[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:03

Cindybijl lekker hé even je hart luchten Haha!
Ik hoop toch dat de boer zich bedenkt,valt niet mee ik weet het(mijn vader was boer)
Unaira het is inderdaad moeilijk,wat voor het ene goed is ,is voor de andere weer niet goed
Het beste is de ijzers er onder vandaan,maar als het niet kan dan is het niet anders
Yashilha heeft al jaren geen ijzers meer en ze komen er ook niet meer onder
Het bevalt me prima Knipoog

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:05

Ik haal ze er bij cuba deze keer weer af en zodra het veulen n week of 2 oud is gaan ze er weer gewoon onder, vorig jaar had ik haar dus na 2 weken weer 4-kant op ijzers staan. Was haar eerste veulen toen maar ze was erg voorzichtig (zelfs met bokken....).
Dus ook dit jaar doen we het zo alleen het enigste verschil is dat ze nu alleen voor op ijzers staat.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:08

Ik sta ook bij een boer maar wel een die meedenkt met de paarden en alles is er bespreekbaar en er is maar weinig wat niet mag

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:11

Mijn merrie heeft sinds vanmiddag harde witte stukjes aan de uier. Is dat kegelen? Weet iemand van jullie dat? En hoe lang duurt het dan nog gemiddeld voor ze het veulen krijgt? De uier is al een poosje dik.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:26

dat zijn harsdopjes, dat geeft aam dat het veulen eraan kan komen. straks gaan die dopjes er als het goed is (normaal gesproken) er vanzelf af, en zodra ze biest begint te lekken moet je je paard niet meer uit het oog verliezen.
Uh, normaal gesproken dus he? elke merrie is anders.
Het kan nu heel snel gaan, let goed op haar benen of je daar sporen van gevallen biest ziet, maar nogmaals, dit is zoals het normaal zou moeten gaan, en dat gaat het niet altijd haha!! Sterkte in ieder geval.

Zelf heb ik er een hekel aan om merries hun ijzers om te laten bij de bevalling, zeker bij de eerste!! Als ze toch om de beentjes gaan staan van het veulen...... Maar ja, blijft je eigen keuze toch?

IK GA NOOIT MEER BIJ EEN BOER! Maar dat begrijpen jullie wel denk ik. (sorry voor de goede boeren met wel verstand van paarden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:27

Is per merrie verschillend. Kan varieren van een paar uur tot weken. Wanneer is ze uitgerekend? En wat bedoel je met harde stukjes? Hars is doorzichtig en geel, later wit maar nog steeds plakkerig, en later laten ze gewone melk lopen (voor of ná de bevalling)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:30

Cool Cool UH HEEFT IEMAND ER AL OVER NEGEDACHT DAT DIT TOPIC OVER 9 PAGINA'S SLUIT????? MOET ER NIET EEN NIEUW LAYOUT BEDACHT WORDEN? MET AL DIE VEULENTJES MOMENTEEL GAAT HET SNEL!!! Ja Ja Ja

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:39

@Lucy_1: GEFELCITEERD!
Het is echt een knápperd zeg Lovers

Zal jullie binnenkort Beauty eens showen Ja . Ze begint nu al een beetje een buikje te krijgen.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:42

potverdikkie schreef:
Cool Cool UH HEEFT IEMAND ER AL OVER NEGEDACHT DAT DIT TOPIC OVER 9 PAGINA'S SLUIT????? MOET ER NIET EEN NIEUW LAYOUT BEDACHT WORDEN? MET AL DIE VEULENTJES MOMENTEEL GAAT HET SNEL!!! Ja Ja Ja

Rolleyes sluiten dat kan niet hoor,dit is m'n verslaving Clown Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:16

peetorlan schreef:
Ik sta ook bij een boer maar wel een die meedenkt met de paarden en alles is er bespreekbaar en er is maar weinig wat niet mag

In principe is dit bij mij ook het geval hoor. uiteindelijk
de boer waar ik sta houd heel erg vast aan zijn vaste dingetjes, geen veranderingen want daar moeten ze dan heel erg aan wennen.
ik hoop ook dat de volgende stal waar ik ga staan achter mijn huis is!( duurt nog te lang!)
Het feit dat Ravita hier nog steeds staat is puur financieel, als ik het geld had had ik misschien wel ergens anders gestaan. Plus Ravita zelf staat hier prima, ze staat buiten, zodra het kan( afgelopen winter dus dagelijks) en ik kan doen en laten wat ik wil.
Ik ben de eerste en enige 'pensionner' bij hem.

PVD: heb jij een negatieve ervaring met stalling bij een boer?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:18

jeetje dit topic gaat erg hard zeg!!

Ik heb ook heel lang bij een boer gestaan....verschrikkelijk. Dacht ook verstand te hebben van paarden tot grote ergenis van mij! Nu huur ik een stukweiland en woning en kan lekker mijn gang gaan. Weiland wordt wel onderhouden en komt nieuw zand e.d. in de paddock zodat deze niet meer drassig is e.d. heerlijk Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:21

mirm: Ik zou je merrie vanaf nu goed in de gaten houden! Het kan snel gaan ineens. Haha!

Gelukkig hebben wij de paarden aan huis staan, is echt genieten. Ja

Ik heb vanmiddag lekker Blossom's staart weer gewassen. Dat ding is zo BELACHELIJK groot.. Hij wordt zo ontzettend ranzig telkens. Rolleyes

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:23

yashilha schreef:
potverdikkie schreef:

Rolleyes sluiten dat kan niet hoor,dit is m'n verslaving Clown Haha!

We maken wel weer een nieuwe hoor! Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:39

zeker weten Tong uitsteken

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:46

@ Lucy: Gefeliciteerd, je hebt in elk geval geen tijd gehad om je zorgen te maken. Met welke letters moet het dit jaar voor de friezen beginnen?

@ Cindybijl: Wat is dat toch vermoeiend met die boeren. Anders zou ik gewoon heel dik opstrooien, of mag dat ook niet?

@ Unaira: In het boek van Paul de Vries staat ook dat je ze er beter af kan halen. Ik haal ze er gewoon één of twee weken van te voren af. Wil echt niet het risico lopen dat ze met dr dikke lijf op het veulentje gaat staan.

Leuk ponytje hoor monique!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:25

Zamora schreef:
het is mogelijk Tong uitsteken er zijn wel meer paarden bekend binnen niet töltende rassen welke wel blijken te kunnen tölten haha Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb een draver en die kan het ook. Zo zie je maar. je weet maar nooit.
Heb het wel vaker bij dravers gehoord

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:35

MarijeR, gefeliciteerd mooi beestje!!
lucas03 gefeliciteerd, mooi zo'n vlotte bevaling
Lucy_1 wauw prachtig veulen!!

hoe heet jou draver SJanne_Dark.

heb namelijk ook een ze kan niet tölten dan maar ken wel anderen die het kunnen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:37

ik heb er ook geen ijzers onder, vind dit wel veiliger.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:41

bij mijn merrie ook de ijzers eraf, ik vind het eng!
Als t veulen n paar weken is, en moeders weer heel op t gemak wat beweging krijgt, gaan ze dr weer onder!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:55

bij mijn merrie moeten de ijzers er ook nog af, zal volgende week eens bellen met de hoefsmid!

Idd moet er weer een nieuw topic komen, de meeste veulens moeten nog geboren worden! Wie biedt zich aan een nieuwe te maken?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:55

ik gok op 2 dagen
elodie gokt op 5 dagen voor de bevalling van belle
madame kan bijna niet meer gan , is half uur per stapje , met dat gewicht :s
maarja , als je der een snoepje voorhoud , dan gaat ze wel sneller , dus zal ook wel deels aandacht zijn haha

verder nog iedereen gefeliciteerd met veulekes !!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:07

Lucy: Hij is prachtig! Lutske’s temp nog gewoon goed vanavond?

Hiboune: Knap gelukt hoor, uier staat er toch helemaal op, kan me voorstellen dat het niet meevalt om te mikken zo laag Lachen

Kitzbi: Als ze er zo’n drukte om maakt zou ik haar lekker op stal laten. Als je haar toch nog beweging geeft is dat ook wel voldoende, dan hoeft ze daarnaast niet nog een halve marathon te lopen.

Cuba: Oh dus Frans is er niet bij zaterdag, komen jullie met zijn tweetjes. 5 uur wekker, oeps.. we zullen je vroeg naar huis sturen Lachen

Heb net overlegd en we mogen wel iets langer dan pag 500 doorgaan tot er een nieuw topic is, dat open ik dan zodra ik zie dat we over de 500 heen zijn. We zitten dus niet zonder Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:24

hehe,wat een dag zeg.....hebben de lammeren op stage geteld...we zitten nu iets over de 250 heen

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:29

lees al een paar honderd pagina's mee (jeetje wat gaat t snel)
maar reageer nu toch maar even want t is echt een verslaving,
zodra de comp aangaat is dit t eerste wat ik doe..
ik wil evt. ook wel nieuw topic maken hoor, heb tijd genoeg in principe!
veel suc6 voor de wakers op dit moment al geloof ik dat er nu minder zijn dan vorige week..

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:30

inowa schreef:
hehe,wat een dag zeg.....hebben de lammeren op stage geteld...we zitten nu iets over de 250 heen

pff.. dat je de tel niet kwijtraakt zeg..
worden er nog veel lammeren verwacht of is dit wel ongeveer het aantal voor dit jaar?