Amandake gefeliciteerd met Nina, wat leuk een hengstje en een merrie in dezelfde kleur.
Gisterenmiddag was Dora na ze van de wei (daar heeft ze een uurtje ingestaan) af kwam heel moe en zeer sloom wilde ook niets en had een snottebel uit 1 neusgat. Ook had ze 38,5. Telefonisch overleg gehad met de DA als de koorts op zou lopen zou hij gelijk komen. Maar hij kon eigenlijk weinig doen omdat hij haar 's morgens al gespoten had met medicijnen die 24 uur werkt en zij is te jong om andere medicijnen te krijgen. Ik heb haar in de gaten gehouden en langzaam aan zakte de temperatuur naar 38.2.
Maar nu Dora ziet er een stuk beter uit dan de afgelopen 2 dagen. Vanmorgen kwam ze ook weer aanlopen voor haar brokjes.
Sinds een week kreeg Dora 's morgens en 's avonds een handje veulenbrok in een bakje op de poetsplaats. Als ik Bonnie en Floor hun bekertje muesli gaf kwam Dora al naar het staldeurtje en dan kreeg zij een handje brok voor de stal om op te eten. Vanmorgen toen ik Bonnie en Floor hun eten gaf stond Dora dus voor de staldeur om haar handje brok op te eisen. Ze heeft het ook helemaal opgegeten. De temperatuur is nu 38,1 dus ik hoop dat ze over het ergste punt heen is.
DA is net geweest en vond haar ook erg opgeknapt ze liep door haar stal heen en kwam ook gelijk op hem af om te knuffelen ze was zijn hele gezicht aan het aftasten met haar snoet toen hij haar longen aan het beluisteren was. De DA vond het een geweldig knuffelig veulen. (eerlijk gezegd was het ook een grappig gezicht) Ook was hij blij dat hij haar nu gezien had zoals ze normaal is.
Longen klinken nog iets verscherpt maar al veel beter dan gisteren.
Ze heeft nog een keer dezelfde behandeling gekregen als gisteren.
Morgen even met de praktijk bellen als ze koorts heeft komt er nog een keer een DA langs die vrijdag ook geweest is
Laatst bijgewerkt door _Karin op 11-04-10 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt