[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:17

Lexa, volgens mij kun je het dan downloaden, zoals ik het begrepen heb.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:20

Zo, ik heb net gelijk maar de verzekering gemaild om een verzekering voor Esmee af te sluiten.....zat nog te twijfelen hoe en wat, maar na dat voorval van gisteren was ik er gelijk uit. Hebben jullie je veulens ook verzekerd?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:20

Joop ontmoet neefje Tijmen. :D
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:23

Wat een vreselijk schattige foto!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:28

@ Nicole, ze is zooo lastig en onduidelijk. Ook stalbaas durft er niets over te zeggen. Zou niemand echt iets verbazen als het vannacht al zou komen, maar er zo ook niemand gek opkijken als het er volgende week nog niet is. Helemaal na het verrassingsveulen van vannacht :D . Die merrie had ook nog helemaal geen uier ( wel slappe banden, maar die heeft altijd een puntkont ;) ).

Feit was wel dat ze in ieder geval vandaag duidelijk niet in haar hum was en in ieder geval last van haar buik. Stond ook steeds te stampen enzo. En hoewel ze (behalve de witte harsjes dan, na twee weken gele harsjes) nog niet ECHT klaar toont, kan dat natuurlijk ook snel gaan. Dus ja, ik hou er wel rekening mee en ga in ieder geval strakjes nog even kijken, in ieder geval kijken hoe ze erbij staat. Slaap ik wellicht wat rustiger (of juist niet :P ).

@ Twinklebel, ik wil het veulen ook gaan verzekeren ja. Juist die kleintjes zijn zooo kwetsbaar....
Laatst bijgewerkt door Itismei op 27-04-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:29

Nee,hier niets verzekerd wil zelf beslissen.
Na het artikel in Bit vind ik dat ik de juiste keus heb gemaakt,maar dat is persoonlijk ;)

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:31

@ Lexa, zonder hier een discussie te willen aangaan beslis je natuurlijk altijd zelf. Je kunt er natuurlijk altijd voor kiezen geen gebruik te maken van de verzekering en dan mag je het helemaal zelf weten natuurlijk. Maar dan zijn ze i.i.g wel voor ziektekosten verzekerd en daaaar gaat het mij om.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:32

lexa schreef:
Na het artikel in Bit vind ik dat ik de juiste keus heb gemaakt,maar dat is persoonlijk ;)

Het gaat mij meer om de ziektenkosten dan om het uitkeren als het echt mis gaat (heb tot nu toe niet veel geluk gehad met mijn paardjes en altijd meer terug gekregen dan betaald :o ). Mijn eerste paard heb ik ook zelf weggebracht, dat ik zeker wist dat ze dood was, dan kan er dus weinig fout gaan...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:32

Ik heb trouwens ook nog een paar heerlijke pennyfoto's in de aanbieding, mijn nichtje van elf (de blonde) en haar twee vriendinnen met Vienna en Esmee (3 dagen oud)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kindvriendelijke paarden of niet?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:36

@ Twinklebel, Heb wel een calimiteiten potje,maar heb misschien makkelijk praten met een gezonden merrie,hoop dat het zo blijft _/-\o_

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:37

Twinklebel schreef:
lexa schreef:

Het gaat mij meer om de ziektenkosten dan om het uitkeren als het echt mis gaat (heb tot nu toe niet veel geluk gehad met mijn paardjes en altijd meer terug gekregen dan betaald :o ). Mijn eerste paard heb ik ook zelf weggebracht, dat ik zeker wist dat ze dood was, dan kan er dus weinig fout gaan...

Bij mij dus ook :j

en wat een schattige foto's zeg. Braaf paard +:)+

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:38

Dat calaminteitenpotje heb ik ook nog, maar ben toch blij dat ik die dik 9000 euro veeartskosten in 6 jaar niet helemaal zelf hoefde op te hoesten....

Libbylib

meike_s schreef:
Avond, het alles bijgelezen maar er is niet veel blijven hangen. Allen dat ik Snowdon moet feliciteren ;), Twinklebel heel erg geschrokken is maar dat het gelukkig lijkt mee te vallen en dat het hengstje van AR weer opknapt gelukkig!

Bij ons op stal vannacht een verrassingsveulen geboren. Merrie was pas over een maand uitgerekend, maar er lag vanmorgen al een veulen naast. En een erg groot veulen, dus echt geen maand te vroeg. Waarschijnlijk is het vruchtje voor een cyste aangezien bij het scannen en is ze toch drachtig geweest van de eerste inseminatie. Merrie had ook nog helemaal geen uier, dus was echt volstrekt onverwacht.

wij hadden dat twee jaar geleden ook ..een veulen van een maand te vroeg ..ook perfecte maat en niks aan de hand ..wij dachten dus ook dat het van de eerste insiminatie was ...en niet gemerkt ..maar dat kan dus niet omdat je met opnieuw sperma inbrengen de baarmoeder zodanig vervuilt dat het niet zou kunnen overleven , aan de nadere kant heb ik toen de kliniek van prematuurtjes gebeld ..en die zeiden dat een maand te vroeg echt niet kon want dan zou je ze op een matras binnenbrengen omdat ze niet kunnen staan omdat het kraakbeen niet volledig af is ..Wij hadden de merrie 2 keer van een verschillende hengst gedekt en hebben een DNAtest laten uitvoeren ..en veulen bleek dus toch echt van hengst 2 te zijn en een maand te vroeg

toptoys

Iedereen weer gefeliciteerd met de geboren veulens :D Ik heb nog geen tijd gehad om bij te lezen :o

