[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:38

Wat worden ze allemaal snel groot zeg!! En wat leuk om te zien wat voor kleurtjes er onder de veulenvacht vandaan komt!!

Met Veronia ging het vandaag gelukkig goed. Ik heb de brokjes in water laten wellen en daarna aangeboden, dat was wel even wennen! Erg veel heeft ze er niet van gegeten, maar goed, gelukkig geen verstopping!

En verder.. verhaart ook Veronia lekker verder, het mocht van mij wel wat sneller gaan want ik wil nu wel eens weten wat voor aftekeningen ze aan haar benen heeft precies. Volgende week zaterdag naar de keuring met een halve pluizenbol, helaas maar het is niet anders want ik ga haar niet scheren. Ze krijgt precies dezelfde vachtkleur als haar moeder lijkt het, alleen dan met blonde manen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:48

Fijn dat het goed gaat Murosh! Dat verharen duurt lang he, ik vond het bij Jaycee ook zo lang duren. Had bijna de neiging om het eraf te scheren. :D

DL wat een gaaf veulentje! Gefeliciteerd! Durf niet te zeggen welke kleur het is, ik zou zeggen blue roan.

Tantjaatje Apollo is leuk, ik houd van zwartbont. ;)

Inowa wat een lekker buffeltje inderdaad!

Fotsy ik wilde het ook zo doen, 's nachts apart in de stal zetten en zo langzaam afbouwen. Iemand zei me alleen dat je dan eerder kans krijgt op uierontsteking?

Die is inderdaad al groot Lovelyn! Dat gaat hard he.

Gisteren zijn er nog een paar mooie foto's gemaakt (door mijn man) die ik toch echt even wil laten zien. :o

Met mama en dochter op de foto
Afbeelding

En een knuffelfoto met Jaycee, ze houd erg van knuffelen. <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AstridJ op 14-08-15 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:52

Dacht ik klaar te zijn :) , meer mensen nog wakker :D !!

Lovelyn. Zoooo die Koda is echt flink ad maat!!! Wat staat ze beteuterd te kijken op die tweede foto je ziet haar denken wat moet ik hier nu mee :D en Kiss denkt pff kom ik goed weg!! Die ziet er ook top uit zeg, heerlijk dat ze samen opgroeien!! Dank je voor de foto van Kis, doe Suus maar de groeten!!!

Murosch, fijn dat het vandaag goed is gegaan, zal even wennen zijn. Idd mooi kleurtje net als mams, dat verharen heeft tijd nodig ze is wel goed ontwormt neem ik aan, dat scheelt ook vaak met verharen.

AstridKlomp, wat een schitterende foto's, maar dat kan ook niet anders ze is wel heeeel goed gelukt! <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:57

Ja hoor, ze is al 3 keer ontwormd en gaat nu met een maandje voor de volgende ontworming. Daarna met de groten mee in het schema (ik ontworm preventief). Het duurt inderdaad lang, ik poets me suf hahaha!

Prachtige foto's astridklomp, mooi stel bij elkaar zo samen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:52

murosch gelukkig lijkt het over te zijn, das altijd schrikken hoor, en mooie blonde manen *\o/* , ja dat verharen duurt soms lang, hier zijn ze allemaal al begonnen met ruiven, niet normaal zeg, wat zijn ze vroeg

mooie foto's astrid, mooi veulenhaartjes kwijt

Lovelyn ja Koda is al groot, en Kissie heeft mooi hoofdje <3

inowa een brokje hoor, die heeft niks tekort gehad :')

DL tja moeilijk zeg zijn kleur, raar dat zijn poep zo wit is want normaal zie je dit nog niet bij geboorte een roan, komt pas met het verharen, ben benieuwd, ik zit te denken in de richting van sabino, rabicano en stekelharigheid en dit in combi met misschien creme en/of silver maar kom er echt niet uit. Appie kan niet toch? misschien nog eens foto van paps :o

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:18

Fotsy misschien genieten de merries er wel van even lekker rust zonder spring kinderen om hun heen.

inowa ben benieuwd hoe die uitgroeit hij is inderdaad al aardig fors voor 5 weken oud

tanjaatjuhh wat is hij al mooi aan het verharen.
wat apart die rode voetjes

Scooby007 staat hem stoer die halster,

Dustinlover <3 <3 en wat een aart vlekje op zijn neusje

Lovelyn staat hem mooi de halster en wat ziet die er goed uit

Tara hopelijk is het goed gegaan en staat hij weer lekker in zijn eigen stalletje

Murosch wat fijn dat het nu goed gaat

astridklomp ik heb dat ook zo gedaan is me heel goed bevallen, aangezien veulen toch op geven moment steeds minder gaat drinken en niet meer constant.
wat een mooie foto`s

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:37

Polleman: Ja Levi die drinkt nog best veel bij zijn moeder. maar merk wel dat hij iets meer afstand neemt.

DL: Gefeliciteerd! *\o/* fijn dat alles goed gegaan is. Mooi veulen! Aparte kleur

Neonlight: Dat geknabbel aan alles ken ik idd. Maar dan ook echt ALLES! Levi was ook makkelijk met de wormenspuit.

Lovelyn: Koda word idd echt groot! Vind m super leuk met zn brede bles.

Astridklomp: Prachtige foto's! en ja verharen duurt lang! ben ook zo benieuwd hoe mijn Levi er uit ziet als al zijn veulen haar eraf is.

Levi is gisteren dan eindelijk gechipt. Hij heeft zich keurig gedragen. Later op de avond is hij wel bij het steigeren (hij was het er even niet mee eens) achterover geklapt tegen de stalwand aan. Zag er naar uit. maar vanochtend liep hij nog steeds goed dus denk dat het mee valt met de schade.

Speciaal voor Jobamara wat foto's van de man. Let niet op de troep achter hem, ze stonden even een dagje op dit land vandaag weer op een nieuw landje met wat meer gras en geen troep:P

Toverbal! Hij staat een beetje raar, hij was aan het eten en staat met op een hobbeltje.
Afbeelding

Zn koppie
Afbeelding

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:04

AnniekSlijk, wauw die is flink gegroeid en eemn mooie kleur met appeltjes <3! Steken zijn aftekeningen mooi af, Kan me voorstellen dat dat xschrikken was zeg brrf gelukkig zo te zien alles oke! Dank je voor de foto vind het wel leuk om ze te zien groeien en van kleur te veranderen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:20

AnniekSlijk Leve heeft wel wat weg van Lilly van Fotsy, zelfde kleur. Mooi hoor! Wel schrikken dat ie achterover sloeg. Ze halen af en toe rare fratsen uit, Jaycee is daar ook zo goed in. :+

Polleman deed je ze dan ook 's avonds apart op stal en overdag gewoon samen?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:28

Wauw die jaycee kom ik stiekem stelen hoor! Prachtig mooi beestje. Levi heeft een supermooi blesje!

Ik heb Paola vandaag eens beter gecheckt en ze heeft inderdaad geen zwarte benen eerder rood/bruin achtig. Ook heeft ze een beetje een meelsnuitje en is ze ook rood/licht achter haar oren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoef niet persee 1 met een bijzonder kleurtje t hebben vind het alleen wel apart dat ze donkerbruin lijkt met rode benen :P

Of zal ze stiekem een donkere vos zijn. Heb wel uit dezelfde combi een vos gefokt. Vos is dus wel mogelijk. Zie deze voorbeeld van een geteste donkere vos.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:52

Fotsy dit is papa:

Afbeelding

Hij is hier wel geschoren dus vallen zijn vlekken sowieso minder goed op :) Maar hij is dus palomino bont en blijkbaar dus ook Roan ofzo..

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:00

tanjaatjuhh: wat is paola mooi diep bruin! prachtige warme kleur!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:30

Dankje Anniek! Is het bij jullie trouwens ook zo benauwd?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:19

Pfff ja abnormaal, niet grappig he!!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:19

Heeft hier iemand wel eens een veulen gehad wat extreem overbouwd was? Tot op welk punt noem je het overbouwd en vanaf wanneer een "afwijking"

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:53

Pfff DL kom er niet echt verder mee, hij is palo bont maar roan? Zijn hoofd lijkt ook roanig en die zou juist heel duidelijk palo moeten zijn, doordenkertje :D eens op topic bijzondere kleurtjes, de theorie vragen, ben benieuwd wat anderen ervan denken. ;)

Rooslover geen ervaring mee

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:26

DL gefeliciteerd met je mooie veulentje!

Konfetti z'n koorts was gisteravond gedaald. Helaas staat ie nu in de stortregen. Ik was net te laat thuis. Zit nu in de auto te wachten tot het wat minder wordt....

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:18

Jet4you, ooo super dat de koorts bij Konfetti minder was, nu hopen dat dat het zo blijft.

Rooslover, geen ervaring mee is het heel veel? Zou denken dat het bij een afwijking direct bij de geboorte aanwezig zou zijn.

DL, kleurtjes pfff, enige wat ik weet is dat we uit een shetmerrie (rood bont) die geschoren ook bijna volledig wit was, een vosroan veulen kregen.

Tanjatjuh, die kleur is wel heel mooi hoor! Hier bij een zwartbruine ook lichtere haren in bilspleet ;)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:03

DL gefeliciteerd!

Ik heb 2 dezelfde paarden op stal staan... Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:13

Leuke foto Myrthe, gefeliciteerd nog met je ster voor Liberty, mooi resultaat voor een merrie op leeftijd. Hoe groot is Winchester nu als ik vragen mag? Denk je dat hij naar de paardenmaat gaat of een E pony blijft?

DL; gefeliciteerd met je mooie veulen! Wat een prachtige kleur, ben heel benieuwd hoe die gaat uitgroeien en welke kleur hij uiteindelijk gaat krijgen. Soms zijn het net toverballetjes.

Tanja, het zal mij niets verbazen als Paola ook een donkere vos is. Paard op onze vereniging toont ook zo bruin op de benen en die hebben ze uiteindelijk laten testen (merrie) en die bleek inderdaad vos te zijn. Je zag het ook wel in de staart, geen zwarte haar te bekennen, allemaal bruin.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:17

Jobamara, ik denk dat wel minimaal 5/6 cm verschilt tussen voor en achterhand. Daarom vroeg ik me ook af wat goed is en wanneer niet meer

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:15

Myrthee, zo echt wel :D! , geslacht misschien anders!!

Rooslover, hmm hangt denk ik van eindmaat af( zit al te denken maar jullie hebbn groot en klein) dus weet niet welke het is. en ook de leeftijd nu op dit moment. Zag een forum op bokt [PP] De groei van een jong paard?
hier hebben ze het er ook over.Weet wel dat het bij onze new forest vorig jaar ongeveer 4 cm was.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:04

Suffie, dankjewel! Winchester zal nu tussen de 110 en 120 cm zijn. Zijn voorbenen zijn al bijna even lang als die van Liby. Ik denk zelf dat het een E-pony wordt. Maar zou ook zomaar een flink paard kunnen worden. Liberty is natuurlijk met haar 1.58 klein gebleven. Haar ouders zijn 1.63 & 1.69. Dus met Winchester kan het nog alle kanten op..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:28

leuke foto Myrthee, haar zoon lijkt heel veel op haar, nu al zo groot, inderdaad zal een grote E worden. +:)+

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:15

Heb geloof ik een record gehad :P Veulentje binnen 2 minuten verkocht haha. Kwam direct heel relaxt met ze knuffelen en ook met de kinderen. Klaar , Ghytta gaat in November naar hele leuke lieve mensen in Rotterdam.