[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:23

Photobomb _O-
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:27

_O- _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:28

_O-

Ze kan zo lief kijken <3
Afbeelding
Afbeelding
Inclusief wat gevulde sprongen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:32

Hahah die photobom

Cioccolato lief hoofdje ja !

Deze ochtend had mevrouw minimale ontwikkeling in haar uier. Zou ze door gaan zetten de komende tijd (hoop het )

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:49

Tinniie gefeliciteerd!

Knolselder, knap gedaan!

Hier begint ook wat te veranderen :)

Afbeelding

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:51

Jeetje knolselder wat een spanning zul je gehad hebben!
Super goed gehandeld! en gefeliciteerd met je knappe veulentje <3

Tinnie ook gefeliciteerd!!

Het gaat mij te hard om alles bij te houden.
Door omstandigheden kan ik dat helaas niet overzien dus het is geen onwil als ik iemand oversla.
La Fidele begint eindelijk vaart te maken met het uier dus ik hoop dat haar veulentje er snel is <3

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:56

Bedankt voor het delen Knolselder! met een schaar kreeg je de Red Bag goed open dus? ik heb nu een schaar, mesje, en houten pollepel klaarliggen... ik twijfel nog een beetje welke optie ik als eerst zou gebruiken als het zo ver is.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:58

Gefelicteerd met de nieuwe veulens !

Sterkte Faline..

Bedankt voor het delen van je verhaal knolselder! Maar hoe weet je dat het water niet was gebroken ? Kan me voorstellen dat dit ook gebeurt kan zijn als iemand er eventueel niet bij is. Voor mij zou dit dan niet meteen een signaal zijn. Heel leerzaam dus vandaar ook deze vraag.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:58

Ibbel, 2 zelfs! Alleen de oudste blijft wijselijk uit de buurt.

salatiga, dat is zo inderdaad een hele leuke bles! Ik had me stiekem op een bescheiden bles ingesteld, dus het was even wennen/aanpassen. Nu ik gewend ben vind ik het alleen maar leuk en zeker jouw foto biedt perspectieven! :P

fokfanaat, de merrie is gelukkig gewend aan de honden en zij aan haar. Hij benaderde haar ook heel voorzichtig, dus ik heb het even op zijn beloop gelaten en dat pakte goed uit.

marije, wat een heerlijk ventje! Heel mooi dat hij overwegend zwart is! Ik houd er wel van als een naam een speciale betekenis heeft. Heel mooi gekozen!

Evelien, leuk hoe je voorkeuren in de loop der tijd veranderen. Die 2 maanden zijn zo voorbij. De laatste dagen duren het langst.

tiwi1969, precies! in verhouding wordt het uiteindelijk ietsjes minder prominent!

mirjamalvaro, wat een leuke veulens heb jij rondlopen. En Phallon heeft ook al kennis gemaakt met de hond zie ik.

Meya, fijn dat het ondanks een druk schema gelukt is om grotendeels iemand thuis te hebben. Dat is toch een fijn gevoel.

keresa, wat een lief koppie! <3

baudy, moeders kent de honden al zo lang als dat we haar hebben. Ze lopen hier altijd mee tussen de paarden en als we met de kar op pad gaan lopen ze altijd gezellig met haar mee.
Ben ik gelukkig niet de enige die aan het idee moest wennen. Ik ben gek op blesjes, maar in de loop der tijd ben ik zo'n "lege kop" ook wel gaan waarderen. Dat heeft toch ook zeker wel iets chiques.

tinker_tje, onze merrie had een aantal weken geleden ook wat bloederig slijm aan het kont zitten. Dit was bij ons eenmalig en heb ik daarna niet weer gezien.

Knolselder, spannend zo'n Redbag, maar goed dat je het in de gaten had en knap gehandeld. Ik begrijp dat je flink gestressed was! Fijn dat het goed gekomen is en gefeliciteerd met de kleine meid! Wat een schattig bolletje wol <3

AMH, dat is ook een heel mooi blesje! Grappig om Formidable zo te zien hangen. Inspannende job heeft hij!

Faline, ik hoop voor je dat ze de komende 72 uur goed doorkomt en dat jij straks ook van je veulen kunt gaan genieten. Tot die tijd veel sterkte gewenst in deze spannende tijd.

Tinnie, gefeliciteerd met de kleine man! Wat een heerlijk koppie! Mooi getekend!

Caesar, wat leuk dat er een fotograaf langs fietste! Dat is een leuke foto geworden!

Muronia, succes met verhuizen! Dat klinkt inderdaad als een flinke uitdaging.

Loulou, mooie foto's zo met die damp en dat ochtendzonnetje!

hahahatjoes, ik heb onze merrie 3 weken getemperatuurd en haar temperatuur was de avond voor de bevalling nog gewoon normaal. De week ervoor had ze wel een temperatuur die lager was dan haar gemiddelde, maar toen kwam er niets.

Piarens, welkom! Lekker mee lezen. Daar kan je een hoop van leren en zo hopelijk beter inschatten wanneer het spannend wordt voor jouw merrie.

Noisy, dat kan beter en meer!! :D

Wij hebben gisteren een naam voor onze kleine dame uitgekozen en dat is Pheline B geworden.
Vanmorgen mochten ze even in de rijbak spelen en daar wordt je als kleine gup natuurlijk hartstikke moe van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:01

BlackBeautyZ schreef:
Bedankt voor het delen Knolselder! met een schaar kreeg je de Red Bag goed open dus? ik heb nu een schaar, mesje, en houten pollepel klaarliggen... ik twijfel nog een beetje welke optie ik als eerst zou gebruiken als het zo ver is.

Ga laar meteen voor de schaar. Ik zou niet eerst sukkelen met een pollepel.klein scheurtje doet al veel.

Lavitabella: ik was er van in het begin bij. Je ziet en hoort het water anders breken

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:07

Knolselder schreef:
BlackBeautyZ schreef:

Ga laar meteen voor de schaar. Ik zou niet eerst sukkelen met een pollepel.klein scheurtje doet al veel.

Lavitabella: ik was er van in het begin bij. Je ziet en hoort het water anders breken

Dat begreep ik inderdaad uit je verhaal en dat je het kan horen en zien. Ik bedoel meer dat ik me kan voorstellen dat niet iedereen er meteen bij kan zijn en misschien als je 5 minuten wegloopt om wat te pakken het ook kan gebeuren.

Ik denk dat er best wat mensen zijn die niet hebben gemerkt dat het is gebroken.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:15

Even ook een update over Lea, het veulentje wiens moeder haar niet accepteerde.

Vannacht is de tweede merrie ook bevallen, ze hebben Lea meteen ook ingesmeerd met de placenta. En geïntroduceerd.. en so far so good... duimen dat het zo mooi blijft verlopen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:16

Tinniie wat goed zeg. Super mama zo te zien.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:18

Gefeliciteerd knolselder en tinnie!!!

Die begint ook een mooi uiertje te krijgen piarens!

Grappige foto noisy!!

Die gaat goed vooruit Cio! ZE kijkt inderdaad Charmant :p

Hoever is ze brigitte_D?

Mooie lieve foto's andrea! Leuke naam ook!

Hier nog geen veulen -O- Kato maakt er echt een spelletje van!
uiertje lijkt wel weer te slinken... Ph test blijft 5,5
Afbeelding

Ook heeft ze nu witte melk dat in een goede straal eruit komt! maar ze maakt geen haast :(
Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:23

Luna2006, dat ziet er veelbelovend uit!

Gemma zit op 306 dagen

Andrea, wat een mooi veulen!

En wat fijn dat die 2 veulens goed gaat met 1 merrie, krijgt nu het jongste veulen wel genoeg biest?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:32

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij. <3

Hier vanochtend Ariel een keer bij Olivia en Wiseguy gezet.
Dat leverde deze foto op. :')
Afbeelding

Wiseguy is een klein monster.
Hij gaat telkens naar Ariel toe, en dan komt Olivia Ariel wegjagen. :')
Maar het gaat wel goed :)

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:32

Ja voorlopig drinkt Lea zelf ook nog niet bij de merrie, ze heeft dit nog niet kunnen leren. Ze zullen waarschijnlijk ook zoiezo moeten blijven flessen, maar als ze al een mama heeft die voor haar zorgt en paardenmanieren leert..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:41

Wat een verhaal Knolselder. Gelukkig was je erbij!

Tinniie. Wat mooi <3 fijn dat de merrie het tot nu toe accepteert.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:43

Tinniie wat fijn! Misschien leert lea nog drinken omdat ze het andere veulen dat ziet doen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:44

Tinniie schreef:
Ja voorlopig drinkt Lea zelf ook nog niet bij de merrie, ze heeft dit nog niet kunnen leren. Ze zullen waarschijnlijk ook zoiezo moeten blijven flessen, maar als ze al een mama heeft die voor haar zorgt en paardenmanieren leert..

Precies die opvoeding is nog belangrijker dan de melk.
Fijn dat het goed gaat zo samen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:54

Mooi om te zien Tinnie! Wat fijn dat het zo kan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:58

Wat een knap bont drietal zo, Tinniie! <3

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:00

Mooie oplossing zo Tinniee, wat een knap stel zo <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:02

Lavitabella: ja je kan dat natuurlik missen. Maar omdat ik er van de eerste wee bij was, was ik er wel op aan het wachten. Daarom dat je ook alles aan de stal moet zetten zodat je niet weg hoeft. Bij een red bag is 5min een schaar gaan halen te laat.

Tinniieee, wat mooi om te zien! Duimen draaien!

Melk nog niet helemaal wit Sara, maar Wiske had ook die kleur 10min voor ze begon.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:20

Tinniie wat fijn!!!