Rianne heeft zaterdag haar veulen gekregen, op dag 334 *\o/*
Ik was aan het werk en zag om 12.00 op de camera dat ze erg onrustig werd.
Snel naar stal, was om 12.15 op stal en tot 13.30 rende ze bijna rondtjes in de box.... ze was zeiknat, het schuim stond er op. M'n moeder stond in de winkel, dus Sanne (die later voor me gereageert had) kon ook mee naar stal om te kijken. Maar moeders moest om 13.45 weg.... Rianne stopte rond 13.30 en stond voor dood in de box. Sanne dus toch maar weer naar de winkel. Om 13.45 brak het water, ik Sanne weer gebeld dat ze een briefje op de deur moest hangen met " tijdelijk even gesloten wegens bevalling"
Sanne waakt altijd mee en helpt met de pony's ook, vandaar. Zou rot zijn als ze het dan als nog zou missen!
Eerst kwam er maar 1 voetje..... de andere gezocht en eruit gehaald. Rianne vond het nog steeds niet nodig om te gaan liggen. Uit eindelijk ging er toch maar liggen, natuurlijk precies in de hoek
Snel de waterbak er uit, toen hadden we meer ruimte. Het hoofdje kwam ook maar niet.... dus heb ik wel moeten helpen. Nadat ik het hoofdje goed er uit had, viel de rest mee. Om 14.15 was ze er helemaal uit.
Rianne was gelukkig gek met haar kind. Om 14.45 was het nageboorte er ook af. Rianne kapte en piepte steeds naar het veulen, dus ik heb er geloof ik dik 2 uur met het touwtje in me hand bij gestaan....
Maar uit eindelijk ging het goed, gelukkig! De eigenaren van het veulen kwamen kijken en namen ons mee naar de pizzaria. Erg lekker We waren dus na 22.00 pas thuis, vandaar dit late verslag Gisteren had Johan een menrailly, dus waren we ook weer de hele dag op pad. Het ging goed en werden 5de van de 80.
Ik zal even wat foto's uploaden.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:39

Twinklebel schreef:
Dat calaminteitenpotje heb ik ook nog, maar ben toch blij dat ik die dik 9000 euro veeartskosten in 6 jaar niet helemaal zelf hoefde op te hoesten....

Meestal kom je daardoor in de min ja _O-

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:42

Toptoys gefeliciteerd!

@libbylib, hmm apart dan. Tja, te achterhalen is het niet meer maar ze is zelfs voor een veulen wat op tijd is al erg groot, dus wat voor joekel zou het dan wel niet geworden zijn. :=

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:57

Hier een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:58

snowdon en toptoys gefeliciteerd
Hartstikke bedankt dat jullie je ervaringen met mij hebben gedeeld.

De verhuizing van Tinka en Abano is goed verlopen...
Tinka en Abano hebben een eigen landje gekregen, een landje dat kaal gegraast is door schapen... Dan denk je tjsa voor Tinka het beste, maar Abano heeft voedingrijk gras nodig...

ik zet hen nu zoals voorheen 4 á 5 uurtjes op land, langzaam opbouwen totdat zij volledig kunnen staan... tot die tijd voer ik mijn merrie bij en krijgt het veulen dus voldoende voeding binnen... 's avonds gaan zij nog naar binnen... Er kan geen paard naast haar staan, te beschermend... Dat was me wel wat vandaag....

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:59

Iedereen die vanacht gaat waken veel succes!

Ik ben voor jullie nog wat foto´s van Pakuna, nu 2 dagen oud.
Hij is zo super lief en vriendelijke/knuffelig! Ik ben echt zo super trots op hem en zo blij met hem! :D

Afbeelding samen kroelen :D
Afbeelding
Afbeelding ff plassen
Afbeelding knuffelen met mams
Afbeelding

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:01

Toptoys, wat een schatje zeg. Mooi ding! Nu beentjes nog recht en dan ben ik heel benieuwd. Heel statig ding volgens mij :j .

eline, ook al zo'n schatje. En die aftekening op de hals is echt geweldig!

Sefanja, fijn dat de verhuizing achter de rug is. Nu opbouwen met het gras en dan kunnen ze straks lekker hele dagen naar buiten :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:02

O, wat leuk en lief al die foto's!

En de anderen maar wachten. ;)
Mijn merrie ligt te slapen, en ik ga haar maar nadoen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:05

Wat een leuke en lieve foto's allemaal, ik vind dit écht de leukste tijd van het jaar :D

Aicha's uiertje (ahum) toen net :o We waken weer vrolijk verder :z *D

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:07

@ Toptoys: Wat een schatje!!!
Had je het veulen al verkocht? Heeft de kleine al een naam?
Zie dat Rianne niet erg ver weg stond ;)
Laatst bijgewerkt door Jes op 27-04-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:07

Eline, ook een schatje!

Ik kan nu weer even bij slapen, de laatste merrie is nog niet zo ver. Na 3 veulens lijkt me dat heerlijk :D

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:09

Saffier schreef:
Wat een schatje!!!
Had je het veulen al verkocht?
Zie dat Rianne niet erg ver weg stond ;)

Het veulen is nooit van mij geweest, zij hadden ook de hengst uit gezocht.
Echt ver niet nee, maar toch van huis nog 13 min. Morgen gaan ze naar de eigenaar van het veulen en dan krijg ik straks m'n merrie weer terug in strakke vorm :D