Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Drinken wilde niet echt vlotten. Hij stond elke keer op het velletje op de overgang van achterbeen naar flank te zuigen en sturen wilde niet lukken. We besloten ze even alleen te laten en binnen op de camera te kijken. 

Ze heeft wel echt een zooitje van haar box gemaakt en vannacht ook veel gelegen, dat zag ik op de camera. Vanmorgen in tegenstelling tot eerdere dagen geen hars aan de spenen.. zeg het maar..

Het is haar eerste hengst en vanaf de 9 of 10e maand van de dracht kreeg ze ineens zelf hengstengedrag. Aan het einde vd dracht werd ze ineens super knuffelig terwijl ze dat normaal niet zo is en dan ook nog eens dat lange overdragen wat ze normaal niet doet..
gisteravond was ze al onrustig, wat heen en weer lopen, op een gegeven moment telkens liggen en weer opstaan, rondje lopen, liggen enz. toen ging ze liggen en zijn we er heengegaan , ze begon direct te persen en binnen 5 minuten was het veulen eruit , de nageboorte kwam er binnen een kwartier af, was mooi compleet ook, veulen liep toen al rond na een kwartier en dronk al bij mama, eowyn is een superlieve mama, tilt netjes haar achterbeen voor hem op , zoals ik al dacht is het een hengstje. bruin dun ( bay-dun) gekleurd zonder aftekening , nog even later zagen we hem persen en kwam de darmpek eraf, ik heb vanmorgen een paar foto's gemaakt , de komende dagen zien jullie vast betere foto's maar hier zijn er al een paar, zijn naam moet ik nog even over nadenken