[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:23

Oh nee toch Murosch.. Wat verdrietig. Veel sterkte Y;( Y;(

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:24

Wat verschrikkelijk!
Duimen voor Suzy.
Heel veel sterkte.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:30

Murosch, wat erg!!! Ik hoop dat suzie er snel bovenop komt en ik wens jou, maar ook jouw dochter heel veel sterkte Y;(

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:38

Wat vreselijk Murosch, daar doen we het allemaal niet voor! Je hoopt op iets leuks en blijdschap en dan krijg je dit. Helaas "hoort" dit ook bij het fokken, maar op deze manier wordt het alles wat je niet zou willen. Heel veel sterkte voor jullie! Hoop dat je merrie er goed doorheen komt.

Hier was het vannacht ook spannend. Ben aan het waken bij stal,belt mijn vriendin om 03:00 uur op of ik direct kan komen want het gaat niet goed bij de bevalling van haar paard. Ik mijn man te gebeld om de wacht over te nemen en naar haar toegeraced. Ze woont bijna een kwartier bij mij vandaan. ( Dierenarts had ze ook al gebeld, maar die moest van verder komen). Voorbeentje van de veulen was door het peritoneum geperst. In de auto advies gegeven hoe het veulen terug te duwen en de beentjes te leiden. Toen ik daar aankwam had ze de beentjes net weer terug, maar ze floepten meteen weer door het gat toen ik het over wilde nemen . Uiteindelijk been voor been naar de vulva geleid, schiet het neusje door het gat. Merrie was maiden en het was een enorm veulen, dus kon met mijn hand niet boven de beentjes én het neusje komen. Neusje terug geduwd en goed geleid en toen trekken, want het veulen begon te ademen zodra het neusje uit de vulva kwam. Met vereende krachten kregen we het veulen tot aan zijn middel eruit, daarna zat het weer klem. We kregen de juiste draai niet gemaakt. Op dat moment kwam de DA en met zijn hulp erbij kregen we het veulen wel gedraaid en kwam het eindelijk los. Veulen maakt het goed en mams lijkt (hopelijk) geen onherstelbare schade te hebben, maar dat moet de komende dagen nog blijken. We weten niet of het hoefje de darm aangeprikt heeft.
Toen meteen weer naar huis, droge kleren aan en weer terug naar mijn eigen merrie die ineens ook erg onrustig was. En daar de wacht weer overgenomen. Om 4:20uur is met een redelijk vlotte bevalling
mijn eigen veulentje geboren. Voldoet aan al mijn wensen, vos, 4 witte voetjes en een MERRIE!!

Nu uitgeput en stram van de spierpijn, maar zeer voldaan!

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:41

Wat een verhaal BM...hopelijk is de merrie van jouw vriendin ok. Dat was ook een drama geweest mocht ze onbewaakt gebleven zijn.
Wat een nacht voor jou! Nog jouw eigen veulen ook,en alles naar wens,gefeliciteerd!!

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:48

Oh nee Murosch wat een nachtmerrie zeg. Heel veel sterkte voor jullie. Echt verschrikkelijk! Hoop dat de merrie alles goed doorstaat.

Er werd gevraagd of er donderdag op vrijdag nacht een veulentje is geboren. Nou mijn merrie is bevallen. Ze zou komende zondag 11 maanden drachtig zijn maar dat heeft ze niet gehaald. Mijn merrie was maiden en had donderdagavond hars aan het uier hangen maar het uier was nog niet helemaal vol. Toch de wekker maar gaan zetten en het geboortealarm had ze al om. 1u ben ik gaan slapen, 2u wekker gezet maar niks aan de hand. 3u idem dito maar ik druk op snooze per ongeluk waardoor ik 3.10u weer wakker schrik. En ze gaat liggen en begint, alsof het zo moest zijn. De bevalling ging goed en er werd een hengstveulen geboren. Zijn afstamming is Julius 486 x Onne 376. Zijn naam is Gys vernoemd naar mijn opa. (spreek je uit als Gies). De dierenarts is wel 2x geweest omdat de placenta op een gegeven moment niet meer zakte maar ook omdat moeders het veulen niet liet drinken. Het uier was gedurende de nacht niet veranderd en waarschijnlijk heeft de bevalling haar ook verrast zegt de dierenarts. Nu is het uier volgeschoten door medicatie en de placenta kwam er ook netjes af gelukkig. Door sedatie konden we het veulen helpen met leren drinken en is alles goed gekomen. Het veulen stond al heel snel en was snel net alles.

Net geboren
Afbeelding

's middags lekker slapen
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:57

Murosch, een hele dikke knuf voor jou en je dochter en natuurlijk voor Suzie, wat een hel om dat mee te maken. Ik duim voor Suzie.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:58

Oh nee Murosch.... wat verschrikkelijk. Ik duim dat suzy gauw weer opknapt.

Gefeliciteerd met de geboren veulentjes.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:00

Oh bussymissy das ook heftig bij je vriendin
Gelukkig was je erbij en dan je eigen veulen geboren. Gefeliciteerd

Ook René hier gefeliciteerd, gelukkig gaat het drinken goed nu

Je ziet maar weer als dit gebeurt als je er niet bij bent. Pfff

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:03

Bussymissy, je bent een held!! Jij hebt al genoeg meegemaakt om zoiets aan te pakken maar echt petje af. Hoop dat het veulen en de merrie van je vriendin er goed doorheen komen.

En dan natuurlijk een hele dikke proficiat met je eigen merrieveulen ook dat kolletje is perfect!!

Reneetjuh, ook voor jou nog gefeliciteerd, fijn dat.je er bij was. Mooie foto's

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:04

Nee murosch.... wat ontzettend oneerlijk. Heel erg veel sterkte. Wat een verdriet.....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:10

Bussymissy, dat was een heftig nachtje voor jou! Gelukkig twee gezonde veulens.

Reneetjuh, jij ook gefeliciteerd!

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:13

Murosch heel veel sterkte!!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:16

Afschuwelijk Murosch, veel veel sterkte met het verwerken van deze nachtmerrie!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:18

Reneetjuh en busymisy gefeliciteerd!!

Heftig nachtje zo te lezen busymisy.. wat goed dat je kon helpen!!!

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:29

Verschrikkelijk, heel erg veel sterkte @Murosch....

@BusyMissy
Jeetje wat heftig zeg. Gelukkig goed afgelopen. Ook gefeliciteerd met je mooie veulen!

@Reneetjuh
Dan had het idd echt zo moeten zijn. Gefeliciteerd!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:34

Murosch, zoveel aan jou en je dochter gedacht nadat ik je topic had gelezen. Verdorie, waarom toch?
BusyMissy, je naam eer aan gedaan vannacht *D Wat een nare bevalling bij je vriendin; wat zal ze blij geweest zijn dat jij er was. Super gehandeld zeg, petje af. En bij thuiskomst de beloning; wat een knapperd! Benieuwd naar droogfoto's.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:37

Nee Murosch!! Wat erg! Jemig, vreselijk veel sterkte wat moet jij door een hel zijn gegaan... :(:) zo oneerlijk.. Y;(

Jemig BM jij hebt ook wel een nachtje erop zitten.. hoop dat het goedkomt met de merrie en gefeliciteerd met jouw eigen mooie dame! Nu al verliefd op de aftekeningen, ben benieuwd naar droogfoto’s!
Jij ook gefeliciteerd met de kleine man Reneetjuh!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:55

Heel veel sterkte murosch.. Wat een nachtmerrie..

Gefeliciteerd voor de veulentjes!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:03

Murosch heel veel sterkte wat een verhaal hopelijk gaat het goed met de merrie

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:04

Wat vreselijk Murosch, heel veel sterkte.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:10

Gefeliciteerd met de veulentjes!!! *\o/*

Maar wat heftig bij je vriendin BM, pfff, dat wil toch ook niemand mee maken. Gelukkig dat jullie erbij waren en in konden grijpen.

Jeetje Murosch neee wat erg zeg, heel veel sterkte., :(:) .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:15

Bedankt allemaal, ik zit nog in een nare waas. Het is niet te bevatten wat er allemaal is gebeurd. Suzie staat en eet hooi, maar ze rilt wel. Ik heb haar net weer een injectie gegeven en moet tussen 10 en 11 de dierenarts weer bellen om te vertellen hoe het gaat. Als ik nou zeker wist dat ze het gaat halen dan zou ik haar nu gaan aanbieden als pleegmoeder, maar ik durf het niet. Straks haalt zij het niet en hebben we nog meer ellende.

Ik heb een toonbare foto van haar veulentje. Zal ik die hier nog plaatsen? Hij was zo mooi :(

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:19

Ik zou wel willen zien wat voor knaps Suzie ervan gemaakt heeft.
Ik blijf duimen en hopen dat Suzie er goed doorheen gaat komen...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:19

Ik duim heel hard voor Suzie. Tuurlijk verdient hij zijn plaatsje hier.