[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:45

Volgens mij heeft ze vorige keer ook ineens hard geuierd om dan een beste poos terug te vallen.
Hoop dat ze jouw vakantie nuttig gebruikt om dat veulen eruit te werken. :j

Elmars_Floor

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:48

Lekkere uiers bij aziza! Ben zo benieuwd naar de beebje :D

Lijkt me inderdaad geen "prettige" methode.

Ik moet nog steeds kijken of ik Internet kan krijgen.
En anders luchtbedje in de kantine (soort van bouwkeet) maar goed ik heb nog even om de oplossing daarvoor vinden. :p

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:04

pretty schreef:
Volgens mij heeft ze vorige keer ook ineens hard geuierd om dan een beste poos terug te vallen.
Hoop dat ze jouw vakantie nuttig gebruikt om dat veulen eruit te werken. :j

Ik heb het even nagezocht Pretty, vorig jaar ontwikkelde ze niet zo snel als dit jaar, maar had ze wel een periode dat ze weer terug viel (ook zo'n 3 dagen als ik het goed las). Vanaf het moment dat haar uier toen weer meer begon te vullen, duurde het vorig jaar nog een week, dus ik ben heel benieuwd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:07

Als ik dat zo hoor, klinkt het erg dieronvriendelijk :o

AZ, gaat wel hard nu, spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:11

Ik ben benieuwd AZ!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:22

Amai bij Aziza schiet het in ieder geval goed op aan de uier te zien. Fijn ook dat je vakantie hebt vanaf nu AZ.

Ik dacht bij het lezen van de post van BonnyDione inderdaad oon onmiddellijk dat ze zo'n geboortemerlder bedoelde. Dat ziet er inderdaad nooit prettig uit vind ik en dat het ven bloedt en pijn doet kan ik me voorstellen, maar veel zou dat toch niet mogen zijn. Ze hechten het onder plaatselijke verdoving, maar zouden ze dan niets meer van pijnstiller geven?

Ik vind het in ieder geval een akelige methode, maar lijkt me wel efficiënt.

Citaat:
Crines, geen internet op stal? Want met deze was ik incl verzenden € 38 kwijt. Vond ik nog wel te doen. Kan zelf ook de complete sets inkopen, maar vind ze gewoon behoorlijk duur.

Nee helaas niet. Vandaar dat het niet eenvoudig is om een betaalbare oplossing te vinden.
Ik overwoog nog een soort set te kopen als dat wat pretty nu heeft, maar is toch ook 500 EUR en ik heb maar 1 merrie natuurlijk. Bovendien zou het bij haar redelijk duidelijk zijn wanneer ze ongeveer bevalt (kegelen = binnen 12u een veulen normaal bij haar volgens de vroegere eigenaar).
Toch had ik gehoopt om iets te hebben voor de zekerheid, zodat ik ook niet constant m'n bed uit hoef, want ik ken mezelf. Ik word echt hééééél ambetant bij gebrek aan slaap en ik zie het ook al gebeuren dat ik op den duur gewoon ff de wekker tegen de muur smak :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:35

Crines ter info wij hebben 399 euro betaald voor de set van Horse Cam,scheelt toch weer 101 euro. :j
En ja ook ik duwde soms het alarm gewoon uit op den duur bij té veel alarm,nu gaat dat zo zalig zijn om gewoon even te kijken vanuit bed want die twee zie ik hier regelmatig plat slapen. :z

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:41

Het scheelt inderdaad Pretty :Y) Als ik echt geen andere oplossing kan bedenken, ga ik misschien toch nog zo'n set kopen :j Maar ik had gehoopt nog een 2dehands babyfoon op de kop te kunnen tikken met videofunctie. Ideaal zal dat misschien niet zijn, maar ik zou beeld hebben en het zou minder kostelijk zijn. Alleen vind ik het te gek om daar meer dan 100 EUR voor te betalen, dan koop ik liever voor wat meer een nieuwe Horse Cam :) die ik dan ook nog kan aftrekken in mijn belastingen en de btw van kan recupereren :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:48

Scheelt weer 70 euro BTW dan. :P
Nu,je zit ook met een klein schermpje hoor van de monitor,maar je ziet ze wél,en daar gaat het om.
Ik hoop dat je nog een oplossing vindt,babyfoon met camera zou ook kunnen als het lukt met het bereik.
Voor de horse cam moet je de antennes ook wel zo kunnen plaatsen dat er niks tussenzit,dus een 'vrij' bereik. Als er een hoge vrachtwagen voorbijraast heb ik wel eventjes storing bvb.
En je hebt natuurlijk wel electriciteit nodig voor de camera/antenne/ontvanger.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:54

Elektriciteit is geen probleem pretty, dat heb ik gelukkig wel al.

Kan je die dan niet aansluiten op een groter scherm, bijvoorbeeld op de tv of laptop? Dat is ook jammer anders.
Ik ga dit weekend nog eens de verkoopssites afspeuren op zoek naar een babyfoon die niet via smartphone werkt :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:24

Hihi ook ik kon het niet zo goed begrijpen wat Bonny schreef.
Maar ken het systeem van innaaien wel. Doe het hier niet maar buurstallen gebruiken dit systeem al jaren.
Merries worden plaatselijk verdoofd en krijgen pijnstilling erbij.
Heb nooit kunnen zien dat ze er achteraf last van hadden moet ik eerlijk zeggen.
Je mist zo echt nooit de bevalling.

Maar net als het dichtzetten vind ik alleen de gedachte al huiverig.

Hier een dame die half maart op dag 317 bevallen is. Ben dus heel benieuwd wat ze dit jaar gaat doen. Wordt haar tweede veulen dus ik heb geen vergelijk.
De beide andere dames bevallen altijd zo rondom dezelfde draagtijd geen echte uitschieters.

Spannend AZ !

CL ze ziet er prachtig uit. Uier gaat ook echt gestaag.

C2012 top veulen gevoeld, is echt zo'n pennymoment.

Venthe heerlijk relaxen in de bak. Ook niet fout toch?
Ze ziet er goed uit.

Patrick ik duim dat het afbouwen goed gaat en dat Whis pijnvrij blijft. Heeft ze last van de maag?

Chimello een prachtig gezond veulentje daar gaan we voor.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:17

Ik reageer niet heel vaak in dit topic. Kan het gewoon niet goed bijhouden :j . Maar dacht geef dit tog als tip. Ik heb tog besloten een birth alarm aan te schaffen. Bij epplejeck hebben ze nu onbeperkt 25% korting actie. Wat tot mijn verbazing ook werkt op de birth alarmen. Ik ga de birth alarm lite aanschaffen. En deze is daar dus van 525,- met die 25% naar 390,- ongeveer. Voor degene die er toevallig tog nog een aan willen schaffen. Is best een goede korting. Scheelt tog weer. De birth alarm smart die ruim 800 kost is met die korting ong 600.

Dacht zet de tip hier tog maar neer :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:41

@tjinta Inderdaad, gezonde veulentjes duim ik voor :j

@pretty Klopt, was niet lang na jou :(:) En klopt 4 Guess veulens dit jaar. Voor dit jaar ga ik wel voor een veulen van Bones voor mijn merrie. Ben stiekem al plannen aan het maken voor de veulens geboren zijn :')

@al_zawraa dat begint te vormen he, die van ons hebben nog weinig tietjes.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:53

Ben geen deelnemer van dit topic, maar wel een heel erg leuk veulentje gespot op mijn stage !
Loop stage op een manege, en een merrie is vannacht een maand te vroeg geloof ik, bevallen !
Vandaag had ik stage, zie ik opeens zo een kleine spruit staan...Geweldig <3
Meer foto's staan op de site; http://mariskahoeve.nl/nieuws/het-veule ... boren/6591
Het is een Appelschimmel / Schimmel Merrieveulen en ze heet Mercedes ! <3
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:08

Bonnydione staat bij een fokker die inderdaad werkt met de vulva(mooi woord voor het vrouwelijke geslachtsdeel zonder plat te worden haha) alarmen. Ik ben er ook zeker geen fan van, maar met zo'n grote stal is het wel makkelijk dat je er niet uit hoeft voor valse alarmen.

GVD. Vanmorgen belletje gehad dat m'n merries door de draden waren gegaan, hek zat aan 1 kant in elkaar en de paarden...die liepen dus los. Gelukkig zijn ze niet via het stukje hekloosheid naar de oprijlaan van de buurman gegaan, anders kunnen ze dus makkelijk de weg op vliegen ;( Gelukkig hadden de kindjes helemaal niks, maar heb er wel wat schrik van...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:10

Suffie, hoe is het nu met Luna?

