[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:20

Ja ik woon nog thuis. Heb wel kostgeld, de honden, auto, paarden en verzekeringen etc. Maar ga voorlopig ook nog niet op mezelf, heb geen vriend en alleen wil ik niet.
Kyra blijft ja :) zou haar echt niet weg kunnen doen.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:21

Sjolvir schreef:
Je leeft maar 1 x en dan moet je onderweg wel af en toe iets hebben om van te genieten!

mee eens!!!! *\o/* *\o/*

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:24

Ik zal maar zwijgen wat ik betaal voor twee paarden in de maand.

Maargoed als ik jullie bedragen zo zie ow wat zou ik dan een hoop centjes overhouden zal mannetje blij mee zijn haha.

@ Steffi gefellie met je verjaardag.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:24

hihi ja ach sommige prijzen van stallen zijn bizar!! Maar begrijp me niet verkeerd hoor.. ik heb het geluk dat ik goedkoop kan staan en de pech dat ik niet heel veel centjes heb :P haha want anders zouden bo en sirana misschien ook wel ergens anders staan ... lees: naast me huis met mooie stallen , bak en heeel veel weiland... maar vooral het weiland gedeelte is hier in de omgeving echt een crime...:(

Marlis schreef:
Ja ik woon nog thuis. Heb wel kostgeld, de honden, auto, paarden en verzekeringen etc. Maar ga voorlopig ook nog niet op mezelf, heb geen vriend en alleen wil ik niet.
Kyra blijft ja :) zou haar echt niet weg kunnen doen.

nee ik zou sira ook nooit zomaar weg kunnen doen hoor hihi <3 maarja ik zeg nooit nooit...
en datzelfde geld voor bo... misschien komt er een moment dat ze bij een ander gelukkiger zijn dan bij mij...
ik heb een vriendin die had 3 paardjes waar ze heel fanatiek mee reed, viel er van eentje af en heeft nu een dwarsleasie...
ze heeft nu alleen haar oudste pony nog...met pijn in haar hart zijn die andere 2 weg gegaan maar soms moet je zo'n keuze
maken voor het welzijn van je beestje...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:16

Hier vallen de prijzen gelukkig ook nog mee, als ik sommige prijzen van stallen bv in de buurt van rotterdam en zo hoor, dan schrik ik echt.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:33

Ik val dus idd in de omg Rotterdam.

Maar moet ook wel zeggen dat ik erg luxe sta met Mon en Cyp ik kan ook voor minder maar daar kies ik niet voor dus ik mag dan ook niet zeiken, maar als ik zie omdat ik zelf eigelijk uit brabant kom en dan heb je daar het zelfde voor 125 minder in de maand per paard tjah dan vind ik dat soms apart.

En dan kom verzekering nog bij per paard dus altijd erg leuk in de maand als ik weer mijn giro minder zie worden.
Uhmm van mijn mannetje eigelijk :)
Zo moest ik op mijn vorige stal veulen ook betalen per maand en vond dat niet echt leuk meer worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:03

We zitten denk ik met aantal omgeving Rotterdam en ja weilanden zijn ook drama.
Wij hebben hier nu gewoon moeras.

Ach ik denk maar zo, bij vorige stal van Sjol betaalde ik toen al (4 jaar terug) 240 euro, had daar in de
zomer half uur weidegang (vandaar dat ik haar dan aan de andere kant van de moerdijkbrug in de wei had staan).
Moest dan ook nog eens 3 x 3 uur kantine dienst draaien per maand.
1 x per 6 wkn werkdienst van 4 uur en 1 x per 6 wkn schoonmaakdienst van 4 uur doen.
Daar had ik dus nooit een 2e paard kunnen houden.
Ondertussen betalen ze daar ook volgens mij 280 per maand, als het niet meer is.
Beken meteen maar heel kort dat volle bedrag te hebben betaald,
Sjol liep daar altijd in de kinderlessen mee en koste me dan ahum.... 60 euro in de maand...
En zomers had ik er een andere pony staan (met ZE, dus voor hem was op stal staan super ipv wei) en Sjol stond dan in Limburg gras te eten.

Tja, paarden..... leuk.. maar niet voordelig...

Als ik het geld had denk ik ook wel eens zou leuk zijn aan huis, maar je kan dan nooit weg..
Boer waar ze nu staan, wil nooit weg, die moeten ze met geweld meenemen naar een dochter aan andere kant van NL, hij is eigenlijk altijd thuis....
Ideaal, altijd toezicht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:04

Ik heb ze ook thuis Staan voor een deel maar kan wel weg. Oppas regelen. Opfok s zomers is nog idioter. Ik betaalde vorige zomer 180 euro voor half jaar. Merries betaal ik voer en hoefsmid. Veulens thuis kosten mss iets van 50 in de maand. Wil uiteindelijk wel graag alles thuis. Maar wordt een uitdaging iets te vinden. Vriend heeft paarden en ik. Als je alles van nu op dit moment optelt komen we aan 10 stuks slik. :) maar nog tijd zat om te kijken wat we kunnen doen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:19

Hier (in Brabant) liggen de prijzen tussen de 250 en de 350 ongeveer, ligt er erg aan wat je wil. Vindt je het bijvoorbeeld niet erg om zelf te mesten dan zijn er wel stallen die minder kosten maar waar je dan wel je eigen stal moet mesten en ervoor moet zorgen dat je paard op de wei komt (en dus ook weer eraf wordt gehaald). Ik moet met mijn rug heel erg uitkijken en daarom ben ik blij dat ik alle faciliteiten heb en alleen maar naar stal hoef om te zorgen dat hij beweging krijgt. We moeten ze in principe zelf buiten zetten maar als je het overlegd is er wel veel mogelijk.

Tja, verkoop.... Voorlopig blijft Dazzle ook van mij, eerst afwachten hoe het gaat als hij 3 is en zadelmak. Mocht het dan niet klikken (of mn medische/lichamelijke situatie moet erg veranderd zijn) dan kan het altijd zo zijn dat hij de verkoop in gaat (ik zeg nooit, nooit). Als ik nu terugkijk naar de beslissing om Chennai in de verkoop te zetten dan heb ik wel een goede beslissing gemaakt, als ik ernaast stond kon ik er echt alles mee maar als ik erop zat dan was dat weg. Tja, ik ben geen 18 meer en door mijn rug moet ik gewoonweg erg goed uitkijken wat er allemaal kan en niet kan. Chennai heeft het nu super naar haar zin en kan het haast niet beter hebben! Wil niet zeggen dat ik haar zo af en toe niet mis maar het heeft een plekje gekregen en ik ben er tevreden mee.

Als het weer mee blijft werken ga ik dit weekend maar weer eens bij Dazzle kijken.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:09

Steffi.... :(:)

Tja, ik zal het maar niet over mijn prijs hebben. :o Ik betaal 50 euro voor stalling, weidegang, hooi en brok. Eigenlijk gratis stalling en kostprijs hooi en brok. Alleen vlas moet ik zelf betalen, en het bijvoeren met paardenmeel. Voeren en buitenzetten wordt gedaan. Stal uitmesten als ik zelf niet kan (bij vakanties bijvoorbeeld) ook. Maar, dit is wel bij iemand prive en is een vriendenprijsje.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:33

Ja mijn prijs is ook redelijk goedkoop.. Ik huur 5000m2 weiland met daarop 2 grote stallen,zadelkamer en longeercirkel(die nog voor de helft leeft maargoed), water, elektra en grote lamp die de wei verlicht betaal ik €200,- Dan komt daar nog 150,- bij voor hooi en zeg zo'n 50,- voor brok. dus in totaal 400,- en daar heb ik dan 14 pony's van lopen(1 groot paard,1 d pony en de rest mini's). Ik doe dat samen met mijn vriend en een vriendin van mij staat er met haar D pony en één mini.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:54

Heerlijk Dustinlover dat wil ik ook wel :)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:04

Lekker iets voor je zelf..

Trouwens het is bijna niet meer grappig om op concour te gaan.. TJee wat een prijzen bij de KNHS..
Is je paard geblesseerd dan ben je genaaid voor die prijs..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:44

Vertel......

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:04

Dustinlover, dat is wel heel cheap voor zo'n berg paarden.
Ach ik moet niet klagen heb 3 paarden en kan nog precies.

Maseike, de KNHS heeft in al haar wijsheid besloten dat inschrijfgeld per proef naar 15 euro mag....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:08

Ik ben nog niet zover met Cyp maar ik hoorde wel dat er wat was met KNHS maare als je dus twee proefjes rijdt nou lekker dan zeg ............. 30 euro.....................

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:18

Dl: voor die prijs zou ik dat ook wel willen haha.

Wij wonen ook bij rotterdam dus dure omgeving en kan wel goedkoper gaan staan maar dan komt ze niet buiten heel de winter is het vechten om een half uurtje paddock en bij veel ook zomers beperkt weidegang. Vandaar de keuze voor de hit actief. Tot nu toe nog geen land maar willen ze wel als het lukt. En heb een goede buitenbak en een longeercircel, inclusief voer, ontwormen en mesten. Hoef niks te doen en paardje staat 24/7 buiten.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:10

Tsja ik woon idd ook omgeving r'dam maar ik heb super veel geluk met mn plekkie hoor!! vind weidegang voor bo wel 1 van de belangrijkste dingen!!

Neonlight ik ben wel heeeeeeel jaloers op jou hihi :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:31

Jeetje neonlight i want! Hier is zo in de buurt ook zoiets. Schuur met stallen, buitenbak en 2 weitjes. Volgens mij staat het de hele winter leeg. Doodzonde want zou zoiets erg graag huren. Weet jammer genoeg niet van we het is. Heb ook 1 hectare land voor de deur, maar eigenaar laat 1x iemand maaien en wil niet verhuren. Zucht.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:21

toevallig clubgenoot vandaag gesproken..
De startpas kost iets van 75 euro..
40 euro volgens mij voor het aanvragen
bijna 10 euro aan administratiekosten..
65 euro lidmaatschap
en nog iets maar dat weet ik effe niet meer..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:22

Jullie moeten allemaal naar limburg verhuizen..
Hier valt het nog wel mee..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:04

Whisperke schreef:
Jullie moeten allemaal naar limburg verhuizen..
Hier valt het nog wel mee..

echt wel
hier zijn nog 3 boxen vrij :D 75 euro permaand (kale box)
hooi kost 3 euro per baal
en stro 2 :j

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:57

@Onley: kan ik morgen komen :P ....het leven is echt niet eerlijk

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:59

_Fer_ schreef:
@Onley: kan ik morgen komen :P ....het leven is echt niet eerlijk

u ja hoor als je slim bent pak je de box naast mij :D
die hebben namelijk een paddock aan de box vast _/-\o_