[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:49

Nou en ik schaam me... ik heb het al 2 keer voorgehad nu dat ik mijn gsm niet hoor als het BA afgaat, gelukkig of ongelukkig komt het dan bij mijn vader toe en belt hij met terug op 's nachts. :o 8)7
ik kan echt zo vast slapen... moet het volume loeihard zetten!

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:50

nr 2 lundi

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:53

Libbylib schreef:
oh mooie tijd hiboune ..laat maar komen zou ik zeggen
hoeveel veulens hebben jullie trouwens (al of nog te komen ?)

zijn nu 5 merries bevallen 2 hengstjes en 3 merries..waarvan 1tje helaas is overleden..

dus nu heb ik 4 ettertjes in de wei :P

soline lady, natasja, vanity en tamara bretta moeten nog..

van mij mag t ook wel...lekker overdag :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:04

Gefeliciteerd met de kleintjes! wat veel joh!

ik zette op een gegeven moment ook mn wekker elk uur, inderdaad, lenzen in, tv aan, kijken, toch nog even wat langer kijken want wat was ze nu weer aan het doen, wekker verzetten, lezen uit, tv uit en weer proberen verder te slapen :P

over de verzekering, wij hebben ze allemaal niet verzekerd maar we hebben er een potje voor.
nu ik avelyn straks wel helemaal zelf wil gaan betalen zit ik erg te twijfelen. weet iemand hoeveel je dan per maand kwijt bent en vanaf welke bedrag je terug krijgt als er iets mis is? (vaak zijn het hier !gelukkig! steeds maar kleine kosten, niet dat die niet hoog op kunnen lopen, maar toch)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:06

Gefeliciteerd allemaal met de veulens! *\o/* En Sita, welkom! Gezellig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:07

Gefeliciteerd met de veulens, schiet weer lekker op hier :D

En sterkte voor degenen die nog volop aan het waken zijn en pogen wakker te worden... :(:) Dat cam-systeem was echt ideaal :+: en op den duur was mijn biologische ritme ook heel mooi 'mee', dan werd ik zonder wekker al wakker :+ Niet dat ik de volgende dag nog veel waard was maar och... :))

Hier krijgt Nico steeds meer lef, en wordt Dewi weer wat relaxter. Gisteravond een tijdje staan kijken op het stel in de paddock. Nico heeft inmiddels geleerd dat de achterkant van een merrie die niet je ma is, opletten geblazen is :') maar dat de voorkant leuk genoeg is om te pesten :D Heb ze een hele tijd zien 'bekvechten', dus dat hij aan Aman's kin zit te snuffelen / happen / duwen enzo. Aman laat het goed toe eigenlijk, af en toe zo'n hap terug, en dan zie je 'm van ooh huh! := kijken om dat al na 5 seconden vergeten te zijn, en weer vrolijk opnieuw te beginnen _O- Dewi staat er gewoon op te kijken en heeft er al geen trubbels meer mee.

Tis wel heel anders, een hengstveulentje ipv merrieveulen :D

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:08

Ook Aicha SVA is vannacht (00:45 uur) bevallen van wederom een hengstveulen, zijn naam is AR Sahar ibn Valerio !
Het ging niet allemaal van een leien dakje, hengstveulen is echt enorm groot, nageboorte kwam er niet goed af (koliekerig) veearts er weer bij en hij voelde dat de baarmoeder iets naar voren kantelde, die heeft hij weer op de plek teruggelegd, dit deed enorm pijn bij Aicha. Daarna leek het goed te gaan, alhoewel ze vanochtend weer iets kramperig/loperig was.
Veulen drinkt wel goed, vlot ventje met een heel extreem mooi hoofdje !! Hij is muisgrijs met een brilletje, deze zal ook weer snel wit zijn. Nu maar hopen dat Aicha weer vlot hersteld van deze zware bevalling, het valt allemaal niet mee dit jaar ...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:12

AR gefeliciteerd

ik hoop dat de merrie snel opknapt!
en foto's!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:13

Gefeliciteerd AR!
Veel sterkte en beterschap met de merrie. Dat ze maar gauw mag opknappen! :(:)

Hihi, die Nico! Zo wijs al om tante Amanda te pesten.. :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:13

Gefeliciteert met alle veulens!!!!! Weer een babyboom vannacht zo te zien :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:14

AR: gefeliciteerd! Hopen dat Aicha snel weer hersteld is!

Heb ArabianRanch en Martina67 met lundi uit de lijst gehaald (dankje hiboune!)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:16

haha, daar hoeven ze geen hengst voor te zijn hoor maya (al is dat vaak wel zo :P) als hier 1 van de andere paarden ligt dan begint avelyn met haar onderzoek acties, staand zijn ze haar te snel af maar liggend kan ze mooi op hun staart en benen gaan staan met haar voorbenen, ook naar oren happen is een leuk spel, bij mama mag het immers ook. (om dat vervolgens op mama haar benen te gaan liggen zodat je lekker warm tegen haar aan ligt :P)
ook rent ze graag rondje om onze fjord heen om hem uit te dagen maar die durft niets te doen, bang dat hij syl op zn dak krijgt. hij blijft dan doodstil staan met een hoofd van help me dan, dat kleine ding houdt niet meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:20

Oei, hopelijk komt het vlot goed AR! Arme merrie.. dat zal goed zeer doen zeg...

Mijn vorige twee merrie-veulentjes waren gewoon heel anders. Die gingen nooit bijten of steigeren of boksen. Waren veel rustiger en gingen meer poetsen/kroelen met m'n andere merrie. Heb die ook nauwelijks zien steigeren terwijl Nico dat wel veel meer doet.

Arme Fjord bij jou... ook al de dupe van zo'n lastige opdonder :+

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:22

AR: Gefeliciteerd! *\o/*

Frenia: Angel gedekt. :D Spirit is nog steeds niet hengstig geworden dit jaar.. Zit te twijfelen of ik haar hengstig zal spuiten, of gewoon leeg laat.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:27

Dank jullie voor de lieve reacties. Aicha houd ik goed in de gaten.
We hadden echt gehoopt op een merrieveulen uit deze combinatie (ook daar wij de dekking gekregen hadden van de hengstenhouder voor een merrietje te gaan dit keer). Sahar is de volle broer van het bronzen hengstveulen van vorig jaar AR Fayyim.

Een fotootje van Sahar van vannacht:

Afbeelding

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:32

Goedenmorgen allemaal
Wat een veulentjes zijn er weer geboren, gefeliciteerd allemaal *\o/* *\o/*
Mijn merrie zit op 299 dagen en heeft al een aardige uier sinds 3 dagen, nu keek ik vanochtend en zag ik zowaar korstjes zitten op de openingen van haar uiers, deze heb ik nog niet eerder gezien.
Komt dit vaker voor bij merries die nog geen 300 dagen zijn???
Want ik begin me nu toch wel een beetje nerveus te worden, zo'n snelle ontwikkeling in 3 dagen tijd.
groetjes
Danielle

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:35

ArabianRanch schreef:
Dank jullie voor de lieve reacties. Aicha houd ik goed in de gaten.
We hadden echt gehoopt op een merrieveulen uit deze combinatie (ook daar wij de dekking gekregen hadden van de hengstenhouder voor een merrietje te gaan dit keer). Sahar is de volle broer van het bronzen hengstveulen van vorig jaar AR Fayyim.

Een fotootje van Sahar van vannacht:

Afbeelding

Oh wow AR wat een plaatje, hoop ook dat moeders zich snel weer happy voelt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:36

ja hoor lelle, had syl ook, die heeft zelfs overgedragen. wel even goed in de gaten houden.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:44

*\o/* *\o/* GEFELICITEERD!!!:
MEavy, Step en Ras (eindelijk!), Yeskim, Martine, Libby en AR!!! Dat zijn er 6 vannacht!!!! Allemaal mooie veulens zo op de foto's, kunnen jullie trots op zijn! En AR; hopelijk voelt de merie zich al wat beter!

Nicole; nu je het zegt, vergeten (al twijfelde ik of het harsjes waren).......dus alsnog: *\o/*
Gem: haha, geen harsjes.........*ziet haar al zoeken :D *
KMD: ook een mooi harsje en mensen die bellen en vragen naar het veulen..........HEEEEEL herkenbaar!! Ik verstop me soms als er mensen voor de zoveelste dag langs het land komen :+ )
Fantast: hoe is het nu met je hoofdpijn? :(:)
Nl: Wat is de melktest vandaag?
TT: mooie foto's met een mooi veulen!
Daan-Ordeal: *\o/* veranderingen voor Ordeal!!
Sita: welkom!

En over veulen verzekeren..... ik denk er ook over maar je bij de ziektekosten bepaald de verzekering wanneer het niet meer uitkan en het velen afgemaakt moet worden ofzo? Bij de dood-verzekering krijg ik de keus en kan ik het zelf beslissen alleen krijg ik dan 20% minder uitbetaald ofzo.......

Porva heeft vannacht een hele grote sprong gemaakt (letterlijk). Lag lekker en toen knapte het handvat van de emmer water (20 liter) en die klapte op de grond..........ze vloog omhoog en stond helemaal achterin de stal te blazen naar de emmer. Gelukkig wakker van geworden, dus vannaht stal schoon staan maken (had gister net de hele stal leeggehaald en schoongemaakt....... :+ ). Verder 1x alarm en alles rustig. Vanmmorgen zaten er veel haren op haar spenen, maar kon ik zo 1,2,3 niet een harsje ofazo zien.
Ze staat nu op het land en het ongelovelijke is gebeurd..........( ;) ) ze staat in de hoosbuien buiten in plaats van in de schuilstal (waar ze normaal bij het moinste of geringste druppeltje in vliegt).........begrijpen jullie haar nog? Ik niet.... :D .
O ja, en door de veulenboom vannacht zie ik dat Porva op 3 staat.......ben benieuwd of ze hogerop wil of niet.....
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 28-04-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:48

porva is waterproof nu *\o/*

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:48

Misschien heeft ze afkoeling nodig quintusgl?

Ik heb zondag mensen vriendelijk verzocht om niet in de wei te klimmen over het draad heen, en de paarden geen suikerklontjes te voeren... En die mensen waren me toch boos!!! want ze hadden verstand van paarden en dat kon echt wel... Heb ze toch maar duidelijk gemaakt dat het niet op prijs werd gesteld als vreemden in de wei klommen en de paarden allerlei dingen gingen voeren... Voor je het weet doet iedereen het!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:50

marlijn: ik heb angel laten spuiten, maar dat heeft niks uitgehaald :+
spirit was vorig jaar leeg, toch? (of vergis ik me nu heel erg :? graaft in geheugen... )
als ze verder gewoon in goede conditie is, zou ik haar wel laten spuiten :j wil ze dan nog steeds niet, dan is het wel duidelijk he ;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:51

:D jenny!
Airborn: zou maar zo kunnen, ze is best warm steeds (temp is goed). Wat heb je er ook een mesen tussen zitten. Wij hebben een oudje lopen van 36 jaar en daar voert elke keer een vrouw al haar groente aan. Hierdor heeft ze vaak last van haar buik (denk ik) en heb mw gevraagd dat niet te doen: zegt ze"dat doe ik al jaren en dat blijf ik ook doen"en gooit zo voor mijn neus haar groente in het land!!!! Heb het zo weer in ahar fietstas gegooid. Maar ze blijft komen.....
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 28-04-09 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:51

Dankje voor de leuke reacties!! Hij had het wat moeilijk met de darmpek, DA heeft wat gegeven en gaat al veel beter.

Yeskim Libby en Ar gefeliciteerd!! Hopelijk gaat het beter met de merrie AR!! Ik duim alvast!! +:)+
Alle wakers succes. Eens de veulentjes er zijn, vergeet je echt wel die weken waken....

Sorry voor de grote foto's weet gewoon niet hoe ik ze erop krijg in kleiner formaat :D

En Daan!! Die eerste plaats is nog zo slecht niet! Mijn merrie is meteen beginnne opschieten (hopelijk bij jou ook) +:)+

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:53

Airborn: wat toch een rare mensen die zo maar ongevraagt in een wei bij vreemde paarden gaan!