[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:27

fokfanaat schreef:
meen je wat leuk, ik vind het de meest opvallende jonge hengst van de laatste jaren.

dankje!!

ik ben ook zo trots op hem!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:29

magootie schreef:
fokfanaat schreef:
meen je wat leuk, ik vind het de meest opvallende jonge hengst van de laatste jaren.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook echt een vaderdier, en denk dat we nog veel van hem horen :j
Voor de aankomende hengstenkeuring hebben we ook nog een topper staan, dus ben benieuwd hoe ver die gaat komen ;)

ben benieuwd, ook zo mooi gefokt.....

uletje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:37

Gefeliciteerd met je knappe hengstveulen, ziet er goed uit!

De rest gefeliciteerd met de fokresutaten!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:09

hiboune, over een maand ongeveer, weet ik wel of ik m weg doe of niet hihi, dan kun je dox hier kwijt als devje blijft ;)
Als je dat tenminste wilt, of devje bij jou, dat kan ook ;)

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:46

Skilletje: lees het nu pas van je veulentje |( Verdrietig hoor, je hoopt zo op n gezond beestje en dat lijkt zo vanzelfsprekend... Mr je hebt n goede en eerlijke keus gemaakt.
Nicole: wat een schattig hondje zeg, bijzonder beestje met z'n mooie bruine koppie!
Rifi: gefeliciteerd wat n knappe zeg!

Mijn kleine heeft het vannacht zwaar gehad vrees ik. Heeft n hele nacht buiten gestaan en heeft echt n hele nacht volle bak geregend! Hij kan wel schuilen mr heb m dit nog nooit zien doen. Voel me dr n beetje schuldig over dat ik ze niet heb binnen gehaald, heb r slecht van geslapen. Hij is al 4 maanden en staat al bijna 2 mnd 24/7 buiten mr toch... was wel heftig vannacht. Lopen die van jullie ook hele dagen buiten of halen jullie ze naar binnen??

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 07:55

Flo en Tal hebben niet eens een schuilplek. Was ook wel vaak wakker dat ik dacht agottie. Maar tis verder niet koud, denk niet dat ze er wat van hebben.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:16

Pff ben gelukkig dan niet de enige die ze laat buiten staan. Dat denk ik dan altijd. Voel me met zulk weer n slechte moeder :o hihi.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:41

Jes jij bent plan a ;) plan b is opa haha

Er is hier ook erg veel regen gevallen, en al mijn paardjes zochten toch wel hun schuilstal op hoor. Toen t al uren regende en ik alles nog wat extra hooi ging geven waren de verwende nesten allemaal droog haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:47

Hier begon het al om half 4 of zo te regenen, en tegen de tijd dat de paarden normaal naar buiten gaan (hier staan ze enkel 's nachts buiten) was er al 30 mm gevallen en stond de wei blank. Ze hebben niet buiten gestaan, maar dat was meer voor het behoud van de wei.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:28

Die van mij staat ook gewoon dag en nacht buiten.. Heeft idd heel hard geregend, begon hier gisteravond al.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:37

ik vind het niet zielig, vind het erger als het zo bloedheet is en met veel vieze vliegen en stekers.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:38

Hier kun je zwemmen :P

Ben zo blij dat ik de voorste 7 meter bij 65 m heb laten bestraten!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:02

Denk inderdaad ook dat die paarden liever dit hebben dan 25+ en vliegen en steekbeesten. Ik bepaal de zomer ook altijd naar hoe die voor de paarden was :+

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:05

Haha ik ook :P

Als t wat kouder is en weinig beesten dan zeggen we altijd dit is nou ideaal voor de paardjes ;)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:22

Rifi wat een moppie!!

Hiboune, ik weet niet waar je woont, wat de kosten zijn en wat het inhoudt, maar heel misschien ben ik wel geïnteresseerd in een kleine-hengsten-plekje (als Replay niet te groot is). Mag ook per PB.

Ik heb de paardjes normaal gesproken ook 24/7 buiten staan en ze hebben er niet zoveel van. Waar ze echt last van hebben is als hun hele hoofd vol vliegen zit. En daar kun je niet voor schuilen...

Replay en Rosa zijn nu even terug op stal, dus gelijk de mogelijkheid gehad om Replay bij andere paardenvriendjes te zetten. Shetlander Nico was het eerste proefkonijn. Replay vond het een beetje spannend zonder mama, maar hij vond het geweldig. En hij is al bijna even groot.

Ik begin nu sterk te twijfelen aan zijn kleur. Dacht dat hij zwart werd, maar nu denk ik dat hij zeer donkerbuin gaat worden, net als mijn new forestpony. Zijn veulenvacht is nu meer bruin dan grijs en onder zijn ogen heeft hij een heel klein randje bruin. Wat denken de kleurenexperts? Hij is natuurlijk nog aan het verharen enzo... Zijn vader is homozygoot zwart en zijn moeder (vermoedelijk) koffievos-roan, maar kan natuurlijk wel agouti meegeven.

Hier Replay, zo'n 2,5 maand oud. Lekker brutaaltje...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog effe showen (dat doe je als je zoveel publiek én een nieuw vriendje hebt haha)
Afbeelding

En weer netjes meelopen naar mama...
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:37

Hier dus ook alles blank, mijn vriend is u de paddock aan het leegpompen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:44

Ik zou juist wel een plasje willen, kan ik weer waterbak training gaan doen!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:45

leuke fotos van Replay, hij was echt braaf!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:21

Ja hij heeft zich wel brutaal gedragen, maar toch weer zo netjes, dat hij alweer door de volgende pensionklant is uitgenodigd om een keertje met haar shet buiten te spelen. Zo wordt hij lekker sociaal!!

En hij loopt ook lekker mee. Af en toe wel wat druk, maar nooit ruzie over welke kant we op gaan ofzo.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:28

Meld zich ook weer ff :o

Zie weer erg leuke foto's voorbij komen. Wat worden ze allemaal al groot. Zij de eersten hier eigelijk al afgespeend?

Bij ons staan ze heel veel buiten, maar met regen haal ik ze (als ik thuis ben) altijd binnen. Na 1x een longontsteking en paar weken later blijkbaar nog niet helemaal over, laat ik Frits geen uren meer in de regen :n Vertrouw het niet meer! Ze zeggen dat ze het kunnen hebben, maar ik geloof er niet meer in.

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:33

Valentijn - Daisy is de nacht goed door gekomen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:40

Rifi nog gefeliciteerd trouwens! Super leuk bont ding :D Maar staan ze nou achter prikkeldraad??

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:42

rowo schreef:
Rifi nog gefeliciteerd trouwens! Super leuk bont ding :D Maar staan ze nou achter prikkeldraad??

dankje! Ja ze staan deels achter prikkeldraad! maar heb daar helaas niks over te zeggen... :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:37

Neon, heb je andre nog gebeld? ;)

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:50

rowo schreef:
Bij ons staan ze heel veel buiten, maar met regen haal ik ze (als ik thuis ben) altijd binnen. Na 1x een longontsteking en paar weken later blijkbaar nog niet helemaal over, laat ik Frits geen uren meer in de regen :n Vertrouw het niet meer! Ze zeggen dat ze het kunnen hebben, maar ik geloof er niet meer in.

Dat is bij mij hetzelfde die heeft ook een flinke longontsteking gehad (overleefde het zelfs bijna niet). Daarom ben ik nu ook huiverig om hem te lang in de regen te laten staan en had ik vannacht dus een slapeloze nacht omdat ik niet zoveel regen had verwacht. Maar goed er was gelukkig niets aan de hand en vannacht slaapt ie lekker in een droog stalletje. Kan ik ook lekker slapen. Hij maakte er gelijk gebruik van want ging gelijk gestrekt in het stro.
Maar het blijkt inderdaad dat het ene veulen beter tegen regen en kou kan dan het andere.