Hier helaas wat minder goed nieuws... De laatste merrie is vanavond bevallen en het begon al met een red bag maar dat was snel opgelost. Het eerste wat ik altijd doe is zorgen dat het neusje en mondje vrij zijn van vruchtwater en toen zag ik al meteen dat het hoofdje misvormd was en toen het z'n koppie omhoog deed, bleek dat de hals ook niet goed was.Het leefde toen nog wel maar was erg slapjes. Toen de navelstreng brak, is het ook vlak daarna overleden, het was zo misvormd dat hij geen adem kon halen. Erg sneu voor de eigenaresse en de merrie zelf...
Kannie, met de merrie gaat het gelukkig goed. Ik ben net nog even wezen kijken en ze staat lekker hooi te eten Ik heb haar wel pijnstillers gegeven omdat zij altijd extreem veel rolt en dat lijkt goed aan te slaan. Het veulen heb ik er al bij weg gehaald, ze heeft afscheid kunnen nemen tot ze het onder het vlas aan het schoppen was. Violette was toen even uit de stal gehaald en toen ze terug kwam, liep ze een rondje en begon hooi te eten...
Marlijn, van harte, net zo'n supersnelle bevalling als van Eowyn. En wat een plaaaaaatje van een veulen, zeg !!! Ben enorm benieuwd naar de droogfoto's !!
Marije jeetje wat erg zeg Heel veel sterkte *********************************************************** Marlijn gefeliciteerd met je merrieveulen Wat een lekker ding is ze Lettetje gefeliciteerd met je hengstenveulen
Ben al even niet geweest, beetje te druk geweest de afgelopen 3 dagen, maar alle kersverse veuleneigenaren van harte gefeliciteerd met jullie veulentjes
Wow Bel!!!! Dat ziet er goed uit! Ik had het weekend al wel wat verwacht bij jou.. maarja ik ben dus ook geen kenner (haha dat blijkt nu!) Maar dit is a een heel groot verschil zeg met vrijdag!! Die uiers konden dus blijkbaar nog veel voller!!!
jo, dan moeten we wel posten dames en heren, DB deel 3 wacht en trappelt van ongeduld......
Dat valt alles mee hoor, van mij mag het morgen worden, maar denk ik zet die lijst vast klaar, want je weet hoe snel het hier ineens kan gaan af en toe