[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:27

Us: een zilver dappel! Dat zou gaaf zijn! Daar had ik het net met mijn dochter naar over, zijn daar hengsten van in grote pony maat?

Yvonne: wat een fopmerrie je zou haar toch!

Nieky: leuk die haarballen! Fijn dat Yarno het nu goed doet!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:54

Nieky, wat leuk toch, zoveel veulens.

Hier Nadjarah vandaag op 325 dagen en Mishrikah op 323 dagen en ineens allebei hars vanochtend! Bij Nadjarah had ik het op zich wel verwacht, maar Mishrikah's uier moet toch echt nog wel meer vullen :+ Hars bij Nadjarah is wittig van kleur, bij Mishrikah nog heel gelig. Nadjarah haar banden zijn ook al vrij slap en vond haar de laatste dagen al anders qua gedrag.

Nadjarah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mishrikah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadjarah heeft de laatste nachten buiten gestaan met haar vriendjes, maar ik haal haar vannacht toch weer binnen, ondanks dat het nog wel een dag of 4-6 zal duren. Mishrikah gaat ook in een stal die volledig te zien is op camera, ik verwacht dat het bij haar nog wel even kan duren, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan en haar goed in de gaten kunnen houden. Wordt nog wel wat gedoe denk ik met ruilen van stallen, ik denk dat Nadjarah het niet op prijs gaat stellen dat haar grote vriend niet meer naast haar staat dan.

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:23

Ik heb mijn kleine vriendje een klysma geven, maar het lijkt erop dat hij daardoor alleen maar meer persdrang krijgt. Hij had wel al een keer of 3 zeker gepoept vanaf vannacht. Nu net na de klysma (uurtje geleden)ook gelijk nog wat pek en daarna mosterd achtig. Maar nu zie ik op camera dat hij toch nog wat staat te persen, meer dan voor de klysma, lijkt het.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:46

Een zwetend paard op stal met dit uier. Spannend. Dag 340
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 19:50

nieky wat zijn je veulens knap, ik vind blossom zo'n lief snoetje hebben <3

us wat vervelend , ik moet zeggen dat ik dat nog nooit heb meegemaakt in 15 jaar

AZ wat heb je toch prachtige merries, leuk dat ze gelijk oplopen, maar niet leuk als ze tegelijk gaan bevallen haha :)

plop heerlijk weertje om te wassen, wij hadden de kinderen op bezoek, dus de paardjes hebben lekker lang op de wei gelopen :) wat een mooi knalgeel halster heb je , ik hou ervan

gimmick, altijd met de kont tegen de muur gaan liggen he , haha

nou ja Eowyn heb ik nog maar zelden zien liggen , haar uiertje vult erg langzaam, een week geleden ging het ineens hard maar lijkt nu stil te staan, maar haar veulen beweegt goed en ze is rustig en relaxt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:12

AZ: spannend bij jou! Is Naradjah vaker rond deze tijd bevallen of is ze maiden? Mishrikah heeft idd maar weinig uier nog dus daar verwacht je de hars niet bij.

cioccolato: met 340 dagen met het ook wel komen!

jolandje: eowyn doet het nu dus weer rustig aan. Ook geen onrust meer gemerkt?

Us: wat naar, hopelijk is het persen snel over en heeft de veulens normale onlasting

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:30

Al_zawraa oooohhhh spannend zeg. Misschien een duo bevalling :D

Us2001 van een klysma kunnen ze idd even kramp houden. Maar het mag niet de hele avond aanhouden uiteraard.

Cioccolato spannend *\o/*

Jolandje eowyn heeft beslist dat ze nog even wilt wachten dan :D Ben nochtans heel nieuwsgierig naar dr baby haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:44

jennyk, ja gisteravond was ze erg onrustig, maar heen en weer lopen , maar vandaag overdag gewoon weer lekker op de wei en nu ook gewoon rustig weer op stal

nieky , ik ben ook zo vreselijk benieuwd naar haar eerste veulen :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:58

Hier nog alles rustig.
Uier net;
Afbeelding

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:58

nieky1993 schreef:
Imani_abby Wat een super knap meisje <3 dat is het wachten wel waard geweest :D heel bijzonder kleurtje ook. Blijft ze eigenlijk?

Baudyh gefeliciteerd met de verkoop. Maar ontzettend balen van de wonde zeg -O- hopelijk geneest het vlot. Ik ben een soort gelijke wonde bij een jaarling aan het verzorgen maar dan op het sprong gewricht. Wij gebruiken Lazer therapie. Echt dat sluit zo snel die wonde ineens.

Us2001 gefeliciteerd <3 *\o/* hoe is het nu met mama en kind? Het was haar eerste toch he? Is ze er lief mee?

Stal_hd Ze zal ong even groot worden als mama gok ik. Rond 1.45m dus. Maar ik zelf ben maar 1.58m haha. Dus groot zat voor mij.

Kiki1976 Bo heeft het druk met dr kind :D heeft King eigenlijk ook blauwe oogjes of niet?

Moner spannend bij jullie ook :D

Sophievdv gefeliciteerd met de kittens :D hopelijk Volg je merrie snel met een veulen *D

Astrea bedoel je niet dag 324? Jeetje wat een skibbybal zeg haha :')

Ilsje87 Ze laat je goed wachten nog op het veulen.

plop1997 Het was ook echt heerlijk weer om te wassen :D voorlopig heeft ze zo te zien nog niet veel haast.

Gimmick11 Wat een fopmerrie heb je zeg :=

Hier groeit Ashley haar uier even niet maar haar banden zijn wel ineens super slap
[ [url=m/eMmEPT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xtJUdN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3vmOIZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze ardenner merrie Saartje is 320 dagen en dus veilig vandaag :D
[ [url=m/JHBJO2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7oHAs3.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog wat fotos die gemaakt zijn door Cinthia gisteren van de andere veulens. Zal er proberen niet te veel ineens te spammen vandaag anders staat heel het topic vol :')

Eros
[ [url=m/uLI6ga.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4S7UXE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rx3D33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blossom
[ [url=m/c4g5L9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XhwmSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zibo
[ [url=m/RhKYUC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zKSa66.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deejay
[ [url=m/oKJG9j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3LkGky.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yarno (die het super doet)
[ [url=m/EpkmAc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qlAoeM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Cas
[ [url=m/ZPJPAe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klopt 324 dagen :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:00

Ik was weg toen ons veulen door het draad vloog en de DA er was. Naar moeders aan de andere kant van het land. Nu weer thuis. Het is een vervelende wond maar ik verwacht wel dat het goed komt. Tiara doet het heel goed vind ik. Ze komt netjes aan der halster alleen uit de stal mama blijft in de stal en blijft relaxed. Ok als we de koffie er op doen slaat ze maar dat snap ik. Ik weet zeker dat ze straks een mak veulen is.

En ondertussen komen de spenen tevoorschijn bij Cassio maar het is nog niet zo ver

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:15

Jolandje: toch soms wel wat onrust nog dus, beebje mss wat druk?

baudyh: duimen dat het netjes heelt. Gelukkig is ze er braaf onder

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:37

Us, wat vervelend zeg! Als je mosterdachtige poep gezien hebt, zo je zeggen dat het goed moet zijn. Hopelijk voelt hij zich snel wat beter.

Cio, spannend! Ben benieuwd of het doorzet.

Thanks Jolandje, ik ben ook heel blij met ze <3
Wat sneu dat ze gister zo onrustig was, gelukkig nu weer rustig. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren bij haar.

mirjamalvaro, dat is al een mooi uier.

baudyh, wat braaf dat ze dat allemaal zo goed doet. Fijn dat het wel een wond lijkt te zijn die weer mooi zal helen. Ik hoop dat het allemaal netjes gaat genezen zonder verdere gekkigheid.

Haha een duo bevalling, ik verwacht het niet, of Mishrikah moet heel snel met een inhaalslag beginnen. Maar van mij mogen ze het in dezelfde nacht doen hoor, dan wel het liefst met een uurtje ertussen ofzo :+ Is qua waken wel makkelijk.

jennyk schreef:
AZ: spannend bij jou! Is Naradjah vaker rond deze tijd bevallen of is ze maiden? Mishrikah heeft idd maar weinig uier nog dus daar verwacht je de hars niet bij.

Dit wordt Nadjarah haar 5e veulen, tot nu toe 4 hengsten gehad voor de vorige eigenaar (waarvan de laatste wel bij mij geboren is). Vorige keer liep ze een week over, 342 dagen. Andere keren was volgens mij ook allemaal rond de uitgerekende datum of iets later. Ben benieuwd of ze op haar oma lijkt, daarbij was voor de datum altijd een merrie, na de datum een hengst.

Ze heeft wel haast, vanavond trof ik haar zo aan.

Afbeelding

Afbeelding

Vorige keer heeft dat ongeveer 3,5 dag geduurd voordat ze deze vooruitgang had. Ben benieuwd of ze verder nu ook sneller doorzet deze keer. Ze is qua gedrag echt anders dan anders, dus houd haar wel goed in de gaten.
Had met gevaar voor eigen leven de hars eraf gehaald, maar daar kwam nog niet direct iets terug. Vorige dracht toen ze zoveel hars had, zat er al troebele melk achter toen ik het weghaalde. Dat heeft ze nu nog niet. Dus verwacht/hoop dat ze nog wel een dagje of langer blijft harsen. Al durf ik op dit moment geen voorspellingen te doen. Ik heb dinsdagavond nog een afspraak die ik eigenlijk niet af wil zeggen, dus zou leuk zijn als ze daar een beetje rekening mee houdt :+

Camera's gefixt en Mishrikah in de andere stal, zodat ze ook onder de camera staat. Eerst ging het vrij goed met de dames naast elkaar, maar uiteindelijk werd het toch ruzie, dus toch maar een doek tussen gehangen.

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:22

Pfff, ik blijf alles meelezen maar bijblijven is lastig.
Mijn tweede merrie is met 5 dagen veilig en de merrie die drachtig moet net kloppend hartje gescand. Dus ik verplaats me weer even meer naar dit topic haha.
Al is het leven momenteel een beetjee chaos. Door het wisselende week maaien we nu in meerdere keren ipv in 1x dus 3 keer stress en hectiek hier.

Baudyh wat schrikken! Fijn dat het goed lijkt te komen. Moet ze op boxrust?

Cioccolato oeeeh spannend kom maar door met die baby!

Nieky die Ardenner is cool! Maar dat hek ziet er wel spooky uit met hoeven/ benen.
Je veulentjes zijn te cute, zulke heerlijke pluizenbollies

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 23:53

nou Eowyn heeft me lekker gefopt , een prachtig bruin dun veulentje , vanavond om 11 uur :) ik kan nog niet goed zien wat het is een hengst of een merrie , maar de geboorte ging supergoed, geen problemen gehad, veulen stond ook al heel snel

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:02

gefeliciteerd jolandje! Ik zie het aalstreepje <3 Hoop dat je gauw weet wat het is!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:07

Setteli schreef:
gefeliciteerd jolandje! Ik zie het aalstreepje <3 Hoop dat je gauw weet wat het is!

dank je wel, ja dat streepje is heel duidelijk en papa is een bruin dun, dus ik ben erg blij

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:07

Gefeliciteerd jolanda! Wat een stiekemerd!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:08

ja echt he , lachen :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:27

Gefeliciteerd!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:30

dank je wel, pff zit nu op de bank slapen gaat even niet lukken nog :D camera kijken nu, wat een vlot klein ukkie <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:30

Gefeliciteerd Jolandje <3 *\o/* daar heeft ze je mooi voor de gek gehouden :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:32

inderdaad nieky, het was de stilte voor de storm haha, vanavond zag ik haar al vaker gaan liggen, toen zei ik al tegen manlief, wij gaan nog lang niet naar bed :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:34

Gefeliciteerd! Leuke verrassingen :D

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:36

gimmick: hier precies hetzelfde verhaal

Afbeelding

yvonne ligt die van jou helemaal niet? Dat lijkt me ook heel vervelend.

nieky ooo ik hou van trekpaarden! Wat is je ardenner prachtig! En wat een mooie veulens heb je al <3

cioccollato succes vannacht!!

us het persen lijkt me toch wel te moeten stoppen. Klysma kan volgens mij een aantal uren krampen geven maar kan niet heel lang doorwerken. Vervelend dat de ontlasting zo moeizaam gaat.

Jolande gefeliciteerd!! Gave kleur zo te zien. Ben benieuwd of het een merrie of hengst is.

Labiesch ligt hier weer languit te slapen. Heeft er nog geen zin in om het veulen te delen -O-