[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soezee

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:17

AniekR Proficiat!!! Zo stralen het was duidelijk een heel leuke dag. Echt prachtige foto's

DL en Marit ik hoop dat jullie ellende snel beter wordt!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:02

Dustinlover schreef:
Ze zijn echt super knap!!

Marit ik hoop dat je mannetje er snel vanaf is. Hier is het op 1 dood veulentje en harley na gelukkig vrij snel gegaan per paardje wat het kreeg. Plekken kaal scheren en trekzalf smeren en zorgen dat hij niet heel erg veel koorts gaat krijgen. Als ze boven de 40 kwamen dan gaf ik metacam of quadrisol, daaronder niks geven want juist door het koortsen rijpen de abcessen sneller :)

Harley eergisteren avond laatste keer quadrisol gehad en hij had vanmorgen 37.9!!! Nu nog even doorzetten en hopelijk kan hij snel van de penicilline af en blijft het weg.

Don heeft niets en Gwen heeft alleen koorts gehad, direct penicilline gespoten en in overleg met DA zijn we er mee verder gegaan. Ze heeft een wat vollere keel maar geen abcessen, eet goed ziet er totaal niet ziek uit en 2e dat ze geen koorts heeft.

Nog 2 dagen spuiten :)

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:49

Wij zijn terug van de veulenkeuring. Makuya heeft een eerste premie behaald en is dagkampioen van de veulens daar geworden <3 en dat als jongste veulen van net geen 5 weekjes

Pandora hebben we voor de lol ook mee laten doen aan de merriekeuring, die heeft ook een eerste premie behaald. Helaas net geen ster (2 puntjes te weinig) gezien ze echt geen zin had om te draven en te galloperen. Ze was al te vaak uit de stal geweest in de bak.

Al met al zeer tevreden. Zodra ik de foto's heb zal ik ze plaatsen hier :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:30

Wat leuk! Gefeliciteerd!!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:42

Dit heeft even niks met dikke buiken te maken, maar moet het even delen.

Gister waren ik en mijn schoonzusje Misha aan het opzadelen, komt mijn broertje (die niks met paarden heeft) er opeens aangelopen en klimt op Misha. Dat legandarische moment moest natuurlijk even op de foto :') :') :')
Afbeelding

Ow en erna hebben we een "familie uitje" gehad
1 te paard en 4 te fiets :')
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:07

Wow wat een mooie prestaties dames. Van harte gefeliciteerd. *\o/* *\o/* *\o/*

En wat groeien de veulens hard zeg. Het baby gaat er af. Knappe veulens allemaal.
Ik wilde vandaag de mijne scheren maar het waait zo hard. En binnen is het een grote puinzooi van de verbouwing en vakantie vieren. We zijn gisteren net weer terug gekomen. Hopelijk gaat straks de wind nog liggen. Kan ik dan nog een poging wagen.....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:18

Thanks voor de leuke reacties!
Cynthia, was ook leuk om jou eens in het echt te spreken. En je hebt mijn knappe McDreamy -eh- Mr. Darcy ontmoet hihi!
Die naam bewaren we nog een keer voor een later droomveulen van Lies ^_^

DL, fijn dat het met Harley nog goed gaat! *\o/*

Marit, gelukkig alleen wat koorts, hopelijk blijft het bij die van jou wat onder controle!

Igniss, gefeliciteerd! Wat een mooi resultaat!
Welk stamboek lopen zij bij?

Ennasil, toch een leuke spontane actie van je broertje haha

Hier gisteren weer een lange slopende dag gehad, dit keer op de CK. Daar heeft Linda's favorietje het ook nog eens erg goed gedaan! :):)
er wordt nog aan foto's gewerkt. En daarna zal ik ook eens wat recents van Rousseau er bij zoeken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:42

AniekR schreef:
Hier gisteren weer een lange slopende dag gehad, dit keer op de CK. Daar heeft Linda's favorietje het ook nog eens erg goed gedaan! :):)
er wordt nog aan foto's gewerkt. En daarna zal ik ook eens wat recents van Rousseau er bij zoeken

Had niet anders verwacht :P ;) hihi
Wel opschieten met fotos hoor! :D ben benieuwd!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:58

Bedankt allemaal :D

Ennasil92 - vind het wel knap dat hij er zo op stapt hoor haha, de meeste jongens hebben het niet zo op paarden :')

AniekR - Beide bij het IHW. Een stamboek voor zwaar warmbloeden.

Hier nog wat fotospam! Helaas bij de foto van Pandora en Makuya en ons samen zijn we Pandora vergeten haar lintje om te doen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:31

Mooie foto's hoor Igniss!! Inderdaad nog echt een jong veulen, maar ziet er goed uit!!

Sorry Linda, kwam nog alle voorbereidingen en na-zweven van show met eigen pony's tussendoor! Maar zal ik vast verklappen dat ze gisteren ster is geworden? Ik ben net de foto's van de regionale keuring in Tolbert door. Ga nu aan die van gisteren beginnen.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:37

Ze is nog echt baby-baby ja, maar ze groeit goed door.

En gefeliciteerd met de ster!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:23

Oh mèn, die bonten. Ik krijg het er hier nóóit door om mijn merries met een bonte te dekken. Maar oh, wat gaaf!

Mette: hoe is het met jouw hekkensluiterveulen? Komt het al in zicht?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:54

Igniss, gefeliciteerd met het mooie resultaat! Mooie meisje hoor, vooral die gaapfoto is gaaf, Pandora kijkt daar ook heel stoer.

Aniek gefeliciteerd *\o/* Wat heb jij een mooie successen dit jaar met je paarden, toppertjes :D

Ach, Ibbel, ik heb ook geprobeerd een mooie bonte te fokken, speciaal een homozygoot bonte hengst uitgezocht. Komt er een prachtig koffievos veulen uit |( Bleek de test bij VHL niet goed te zijn gegaan en de hengst heterozygoot te zijn. Dan sta je ook raar te kijken zal ik je vertellen. Toen hebben we maar een bont Welsh veulentje gekocht, inmiddels 8 jaar en onze dochter is er knettergek mee.

Carlijn heeft vanavond besloten dat ze een grote meid is met haar 5 maanden. Ze liep met haar zus mee naar stal en staat nu rustig met zus op stal en in de paddock. Lara vindt het allemaal prima, dus dan gaan we maar langzaam beginnen met afspenen. 's Nachts apart en overdag nog bij elkaar in het land.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:46

Wauw gefeliciteerd met de resultaten allemaal!

Nou hier toch weer wat zorgen.. Harley ging heel goed.. 2 dagen geleden gezakt naar de 37.9 in de ochtend en 38.2 in de avond.. Helaas vanmorgen weer 38.2 in de ochtend..(gisteren 38.1 ochtend en avond 38.5). Hij word nu al 3 weken geprikt met penicilline en begint voort echt overal blauwe plekken te krijgen.. Hij doet het nog steeds redelijk braaf, maar wat voel ik me toch steeds een dierenbeul als ik die naald er weer in moet zetten.. Donderdag alweer 8 weken dat hij ziek is. Hoelang ga je door.. Word hij wel beter... Neemt de ontsteking echt af..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:49

Jeetje heftig allemaal bij elkaar!
Sterkte hoor!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:20

Jeetje DL, ik heb echt met je te doen :(:) verschrikkelijk die onzekerheid :n

Rudi is zadelmak!
Afbeelding
En bezemmak... :))
Afbeelding
Afbeelding
Ik was voor de staldeur even de boel die ze eruit hadden gelopen aan het binnenvegen en meneer vond het wel interessant. Toen dacht ik "even kijken hoe hij reageert op de bezem aan z'n lijf" :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:27

O nee hè, DL en het leek eindelijk iets beter te gaan :(:)

Marit, hoe is het bij jou?

Noisy, handig! Kunnen we een buitenritje gaan doen :D

Hier gaat het wat minder.
Daisy heeft een nierbekkenontsteking en last van haar alvleesklier en lever. Dus daar krijgt ze binnenkort wat voor (gisteren besteld). Ze is moe en lusteloos en heeft geen zin :(:)

Fiore vreet alsof haar leven er vanaf hangt :D En LaVie en Déjà bijten, happen en bokken naar elkaar en rennen de hele dag achter elkaar aan en een lol dat ze hebben :D

Met mij gaat het ook wat minder.
Ik ben zondag met LaVie gevallen. We deden een rondje vijver tegenover de wei. Ik liep ernaast. Toen we bij het bruggetje kwamen, zagen we rechts een stukje dat afgezet was met lint. Dat vond Vie eng. Ze probeerde iedere keer weg te rennen, maar ik hield haar tegen. Toen ze weer weg wilde rennen en ik haar tegenhield, gleed ze uit en viel ze. Ik viel bovenop haar. Toen ze opstond kwam ze heel hard met haar been in mijn rug. Ik had haar nog even vast en zag heel de tijd benen rond mijn hoofd. Toen trok ze het touw door mijn hand (lekker verbrand nu ) en ging in volle galop terug naar de wei. Ik ben er rustig achteraan gelopen, ze rent toch veel harder dan ik. Gelukkig liep er een vrouw met twee shets er ook. Zij heeft haar shets dwars op het pad gezet en zo LaVie opgevangen.
Vie heeft net boven haar linker achterhoef en vlak daarboven een klein schaafplekje. Op haar knie een grote.

En ik heb mijn rug zwaar gekneusd. Ik kan bijna niets. Gisteren nog geprobeerd te werken, maar dat was niet slim. Nu zit ik thuis, stijf onder de pijnstillers. Alles doet pijn, zitten, liggen, staan, lopen. Als ik loop, loop ik heel langzaam en tijdens het lopen kan ik echt niet naar links of rechts kijken. Slapen gaat bijna niet. Laat staan aan- of uitkleden.
Maar goed, ik begin nu bijna roze olifantjes te zien van de pijnstillers en ik ben allang blij dat Vie alleen wat schaafplekken heeft en vlak voor de weg is opgevangen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:39

pff dl het lijkt maar niet te keren met harley

leuk noisy, rijden en drinken, geweldig hoor

ocharme Cynthia, amai klinkt heel pijnlijk, veel beterchap

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:14

Gwen en Don zijn ok. Gister laatste x penicilline en nu wachten of het is opgelost of dat het alsnog komt.

Sterkte Cynthia, klinkt pijnlijk!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:22

Wat een narigeheid allemaal!!

Sterkte iedereen!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:17

Pfff Cyn, je hebt nog geluk gehad. Had nog veel erger af kunnen lopen...Voor beide.
Rustig aan weer beter worden :(:) Beterschapjes.

Wat fijn Marit. Hopen dat het wegblijft

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:07

Oeh cynt.. je moet wel oppassen hè! Goed uitrusten en genezen!

Harley vanmiddag 38.0 en wat was ik weer opgelucht.. tot hij net naar de 38.6 ging..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:55

Oeii Cynth wat een verhaal... beterschap :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:06

Bedankt allemaal :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:42

Gefeliciteerd Igniss! Wat een prestatie! :D

Marit hoe gaat het met je veulen en merrie?

En hoe gaat het met jouw pony DL?

Wat jammer Pauk! Hopelijk blijft het bij Orion wel zitten!

Gefeliciteerd AniekR!! Prachtig veulen en mooie prestaties! Bijna alle prijzen mee naar huis genomen of niet?

Wat leuk Ennasil!

Hahaha wat een foto Noisy! Hij kijkt in elk geval erg trots!!

Wat naar Cynthia.. Heel veel beterschap! Hopelijk gaat het snel wat beter.

Met de hekkensluiter gaat het goed! Ze krijgt al een beetje drilbillen maar heeft nog maar weinig uier. Ik vind het erg spannend nu het zo dichtbij komt (15 dagen tot uitgerekende datum). Haar buik verandert elke dag van vorm; dan heeft ze weer een puntbuik, dan zie je amper dat ze drachtig is. We zien m nog regelmatig trappelen dus er zit echt iets in (of het zijn wormen met pootjes :D )
Ze vindt het zelf allemaal wel welletjes en geniet van alle aandacht die ze krijgt!