[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:46

Bonny, heerlijk een douche gehad altijd handig als ze het kennen, en eten is beter dan uit zijn stal klimmen,

Onley, wordt het droog dan volgende week ;) !!!

Setteli, Proficiat klinkt best dubbel maar als het een fijne plek is en je gevoel goed is dan is dat heel fijn!!

AZ, proficiat met de 310 dgn van Mausi, heerlijke buik weer!!! En super fijn dat je nieuwe hoefsmid zo goed bevalt. Complimenten voor je vader +:)+ , top dat hij het nog leuk vind ook toch! En ook super wat je zelf doet om Shoukran weer terug te nemen. Wat is hij leuk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:53

Wat een rotweer vandaag zeg!
Ik zit met dit weer even echt niet te wachten op een veulentje :')

Hoe staan jullie paarden en veulens erbij met dit weer?

Ik ga zo de paardjes ook maar binnen halen voor deze nacht, ze zijn het nu wel zat in de regen. Wordt het eerste nachtje stal sinds begin april, ik ben heel benieuwd hoe Amir zijn eerst nacht alleen in een stal zal vinden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:55

Ik heb ze tegen 16 uur naar buiten gezet (normaal 24-7, maar ik heb ze gisteravond op stal gezet) en ze gaan over een uurtje of anderhalf weer op stal. Ze staan gewoon te staan en nat te worden buiten, niks aan dit.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:20

Heb die van mij een uur in de binnenbak gehad en de rest in de paddock een uurtje. Royal kan daar nog niet in. Staar geen stroom op nog. Morgen ook zo maar. De wei is echt te best helaas

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:32

Mijne zijn doorweekt.. heb geen stal op de wei.
Heb van ellende nog een baal stro neergelegd voor ze. Arme beesten.

Alzwaara die knapperd ken ik ook.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:56

Bonny_CT schreef:
Heb die van mij een uur in de binnenbak gehad en de rest in de paddock een uurtje. Royal kan daar nog niet in. Staar geen stroom op nog. Morgen ook zo maar. De wei is echt te best helaas

STaat geen stroom op moet het zijn en de wei is echt te nat helaas :') :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:01

Die bij ons staan gewoon buiten ze zijn niet van suiker , kunnen onbeperkt hooi eten en anders onder de bomen gaan staan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:07

Aangezien ze niet droog kunnen liggen hier, staan ze weer op stal nu. Veronia probeerde die vieze nattigheid overal aan af te smeren hahaha. Ze is de slobber meer dan zat, dus ik heb er een paar grote merrie brokjes tussen verstopt en dat is wel heel interessant!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:21

Hier hebben de paarden tot halverwege de middag in de paddock gelopen die volledig verhard is, met onbeperkt hooi. Nu lopen de kleine pony's nog buiten in de paddock. Het is niet anders, maar in de weide is nu ook niet veel te beleven. Het verveelt zo snel dit weer..............maar we hadden het zo hard nodig.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:23

[quote="Al_Zawraa"]
Jet4you, fijn dat zijn koorts gezakt is. Hoe is het inmiddels met Konfetti? Niks overgehouden aan zijn periode in de stortregen?
quote]

Het lijkt goed te gaan. Vanmorgen laatste injectie ab gegeven. De koorts is sinds donderdag weg. Hij is in goede doen. Af en toe hoest hij nog wel.
Begint nu ook hooi te eten. Gisteren en vandaag wel bijna de hele dag binnen gestaan ivm de regen. Leek me niet goed hem daar de hele dag in te zetten.

Wat wordt jouw stal mooi trouwens!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:50

Gelukkig gaat het beter nu jet4you. Idd in de regen niet heel verstandig lijkt me

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:54

Hier staan ze ook sinds twee nachten weer binnen. Regen vind ik nooit erg, maar ze moeten wel droog kunnen liggen en helaas is onze grond vol met leem en blijft het water er echt lang op staan.
Afbeelding
Afbeelding
Nog twee mooie plaatjes van Ghadir van vorige maand. Hij is alweer erg veranderd, maar vond ze te mooi om niet te plaatsen, want ik kreeg ze gister pas van mijn vriendin.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:55

Hier staat ook alles binnen. Het is een gladde bende geworden in de wei en ter voorbereiding op de keuring zaterdag ook niet zo erg. Vind het altijd wel gezellig weer op stal ;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:57

Klopt caesar, het heeft ook wel weer wat, al heb ik liever nog even 25 graden en zon, maar ja....
Succes zaterdag....spannend!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:17

Mooie foto's van Ghadir!

Waar moet jij naartoe voor de keuring Caesar?

Zo, Veronia's oortjes, baard en sokjes zijn geknipt! Ik had verwacht dat het wel eens een projectje kon gaan worden, maar ze vond het lekker.. gek beest :)

Mams haar staart, oortjes en manen even bijgewerkt, dus dat is alvast klaar voor zaterdag.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:33

Jet, fijn het inmiddels wat beter lijkt te gaan. Nu duimen dat het zo blijft nu hij van de AB af is.

Knappe Ghadir!

De paardjes vonden het wel lekker vannacht op stal, en inmiddels is het gelukkig weer droog en staan ze weer lekker buiten.

Afbeelding

Vandaag dag 312.
Mausi haar buik begint ook te zakken, al vind ik het op de foto minder duidelijk te zien dan in het echt.

Haar uier is ook weer flink vol gelopen, ben alleen wel benieuwd hoe het morgenochtend is als ze gewoon de nacht buiten gestaan heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:55

Van het weekend bij Karri op bezoek geweest! Ze ziet er zo leuk uit :)
Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:56

AZ mausi moet nog maar even wachten tot de zon weer schijnt hoor...

Murosch wat heerlijk dat veronia het geen enkel probleem vindt. Als je je al instelt op een project is dit natuurlijk super. Ook jij succes zaterdag op de keuring!

Jet4you, wat fijn dat het al beter gaat!

Ze is mooi michelle

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:48

spannend AZ, uier lijkt weer wat voller

murosch opgeknapt voor de keuring ;) succes

jet4you wat goed dat het beter gaat

mooi michelle, al lijkt ze beetje mager, maar ik ben dan ook anders gewoon }:0 :D

mooie Ghadir, palo :9

hier ook verzopen dit weekend, nu zou het beter en terug iets warmer moeten worden, dus laat het gras maar groeien *\o/*

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:43

Al_Zawraa mooie buik, laat kleintje nog maar veilig 8 dagen in mama`s buiken blijven.
wat fijn dat het met je nieuwe hoefsmid goed ging.
Wat word dat mooi echt fijn zon papa. Super dat je dat veulen van 2010 terug kon kopen zeker naar zon slechte verleden die die al gehad heeft.

Setteli wat fijn dat hij opvolger gaat worden voor haar anderen paard straks, knappe Dotan

Jet4You wat fijn dat het goed lijkt te gaan met hem, inderdaad even beetje oppassen met dit weer kleine is nu nog extra vatbaar.

Emmy7 wat een mooie foto`s

Caesar inderdaad beetje voorzichtig zijn ook vanwege de keuring zaterdag en als ze naar binnen kunnen is dat ook wel fijn.

miicchhellee wat leuk dat je hem nog af en toe opzoekt, lekker zo tussen de anderen veulens zijn die al allemaal afgespeend?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:07

Het schiet op AZ, en leuk nog iemand met merrie tv :)
Caesar ik zou ook geen risico nemen hoor dan met de keuring in het vooruitzicht
Michelle heeft haar jonge dier weer lekker opgezocht, ik vind haar ook wat skraal ogen maar kan ook vertekenen.

Hier heerlijk rondje om geweest met krimpie en Royal mooi op stal :) Stoere man
Afbeelding

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:32

polleman schreef:
Al_Zawraa mooie buik, laat kleintje nog maar veilig 8 dagen in mama`s buiken blijven.
wat fijn dat het met je nieuwe hoefsmid goed ging.
Wat word dat mooi echt fijn zon papa. Super dat je dat veulen van 2010 terug kon kopen zeker naar zon slechte verleden die die al gehad heeft.

Setteli wat fijn dat hij opvolger gaat worden voor haar anderen paard straks, knappe Dotan

Jet4You wat fijn dat het goed lijkt te gaan met hem, inderdaad even beetje oppassen met dit weer kleine is nu nog extra vatbaar.

Emmy7 wat een mooie foto`s

Caesar inderdaad beetje voorzichtig zijn ook vanwege de keuring zaterdag en als ze naar binnen kunnen is dat ook wel fijn.

miicchhellee wat leuk dat je hem nog af en toe opzoekt, lekker zo tussen de anderen veulens zijn die al allemaal afgespeend?

ze zijn momenteel met 2 afgespeende veulens, de rest is nog te jong. Nu worden ze een voor een afgespeend als ze oud genoeg zijn.

En Bonny,
Ze is wat smal maar ze hebben meer als genoeg gras en hooi en ze wordt netjes opgenomen in de groep maar ze is in de afgelopen 2 weken weer ontzettend gegroeid

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:27

Is vaak zo Michelle. Net als met jonge kinderen met een groei spurt. Verder ziet het er goed uit daar. Heerlijk in een groep buiten

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:13

Jet4you, fijn dat de koorts weg is! Zou idd voorzichtig zijn met het natte weer.

Emmy, Dat zijn zeker hele mooie foto's, en wat is Ghadir toch een leukerd, de scholen weer begonnen bij jullie?

Caesar, zeker gezellig zeker met die mooie stallen! Alvast heel veel succes zaterdag!!!

Murosch, ook jij heel veel succes!!!!

AZ, ooo Amir's 1e nachtje alleen op stal! En Mausi vordert best!! Nog een dag of hmmm 10 ;)

Michellee, ooo heerlijk plekje heeft Karri, lekker speelmaatjes!!! En wat is ze idd gegroeid vind haar er goed uitzien hoor, net gespeend en flink in de groei dat breder worden komt wel.

Bonny, heerlijk ritje :) , en ik vind het zeker stoer van Royal hoor :j .

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:32

Bonny, wat heerlijk dat dat zo kan he, lekker te paard en Royal op stal.

Jobamara, idd scholen zijn weer begonnen, niets aan, ik vind het altijd heerlijk als de kids vakantie hebben. Onze zoon nu ook naar de brugklas, dus das echt wennen, tussen de middag ook niets meer thuis...

T zonnetje schijnt hier al lekker dus nu maar hopen dat de wei weer snel op droogt, als het goed is wordt t toch echt weer een paar dagen zomer