Noisy gefeliciteerd met je mijlpaal! *\o/*

KoudbloedKim schreef:
Crines, van mensen zeggen ze altijd; druk in de buik, later rustig, en andersom.
Daar gaat mijn hoop wat naar uit. :D

Dat verhaal gaat bij mij niet op. Ti heb ik één keer één schop zien geven en was een heerlijk, lief, schattig, knuffelpaard en Fi heb ik volgens mij 352 dagen zien stuiteren en die stuitert nog steeds.

Arianne schreef:
Oh KBK, het wordt nu toch wel echt een tank! Prachtig... Schiet ook al mooi op. En ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij was het andersom qua relatie in-uit buik :P Ach joh, veel actie levert leukere foto's op!!!! :D

Dat dus :D

Aniek, fijn dat er niet echt iets met Roos aan de hand is. Hopelijk trekt ze snel bij als ze apart hooi kan eten!

Sterkte met het verlies van het veulentje, Stal HD :(:)

Venthe, een 8, dat is netjes zeg! *\o/*

Skaay, jouw paardjes zijn zo knap! <3

Over naar kleur gluren als het wordt geboren gesproken: Ik wilde heel graag een valkmerrie! Toen Ti werd geboren, was het al heel snel duidelijk dat hij geen valk was.
Toen Fiore werd geboren, was het donker, en we zagen een donker koppie. Dus ik zei tegen mijn vriendin; HET IS GEEN PALOMINO, HET IS GEEN PALOMINO! Het is veel lichter dan Ti. Zou het een SB zijn? Het is wel heel donker..
Klik, foto. NEE KIJK, BRUIN!!! VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALK!!! *\o/*
Toen nog kijken naar het geslacht en *\%/* *\%/* *\%/* ook duidelijk te zien in het geboorte filmpje :D

AZ, fijn dat het zo goed gaat met Aziza!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:24

Dat vergeten we nooit cynthia. :D

Oeps Woogy dat ze zich maar wat rustig houden nu.

Crines is wel mogelijk maar dan moet je een pc laten draaien en kun je dan via hun site de beelden bekijken via login. Iets als Marije heeft met mare stare denk ik. Heb het nog niet geregeld.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:37

Woogy dat is schrikken. Rustig aan doen nu.

Ik heb een kleine kans op vos maar voor de rest is het bruin bruin of bruin... :D al hoop ik op een hele mooie echt donker bruine..

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:40

Haha Cynthia, ik zie het helemaal voor me hoe je het verteld! Ik denk dat ik ook flink ga gluren (vos of bont!)..

AZ; Mooie uier al hoor!

Woogy; Ojeee.. wat kun je dan schrikken! Gelukkig goed afgelopen.

Ik heb even een topic gemaakt bij merrie's kijken! (zie onderschrift)
Laatst bijgewerkt door peetjjuh op 12-02-16 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:42

ik heb zo'n 40% kans op schimmel en 40% op bruin...de rest is vos of zwart...ik zie het allemaal wel haha :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:47

Woogy pffft dan schrik je echt wel. Gelukkig dat alles meevalt en alle paarden er heelhuids vanaf gekomen zijn.
Schimmel vererven altijd 50% als er geen homozygoot in het spel is.

Cynth jaaaa *\o/* dat kan ik me nog heel goed herinneren. Geweldig was het!!

Chris20 Thanks dat je het hier neer zet scheelt toch heel veel geld!

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:52

hier woensdag het eerste veulen geboren van de fokkerij mijn moet in juni

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:56

Net gerekend dat ik 21 en ene beetje kans heb op schimmel met sabino en 21 en een beetje op schimmel zonder sabino dus iets meer dan 40% schimmel :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:00

Je hebt gewoon 50% kans op schimmel met 1 schimmel ouder

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:02

Schimmel is altijd 100% (indien minimaal één van de ouders homozygoot schimmel is) of 50% kans (één van de ouders heterozygoot) of 75% (beide ouders heterozygoot)

Set, of 100% als die ouder homozygoot is.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 12-02-16 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt