[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:08

Wauw <3 wat groeien ze hard!! :oo en wat worden ze mooi zeg!!

Ik probeer veulen er ook tot 6 maanden bij te houden. Tot nu toe levert moeders gelukkig niks in :)

Gister is Howie geschoren ter voorbereiding op de keuring, ik wist niet wat ik zag <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:06

Lekker ding is t Linda! Mooie kleur is onder vandaan gekomen!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:23

Ibbel schreef:
Diva, bedoel jij nou dat je na een week of wat het veulen weer terug bij de moeder wilt zetten na het afspenen? Als ik dat hier probeer hangen ze meteen weer aan de tiet. Ik hou ze echt een paar maanden gescheiden, en zelfs dán willen ze nog drinken als ze weer bij elkaar komen.

Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Reuz gaat met week of wat weer terug. Maar dan heb ik het niet over 2-3 weken hoor.
Hij zal er vast wel onderduiken maar mijn ervaring is dat de merrie het dan niet meer goed vindt. En er valt ook niets meer te halen tegen die tijd.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:18

Zo die is knap Linda!

Lodewijk is pas 2 maanden, nog tijd genoeg om over het afspenen na te denken.

Zaterdag gaan Hinte en Gipsy naar de keuring, spannend.....
Heb er een beetje hard hoofd in, Hinte is tonnetje rond zelfs nu ze al ruim een maand beperkt in de wei staat.

Hinte 85 dagen drachtig *\o/*

Afbeelding

Gipsy 54 dagen drachtig *\o/*

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:53

Bedankt Anniek en Hinte :D

Hinte gefeliciteerd met de drachten. Zit je ook al in het dbt2018? :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:06

Cynthia, hij gaat naar stal Hommelink in Terborg. Ben er dinsdag geweest en het ziet er allemaal prima uit. Het is voor mij een klein uurtje rijden en prijstechnisch is het helemaal gunstig :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:11

Leuk om alle baby's weer te zien!

Don gaat straks naar zijn nieuwe eigenaar in een kudde wonen.

Helaas heeft Gwen nu droes dus zal Don wel volgen... elende.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:39

Oei balen zeg. Hoe is het met haar? Al wat opengebroken of nog alleen in koortsfase?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:02

Gisteravond verhoging en toen penicilline gegeven, vanmorgen was temp gelijk en zijn ze geïsoleerd op een weide. Vanmiddag weer penicilline maar ze kreeg nu toch wel lymfen knopen. Dus gaan morgen geen pniciline meer geven en wachten tot het uitbreekt. Het is wel naar dat de knopen achter de kaak zitten, maar liever daar abcessen dan verborgen in het lijf zoals het andere paard op onze stal.

Don heeft nog niets, maar Ja dat duurt vast niet lang meer.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:25

Jeetje Maritb dus dan toch doorgebroken, lijkt me super besmettelijk.
Sterkte

Suffie wat een knappe meid zeg, deze keer blijft de jouwe mooi van kleur en de mijne zwart :D

Mooney ik speen altijd zo, snachts apart naast moeders maar dat ze niet meer kunnen drinken en overdag nog samen, nog nooit geen problemen gehad met uier. Moeders hebben er ook sneller genoeg van, de melkproductie daalt dan geleidelijk aan toch dus kunnen ze niet anders dan minder drinken.

Oh en soms spenen ze zichzelf echt niet af hoor, zelfs niet als merrie terug drachtig is.
Ik laat ze vaak lang nog zo lopen, snachts apart en overdag samen maar deze keer levert mijn ene merrie teveel in dus ga ik vroeger

Hinte oh leuk tot in dbt2018

Linda WoW knap hoor, moet dat dat scheren? Bij ons op keuring was geenenkel veulen geschoren.

Hier dinsdag naar de keuring geweest met Melody, wat een super cool, braaf en ubberschattig veulen. Maar tussen de warmbloeden, Arabieren enz kon ze moeilijk concurreren, volgend jaar nieuwe poging dan staan de pony's in een aparte categorie alsook de hengsten. Al was ze toch niet de laatste ;)

Afbeelding

Afbeelding

Inte mag ook volgend jaar mee want was beetje te ver rijden pfff, 2 uur op de trailer zeg.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:38

Jeetje marit, dat is balen! Sterkte ermee.

Wat een leuke foto's van de veulens.

Wij zijn afgelopen maandag bij huusstede wezen kijken. Ziet er heel goed uit, dus daar gaat Elliot eind oktober naar toe. Dan is hij bijna zes maanden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:34

Fotsy, ahhh wat een mooie foto die van haar koppie!!
Ja scheren moet bij ons wel. Het is niet verplicht, maar je valt enorm uit toom als je het niet doet.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:57

Dyonne schreef:
Grappig om dat verschil in maat te zien. Groeien ook lekker.

Cynthia, het is wel iets om rekening mee te houden bij de keuze van fokken natuurlijk. En ik begrijp dat er altijd onvoorziene omstandigheden kunnen zijn. Maar het is een keuze die ik niet zou maken. Maar zoals jij doet is prima toch?
Carwyn was net geen zes maanden die is in november toen verhuisd.

Al hou je er rekening mee bij het fokken, de natuur heb je niet in de hand. Als je merrie de eerste ronde niet drachtig wordt en het veulens vervolgens 14 dagen te laat geboren wordt (zoals bij mij vorig jaar), kan je veulen zomaar ruim een maand later geboren worden dan gepland. Mijn paarden moeten begin november van de wei af en ik ga een veulen niet op stal zetten. Dan is hij echt beter af in de opfok ofzo, ookal is hij nog geen 6 maanden. En als je een hele fijne opfok hebt gevonden die net iets eerder inscharen dan wanneer je veulen 6 maanden is, snap ik ook dat de keuze wordt gemaakt om iets eerder af te spenen. Een plek waar je veulen goed staat, is ook heel belangrijk, dan maken die paar weken ook niet uit.

Jeetje, Linda, wat is hij vreselijk knap! <3
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 17-08-17 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:03

Noisy schreef:
Cynthia, hij gaat naar stal Hommelink in Terborg. Ben er dinsdag geweest en het ziet er allemaal prima uit. Het is voor mij een klein uurtje rijden en prijstechnisch is het helemaal gunstig :)

Oh echt, dat is hier vlakbij!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:06

juval schreef:
Jeetje marit, dat is balen! Sterkte ermee.

Wat een leuke foto's van de veulens.

Wij zijn afgelopen maandag bij huusstede wezen kijken. Ziet er heel goed uit, dus daar gaat Elliot eind oktober naar toe. Dan is hij bijna zes maanden.

En ook dit is bij mij in de buurt, wij rijden er regelmatig langs tijdens een buitenrit. Eliot zal wel gaan opvallen in het land tussen al die vossen en bruinen. Die van Nicole (Creme) valt ook altijd op <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:11

Marit ik zou echt inderdaad geen penicilline meer geven.. Want dan krijg je juist wel verslagen droes.. De penicilline houd de droes tegen.. Je kunt dat doen als je een keer een koortspiek krijgt en verder nog niks, maar beter is niks en uit laten zieken.

Hier gaat het gelukkig weer wat beter. maandag ochtend had hij ineens 39.8 weer dus ik zag het al weer helemaal voor me.. Nu gelukkig netjes in de 38 gebleven. Als die deze ochtend 38.0 of lager heeft dan laat ik een keer de quadrisol er af en kijken wat hij dan doet.

Wat leuk al die veulen foto's! Vooral Koetje had ik niet herkend! Ik heb er niet zoveel want hier zijn ze allemaal ziek geweest nu dus staan er niet zo heel florisant bij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:40

Thnx voor info DL. Ik weet inderdaad dat we nu geen penicilline meer moeten geven, maar toen we begonnen had ze nog geen knopen.

Ga zo weer bij ze kijken, voor het eerst hele nacht op de weide samen en ben benieuwd of de knopen al gegroeid zijn en of Don al verhoging heeft. Ergens hoop ik t, zodat ze nu gewoon samen ziek zijn en het straks voorbij is en niet van de een naar de ander.. .

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:56

Ibbel gefeliciteerd! *\o/* Lange wachten eindelijk beloond!!

Suffie gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik ken Wub inderdaad! Knap dier is het!

Caesar.. Koetje ziet er goed uit zeg!

Linda.. Die is knap zeg!

MaritB Sterkte!

Ben net terug van vakantie.. Aimee doet het goed, is echt een lekker ding!
Helaas heeft Aura verworpen dus voor haar geen veulen in 2018. Dr cyclus ligt helemaal stil dus we hadden er ook geen keus meer in.
Orion is opnieuw drachtig gescand maar ik ga pas juichen met 40 dagen als de scan goed is. Ik geloof er niet meer zo in voor volgend jaar..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:31

suffie schreef:
Noisy schreef:

Oh echt, dat is hier vlakbij!

Dan kom ik een keer op visite :D

Marit balen zeg, maar het zat er natuurlijk dik in. Ik hoop dat ze snel beter is/zijn

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:09

Wat zien de veulens er allemaal goed uit! Leuk om de foto's te zien.

Morgen gaan we met Pandora en Makuya naar de keuring. Bij het aanmelden van Makuya heeft het bestuur ons uitgenodigd om ook mee te doen met haar moeder, ze zijn blijkbaar erg gecharmeerd van haar :') Zal wellicht ook wel komen omdat een van het bestuursleden een halfbroer van Pandora heeft.

Ben best wel zenuwachtig, iemand hier nog tips van wat te doen een mee te nemen? Ik ga ze zo beide goed wassen en morgenvroeg ga ik knotjes maken.

Spannend!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:18

Ik ga proberen weer wat mee te kletsen! Sprak Cynthia afgelopen weekend hoe we allebei door omstandigheden een stuk minder actief aanwezig zijn dan vorig jaar :oo

Ibbel gefeliciteerd nog met je ena-laatste veulen!

Leuk om al die veulens terug te zien, wat groeien ze allemaal hard he! Vanaf volgende maand zullen die van mij ook weer naar hun nieuwe eigenaren gaan...

Lisan, is dat Koetje? :oo Wat is die al wit inderdaad!
De rest ziet er ook super uit, succes morgen!!

Suffie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk ga je heel veel mooie dingen met hem meemaken!
En Carlijn ziet er mooi uit hoor. Aan haar lange benen te zien gaat ze ook haar grote zus achterna qua maat, of niet?

Ennasil, Pebbles is ook knap hoor! Ze zijn helemaal niet mijn type, maar stiekem vind ik die schimmels van jou gewoon érg leuk! (maar Liedewij mag er ook zijn ;) )

Wat spenen betreft wil ik ze er ook graag minimaal 5 maanden bij hebben lopen, mits de merrie het echt niet trekt natuurlijk. Maar daar hebben die van mij niet echt last van. Vaak zijn ze het ook wel zat dan.

Linda! :oo Wat is hij knap zo zonder zijn vachtje zeg! Snap dat je helemaal in love bent! Wanneer is de keuring?

Hinte, twee knappe combinaties voor 2018 hoor! Op naar het volgende DBT!

Fotsy, ziet er goed uit hoor! Wat voor keuring was het dan, dan het allemaal door elkaar liep?

DL, voorzichtig positief nieuws van Harley, hopelijk blijft het de goede kant op gaan!
Bij Marit nu ook droes, heel veel sterkte! :(:)

Mensen hebben het misschien al in het DBT2018 gezien (daar liep ik minder achter :o), maar dan nu ook de reden waarom ik zo druk ben geweest de afgelopen tijd:
Afgelopen zaterdag was de 19th International Welsh Pony and Cob show in Nederland, nu het zo dichtbij was moest en zal ik toch wel mee doen met pony's!
Oftewel Lies en Darcy gingen mee:
Afbeelding
Super gave dag gehad! Wist totaal niet wat ik moest verwachten, maar het heeft echt alles overtroffen! Ik had van te voren nog zoiets van; als gewoon wat mensen zeggen wat een knap veulen Darcy is en m'n merrie er goed uit ziet, ben ik al lang blij.

Nou de jury (één uit de UK en de andere uit Noorwegen) was hélemaal weg van Darcy, ze noemden hem een superb foal! <3
's Ochtends werd hij al foal champion van de partbred, mochten we 's middags terugkomen in het overall foal championship en daar werd hij boven alle verwachtingen reserve foal champion in show. Nooit verwacht terwijl hij als partbred veulen tegen alle rassecties moest.

En Lies deed net zo leuk mee! Zij werd adult champion en 's middags supreme champion van de partbreds! De jury gaf aan dat ze er goed uit zag en ook erg goed was klaargemaakt. Hadden ze in het supreme championship de veulenkampioen mee mogen nemen was die het geworden (ging tussen adult champion & reserve en youngstock champion & reserve).

Afbeelding
Herkennen jullie hem nog?

Afbeelding
Dyonne heeft de mooiste draffoto van hem gemaakt die ik nog even moet bestellen ^_^

Afbeelding

En toch ook een beetje Lies:
Afbeelding

Afbeelding

Darcy gedroeg zich ook super. Altijd weer een heel leerzaam proces. Woensdag eerst naar Ines (cemlys) verhuisd, toen wou hij nog wat moeilijk de trailer op. Wassen, vlechten, noem maar op. De vrachtwagen naar Ermelo heeft hij super braaf op gestaan. In één dag meer in handen geweest dan tot nu toe de afgelopen maanden gewoon thuis. Zondag zijn ze vanaf Ines weer naar huis gegaan en stond hij als eerste op de trailer ^_^

Alleen als zijn moeder moest lopen, moest ik hem zo veel mogelijk bij Lies weghouden om haar wat wakker te houden, dan moest hij natuurlijk wel laten zien hoe stoer en groot hij was! :')
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:21

wat een leuke foto's!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:06

Mooie foto's, en supergefeliciteerd met die fantastische resultaten! *\o/* *\o/* *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:37

Knappe, knappe Darcy en zijn mama <3
Ik voel me vereerd dat ik deze kampioenen heb mogen ontmoeten afgelopen weekend (en jou ook, Aniek :D )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:58

Ze zijn echt super knap!!

Marit ik hoop dat je mannetje er snel vanaf is. Hier is het op 1 dood veulentje en harley na gelukkig vrij snel gegaan per paardje wat het kreeg. Plekken kaal scheren en trekzalf smeren en zorgen dat hij niet heel erg veel koorts gaat krijgen. Als ze boven de 40 kwamen dan gaf ik metacam of quadrisol, daaronder niks geven want juist door het koortsen rijpen de abcessen sneller :)

Harley eergisteren avond laatste keer quadrisol gehad en hij had vanmorgen 37.9!!! Nu nog even doorzetten en hopelijk kan hij snel van de penicilline af en blijft het weg.