[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:07

Mooie girlie en hepsi :)

Marlis wat een prijzen zeg!! ik zou het persoonlijk echt niet over hebben voor een veulen om bijna 300,- per maand te betalen.. En heeft ze wel een maatje van dezelfde leeftijd dan? Dat vind ik persoonlijk wel erg belangrijk..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:10

Tsjaah je moet wat als je het buiten wil hebben en niet aan de andere kant van het land.
Er staan in totaal 25 paarden in de hit actief, waarvan een 1.5 jarige merrie die het er super in doet en lekker speels is.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:22

Tja.. Misschien ben ik er wat nuchterder erin..
Ik had ze liever wat verder weg gezet.. Dan maar niet zo vaak erheen.
Maar wel lekker paard kunnen zijn.. Voluit kunnen rennen en spelen met soort genoten..
Je zult ergens water bij de wijn moeten doen..
Maar 285 vind ik ook veel te duur voor een veulen..

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:44

@Cubalibre: haha dazzle lijkt een btje op sirana maar dan in andere kleuren..!! ziet er ook al echt ponyachtig uit...:D schatje <3

@Maseike: ahh lieff..!!! <3 leuk dat je haar weer gezien heb!

@Sjolvir: Tsja Hepsi blijft Hepsi he <3 <3 <3 <3

@Marlis: Fijn dat je straks een plekje heb..!! het is wel een duur grapje zeg....ik betaal voor bo en sirana bij elkaar ongeveer 350 in de maand inc hoefsmid + DA ... Nu staat Bo natuurlijk wel heel goedkoop en Sirana totaal niet in de buurt maar volgens mij heeft Sira het wel best naar haar zin en de mensen waar ze staat zijn echt geweldig!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:48

Whisperke schreef:
Tja.. Misschien ben ik er wat nuchterder erin..
Ik had ze liever wat verder weg gezet.. Dan maar niet zo vaak erheen.
Maar wel lekker paard kunnen zijn.. Voluit kunnen rennen en spelen met soort genoten..
Je zult ergens water bij de wijn moeten doen..
Maar 285 vind ik ook veel te duur voor een veulen..

Denk er net zo over als jou, buiten dat, als Hepsi dat per maand zou kosten, kon ik haar niet houden,
dan had ik haar moeten verkopen.
Dus dan maar ver weg met vriendjes in de wei.
Zij vermaakt zich wel, zit echt niet te wachten op mijn bezoekjes.

Marlis, is het verloop op die stal dan zo groot dat je het durft te gokken?
Hier is het verloop bijna nul, gewoon omdat het iedereen zo super goed bevalt en sneuvelt er een keer een paard,
komt er doorgaans nieuw paard van dezelfde eigenaar.
Heb je nog wat anders achter de hand?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:00

Ik zou die prijs voor een veulen ook niet betalen, maar dat is elk voor zich natuurlijk. Mijn hengstje staat ook op 3kwartier rijden hier vandaag. Vind ik niet zo erg. Mijn gehelen wil ik thuis ivm met het voorbereiden op het showen dit jaar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:06

Verloop valt mee. De eerste club staat er nog allemaal in maar wat erna is gekomen is best een verloop geweest tot nu toe... Kan natuurlijk met de hoeven komen te zitten in de hit en niet alle eigenaren vinden dat fijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:07

wel fijn dat bo zo goedkoop staat. Voor peeps miks goedkoperr kunnen vinden. Alleen als ze dan de hele winter binnen staat. Hadden we maar een goedkopere stal haha. Maar wel een super stal dit:) wat betaal je voorbo dan? Brutale vraag

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:21

ik betaal voor bo 125 euro... mag je best vragen hoor :P
dat is dan inc onbeperkt hooi en stro maar exc. brok

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:32

zo wat een droom prijs zeg. Daar kan ik echt van dromen. Wat zou ik dan nog veel leuke dingen kunnen doen. Bij mij gaat alles op aan de paarden haha. Heb je dan wel een rijbak of krijg je nog wel bijkomende kosten. Ik kan voor peeps wel naar een stal voor 200maar staat ze altijd binnee. Ze moet lekker minimaal overdag kunnen scharrele buite. Wij betalen 285voor peeps incl ontworoen. Dan nog 30verzekering en smid

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:33

Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.
De een wilt dit en dat en de ander weer zo.

Zijn ook een paar mensen die tegen mij zeggen jeeh wat betaal jij veel voor je paarden en ga je niet te ver aangezien je ook kinderen hebt.
Maar ik voel mij er goed bij en kids hebben alles dus ja.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:39

Ach als je het kan betalen geen probleem, alleen hier had dat betekend Hepsi weg....
Zou ook niet het einde van de wereld zijn geweest, alleen ik hebbert, moest zo nodig dat kleine ding houden.

Ga zaterdag overigens op visite!
pa heeft zijn auto ingeruild en tank zit nog vol diesel...
Moet wel eerst naar hem toe, maar dat ging ik toch en dan mag hij fijn met zijn auto het laatste stuk rijden.
Heb er echt zin in, tijd geleden alweer.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:41

Gelijk heb je hoor Sjolvir :):)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:44

Je leeft maar 1 x en dan moet je onderweg wel af en toe iets hebben om van te genieten!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:49

Lekker naar de Hepsi..

Ik betaal momenteel 165 euro.. moet wel het stro zelf bij kopen, omdat het enorm omhoog geschoten is..
De 1 gebruikt veel en de ander niet.. Zo kun je het zelf bepalen.. Hooi krijgen ze allemaal onbewerkt en brok mag je ook zelf bepalen wat je wil..

