[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:22

Wat een gave foto's van Mick, hij wordt al een hele vent!

Noisy, mooi om te horen dat het zo goed met ze gaat. Hoe lang blijft het veulen bij jullie?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:24

Prachtige foto's EF!!

Spannend tjintja! Die uier staat echt op knappen zeg

C2012 wat een gaaf koppie zit erop, mooie bles!

Mopjemop, mick het zeepaard :+ leuke foto's weer

Noisy fijn dat alles goed gaat met merrie en veulen :)

Venthe moet nog precies een week tot de uitgerekende datum. Vandaag heeft ze het birth alarm omgekregen! Ook haar uier begint eindelijk iets te vullen. Het waken kan beginnen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:27

Succes wakers vannacht

Begint te vullen venthe super

Hoe staat je bij jou IEmma, ook bij de optelclub niet?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:53

Klasien is nu 3 dagen 'overtijd'. Ik denk niet dat er vannacht iets komt, maar hopelijk wel dit weekend. Haar uier vult erg langzaam, maar voor de rest lijkt ze er helemaal klaar voor. Haar banden zijn super slap, haar buik is helemaal verschoven en de 'achterkant' is compleet uitgerekt. Ook verdwijnt haar staart steeds verder tussen haar benen. Zelf is ze het ook wel zat, zeker met dit benauwde weer.

Zondag is er een nieuwe maan, miss dat dat wat helpt? Haha

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:59

Baida's uier is nooit voller geweest dan dat venthe, dus het kan maar zo!
Al ging zij verder wel netjes eerst een paar dagen harsen en waren er de middag voor de bevalling witte melkdruppels.
Succes met waken!

IEmma ook natuurlijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:46

Wat fijn dat het goed gaat met je merrie en het pleegveulen.

Mopjemop, wat een kanjer is Mick toch ook.

Spannend Tjinta

Venthe ook voor jouw is het waken begonnen *\o/* :z

janinevv, hahah met recht dikke buiken.

C2012, mooi mannetje <3

Dat is dan altijd weer het lastige met fokken, je kan alles onmogelijk aanhouden.

Als ik sommige volle uier zie dan waren ze bij Bo lang niet zo vol als bij sommige hoor. Die had nog ribbels en plooien erin.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:26

Ik kan alleen maar zeggen: Laat je niet verrassen Venthe. Hou haar goed in de gaten. Ik dacht het goed voor elkaar te hebben, alarm om en camera erop. Toch is het mis gegaan ;( Ik wil je absoluut niet bang maken maar ik hoop dat niemand het ook hoeft mee te maken.

Halster omdoen ging super. Ze vond het geen probleem, stribbelde niet eens tegen. Zo'n lief popje.
Afbeelding
Wel ontzettend kromme achterbeentjes. Kreeg gelijk een ingeving voor een naam...Lucille :') maar als het goed is trekt het nog wel bij

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:24

Was ze ook nog wat vroeg geboren Noisy? Dan zitten ze vaak nog wat meer in de kreukels. Heel veel dingen trekken gelukkig wel bij zodra ze groter groeien.

C2012, dat valt me dan weer op bij jouw kanjer dat die echt supermooie rechte benen heeft.

En dat zeepaardje dat langs kwam is wel heel leuk, wat stoer zo in zijn eentje.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 01:20

Inmiddels 2x alarm gehad. Stal eigenaresse is onderweg om te checken.. Vreselijk om haar uit bed te bellen maar ik kan niet zo maar gewoon verder slapen nu...
Bluh wat erg dit

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 01:36

Vals alarm :z %)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:33

Venthe, oh jee, dat is toch niet de hele nacht zo door gegaan?

C2012, wat een prachtige vent!! <3

Noisy, wat lief dat ze zo relaxt was... Lucille :') wel een mooie naam!

En ik zag leuke foto's van Mick voorbij komen! Wat word hij groot! En nu begint zijn kleur goed zichtbaar te worden, gaaf! Wat is hij toch heerlijk ondernemend en relaxt van karakter!!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:45

Nee gelukkig niet kreeg om 1 uur eerste alarm. Toen dacht ik ook ik reset hem, als ik nog keer alarm krijg dan ga ik bellen. Vrij kort erna kreeg ik weer alarm... Toen zat ik wel ff in dubio, Venthe had nog geen tekenen dat ze er llaar voor zou zijn die avond. Maarja aan de andere kant tis een maiden dus weet je het nooit. En toen las ik het berichtje van noisy hier in het topic en toen heb ik de knoop door gehakt en de stal eigenaresse uit bed gebeld. Het was vals alarm, je kon wel duidelijk zien dat ze gelegen had maar stond nu rustig. Alarm is niet meer af gegaan :Z
Had vorige week die camera van het Kruidvat gekocht die in het krantje stond maar kreeg hem niet Aan de praat. Ga er vandaag nog maar eens voor zitten want het lijkt me vreselijk als ik elke keer de stal eigenaresse uit bed moet bellen voor niks...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:59

Zou net vragen; geen camera er op?

Ik snap dat ook niet hoor.. Soms hoor ik mensen zeggen; vannacht maar een keer er uit. Dan gaan ze om 3 uur even kijken.
Een veulen kan zonder aankondiging binnen 10 minuten geboren worden, en bv stikken in het vlies. Bij red bag heb je max 6 minuten. Wij hebben ze dus constant in het oog, ook nachts...
Ik heb er geen alarm om, ben veel te bang dat ik alleen daar op af ga, en het dan alsnog mis.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:09

Ik doe alles wat in mijn macht ligt om er bij te zijn. Maar heb haar nu eenmaal niet aan huis staan vandaar dat ik het probeer op te lossen met een alarm en hopelijk een camera. Gelukkig ken ik de stal eigenaresse goed en heeft haar merrie ook net een veulen gehad dus ze weet hoe ik me voel en doet er ook alles aan om mij hierin te helpen en te begeleiden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:31

Oeeie Venthe ja dat is echt spannend. Een alarm dat afgaat maar je hebt geen zekerheid of er wat loos is of niet. :(:) En ik kan me voorstellen dat t balen is als je je stalbaas wakker moet maken voor loos alarm.
Ze ziet er goed uit en het uier begint te vullen. Ben benieuwd.

iEmmaaa zijn wij momenteel de enige in de optelclub??
ik hoop toch echt dat we niet tot het weekend moeten wachten...

Kiki eigenlijk vind ik het best okay om veulens/paarden te verkopen.
Ik selecteer wel en zeg ook rustig nee als ik de combinatie niet zo passend vind. Maar bij een fijne combi vind ik het heel gaaf iemand dolgelukkig met een paard te maken.

De beslissing verkoop ik dit paard vind ik wel moeilijk. Zo heb ik een keer een prachtig aanbod afgeslagen waar ik later toch wel spijt van had.

Prachtig veulen Noisy, Lucille is een topnaam. Mocht jij deze verzinnen voor de eigenaar?
Of is het veulen nu van jou?
Beentjes trekken vast nog wel bij, lopen zal haar goed doen.

Wij zijn dus nu op 349 aangekomen.
Definitief het record op Hof Honesta _/-\o_ _/-\o_ maar of ik daar nu zo trots op ben.... *D
Ze gaat snachts steeds vaker plat liggen dus elke keer denk ik jaaaaa nu. Nope dus.
Vorige week kwam ze maar 1x per nacht nu al minimaal 3x.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:49

Spannend Venthe, en lastig zo'n vals alarm. Kan me voorstellen dat je even in dubio zit aangezien je toch iemand wakker moet bellen. Hopelijk krijg je de camera aan de praat, dat zou een hoop schelen. Ik heb klasien ook niet aan huis staan, maar houd haar (samen met mijn moeder) via een camera in de gaten. We kunnen deze via de pc, ipad en iphone bekijken. 'S avonds staat de ipad de hele avond aan op tafel en 's nachts zetten mijn moeder en ik om het uur een wekker en kijken ongeveer een half uur naar haar. Op die manier kijkt er toch altijd iemand naar haar. Ook mijn stalbazin kijkt elke keer dat ze wakker is even. Als het echt kritiek gaat worden blijf ik denk ik op stal, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik sta vanaf huis ook binnen 5 min op stal, en de stalbazin staat binnen 2 min van haar bed naast klasien.

Tjinta, ik geloof het wel idd haha. Ik hoop eigenlijk dat Klasien vannacht of morgen nacht bevalt. Mooi voor het weekend, dan kan ik fijn het hele weekend naar de baby staren :') haha. Maar aangezien klasien maiden is heb ik echt geen idee wat ze gaat doen. Alles lijkt er klaar voor behalve haar uier, en zelf is ze het ondertussen ook echt wel zat. Ze staat de hele dag een beetje te slapen in de weide.
Jouw merrie houd je ook nog lekker voor de gek dus? :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:58

Lastig Venthe met het valse alarm.
Ik had dat in eerste instantie ook toen we de camera niet goed werkend kregen.
Maar ik moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment bij Bo wel een ritme kon zien in het liggen, vaak toch rond dezelfde tijden een alarm.

Tjinta dat is ook mooi om iemand dan gelukkig te maken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:20

Venthe schreef:
Ik doe alles wat in mijn macht ligt om er bij te zijn. Maar heb haar nu eenmaal niet aan huis staan vandaar dat ik het probeer op te lossen met een alarm en hopelijk een camera. Gelukkig ken ik de stal eigenaresse goed en heeft haar merrie ook net een veulen gehad dus ze weet hoe ik me voel en doet er ook alles aan om mij hierin te helpen en te begeleiden.

Ik doelde niet specifiek op jou hoor! Gewoon in het algemeen. Een camera is wat dat betreft ideaal, kan iedereen mee kijken.

Die bij de kruidvat was hier uitverkocht. Maar jij bent er nog niet zo blij mee?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:24

Vulina schreef:
Venthe schreef:

Ik doelde niet specifiek op jou hoor! Gewoon in het algemeen. Een camera is wat dat betreft ideaal, kan iedereen mee kijken.

Die bij de kruidvat was hier uitverkocht. Maar jij bent er nog niet zo blij mee?

Sorry is soms ook zo lastig interpreteren via internet!

Naja niet blij is een groot woord maar het lukt nog niet om hem aan de praat te krijgen.. Maar super snelle reactie gekregen van de fabrikant dus hopelijk krijg ik hem nu aan de praat met de wat uitgebreidere handleiding. Misschien ben ik wel gewoon te blond ervoor :+
Ik hou je op de hoogte :P

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:30

Bedankt allemaal <3

Venthe: Spannend dus! Ben helemaal weg van de hengst dat je gekozen hebt. Dus ben benieuwd! :D

Noisy: wat super dat het zo goed gaat en jouw merrie zo een lieve mama is! Zal de pijn hopelijk wel beetje verzachten :(:)

Tjinta: palomino merrie kan echt niet anders :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:07

Graag Venthe!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:09

C2012 prachtig vos mannetje,de attitude mààkt hem. <3

Noisy echt blij dat het zo goed gaat,jouw merrie is goud waard hoor,wat zul je trots op haar zijn. :(:)

Venthe succes met de camera,rotdingen kunnen het zijn. :')

Spannend Emma voor Klasien. Dat laatste beetje uier kan er zo bij zijn hoor.

Tjinta het record verbroken. :(:) En dan nog vaak alarm geven ook. Ze mag hoor nu.

Vulina dat is zo,met een keer opstaan 's nachts ben je er niet. Ik vind camera + alarm ideaal. Maar inderdaad ik heb dit jaar gemerkt,dat we er véél vroeger bijwaren doordat we het op de camera aan zagen komen,tegen dat het alarm op slaapstand dan effectief afging was het klusje al bijna geklaard.

Mick wordt een grote stoere jongen en mooi donker straks!

Janine dat zijn echt dikke buiken,nu de race wie eerst gaat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:21

Klopt Pretty. Vaak zie je aan het gedrag al dat er wat aan zit te komen. Handsome liep een halve marathon. Avalon oefende pirouettes, Lamantha at niet.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:21

Noisy wat mooi dat het zo goed gaat!

Succes venthe met waken was
weer spannend vannacht..

Tjinta je merrie is al een mooie poos op weg! Hopen dat je niet lang meer hoeft te wachten.

Pretty je hebt echt mooi veulen! Stoere man.

Het is echt wie gaat er eerst maar ik zal het echt niet weten, ze zijn allemaal zo anders. Maar heb wel van twee sterke vermoedens dat het er zo een keer is.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:37

Sommige merries maken het spannend zeg.

Ik had bij fien ook alleen maar camera. Omdat fien zo vaak lag en plat lag dat ik een alarm niet handig vond. Gelukkig is alles hier goed gedaan wat bevalling betreft. Maar met 1 x per nacht kijken kom je er idd niet.