[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:49

Wat een vervelende berichten allemaal. Daar moeten we nu echt eens mee gaan stoppen hoor.

Maseike heel veel sterkte!

SA, gelukkig dat het niks ernstigs is. Misschien wash et dus gewoon hengstigheid tijdens de dracht. Gebeurt wel vaker.

manueeltje, netjes dat de vorige eigenaar haar terug neemt. Wel lastig voor jou, want nu moet je weer op nieuw op zoek.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:50

Haha, het is hier zo druk Laarski, daar lees je overheen. Zeker als je een beetje zigzaggend bij leest.

Ik kreeg net van de opfok twee foto's van mijn paardekind. :D

Geheel rechts
Afbeelding

Afbeelding

Hij doet het goed :j

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:52

Ik neem aan dat hij ervan wist, want toen ik belde erover zei hij: ja maar heb hier nog 3 nakomelingen ervan en die hebben het niet.
Nou heb duidelijk gezegd dat ik geen risico ga lopen.
Nou was dus prima.
Maar blijf het kl*te vinden |(

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:53

Maseike, heel heel veel sterkte, ik zal duimen dat het mee valt!

Zo, eindelijk weer terug... Lang op de DA gewacht...

Andere bijrijdster heeft vanmorgen nog gereden!!! En volgens haar liep farita als een zonnetje... Ik viel bijna om van verbazing... En hield mn hart vast dat er straks bij de DA niets te zien zou te zijn...

Dus DA kwam, kwart over 12 ofzo... stappen + draven op het harde, en oordeel was meteen, kreupel links achter, gooit kont naar links, en gevoelig voor. Man, wat was ik opgelucht dat de DA het ook zag...
Dus, uitgebreid locomotie onderzoek, nog een keer op het straatje draven, vervolgens op de zachte volte, duidelijk kreupel links achter.
Toen harde volte, nou, dat was echt een drama. Het was nieteens meer draf te noemen zo slecht liep ze. Ergens tussen tolt, galop en draf en stap zat het in, niet om aan te zien...
Buigingsproef kwam niet veel uit, licht positief links voor, en IESTJE positief links achter en rechts voor, maar echt niets duidelijks.
Toen pezen en hoeven en alles nagelopen... En ze vonden wel wat vage pijntjes en ietsje dikke kogel links achter, maar niets waarvan ze zoiets hadden "dat is het". Dus nu 4 dagen aan de metacam... week lang alleen aan de hand stappen, en dan weer monsteren en kijken hoe ze loopt. Als ze dan goed loopt mogen we weer wat draven, en dan moet ze nog een week later ook nog helemaal goed zijn...

Kwam nog bij dat het zadel dus ook te smal is... Probeer eigenaresse daar al tijdje van te overtuigen, maar nu DA ook laten kijken, en het kwartje is eindelijk gevallen.

Conclusie, een duidelijk kreupel paard, met een niet passend zadel, wat duidelijk pijn heeft en echt slecht loopt.

En dan vraag ik me af hoe het kan dat ze vanmorgen helemaal goed zou hebben gelopen en het weekeind ook niemand iets heeft gemerkt... Ik heb verdorie nog maar 3.5 jaar ervaring met paarden, en zowel eigenaresse als de bijrijdster die haar vanmorgen en zondag heeft gereden hebben meer dan 30 jaar ervaring. Tis toch van de zotte dat die dan niets door hebben???

Nouja, ik ben iig blij dat de eigenaresse geluistert heeft en DA heeft gebelt, en dat we nu dus iig állemaal niet rijden, dat er een behandelplan is, en dat dit zadel er niet meer op komt..

sorry voor lange verhaal trouwens tis wel hele lap text geworden...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:56

Jemig dat het hun niet is opgevallen. Arm beesie ook nog moeten lopen vanochtend.
Gelukkig heeft de DA jou nu in je gelijk gesteld.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:56

Wat een knapperd Sokje!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:57

Sokje: mooi paardenkind :9

Airborn: hoeveel bijrijdsters zijn er voor dit paard? Dacht ergens gelezen te
hebben dat er totaal 4 mensen zijn die er op rijden? Vind echt heel apart dat
dan niemand gemerkt heeft dat ze kreupel is. Maar gelukkig is het kwartje
nu blijkbaar gevallen bij de eigenaresse en hopelijk komt het weer helemaal goed :)

Manueeltje: misschien rare vraag maar waarom heb je haar niet laten keuren?
Snap dat je haar als fokmerrie gekocht hebt, maar dan is het toch ook belangrijk te
weten dat ze gezond is? Is niet aanvallend bedoeld naar jou, maar ben gewoon nieuwsgierig :o
Wel balen want je hebt al zo veel pech gehad de laatste tijd met je paardjes :(:)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:01

Jep, totaal 4 mensen die erop rijden. Eigenaresse zelf, jaar of 30-40 ervaring met paarden, Thea, erhmm, ook jaar of 30-40 ervaring met paarden, een nieuw meisje, die zal erhmm, dunno, 5 jaar ervaring ofzo? En ik, en ik rijd nu 3.5 jaar...
Dus ja, ik snap écht niet dat niemand heeft gemerkt dat ze kreupel is... Was ook heel frustrerend steeds om te horen "ja, maar bij mij loopt ze wel goed"... Terwijl ze bij mij écht nie goed liep... Ging echt al denken dat het aan mij lag!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:02

Heel bijzonder dan idd dat er niemand gemerkt heeft dat ze kreupel is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:06

Sokje: leuke foto's! Fijn dat jij ook op de hoogte gehouden wordt van je beebje :) .
Airborn: soms willen mensen het ook niet zien..... dan moeten ze (tijdelijk) stoppen met rijden :? . Wees maar trots op je waarnemend oog ;) .

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:10

airborn: gelukkig wordt er nu dus eindelijk iets aan gedaan en hopelijk met snel resultaat.

Met mijlpalen wordt vrijwel niemand meer gefeliciteerd volgens mij dus laarski trek je dat maar niet persoonlijk aan.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:11

Jee wat een vervelende berichten allemaal!
Dat is echt balen zeg Manueeltje! Gelukkig was de verkoper wel zo eerlijk om haar terug te nemen. Maar daar heb jij je paard helaas niet mee terug.

Heel veel sterkte Maseike!
Hopelijk kan het paardje nog een beetje opknappen Hiboune.

En Airborn, gelukkig heeft de DA je vermoedens bevestigd. Nu hopen het gauw een beetje beter gaat.

Mijn paard moest vandaag naar de hoefsmid in de kliniek en daar heb ik nog even nagevraagd over het veulenprikje, wel of niet te geven als je de merrie heb ingeent.
Nu wil ik geen spelbreker zijn, maar zij vertelden mij dat het veulenprikje andere extra stoffen nog aan het veulen geeft dan een inenting bij de merrie.
En dat het eigenlijk allebei goed is om te doen. Zowel inenting bij de merrie een maand van te voren als een veulenprikje. :x

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:12

Ooh en dan toch nog sokje vergeten! Ontzettend leuk paardje, ze ziet er goed uit :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:12

Jetje wat een hoop vervelende berichten komen er voorbij zo vers in het nieuwe jaar. Hopen dat het vanaf nu iedereen een beetje mee gaan zitten. Sterkte allemaal.
Leuke foto's sokje!
Laarski; het is toch gewoon leuk om te vermelden? Ik vind het ook nog steeds leuk om bij te houden, kalender staat er vol mee hihi.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:14

@Inge: daar denken de DA's dus duidelijk allemaal anders over :=
Nou ja dit jaar voor mij geen lastige beslissing want de merrie is nog niet lang
genoeg gelden ge-ent om haar een maand voor de bevalling weer te enten, dus
dit keer veulenprikje. Maar bij vorige dracht wel alleen de merrie ge-ent en veulen heeft
nergens last van gehad ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:15

Nou die 500 pagina's krijgen we wel vol vandaag! Ik kan er alleen niet meer mee helpen vandaag, ga weer werken. Ben morgen weer van de partij!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:16

Diane_Basje schreef:
Nou die 500 pagina's krijgen we wel vol vandaag! Ik kan er alleen niet meer mee helpen vandaag, ga weer werken. Ben morgen weer van de partij!

Werk ze!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:17

Precies PJ, ik weet ook niet wat het beste is hoor. Volgens mij weten ze dat zelf ook niet altijd. Het is en blijft ook een beetje geluk hebben dat alles maar goed gaat. :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:19

Ik merk dat wel vaker hoor Inge dat verschillende DA's verschillende
meningen hebben voor dingen :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:00

Veel vervelende dingen gelezen :oo Sterkte aan iedereen die het nodig heeft en succes met de paarden die het spannend maken.

Iedereen met mijlpalen/veulentjes die zich laten zien en voelen gefeliciteerd :)

Ik ga er zomaar van uit dat we vanavond een nieuw topic nodig hebben, dus zal het vast klaar zetten :D

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:15

Bah je wordt helemaal naar van al die slechte berichten. Dan ben ik maar wat blij dat mijn familie en mijn beestjes allemaal gezond zijn.

Even een hele andere vraag. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een camera bij de stal aan kan sluiten? Ik heb een camera die met een kabel aan een computer met internet is verbonden. Maar verder kwam ik nog niet echt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:15

Je bent er maar druk mee nicole!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:19

InekeH87 schreef:
Bah je wordt helemaal naar van al die slechte berichten. Dan ben ik maar wat blij dat mijn familie en mijn beestjes allemaal gezond zijn.

Even een hele andere vraag. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een camera bij de stal aan kan sluiten? Ik heb een camera die met een kabel aan een computer met internet is verbonden. Maar verder kwam ik nog niet echt.

Daar kan ik je helaas niet mee helpen Ineke :o? :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:22

Volgens mij zou een sticky over "vanaf wanneer en welk geboorte alarm" en "welke camera om op stal mee te waken/hoe zet ik een cam online" ook niet misstaan in de kraamstal! Er kan dan ook nog een stukje bij over refractometers, temperatuur testen, wat foto's van uiers/banden enz.

Wie heeft zin om daar mee te helpen? Dat we die info verzamelen en een sticky (dus topic dat vast bovenaan staat) maken over de verschillende manieren van waken bij een drachtig merrie?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:24

Goed plan idd Nicole, komen best veel vragen voorbij hierover :)