[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:25

Symke, Gefeliciteerd. Benieuwd naar de droog/uitgevouwen foto's :)

Cioccolato, Huis staat wel gelijk aan maaiveld, maar onze tuin en grond liggen lager. Dat staat met veel regen op plekken echt onder water.
We hebben wel aan 2 kanten schouwsloot en zelf 2 poeltjes.

Bak is snelste droog en dan pad etc. 1 Stuk dat nog moeizaam gaat elke keer, maar is ook niet echt aangelegd zoals de rest. Dat moet ook de poel in gaan lopen, daar gaan we iets schuiner afgraven.

Weitjes zijn ook droog. 1 stond blank, andere 2 niet. Maar dat ligt wel weer iets hoger dan pad en poeltjes.

In de buurt wordt ook gemaaid, dus je kan hier er wel weer overheen.

Wat een uiers komen er voorbij........Hier doet merrie het volgens het boekje, maar je weet maar nooit. Kan zomaar anders zijn opeens.
Wel heeft ze hele ongelijke tietjes.

Ze ligt ook veel, maar ook door het mooie weer.

Wel vannacht gezien dat ze dus wel in de stal gaat liggen. Had daar geen sporen van gevonden, maar nu gezien. Camera/babyfoon doet het, dus zie wel wat, maar had betere kwaliteit beeld gehoopt.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:26

Gefeliciteerd Symke!!

Oh wat spannend, sommige merries houden het wel erg spannend!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:32

Symke gefeliciteerd!

Eilinora. Uk had wel een veulentje verwacht. Misschien vandaag overdag

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:00

Charisma schreef:
Ik heb ook alle begrip voor het feit dat de bevalstal volzet is hoor, maar het is gewoon heel vervelend dat je moet reserveren maanden vooraf en dan op het moment dat het zo ver is er dan geen plaats is. Dan kan je beter zeggen bel een paar dagen voor je ze wil brengen en we zien of er plaats is, dan kan je je erop voorbereiden dat je enkele andere stallen ook contacteert. Maar soit, het is zo en we zullen zien.

Soms denk ik dan, wat maken wij het onszelf moeilijk :+ Wij maken ruimte, gereserveerd is gereserveerd. Staan nu dus een aantal op het land (eigen paarden) of in de schuur.. Is niet erg, enkel wat meer werk :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:23

Gefeliciteerd symke!!

Ketly: wat een leuke naam heb je gekozen voor je veulen.

Ze ziet er wel heel zielig uit annelies als ze zo ligt. dat ze maar snel haar veulentje heeft

Ze krijgt al een flink uier Mightyjoe!

ph kan snel dalen he floripori, ben benieuwd hoelang ze je nog in spanning houd.

Kom op pepper! je hebt ons lang genoeg in spanning gehouden.

Zalig als ze zo liggen te slapen he Goldenarrow

Hier is nasrin (we hebben haar Sientje gedoopt, dat roept wat makkelijker :+ ) goed door aan het vullen. PH test nog 8.
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:38

Vulina: precies ja :+

Luna: das mooi al! Heb je geen uitgerekende datum?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:42

Netjes hoor Vulina, ik heb respect voor mensen zoals jij, afspraak is afspraak _/-\o_ _/-\o_

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:47

Gefeliciteerd voor alle geboren veulentjes...

Even geen bijleespost van mij, nieuwe paard is niet wat we gehoopt hadden... ;( hoop gedoe...

Zaira is nog lekker rond en bol, lees wel mee hier, ben heel benieuwd wat de poll gaat doen met merries en hengsten en, of mijn theorie dan idd zou kunnen kloppen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:59

Charisma schreef:
Vulina: precies ja :+

Luna: das mooi al! Heb je geen uitgerekende datum?

Ze zou 15 mei uitgerekend zijn maar ik vermoed dat ze eerder gaat. ze is natuurlijk wel al veilig gelukkig!

Melissa1996 schreef:
Gefeliciteerd voor alle geboren veulentjes...

Even geen bijleespost van mij, nieuwe paard is niet wat we gehoopt hadden... ;( hoop gedoe...

Zaira is nog lekker rond en bol, lees wel mee hier, ben heel benieuwd wat de poll gaat doen met merries en hengsten en, of mijn theorie dan idd zou kunnen kloppen.

Wat zonde als het niet gaat met een nieuw paardje zoals gehoopt... Hopelijk komt het allemaal wel goed

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:18

Gefeliciteerd Symke! *\o/* <3
En een hengstje, trekt de statistieken weer een beetje recht.. :D

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:31

gefeliciteerd symke!!!

ik had toch wel een pepper baby verwacht hoor!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:37

Gefeliciteerd symke! En dikke knuffel voor Olga...

