Nicole288 schreef:ach, dreamer een dood merrieveulenDat ze die geboorte nog heeft kunnen doen zeg. Veulen al weggehaald. En nu afwachten wat ze maandag zien. Pff, arme merrie en arm baasje.
wanneer is dit gebeurd eigenlijk ( vannacht onze tijd?)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicole288 schreef:ach, dreamer een dood merrieveulenDat ze die geboorte nog heeft kunnen doen zeg. Veulen al weggehaald. En nu afwachten wat ze maandag zien. Pff, arme merrie en arm baasje.
Keeva schreef:Huh, wat is er nu met Dreamer gebeurd, hebben ze het veulen dood gehaald, het is toch niet uit zichzelf gekomen ? Arme, arme Dreamer ....![]()
ThePast03 schreef:Keeva schreef:Huh, wat is er nu met Dreamer gebeurd, hebben ze het veulen dood gehaald, het is toch niet uit zichzelf gekomen ? Arme, arme Dreamer ....![]()
Dat gedeelte snap ik dus ook niet. De dierenarts kwam en toen was er nog niets te zien aan Dreamer wat er op zou kunnen wijzen dat ze snel zou bevallen. Toen de cam weer aan ging was er ineens een dood veulen?
Wat ik ook niet begrijp is dat ze tot morgen wachten met foto's maken. Ondanks de zware pijnstillers kun je goed zien dat ze gewoon pijn heeft.
Op een Amerikaans forum voor minipony's hebben verschillende mensen gisteren al aangeboden om Dreamer naar de voor haar dichstbijzijnde kliniek te vervoeren.
Arme Dreamer
oma schreef:Inderdaad dit gedeelte begrijp ik ook niet.
Ik begreep eruit dat ze nog drachtig is van een doodveulen, maar ik kan het mis hebben, mijn engels is wel redelijk, maar misschien niet goed genoeg![]()
Als er mensen hebben aangeboden om naar een kliniek te gaan, dan snap ik ook niet helemaal waarom ze dat dan niet doen.
ThePast03 schreef:oma schreef:Inderdaad dit gedeelte begrijp ik ook niet.
Ik begreep eruit dat ze nog drachtig is van een doodveulen, maar ik kan het mis hebben, mijn engels is wel redelijk, maar misschien niet goed genoeg![]()
Als er mensen hebben aangeboden om naar een kliniek te gaan, dan snap ik ook niet helemaal waarom ze dat dan niet doen.
Het veulen is eruit. Lijkt me dat ze anders moeilijk kunnen weten dat het een donkerbruin merrieveulen isHoe het eruit gekomen is zal altijd wel een raadsel blijven en misschien willen we dat helemaal niet weten.
Dat ze het misschien niet aandrufde om met haar te reizen toen ze nog hoogdrachtig was kan ik me nog een beetje voorstellen, maar waarom ze haar nu nog een dag zo laten staan?
Er zou ook een chiropracter komen, maar daar heb ik verder ook niets meer over gehoord.
Op dat minipaardenforum staat het vol van de aanbiedingen van mensen die willen helpen, vol met adressen van dierenartsen en klinieken in hun buurt.
Een gebroken been/heup uit de kom is volgens mij wel degelijk een spoedgeval en zo'n diertje laat je niet nog een dag zo staan lijkt me.
Maar goed, ze zullen hun reden er wel voor hebben, ik begrijp die alleen niet.
Alles overhebben voor je paard is volgens mij niet in de stal gaan slapen en/of je paard als een soort mensenkind troosten maar zorgen dat je dier zo spoedig mogelijk de juiste zorg krijgt.
En dit bedoel ik niet als persoonlijke aanval naar de eigenaren (niet dat die hier meelezen maar ik weet dat sommige mensen zich daar druk over maken), maar ook dit is een leermoment voor iedereen lijkt me.
_Marlijn schreef:Arme, arme Dreamer..
Aniek: Hoe staat Nikita er vandaag bij?
Faniek schreef:_Marlijn schreef:Arme, arme Dreamer..
Aniek: Hoe staat Nikita er vandaag bij?
Nikita is nog steeds hetzelfde. Spenen zijn niet gevuld dus ik maak me nog niet te druk. Ik hoop heel erg dat ze dit weekend niet gaat, want vrijdagavond heb ik schoolfeest en dat wil ik absoluut niet missen. Ik kom dit jaar niet meer op school en de 4e klassers gaan hierna ook van school af dus laatste keer dat ik ze zie. En zondag moet ik naar Eindhoven. Maar ja merries ze passen zich niet aan..
Nicole288 schreef:Mss willen ze de merrie het vervoer niet aandoen voor ze weten of er wat aan te doen zal zijn? Ik redeneer ook maar wat, als ze op de foto's zien dat het niets gaat worden zullen ze haar thuis in laten slapen en niet dat ze nog de extra pijn van een trailerreis hoeft te hebben?
Pff, hier problemen met de BA, hoop dat we het opgelost krijgen, want de eerste merrie begint langzaamaan wat spannender te lijken
oma schreef:Dat zou natuurlijk ook een goede reden zijn, en misschien hebben ze zomaar het geld niet om gelijk actie te ondernemen, en zijn ze op verschillende manieren geld aan het verzamelen.
Niet iedereen heeft een zak geld staan natuurlijken dat het veel geld gaat kosten dat weten we allemaal
ThePast03 schreef:oma schreef:Dat zou natuurlijk ook een goede reden zijn, en misschien hebben ze zomaar het geld niet om gelijk actie te ondernemen, en zijn ze op verschillende manieren geld aan het verzamelen.
Niet iedereen heeft een zak geld staan natuurlijken dat het veel geld gaat kosten dat weten we allemaal
Foto's maken op een kliniek zal niet duurder zijn dan een dierenarts laten komen met een mobiel röntgenapparaat.
Dat is wat morgen gaat gebeuren namelijk en daarna nemen ze een beslissing.
Vervoeren zal inderdaad niet prettig zijn voor Dreamer, maar al 2 dagen met zoveel pijn staan en nog een dag zo te moeten staan is ook alles behalve prettig.
Ze zullen ongetwijfeld de allerbeste bedoelingen hebben, maar ik zou het zelf niet aan kunnen zien als een dier van mij zo zou moeten lijden voor zo'n lange tijd.
Als ze echt haar been/heup gebroken heeft staat ze daar morgen al drie dagen mee. En iedereen die de cam volgt kan duidelijk zien dat deze pony heel veel pijn heeft ondanks de zware pijnstillers.
Ik vind het hartverscheurend om te zien en hoop dat Dreamer snel geholpen gaat worden, op welke manier dan ook.
Meavey schreef:Ik ken 2 mensen die hier in nederland een merrie hebben gehad met de heup uit de kom.
1tje bij whistle mountain miniatures misschien dat jullie het verhaal van Sonja wel interresant vinden: http://www.whistlemountainminiatures.com/indexNL.htm
Mando schreef:ja ze hadden het over een donker veulen... maar ik heb niet gezien dat er nog een nageboorte is geweest ofzo en zit toch al het hele weekend te kijken met tussenpozen naar niets wijst daarop.