Emmy, dat is wennen he zo stil dan! Leuke klas voor je zoon, en weer helemaal de oude nu?
TinekeVD
Geplaatst: 19-08-15 10:53
Ontzetten wennen hoor, maar ja worden de ramen ook weer eens gezeemd, haha. Ja hij heeft een leuke klas en is gelukkig weer helemaal fit na 4 weken plat te hebben gelegen. Bij jullie hebben ze nog vakantie?
Super dat het een leuke klas is en hij weer met vertrouwen kan beginnen aan zijn nieuwe schooll! Hier 1 september is toeval geen belgische school maar vakantie viel hier laat. Vond dat ook wennen geen soep ofiets warms in de herfst tussen de middag je mist dat echt in het begin, went wel hoor!!
Muronia
Geplaatst: 19-08-15 19:33
Zo, mijn kleine meid is weer een stukje groter geworden zojuist.. De chip zit er in .
Ik heb even een overzichtje gemaakt van mijn 3 generaties. Wat leuk om de overeenkomsten zo bij elkaar te zien. Van boven naar beneden Fonia (28), Wainonia (12) en Veronia (0).
Fotsy
Geplaatst: 19-08-15 20:35
das leuk murosch, drie geslacht
hier ook 1 september terug school, mag wel hoor, 2maanden is echt te lang voor de dochter (5jr), gelukkig was ik ook eens 6 weken thuis
Wat mooi murosch drie generaties. Uiterlijk lijken ze zo veel op elkaar. Ben benieuwd hoe dat met karakter is?
rooslover
Geplaatst: 19-08-15 21:57
Hier is Firestone ook inmiddels verkocht, hij blijft nog een kleine maand bij Peggy en dan gaan we afspenen. De 2 welsh A hengsten Allegro & Red Energy staan te koop, dus mochten jullie misschien nog iemand weten die opzoek is naar Welsh. Harper staat eigenlijk niet te koop, tenzij iemand zeer geïnteresseerd is.
Murosch, dat is tof zeg 3 generaties en Fonia idd lichte manen, dus wie weet bij Veronia!
Fotsy, ooo nee hoor mag best nog langer duren is wel handig hulpje thuis !
Micchhellee, heerlijk he, vakantie geniet er nog maar van!
Rooslover, Mooie Firestone verkocht, leuk adres voor hem? Je vraag over het overbouwd zijn, was dat voor Allegro? En Harper blijft lekker tenzij ......$$$$$$$$$, Succes met de verkoop!
Ja Firestone krijgt een goed adres, waar hij zich over paar jaar echt kan bewijzen. Nee niet voor Allegro, voor Red Energy. Bedankt, de verkoop van welshen valt niet altijd mee vind ik dan.
Emmy, ze lijkt in karakter niet op haar moeder (gelukkig, want dat is toch wel een ras-draak), wel op haar oma.
Jobamara, daar twijfel ik niet meer aan, ook voor de chipper was het duidelijk gisteren.
Nou hier heb ik keuringsstress pff. Inmiddels heb ik het hoofdstel van Wainonia 2x gepoetst en ook het nieuwe leren halster van Veronia ligt klaar. Voorbrenglijnen zijn gewassen en schoon, voor de zekerheid een setje witte kleren in de tas (ze wordt in principe voorgebracht), sokjes enz van de paarden zijn geknipt.
Vanavond nog een keer oefenen met het lopen en opstellen.
Rest ons nog het wassen van de paarden morgen en morgenavond alvast invlechten, dan kan ik zaterdagochtend herstelwerk doen en de groen-witte wol erin (jaja, ben benieuwd of me dat gaat lukken voor het eerst).
Ik neem een emmer mee en een paar flessen water zodat ze kunnen drinken daar. Volgens mij vergeet ik straks van alles haha! Nog tips hier misschien?
Jet
Geplaatst: 20-08-15 14:05
Mijn tip is: maak een lijstje en houd dat bij je zodat je iedere keer als je iets te binnen schiet, je het er gelijk bij kan schrijven. Streep het af als je alles klaar gaat leggen om mee te nemen. Ik zou zelf ook reservehalsters en -halstertouwen meenemen, je weet maar nooit. Poetsspullen voor zover nodig, een spons, elastiekjes voor als er onderweg toch een knotje uit raakt, wat extra groen-witte wol, schaar, maar misschien ben ik wel veel te pietluttig daarin hoor. Hooi en een hooinet, misschien een beetje krachtvoer wat ze normaal ook krijgen.
polleman
Geplaatst: 20-08-15 18:52
Bonny_CT lekker rondje buiten om, echt genieten en Royal begint ook goed braaf te worden als hij wacht op zijn mama?
miicchhellee dat is wel handig zo dat die 2 afgespeende veulens al lekker in de groep kunne lopen.
Emmy7 wat fijn dat het goed gaat met hem en dat die weer lekker naar school is in een leuke groep.
Murosch wat lijken ze toch alle 3 op elkaar.
rooslover wat fijn dat Firestone verkocht is en dat hij een goed tehuis heeft gekregen
Murosch komt wel goed, maak een lijstje wat je allemaal mee wil nemen en kruis dat af,
Jet dat precies het zelfde doe ik ook altijd dubbel touw/halster mee stel je voor dat er 1 knapt
Hier even snel een korte update over Kas: Hij heeft helaas veel pijn. Ik heb vandaag weer contact gehad met de kliniek. Ik mag hem vanavond een dubbele dosis medicatie geven, maar waarschijnlijk komen ze morgen even langs. Ook de ijzers zijn een drama, inmiddels al 4 keer een ijzer eraf gehad. Dit is toch ook niet zo bevorderlijk voor hem... Ik heb het er heel moeilijk mee om hem zo te zien, het was zo'n heerlijk en blij veulentje en nu zie je hem echt tobben met zijn pijn. Ik moet er gewoon van huilen. Laten we hopen dat hij snel weer zichzelf is en weer lekker pijnvrij kan genieten van zijn paardenleventje. Ik ben zo ontzettend trots op hem!!
Tara, pfff wat rot zeg. Sta hier van te kijken, is er al verbandwissel geweest en zagen de wonden er netjes uit? En die ijzers wat een ramp joh, je zou eens voor een plakschoentje kunnen kijken of volledige opbouw met kunststof. Door het vele nagelen, hij kan toch niet vernageld zijn, hoefjes warm? Fijn dat ze morgen komen kijen hoor! Heeel heeeeeel veeeeel sterkte, en het is inderdaad een binkje hoor hoop dat hij snel opknapt.
Hij heeft afgelopen dinsdag een verbandwissel gehad. De wondjes zien er super goed uit en er is geen sprake van zwellingen. Waarschijnlijk mag het verband deze week al af blijven (vooral ook omdat het zo snel afzakt en de wondjes dan al niet meer beschermd zitten). Mijn hoefsmid gaat overleggen met de smid van de kliniek over het nagelen inderdaad, dit kan niet goed zijn zo vaak.... verder doe ik veel met hem knuffelen. Hij blijft zo ontzettend lief, maar het doet pijn om hem zo te zien
Bij Kas zijn ze dmv de ijzers de pezen ah oprekken dat zal best pijnlijk zijn. Terwijl hier juist de hielen omhoog moeten om meer flex, doorzakken vd kogel te krijgen zou dat dan het verschil in pijn zijn? Vind het zo sneu voor jullie, hoop dat ze je morgen kunnen helpen om de pijn te verlichten bij Kas. Misschien toch iets omhoog halen in de hielen. Heel veel beterschap!
Ze hadden inderdaad gezegd dat het pijnlijk voor hem is. Dit heb ik ook in mijn achterhoofd. Maar ik heb het idee dat hij gewoon niet weet hoe hij moet staan van de pijn. Ik blijf hem goed in de gaten houden en hopelijk kunnen we hem toch iets verlichten van de pijn....
Ach Tara, wat sneu! Ik kan me voorstellen dat het je hart breekt om hem zo te zien! Ik hoop dat ze van de kliniek morgen even komen kijken, en misschien wat voor hem kunnen doen? Hebben ze ook gezegd hoe snel de pijn minder zou moeten worden?
Mausi haar uier was vanavond voller dan vanochtend, dus dat is weer een vooruitgang. Ben heel benieuwd hoe het morgenochtend is.
Jeetje Tara, sterkte met kleine man! Ik hoop dat de pijn snel wat minder wordt.
jobamara
Geplaatst: 20-08-15 22:51
Rooslover, had geen foto gevonden va Red energy, maar begreep hier dat het dus best vaker voorkomt en met de groei wel weer goed komt! Succes!! Ooo super dat Firestone een leuke baas krijgt dat verdient hij zeker een.
Murosch, idd lijstje altijd handig, doede tip Jet!!! Heel veel succes morgen!!!
Caesar, jij ook heel veel succes op de CK!!!
AZ, 314 dgn!!! en weer uier vordering, die gaat wel eerder, zoals je zelf al hoopt!!!!
Tara, hoop dat ze morgen iets voor Kas kunnen doen logisch dat je hart breekt zo!!
Jeetje Tara wat vervelend allemaal voor je kleintje. Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt als je ziet dat ze zon pijn hebben. Ik hoop dat het snel weer wat beter met hem gaat!!