Weet 1 van jullie misschien waar ik een leren veulenhalstertje met gegraveerd naamplaatje kan kopen? Dat lijkt me zo leuk, zelfs nog als herrinering als ze eruit gegroeit is.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:25

@melissa1996 wat is er met je nieuwe paard (misschien heb ik er overheen gelezen?)

Pff net even 2 uur liggen tukken vanochtend, mezelf even een moment rust gegund. Aan de ene kant fijn als je op de automatische piloot maar doordenderd maar dat breekt wel op.

Gister zijn er 3 welsh A jaarlingen gebracht die bij marylin staan nu, tegenover haar niet eerlijk dat ze alleen zou blijven staan. Altijd handig als je schoonouders een 'berg welshjes fokken'
Links marylin. En daarna kelly, brandi,kelsey
Afbeelding

Daarvoor een 'pippi langkousje' gedaan (ik heb het nog nooit gedaan, maar ik denk dat ik het wel kan)
De buurman 2 verderop (die van dat dode veulen en merrie) belde of ik eff tijd had, dacht oliebol iets met een paard. Maar een schaap was aan het lammen en hij kon er niet met zijn hand in, zijn handen zijn 2x zo groot dan de mijne en het koppie lag terug.
Met wat aanwijzingen van hem is het gelukt. Een Duo penotti rammen-twee ling.
In de auto terug weer een potje lopen janken, zo fijn dat het me gelukt is en ze er levendig uitkwamen.
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:30

Olga,ik ben wel benieuwd...onder welke stalnaam fokken je schoonouders welshjes?

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:34

T'hösje
Ze zitten in twente

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:41

Dark, wat een bijleespost! _/-\o_
Leuk, zo'n karaktertje :=

Knap ventje hoor AM!

66% merries.... ik vind het niet eerlijk! %)
En dat knappe ding van jou vind ik helemaal oneerlijk! <3

Faniek, ook al zo'n mega bijleespost! _/-\o_

Proudmama, fijn dat het uier weer begint te slinken!

Pradadaan, dat is zo fijn he, je oude topics kunnen gebruiken als naslagwerk :j

Natasja, gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd Gypsy!

Charisma, dat is wel echt balen ja... Ik hoop dat er toch snel een plekje vrijkomt voor je.

YvK, ik snap dat je daar ongeduldig van wordt, maar het vullen kan ineens snel gaan. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt :)

Gefeliciteerd Symke! *\o/*

Winnie is alvast gaan liggen :')

Olga :knuffel: Ik ben altijd heel tevreden over Paard&Ring.

Balko schreef:
Mighty dat vind ik al flink uier voor 312 dagen!

Caresse mijn merrie is 324 en ga m nu om doen. Ze is Maiden en wil het echt niet missen!

Ik zou me er niet zo druk om maken. Mijn merrie is ook op 319 bevallen en als ze vroeger bevallen, is het natuurlijk ook logisch dat ze eerder een groot uier hebben.

O Melissa, dat is jammer :( Hopelijk is alles snel opgelost.

Eilinora, schiet niet op he bij jou :(:)

Flori, ik ben zo benieuwd naar jouw veulen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:54

Olga, wat dubbel. Goede oplossing, maar ook weer een verandering.

Fijn dat je kon bijslapen en hopelijk helpt dat af en toe je rust pakken.

En fijn dat je de boer hebt kunnen helpen. Ik snap je emotie en zeker dan. Leven en dood lopen vaak erg dicht langs elkaar.

Zat er vd week nog aan te denken. Ik ben ouder en beleef dingen toch anders tegenwoordig. Na jaren geen veulens, nu mn mooie merrie drachtig en zie en voel ik haar buik bewegen. Zo onwerkelijk dat je binnenkort het veulen mag begroeten. Bijna net zo onwerkelijk als een afscheid.

Merrie hier heeft opeens wel haast met uier vullen, maar geen hars of drupjes.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:58

Ik kom écht nog terug voor een bijleespost :+ Maar ik heb nog een hele leuke (vinden Kim en ik) hengstennaam liggen met een S, voor de weinige (toekomstige) hengsteneigenaren hier die nog geen naam hebben!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:06

Ketly schreef:
Ik kom écht nog terug voor een bijleespost :+ Maar ik heb nog een hele leuke (vinden Kim en ik) hengstennaam liggen met een S, voor de weinige (toekomstige) hengsteneigenaren hier die nog geen naam hebben!

Ben heel benieuwd maar hij mag naar iemand anders
Benieuwd want je bent wel origineel met namen!
Hoe kom je aan de merrie naam en hoe spreek je het uit?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:20

Ik heb je een berichtje gestuurd! En bedankt, ben er wel heel blij mee. Ik heb heel veel inspiratie opgedaan op Instagram op speciale namenpagina's en op Horsetelex en sommige namen kan je ook gewoon de voorste letter veranderen in een S. Ik houd van aparte namen :D Zo heb ik een hele lijst met namen gemaakt en steeds meer afgestreept. Sauvelle spreken we uit als 'Soevel' met de klemtoon op de 'el'. Sauvelle is ook heel leuk als je op de naam googled. :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:22

Ik ben ook benieuwd, heb mn heren nog niet aangemeld namelijk _O-

Ik moest gelijk ook even googlen. :') :') :')
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 20-04-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:22

Olga89 schreef:
T'hösje
Ze zitten in twente

O dat is wel een naam die ik vaker gehoord heb ja.

Hier word inmiddels gekegelt... *\o/*

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:31

Leuk hé Cioccolato :+

Spannend Eilinora! Dat duurt niet lang meer.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:39

Even een laptop bijleest post, gaat toch altijd makkelijker dan via mobiel.

Charisma: Kan mij goed voorstellen dat je daarvan baalt, schopt je hele planning en idee bij de bevalling omver. Ik ga voor je duimen dat het alsnog door kan gaan.

cp112: Het is af en toe net alsof ze het voelen, veulen verwelkomen op het moment dat het ons net niet lekker uit komt :')

yvk: Zo lekker frustrerend he die uiers, ene moment ben je blij en een dag later zakt de moed weer in de schoenen. Konden ze maar praten....

floripori: Dat begint er inderdaad heel serieus uit te zien, spannend!

xYaartje: Fijn dat het zo goed gaat met de kleine, is ook zo verschrikkelijk schattig. Nu nog "even" geduld hebben tot de volgende maar we weten allemaal dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan..

Eilinora: Jeetje wat een buik, en wat houdt ze je in spanning. Met zo'n uier zou je toch zeggen dat het niet lang meer kan duren, maar daar hebben de meeste merries helaas andere ideeën over

fokfanaat: Bij jou begint het dus ook spannend te worden, hopelijk houdt ze je niet lang meer in spanning.

moner: Wat een leuke pony, vriendelijke blik heeft ze! Uier gaat zeker de goede kant op!

Balko: Ik geef je groot gelijk dat je al een alarm om doet. Blijf mij verbazen over het feit dat sommige merries zonder enig aankondigen het veulen eruit gooien en dat de bevalling gemist wordt.

AMhorses Wat een prachtig stel, Winston heeft ook wel een waanzinnig mooie vlak kleur. Ik las dat je hem helaas niet aan kan houden. Lijkt mij dat ie niet lang te koop zal staan dan!

Symke: Gefeliciteerd met je mooie veulen! Hij is lekker wollig!

kyrkelover: Dat is al een behoorlijke uier inderdaad. Is ze daar bekend mee? Die pleeborstel herken ik, die had mijn merrie ook al vrij vroeg.

Ketly: Prachtige foto's. Lijkt mij heel bijzonder om op deze wijze eigenaar te worden van een nieuw paard. Vindt haar naam ook erg leuk!

Knolselder: Heerlijk die foto's dat ze zo in de zon ligt. Vind het zo knap dat ze nog zo handig zijn met die dikke buiken.

Caresse: Onze merries zijn volgens mij even ver. Mijn merrie vertoond hetzelfde als die van jou. Ik ben bang dat Stip haar veulen nog wel twee weekjes binnenhoud. Denk je dat bij jouw merrie ook?
Mijn merrie krijgt een halster alarm om dus die zit niet zo in de weg maar doe het pas als de uier echt een flink stuk voller is.

goldenarrow: Ik dacht even een foto te zien van de uier van mijn merrie haha, die heeft ook van die leuke vlekjes erop. Bij jouw merrie zijn de spenen wel al behoorlijk groot, als je het met de uier vergelijkt.

Luna: Als je die uier ziet zou je inderdaad denken dat het wel eerder komt, mijn merrie is 4 mei uitgerekend ik heb helaas nog niet zulke mooie tetjes :o

Olga: Wat fijn dat er weer gezelschap is, en wat een leuk stel zo samen!
Lief die lammetjes, wat fijn dat je je buurman hebt kunnen helpen!

Hier 326 vandaag, uier doet nog niet heel veel maar vandaag toch al wat gevulder dan voorgaande dagen.
Vind Stip best bescheiden drachtig als ik haar vergelijk met sommige andere merries. Gelukkig regelmatig beweging gezien, anders ging ik mij nog zorgen maken :')

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:41

Ellinora: voor 12u vannacht een veulen! Ik heb nog eens gelijk gekregen :D

Olga: goed dat je wat slaap tussendoor hebt kunnen pakken. En knap dat je de boer kon helpen! Wat een schatjes!!