[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:32

Heerlijk ervan genieten Noisy dat verzacht het verdriet!!

DL van harte, dat is dan wel heel snel gegaan. Whow.
Super!

Pretty echt ergelijk he... sta je da in de plensbui, drijfnat en zonder resultaat, de paarden staan nog steeds buiten. :j -O-
Ik laat me er steeds weer toe verleiden, weet het, wil het niet, maar doe t toch t zou nu toch anders kunnen zijn.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ hoe dom kun je zijn.

Even een vraagje hier...
Telkens denk ik kom ik ga ook aan de melkstripjes... maar dan denk ik ach ze bevalt vast snel, tegen de tijd dat ze hier in DLD aangekomen zijn is t vast te laat..... -O-
Nu heb ik van de buurvrouw stipjes kunnen krijgen toevallig maar ze zijn volgens de verpakking al ver over de "houdbaarheids"datum.
Volgens mij maakt dat toch niks uit?
Wat denken jullie? heb ik dan nog een betrouwbare uitslag?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:46

Ik dacht dat dat niks uitmaakte. Houdbaarheidsdatum moet erop in verband met het verkopen van het product. Is wettelijk verplicht.

Joan heeft nog steeds wat bruin/gelige uitvloeiing. Is dat normaal?
Laatst bijgewerkt door Noisy op 02-06-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:47

Gefeliciteerd, DL!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:50

Bonét heeft harsjes aan beiden uiers! *\o/*

Afbeelding

Bonnie blijft beetje steken op de volheid..
Ze lijken iets voller maar niet extreem.
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:02

Iemand een merrie met dood veulen?! Bij vrienden merrie zojuist overleden aan koliek, veulen is een maand oud!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:09

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:24

Dacht ik ook Noisy.
Melktest zegt 6.8 ik blijf wel wachten..... -O- _/-\o_

Luna wat sneu Ik hoop dat ze voor het veulentje snel een merrie vinden die het aan wil nemen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:24

noisy heb je der koorts al gemeten?
eigenlijk geen ervaring mee, het opschonen duurt bij sommige wat langer al heb ik dit nog niet gehad.
veulentje haar beentje trekken wel bij, even tijd geven, ik ben blij dat je zo toch wat kan genieten.

DL gefeliciteerd met de kleine man en ja duidelijk bewijs dat het heel snel kan gaan met melktesten, meerdere keren per dag testen is de boodschap, staat ook op de verpakking

voor mijn bescheiden ervaring waren de melkstrips cynthia ook heel goede indicators, ik denk dat ze nog wel zullen werken, ik heb dit jaar de overschot van vorig jaar gebruikt en ging toch ook nog.

janinevv ziet er veelbelovend uit

pff venthe ja iedereen doet zijn best om er zoveel mogelijk te proberen bij te zijn, meer kan je echt niet doen, maar de staleigenaar weet toch ook dat ze nu gebeld gaat worden, ik denk dat ik als staleigenaar mijn bed erbij zou maken, zou het niet willen meemaken dat iemand anders zijn paard iets overkomt op mijn hof.

succes voor de wakers

oeie miepje allergisch? stond haar kling gezwollen als ik vragen mag? mijn merrie heeft dit vorig jaar ook gehad maar kwam door de druk die zich opstapelt als ze zich rechtzetten of door staartschuren, zag er echt niet uit hoor, maar na twee-drie dagen koelen met water en isobethadineshampoo was dit vlug weg

bryana is leuk kiki

fokken is zooooo verslavend, waar ben ik toch aan begonnen 8)7 , de spanning bij de eerste scan, de opvolging, de aanloop naar, de slapeloosheid, het gevoel dat het nu moet komen want dat je niet meer kan en dan komt het toch lekker niet, de extra zorg voor je merrie waardoor de band groter wordt en dan de spanning als je ziet dat er wat gaat gebeuren, de vreugde bij de geboorte, het gevoel van even te kunnen zweven, vliegen zelfs, die emotionele ontlading die dan wordt overgenomen door moederzorg. Genieten is dit telkens weer. Met dank aan mijn merrie's dat ik er van zo dichtbij mocht bij zijn.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:26

Bedankt voor de felicitaties! Ik voel me goed en Mees is een heerlijk mannetje. Sem is ook een trotse grote broer dus het is echt genieten zo!

Noisy Sterkte!
Wat fijn dat ze een pleegveulen heeft geaccepteerd!

Alle nieuwe veulentjes die geboren zijn Gefeliciteerd!

En ja, ook op 29 mei hier geboren Stanz van den Alsemgeest
Ik was erbij om alleen maar te kijken maar het ging niet goed.
Bij Aura stopte alle weeen toen de pootjes uitstaken..
Op dat moment ben ik dus gaan doen wat ik moest doen (ondanks dat mijn lijf dat zo niet verstandig vond kort na m'n eigen bevalling)
We hebben Stanz er gelukkig levend en wel uitgekregen, Aura was wat uitgescheurd, bleef lang aan de placenta staan dus is vanaf maandag t/m morgen (hopelijk laatste keer) gespoeld.. Staat ook nog steeds aan de pijnstillers, ze is echt niet fit en heeft echt nog pijn.
Met de kleine gaat het wel goed.. Is een ontzettend bijdehand ding
Foto's komen later.. Ze zijn ook nog weinig buiten geweest omdat dat Aura tot nu toe geen goed deed..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:28

jeetje Pauk das toch altijd verschieten en ja springt er gewoon op om te helpen waar nodig ook al lijkt dit fysiek onmogelijk, goed gedaan zou ik zeggen en gefeliciteerd, hopelijk knapt je merrie vlug op

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:34

Ohhh jeetje Pauk dat is ook wel heel sneu voor Aurora, hopelijk knap ze nu toch snel op.
Fijn dat je het veulen er in ieder geval levend afgekregen hebt en dat hij het goed doet.

Genieten van je twee prachtige zonen is toppie!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:42

Mis je me zo erg, Fotsy? :')
(Zie je laatste post)

Gefeliciteerd, Pauk! Hopelijk knapt Aura snel op!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:50

_O- :') tuurlijk mis ik je :*
sorry ik bedoelde Tjinta, ja mijn tel kent jullie namen allemaal al en als ik de eerste letter nog maar mistyp 8)7 eigen leven heeft mijn tel, maar ik ga mijn dierbare bezit niet beledigen vandaag

noisy las in je topic dat je joan terug laat dekken, super meid, kop op en doorgaan, zo een super mama en voorzichtig met de kleine amai

Elsa is wel een beetje een lompe mama hoor, die loopt gewoon tegen Tori aan en die moet dan maar wijken of hij nu valt of niet :=

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:01

Gefeliciteerd pauk, hopelijk knapt je merrie ook snel op. Klinkt als een zware periode :(:)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:12

Noisy fien heeft dat ook een paar dagen gehad. Ging vanzelf over.

Luna2006 wat sneu hopelijk vinden ze een merrie.

Pauk gefeliciteerd met je veulen hopelijk knapt je merrie snel op.

Janine spannend zeg.

Fien geeft nu melk voor 2 ineens. Falco heeft elke x een melk bekkie als die gedronken heeft. Verder word het een behoorlijk brutaal mannetje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:12

Wat lief, Fotsy :D
Ja.. voor mijn telefoon zijn jullie inmiddels ook allemaal familie :D

Noisy, topnieuws! Zie ik je dan in het DBT2017?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:15

Pauk heftig zeg!

Dankjulliewel voor de felicitaties! Zo zie je maar hoe snel die melktesten kunnen gaan. Ze hing al weken op 6.5 en vandaag zag ik wat daling maar ook vooral de smaak deed ik het op bij haar. Toen ik 2 uur later proefde dacht ik hey dit is wel wat anders.. dus nog eens getest en ja hoor 5.5
Ik snel naar huis toe om men alarm te gaan halen en tairips te kopen om vast te maken. Kom aan en ze ligt tegen de deur aan in de hoek te zweten en zie der persen tegen de muur aan. Kreeg haar niet meer overeind dus met alLe kracht die ik had haar aan de kant getrokken en de staldeur open gezet. Het was goed dat ik er bij was anders weet ik niet of het goed ging.
Morgen meer foto's :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:31

Heftig zeg Pauk, ocherm! Hopelijk knapt Aurora snel op :(:) Maar ook gefeliciteerd! *\o/*

Gefeliciteerd met de gezonde baby DL!! *\o/*

De allergische reactie bleek over Miep's hele lijf te zitten, echt álles is dik en zit onder de bulten en oedeem :oo Zo sneu, haar ogen zitten er zelfs helemaal van dicht #)
Mijn sneue mopje vanavond (schijnbaar al een heel stuk aan de beterende hand vergeleken met vanmiddag :\ ) :
Afbeelding

Ondertussen plaagt Pinda haar door hele voetbalwedstrijden te houden binnenin haar nog steeds keihard groeiende skippybalbuik en vergaat ze van de jeuk aan haar hoofd, laatste loodjes zijn vrij zwaar zullen we maar zeggen :\ Arm dier. Wel fijn om te weten dat de kleine nergens last van lijkt te hebben, die vermaakt zich wel met koppeltje duikelen :+

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:45

Noisy schreef:
Het is gelukt!! Ze accepteerde meteen. Het veulentje kwam van de trailer en ze brak bijna de stal af om erbij te kunnen.
ik ben zoooo blij.
Toch nog iets goeds uit deze tragedie
[ [url=m/jEdbys.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oo even inhaken op dit geweldige bericht Noisy.
Zit met tranen in mijn ogen, ben zo blij dat ze nu alsnog een veulentje heeft om voor te zorgen.
Jouw meisje is prachtig, dat maakt dat extra zuur.

Vorig jaar heb ik Viky ook aangemeld maar ze hadden toen enkel een pony veulen, was toen zelfs in staat om dat veulentje er bij te halen om er maar iets goeds uit te laten komen ;( helaas kwam er toen voor haar geen veulentje.

Gelukkig heeft jouw merrie nu een kleine beeb die al haar liefde melk en aandacht goed kan gebruiken!

Vandaag hebben we Femke van Hypofocus op bezoek gehad voor een fotoshoot van Viky en Inventador. Ben zoo benieuwd naar het resultaat!

Edit ik lees nu jouw verhaal Pauk!
Gelukkig was je er bij zeg! Ben benieuwd naar de foto's van de beeb (veulen dan ;) )
Laatst bijgewerkt door XshaartjeX op 02-06-16 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:46

Ff koekie pasta vanuit mijn topic...

Inmiddels weer een dagje verder en ze doen het hartstikke goed. Joan is getransformeerd tot een ware super mama.
In het begin was het maar raar wat haar overkwam. Al die gevoelens en een kind dat aan je lurkt:
https://youtu.be/srIZQGBLBMs
Nu is het alsof ze al jaren ervaring heeft:
https://youtu.be/Et1iBpGN_1c

Met mij gaat het goed, lief dat je ernaar vraagt Singa :*
Ik heb die maandag veel en hard gehuild maar het feit dat ik nu met Joan een ander veulentje kan helpen verzacht een heleboel. Het heeft zo moeten zijn, denk ik.
Ik heb wel besloten om Joan opnieuw te laten dekken want ze is zo'n supermama dat ik het risico nog wel een keer aandurf. Alleen gaan we volgend jaar wel gewoon "ouderwets" voor de stal liggen op een stretcher :+

Dus ja Cynthia, als alles goed gaat ben ik erbij in het DBT2017

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:58

Gezellig!
Ga je voor dezelfde hengst?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:59

Gefeliciteerd DL!! Super snel gegaan :)

Jeetje Pauk heftig en dat ook nog eens zo kort na jouw eigen bevalling. Gefeliciteerd met je veulen en hopelijk knapt je merrie snel op!

Luna, wat sneu.. hopelijk vind het veulen snel een mama!

Vientje, agosch arme merrie :(:) hopelijk trekt de reactie snel weg! En dan ook nog eens zo'n drukte maker in je buik...

Nou Venthe staat er heel rustig bij, ben om half 10 voor het laatst wezen kijken. Stond lekker aan haar hooi te knabbelen, uier nog steeds niet vol genoeg en banden ook niet slap.
Helaas lukt het nog steeds niet met de camera _-:(
Stal eigenaresse heeft me op het hart gedrukt dat het echt niet erg is als ik haar uit bed bel voor vals alarm, ze zei dat ze vanacht met liefde voor me is gaan kijken voor niks (alleen wat gevloekt nadat ik de telefoon had opgehangen, nee geintje :+ )
En ze heeft ook nogmaals benadrukt dat ik haar gewoon weer moet bellen als ik alarm krijg of het gevoel heb dat er gekeken moet worden. Toch erg lief om dat te horen +:)+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:19

Wat lukt er niet met de camera Venthe?
Top zo'n stalhouder <3

Jeetje Pauk ook best allemaal heftig. Hopelijk knapt ze snel weer op en kunnen ze samen lekker naar buiten.

Noisy, echt ik vind het top dat je dit doet.
Succes alvast met dekken straks.

Vientje, ah arme dame. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Luna wat sneu. Ik zou het niet weten, maar zijn diverse pagina's op facebook

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:25

Ze hebben hem nu aan de veulenbrok gezet, kleine is 2 maand en nog niet direct een pleegmoeder in zicht. Weigert te drinken van de melk die ze nog gemolken hebben helaas

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:33

Noisy, ik vind het zo ontzettend mooi dat ondanks het intense verdriet, er iets prachtigs is gebeurd! Wat mooi om te zien, pleegmama en pleegkind.
Ik hoop dat jee volgend jaar je droom werkelijkheiid ziet worden!