Guusje betaal ik 110 euro.. Voor haar moet ik wel een half uur rijden.. Nog niet ver.. Maar ga desondanks maar eens in de 2-3 weken.. Ze heeft het daar goed..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:02

Ow, dat worden weer mooie Hepsi foto's van het weekend :D

Ik betaal voor mijn ruin 305 all in, voor dazzle 110 en daar zit alles in behalve de jaarlijkse enting en mocht de VA moeten komen (maar dat is logisch..). Als ik naar Dazz wil moet ik wel n dikke 3u rijden maar dat heb ik er wel voor over.... Ook omdat de omgeving daar gewoonweg geweldig is!

Als het weer goed blijft en het in de Eifel ook nog steeds goed is dan ben ik er ook over aan het denken om mischien dit weekend er nog eens heen te gaan, zal zo maar eens een mail gaan zenden.....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:29

Sjolvir schreef:
Je leeft maar 1 x en dan moet je onderweg wel af en toe iets hebben om van te genieten!

Kijk dat zijn goede woorden. *\o/*

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:53

Ik betaal 100 euro per maand incl brok en hooi
ze staan wel 24/7 buiten met een schuilstal (voor Adana)
en voor dessy 140 euro per maand ongeveer soms wat meer soms wat minder
en ik ben er in 1 minuut gezien ze 1 huisdeur verder staat :)

Maar uhmm ik heb mijn vorige paard gevonden !!
ben helemaal hyper *\o/* *\o/*

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:36

Hoi,

Ik ben hier al een hele tijd niet meer geweest. Heb een redelijk moeilijke tijd achter de rug en heb mijn paarden moeten verkopen. Enkel Aidan, mijn veulentje van 2011 staat nog te koop. Moest er iemand interesse hebben: http://www.bokt.nl/markt/ad/7619/super- ... veulen-8-m

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:13

Jeetje steffie, is niet niks. Ik zie dat je jarig bent, gefeliciteerd!
ik betaal 75 per maand voor mijn jaarling. Alles in behalve hoefsmid. Nette prijs. Krijgt brok en onbeperkt kuil. Met goed weer buiten. Ook bak ter beschikking. Ruime loopstallen. Daar gaan merrietjes volgend jaar ook heen denk ik.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:02

Jeetje Steffi, dat is ook wat.. alle paarden verkopen....
Hopelijk heb je in ieder geval leuke baasjes voor ze gevonden en lukt het ook nog om Aidan kwijt te raken.

Onley, wat leuk! Dat je je vorige paard gevonden hebt.
Ik was ook helemaal blij toen ik mijn vaste zomerloge terug gevonden had.
Ben er niet heen gegaan of zo, maar weet waar hij staat, hij staat daar ook op de website,
was al tevreden toen ik wist dat hij het goed had.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:32

Steffi_H schreef:
Hoi,

Ik ben hier al een hele tijd niet meer geweest. Heb een redelijk moeilijke tijd achter de rug en heb mijn paarden moeten verkopen. Enkel Aidan, mijn veulentje van 2011 staat nog te koop. Moest er iemand interesse hebben: http://www.bokt.nl/markt/ad/7619/super- ... veulen-8-m

Jeetje steffi :(:)
Succes met de verkoop van Aiden en hopelijk gaat het met jou ook goed.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:02

@Onley: Super leuk!!!!

@Sjolvir: ik heb precies hetzelfde... ik zou het niet eens kunnen betalen als ze beide duur stonden... en ik wil sira ook nog graag even houden... maarja moet het toch doen met een leerlingsalaris en dat is niet veel :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:07

_Fer_ schreef:
@Onley: Super leuk!!!!

@Sjolvir: ik heb precies hetzelfde... ik zou het niet eens kunnen betalen als ze beide duur stonden... en ik wil sira ook nog graag even houden... maarja moet het toch doen met een leerlingsalaris en dat is niet veel :(

Ik heb ook nog maar een leerlingensalaris :j Wel voor 36 uur. En anous 28 uur. houd neit overdreven veel over maar heb ook mn auto en andere vaste lasten dus ja.
Gat sirana uiteindelijk wel de verkoop in?

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:12

@Marlis: ja ik heb dan 32 uur maar qua geld scheelt dat denk niet veel, en dan idd mn auto en ons (koop)huis + boodschappen, rest van de beestjes.... moet zeggen dat mn huis natuurlijk ook behoorlijk aantikt...en dan hou ik er ook wel van om leuke dingen te doen haha dus winkelen, uit eten , bios etc en ik betaal natuurlijk alleen de paarden, dat scheelt ook.. mn vriend zou best mee willen betalen al is dat echt nodig maarja this mijn hobby die ik moet betalen vind ik... Ik rij natuurlijk ook fanatiek wedstrijden en heb een trailer... zijn misschien niet de duurste dingen maar komt er wel allemaal bij

Dat weet ik nu nog niet, hangt er vanaf hoe ze zich ontwikkeld en of de klik er is en of ik er wat mee kan... vind ik altijd lastig om te zeggen als ze nog zo piepjong zijn... heb geen idee hoe ze onder het zadel zal zijn en hoe het tzt met bo gaat bv...ik maak nooit echt meerjaren plannen want er kan zoveel gebeuren in een paar jaar tijd!

Houden jullie kyra??
Laatst bijgewerkt door _Fer_ op 18-01-12 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt