Neon, er is wel een stukje weide vrij. Maar op dat stuk is er totaal geen licht. En ik denk niet dat ze de rust heeft als ze daar in haar eentje staat. Dus bij jouw ging het prima, wel fijn om te horen.
AZ, Bij jouw ging het dan ook goed.
Wel fijn om te horen dat het bij jullie dus geen probleem geweest is. Uiteindelijk lijkt het me voor haar zelf het fijnste om gewoon op haar eigen vertrouwde plekje te bevallen.
pretty
Geplaatst: 15-02-16 10:30
Kiki ik zou ze dan ook gewoon op haar eigen vertrouwde plekje laten bevallen,maar daarna,is er dan kans op meer ruimte voor moeder én kind? Of gaan ze dan buiten?
Jullie gaan te snel! Ik lees even de laatste 2 pagina's bij.
Knolselder, wat een prachtig veulentje had je vorig jaar.
Kim's veulen heeft ook kans op Sabino. Ik vind dat zelf wel erg mooi eigenlijk.
Lastig, Kiki. Mijn voorkeur zou inderdaad ook niet uitgaan naar zand. Ik denk dat de box wel groot genoeg is hoor.
Vanochtend Kim's veulen weer zien bewegen. Hij reageert nu echt op ons.
Tjinta
Geplaatst: 15-02-16 10:44
Fotsy van mij mag het ook hier, maar kun je een link plaatsen naar dat andere topic?
Hannekebosch welkom. Dat worden vast pracht veulens.
kiki 3.5 bij 3,5 is wel groot genoeg hoor! Ik heb een stal van 6 bij 3.5 maar ook hier kan de dame tegen de muur neerploffen. Dan halen we haar weer omhoog. Het is dan natuurlijk wel een goede zaak als je haar in de gaten kunt houden en erbij bent als het begint.
Whis heeft een stal van 3 bij 4 en dat gaat ook prima.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-02-16 10:58
Kiki, als dat stukje wei schoon is zou ik je merrie, als ze begint met de bevalling, snel daar in zetten als dat nog lukt en het licht genoeg is. Ruimte en het is veel schoner. Ik maak voor Neon ook ieder jaar een stuk wei af, daar heeft dan nog geen paard in gestaan dat voorjaar, en ik zet ze snel in de wei als ze gaat beginnen.
Pretty paarden staan bij ons sws overdag de gehele dag buiten, weer of geen weer. Nu is dat nog in de paddock, maar zodra het weer het straks weer toelaat gaan ze weer de weide op. En wanneer het met de nachten dat niet zo koud meer is, is Bo eigenlijk gewend om 24/7 buiten te staan (overdag weide en met de nacht paddock). Hoe dat straks gaat met de kleine, heb ik zoiets van zien we dan wel. Maar indien het kan ook dan ook gewoon 24/7 buiten.
Leuk filmpje weer KBK. Heerlijk drukke stuiterbal.
Patrick, en volgens mij is Whis wel groter dan Bo?
Tjinta, nou idd hoor. En in geval van nood hebben we tegen over haar stal paddocks waar ze zo in kan. Voordeel van haar eigen stal is dat daar ook een stopcontact zit dus ook heel eenvoudig een extra lamp neer gezet kan worden in geval van nood.
Dat is ook een goed idee Neon! Bij mooi weer staan daar eventueel ook bomen voor schaduw.
Bo was vanmorgen een beetje narrig, merkte dat ze niet helemaal haar zelf was. Aan de ene kant wilde ze graag geborsteld worden, maar aan de andere kant weer niet. En aan de ene kant wel kroelen maar toch ook weer niet. Was echt weer eens zoiets van "merrie's"
Stalgrote vroeger hadden we een stal van 2,5 bij 5 merrie toch maar even met kont naar het 5 meter gedeelte laten gaan liggen. 2e veulen deed ze denk ik buiten maar was ze heel sniekie. Vonden we in de sneeuw heerlijk vrolijk. 3e deed ze in de weide. Alleen deze liep helemaal fout.
Nieuwe merrie deed het ook in de weide.
Nu hebben we 2 stallen van denk 3,5 bij 3,5 met een deur ertussen dus wel open. Maar ze mag zelf beslissen waar ze gaat liggen. Hopelijk doet ze het op een veilig plekje zullen we maar denken/hopen.
Zat nog even veulenfotos van nu al 4 jaar geleden te bekijken wat gaat de tijd toch snel van
naar
Arianne
Geplaatst: 15-02-16 13:08
Blijft leuk, die vroeger-en-nu foto's. Cemlys, nog bedankt voor het plaatsen van de info en foto's; is me iets duidelijker nu. Geloof dat ik dezelfde smaak heb
pretty
Geplaatst: 15-02-16 14:16
In de sneeuw dan nog butengeweun! Leuk de veulenfoto en dan volwassen.
Van mij mag een merrie gerust in de wei veulenen maar als het koud is gaan moeder en kind meteen daarna wel terug naar binnen en in de stal.
Kikkie,als het weer dat toelaat als het veulen jong is,zou 24/7 normaal geen probleem zijn inderdaad. Haha merrie-merrie. Ik moet ook oppassen als ik uierfoto's neem van Nikita (gewoon even bukken en camera eronder op goed geluk),of ik vang een pits in mijn haar.
