veel plezier met de kleine man, ga je hem houden?
jobamara
Geplaatst: 22-08-15 13:55
Super!! Wat een leuke man ook ik vind dat wit leuk, maar ben ook gek op schimmels. Fijn dat het zo goed gaat, en proficiat met je broertje. En heerlijk vakantie nu, goed geregeld!! Genieten nu maar.