Dank jullie wel voor de felicitatie's het is een mooi groot nestje geworden terwijl er maar 5 gescand waren. ze hadden de witte vast over het hoofd gezien
Donna is lekker rustig die wacht echt op het warme weer.
Net even bij Bo vandaan, kom ik erachter dat ik men melktesten thuis heb liggen.. grr Naja dat maar ouderwets met de proeftest en als ik die moet geloven dan zeg ik dat het niet lang meer gaat duren. Uier lijkt er klaar voor, harsjes erop:
Oeh Dustinlover, dat wordt spannend zeg!!! Maar ze is al wel veilig, toch??
Ik merk soms op de camera dat Elina haar hals soms helemaal in de krul zet een paar seconden en dat ze dan weer los laat en ontspant. Waarom zou ze zoiets doen?
Spannend DL!! Michelle misschien inderdaad zoals set_elkol zegt? Geen idee... Karin gefeliciteerd met de puppie's! Nu nog wachten op Donna Jobamara fijn dat alles goed gaat, en inderdaad beter weer mag nu wel komen.
hier alles rustig, gister maakte danita het even heel spannend, ze had lekker buiten gestaan, en haalde haar binnen, nou ze was nog geen 2 seconden op stal of mevrouw ging al liggen,,,,, en zuchten en puffen dus ik denk nou wie weet vannacht extra in de gaten gehouden, maar nu zat ik later te denken, zonie heeft dit ook gehad ongeveer een week van te voren dus wie weet haha. ze is nu weer lekker rustig dus misschien is het veulen gewoon gedraaid.
wie zal het zeggen??? de tijd zal het me leren denk ik
Michelle volgens mij is dat gewoon een soort uitrekken voor paarden. Zie die van mij dat ook wel eens doen, bijv. als ze net opstaan na het slapen o.i.d.
Chinoeck is vandaag 330 dagen drachtig en heeft slappe mest. Vannacht veel gelegen en gerold. Staat veel te gapen en haar uier ontwikkeld zich nu ineens sneller ook had ze weer vocht aan een van de spenen.
Pony rekt zich inderdaad ontzettend veel uit tijdens de dracht en dan zeker het helemaal opbollen kin op de borst en de rug zo bol mogelijk maken.
Vrijdag scan van Prisjes, ben rete nerveus ervoor haha
En tjsa...van de pups was ik inderdaad nog niet helemaal wakker
pretty
Geplaatst: 12-05-14 13:25
Hoi allemaal,
Momenteel chronisch tijdgebrek dus ik ga bijlezen maar kan echt niet op iedereen antwoorden,sorry!
Tjinta gefeliciteerd met de 300-dagen mijlpaal bij Canti! Zo ook Foss! En Set met de 240 dagen! Wat krijgt ze ineens een buik joh!
Inowa gefeliciteerd! Garcia zo ineens bevallen en helemaal alleen. Een pracht van een merrieveulen.
Karin Donna gaat het toch spannend maken zo te zien. Lekker ingevallen aan de flanken! Gefeliciteerd met de puppies!
Guenivere gefeliciteerd met je hengstveulen! Wat een leukerd!
Wijkhuyjs ze houdt je bezig zeg! Qua gedrag en melktest lijkt het er toch op! Blijf alert!
Catheyenbeau ze heeft ook een flinke buik! Leuk dat ze de 320 voorbij is.
Wat mooi Lisette
Hindo 2 leuke mijlpaal ook en ze heeft het maar fijn daar op stal! Goed zeg,camera erop en band erom.
Joh DL die gaat het geen dagen meer rekken hoor! Zo een mooi uier al en hars en die test zegt ook alles. Succes,ik ben mega benieuwd!
Michelle Elina verandert heel snel nu,zo hol in haar flanken ineens en de banden zijn inderdaad al flubberpudding.
MArtineV de merrie ziet er nog heerlijk rustig uit.
GB lover wat een leuke foto
spannend Thea.
Hier ook slappe mest voor de bevalling. Was heel duidelijk bij Kikkie.
Karin doet het nog lekker rustigaan. En daar ben ik blij mee Uier wat gegroeid maar nog slappe kost. Zo moet het! (dit ga ik me nog spijten als ze overtijd gaat zeker? )
Sylkai
Geplaatst: 12-05-14 13:52
Las daar straks iets over een smaaktest wat is dat?
Ik reageer straks even uitgebreid, ben de woonkamer aan het doen, maar tijdens de pauze ff naar stal gegaan. Vanavond weer even bokt en pc tijd Weer even wat foto's getrokken.
Luna staat heel de dag verder met haar kont tegen een want aan, hier zitten nu dus ook allemaal paardenharen aan hahaha.
Ze blijft harsen en de dopjes komen ook heeeeeel snel terug en ze blijven eigenlijk altijd nat.
(dr uier is in mijn ogen ook wel echt aan het veranderen nu....)
Melktest tussen de 6.0 en 6.4. Foto ervan proberen te maken, maar de kleur wordt wel wat anders op foto. Moet de uitslag ook aflezen van een foto hahaha.
@Joyce we willen pas voor een hondje gaan als we ook daadwerkelijk verhuisd zijn naar de boerderij. Nu wonen we in een rijtjes huis wat ip geen probleem is maar omdat wij een gehandicapte dochter hebben is het dan een beetje te druk voor haar. En op de boerderij hebben we een stuk meer ruimte.
@Jabomara ja Chinoeck heeft echt enorm veel last van jeuk, ben zo nu en dan echt bang dat ze de boxdeur eruit drukt zo hard schuurt ze er tegen aan. De regen bui op haar lijf heeft wel een beetje verlicht moet ik zeggen maar nog blijft ze schuren.
Ik weet niet of het vannacht al komt voor de regen periode ging ze ook heelo hard met haar uier ontwikkeling enz en toen het begon te regenen liep het weer terug.
Weer veel spannende merrie's, iedereen succes met waken.
Weet niet meer wie het vroeg, maar ja ik ben nog heel na mijn gevechtje met Desperado. Hij is echt brutaal, maar ook heel knuffelig. Je zou hem kunnen vergelijken met een pup die je de hele dag achtervolgt slaan met voor en achterbenen en alles proeven met zijn tandeloze mondje, en hij heeft schijt aan zijn moeder. Zoeen hebben we nog nooit gehad, zelf sintra krijgt de nodige klappen.
pretty
Geplaatst: 12-05-14 15:33
wijkhuys nu zeg ik ja,haar uier is heel hard aan het veranderen,hou je maar paraat,spannend!
Smaaktest,als de melk nog niet klaar is smaakt dat vaak zoutig. Is die klaar,dan wordt hij echt zoetig! Ik heb het ook nog geprobeerd,effectief.
je bent er maar druk mee STB.
Thea die uier lijkt er ook zo goed als klaar voor!
hannekebosch
Geplaatst: 12-05-14 15:43
oh wat maken de merries het hier spannend. we krijgen de nacht voor dat het lekker weer word zeker een veulen boom hahaha,
danita haar veulen is gedraaid ze draagt het nu echt naar beneden haar buik, haat uier is afgenomen maar dat zegt niks vorige keer is ze de laatste 2 uur volgelopen. verder staat ze nu lekker buiten en lekker te relaxen.
zonie en jaylin doen het erg goed. ik moet wel zeggen dat het een heel brutaal maar wel lief veulen is, net ging ze al bokkend en steigerent door de stal dat zelf zonie er gek van werd, want het veulen is af en toe zo wild dat zelfs zonie een mep krijgt.
maar verder voor de mensen die waken of in spanning zitten te wachten HEEL VEEL SUCCES!!!!
Sylkai
Geplaatst: 12-05-14 16:02
In de gaten houden doe ik haar zeker! Denk dat ik deze nacht toch ook maar echt wekkers ga zetten. Moet ik wel op de bank slapen anders wordt de jongste beeb van 4 maanden steeds wakker....
Thea bij jou ook spannend!
hahaha hanneke wat een ondeugd
Set_Elkol
Geplaatst: 12-05-14 16:06
Woogy schreef:
Pony rekt zich inderdaad ontzettend veel uit tijdens de dracht en dan zeker het helemaal opbollen kin op de borst en de rug zo bol mogelijk maken.
Set precies andersom, voorbenen strekken en rug helemaal hol maken