Leuk filmpje KBK! Ik heb het al wel 10 x willen filmen die beweging maar het lukt me nooit het zo mooi vast te leggen.
Guess x Shylow 6.25% - Black 6.25% - Grullo Tobiano 6.25% - Smoky Black Tobiano 6.25% - Bay Dun 6.25% - Buckskin 6.25% - Dunskin Tobiano 6.25% - Black Tobiano 6.25% - Smoky Grullo 6.25% - Bay 6.25% - Bay Dun Tobiano 6.25% - Buckskin Tobiano 6.25% - Grullo 6.25% - Smoky Black 6.25% - Smoky Grullo Tobiano 6.25% - Bay Tobiano 6.25% - Dunskin
Guess x Chihiro 10.94% - Black Tobiano 10.94% - Smoky Grullo Tobiano 10.94% - Buckskin Tobiano 10.94% - Smoky Black Tobiano 10.94% - Bay Dun Tobiano 10.94% - Grullo Tobiano 10.94% - Bay Tobiano 10.94% - Dunskin Tobiano 3.13% - Red Dun Tobiano 3.13% - Red Tobiano 3.13% - Dunalino Tobiano 3.13% - Palomino Tobiano
Guess x Caillin 12.50% - Palomino Sabino 12.50% - Bay Dun Sabino 12.50% - Red Dun Sabino 12.50% - Bay Sabino 12.50% - Dunskin Sabino 12.50% - Red Sabino 12.50% - Dunalino Sabino 12.50% - Buckskin Sabino
Guess x Cayden 6.25% - Red Dun Tobiano 6.25% - Dunalino Tobiano 6.25% - Palomino Tobiano 4.69% - Dunskin Tobiano 4.69% - Black Tobiano 4.69% - Silver Grullo Tobiano 4.69% - Silver Smoky Black Tobiano 4.69% - Bay Dun Tobiano 4.69% - Buckskin Tobiano 4.69% - Silver Dunskin Tobiano 4.69% - Silver Black Tobiano 4.69% - Smoky Grullo Tobiano 4.69% - Bay Tobiano 4.69% - Silver Bay Dun Tobiano 4.69% - Silver Buckskin Tobiano 4.69% - Grullo Tobiano 4.69% - Smoky Black Tobiano 4.69% - Silver Smoky Grullo Tobiano 4.69% - Silver Bay Tobiano 3.13% - Chestnut Tobiano 3.13% - Red Tobiano
Persoonlijk ben ik het meest benieuwd naar Caillin's veulen. Qua kleur ben ik benieuwd hoeveel wit ze geeft.
Doen jullie trouwens ook zo'n nagel erboven hangen om geslacht te bepalen? Ik zelf geloof er niet in maar als het klopt dan krijgen we 3 hengstjes en 1 merrie
Onze camera is onderweg naar het noorden, nou hopen dat mijn vent hem aan het werk krijgt.
Chimello, dat worden echte gave verrassingen voor jullie Ik luister naar mijn gevoel maar zal dat zeker niet uitspreken. Is niet goed voor de mazzel denk ik dan haha! Tot nu toe klopten ze beide
Dat heb ik ook! Ik heb een vermoeden wat het wordt maar i houd het voor mezelf zodat ik het niet jinx. Alleen mijn moeder kwam net doodleuk vertellen dat het 3 hengstjes worden en 1 merrie. Nou, ben benieuwd!
Bij Arie had ik er zelfs over gedroomd, alleen had het een vos moeten zijn met een wit dingetje op z'n neus en verder niets...Werd ene bruine met een kolletje hehehe Tara was 100% merrie, al wilde ik daar liever een hengstje heb ik die niet gekregen
Haha dromen... Ik heb alles al gedroomd... Een bonte hengst, een vos merrie en in 1 nacht had mijn merrie zelfde een drieling; De bonte merrie die ik graag wilde, maar ook nog een vos merrie met de blonde manen van chester en een mooie bonte hengst! Van alles wat...
Arianne
Geplaatst: 15-02-16 18:25
Goed bezig Petra. Breng die bonte hengst maar bij ons; fokken wij die wel op haha. Nee hoor, hou het maar bij optie 1. Hoop het zo voor je! Hier weinig voorgevoel. Hoop op een paar merries dit keer. Bibian krijgt alleen maar hengsten tot nu toe en van Lonneke hebben we nog niets overgehouden. En tja, van Sonneke zou ik ook heel graag nog een merrie uit deze combi hebben. Dan de andere 3 maar hengsten; blijft het eerlijk verdeeld
oh die schieten ook al aardig op, net knuffelbeertjes, nog niet aan het ruien knolselder?
wat een kansen chimello tja alles kan zeker
ik heb gependeld en bleek een merrie en mijn voorgevoel zegt dit ook, gedroomd tja, vorig jaar had ik plots een ingeving toen ik voor het rode licht stond dat Flo een bleekscheetje kreeg en een merrie, en ze kreeeeeg een palo merrie die heeeel bleek was in het begin. Nu heb ik al eens gedroomd van een tweeling bij Elsa, dus hopen dat dit maar niet uitkomt dan